×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی خانگی

راهنمای کامل خرید بخارشوی

راهنما خرید بخارشوی

آیا شما هم به نظافت و پاکیزگی منزل‌تان اهمیت می‌دهید و دوست دارید همه خانه برق بزند؟ از چه موادی برای این کار استفاده می‌کنید؟ اگر از مواد شوینده شیمیایی به وفور استفاده می‌کنید، چقدر در مورد آسیب‌هایی که مواد شوینده به سلامتی شما و اعضای خانواده و یا به محیط زیست می‌زند، اطلاعات دارید؟ بهتر نیست که شیوه نظافت خود را تغییر دهید؟ بخارشور‌ها، یکی از وسایل خانگی و مدرنی هستند که چندسالی است وارد بازار لوازم خانگی شده و بسیار طرفدار پیدا کرده‌اند. از بخارشوی‌ها نه تنها برای تمیز کردن و برق انداختن اثاث منزل می‌توانید کمک بگیرید، بلکه اغلب برای ضدعفونی کردن و استریل کردن سطوح و یا اتو کردن لباس و پرده نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وبلاگ آچارباز قصد دارد در یک مقاله جامع درمورد «راهنمای خرید بخارشوی» به شما کمک کند تا با ویژگی‌ها و انواع بخارشوی‌ها آشنا شوید و اگر قصد خرید بخارشور دارید، بدانید به چه مواردی باید توجه کنید. با خریدی هوشمندانه از هزینه‌های نگهداری و تعمیر بخارشو برای مدت بیشتری در امان خواهید بود. پس با ما همراه باشید تا در این زمینه اطلاعات کاربردی، مختصر و مفید کسب کنید.

بخارشوی چیست ؟

بخارشوی همانطور که از نامش پیداست، یکی از وسایل خانگی مدرن است که برای پاکیزگی و نظافت سطوح مختلف استفاده می‌شود. در این دستگاه به جای استفاده از مواد شوینده، بخار آب با فشار بالا سطوح مختلف را تمیز می‌کند و حتی 99.99 درصد میکروب و آلودگی را از سطوح گوناگون پاک می‌کند.

استفاده از بخارشور سبب می‌شود که شما حجم بالایی از مواد شوینده را از خانه خارج کنید. به مخصوص اگر در منزل کودک و یا نوزاد دارید و یا افرادی که ریه آن‌ها به مواد شوینده حساس هستند، بخارشو انتخاب مناسبی است.

چرا بخارشو بخریم؟

بخارشو یک وسیله ضروری و واجب در خانه نیست که نبودش زندگی شما را مختل کند، اما استفاده از مواد شوینده و شستشو به شیوه سنتی دست و پاگیر و در عین حال آسیب‌زاست. پوست دست و ریه شما از اثرات مواد شوینده شیمیایی آسیب می‌بیند. در حالیکه بخارشوی تنها با بخار آب کار می‌کند و با فشار بخار سطوح مختلف را تمیز می‌کند، بدون اینکه به شما و محیط زیست آسیب برساند.

قبل از خرید بهتر است که بخارشو را در دست بگیرید و میزان سنگینی و راحتی کار با آن را بررسی کنید.

بخارشوی
دستگاه بخارشوی از هیچ ماده شیمیایی برای تمیز کردن استفاده نمی‌کند. استفاده از این وسیله برای افرادی که ریه حساس دارند، نوزادان و کودکان، حیوانات خانگی آسیب زا و مضر نیست.

بخارشوی چه مزایا و معایبی دارد؟

در ابتدا محاسن بخارشو را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد:

  1. مهم‌ترین مزیت بخارشو عدم استفاده از مواد شوینده شیمیایی برای نظافت منزل است.
  2. ایمن و مقرون به صرفه است.
  3. هیج رسوبی در حین تمیز کردن ایجاد نمی‌کند.
  4. سطح تمیز شده لک بر نمی‌دارد.
  5. موجب از بین بردن بیشتر باکتری‌های سطوح مختلف می‌شود.
  6. در سطح گسترده قابل استفاده است.

هر وسیله‌ای در کنار مزایای متنوعش، اغلب دارای یک سری معایب نیز هست. بخارشوی نیز از این قاعده مستثنی نیست. معایب این دستگاه عبارتند از:

  1. دستگاه بخارشو، مخزن کوچکی دارد. همین امر سبب شده پس از مدتی استفاده، آب مخزن تمام شود.
  2. پس از هربار پر کردن آب مخزن باید زمانی را برای خنک شدن دستگاه بگذارید که این مسئله خود زمان‌بر است.
  3. در صورت استفاده نادرست از دستگاه، بخار آب موجب سوختگی در افراد می‌شود.
تمیزی و استریل کردن بخارشور

 

استفاده از بخارشوی تمیزی فوق‌العاده به شما هدیه می‌دهد. برخی از مدل‌های بخارشو، تمیزی 99.99 درصد در اختیار شما قرار می‌دهند و تمامی میکروب‌ها را از بین می‌برند.

روش کار بخارشوی چگونه است؟

بخارشورها برای گرم شدن و تولید بخار یک المنت دارند که آب را تبدیل به بخار کرده و بخار آب را با فشار به همه چیز پرتاب می‌کند.

نحوه کار بخارشوی بدین گونه است که باید:

آب در مخزن آن بریزید، بهتر است که از آب تصفیه شده یا آب جوشیده سرد شده استفاده کنید.

مخرن آن را پرکرده و دکمه را فشار دهید.

دستگاه با کمک المنتی که در آن طراحی شده، در مدت زمان کمتر از یک دقیقه آب را داغ کرده و از طریق یک نازل یا شلنگ روی سطوح مختلف می‌پاشد.

پیشنهاد مطالعه

کاربرد فراوان و راحتی کار با بخارشور

 

بخارشورها یک وسیله ضروری در خانه نیستند، اما می‌توان آن‌ها را به عنوان یک وسیله خانگی با نحوه کار آسان و بسیار کاربردی دانست.

در ادامه انواع بخارشوی را با شما در میان می‌گذاریم

چند مدل بخارشو در بازار موجود است؟

بخارشوها بسته به نیاز شما در 4 مدل در بازار موجود هستند که به معرفی هرکدام از آن‌ها خواهیم پرداخت:

1.       تی بخارشوی

تی بخارشور از دسته بخارشوی‌هاست که دارای یک دسته بوده که مستقیم به بدنه متصل می‌شود. این بخارشور شبیه جاروبرقی است و دارای یک دسته بلند، مخزن روی دسته و یا به صورت جداگانه بوده و به صورت شارژی و یا برقی کار می‌کند.

تی بخارشوی شارژی نیاز به سیم و پریز برق ندارد، ولی مدت زمان استفاده از آن محدود است و باید دوباره به شارژ بزنید. اما نوع برقی آن این مشکل را ندارد. از تی بخارشور برای تمیز کردن سطوح سنگی، سرامیک و پارکت استفاده می‌شود.

 

تی بخارشوی

 

تی بخارشوی برای تمیزکردن، برق انداختن و ضدعفونی کردن سطوح سنگی، سرامیک و پارکت استفاده می‌شود و با آن نمی‌توان شیشه و اجاق گاز و … را تمیز کرد.

2.       بخارشوی دستی

این مدل در مقایسه با انواع بخارشورها، ابعاد و وزن کمتری دارد و بیشتر برای تمیز کردن اجاق گاز، سرویس‌های بهداشتی، کاشی‌ها، کابینت و … استفاده می‌شود.

3.       بخارشوی چندمنظوره

بخارشو چند منظوره یکی از وسائل بسیار پرکاربرد است که به دلیل داشتن سرهای مختلف می‌توان برای پاک کردن لکه‌ها از آن استفاده کرد. اغلب به دلیل داشتن وسائل متنوع برای تمیزکاری، بخارشوی‌های چندمنظوره قابلیت‌های گوناگونی دارند. ویژگی‌هایی همچون تنظیم ارتفاع دسته، تنظیم و کنترل فشار بخار آب و …

وجود تجهیزات متنوع در این مدل سبب شده که بخارشوی چندمنظوره تبدیل به یک غول چراغ جادو برای تمیزکاری شود که از آن برای تمیز کردن در و دیوار، کاشی، کابینت، سطوح، سرویس‌های بهداشتی، شیشه و … می‌توان استفاده کرد.

بخارشوی چندمنظوره

 

بخارشوی چند منظوره مخزن آب بزرگ‌تری دارد و به مراتب زمان بیشتری برای گرم شدن آب در آن باید در نظر گرفت، از طرفی دیگر در مقایسه با دو مدل قبلی، بزرگ‌تر و جاگیرتر است.

4.       بخارشوی مکش‌دار

نوع دیگر از بخارشورها، بخارشوی مکش‌دار است. حسن این مدل بخارشور این است که پس از استفاده، سطوح نیاز به دستمال کشیدن نداشته و کامل خشک و براق هستند. در این مدل بخارشوی، دو مخزن برای دستگاه طراحی شده:

  • مخزن اول مخصوص آب تمیز است که به بخار تبدیل می‌شود.
  • مخزن دوم آب کثیف شده از سطوح را جمع‌آوری می‌کند.

کاربردهایی بخارشوی چیست؟ در چه مکان‌هایی می‌توان از بخارشو استفاده کرد؟

همانطور که در مورد انواع بخارشوی صحبت کردیم، با توجه به نوع بخارشور، کاربرد آن متفاوت است. اما به طور خلاصه می‌توان در موارد زیر از آن استفاده کرد:

  • تمیز کردن سطوح مختلف و شیرآلات حمام و دستشویی
  • آشپزخانه
  • اجاق گاز
  • داخل ماشین
  • فرش و موکت
  • تمیز کردن مبلمان منزل
  • تمیز کردن سطوح سنگی، پارکت و سرامیک
  • شستن و پاکیزه کردن شیشه‌ها، کمد و اثاثیه منزل
  • از بین بردن چروک لباس‌ها
  • تمیز کردن درزها و گوشه‌های خانه

پیشنهاد مطالعه

به چه نکات مهم و کاربردی باید در هنگام خرید بخارشوی دقت کرد؟

1. گنجایش مخزن

اغلب بخارشورها، مخزن‌شان بین 300 میلی‌لیتر تا 3 لیتر گنجایش دارد. همان طور که پیش‌تر هم اشاره شد در انواع بخارشوی‌ها، این مخزن گنجایش متفاوتی دارد. اگر بخارشوری انتخاب کردید که گنجایش مخزن آن پایین است، توجه کنید که امکان اضافه کردن آب در حین کار در دستگاه وجود داشته باشد.

2. توان مصرفی

توان دستگاه نشان دهنده قدرت تولید بخار آن است. هرچه توان دستگاه بالاتر باشد، در مدت زمان کمتری آب را به بخار تبدیل می‌کند.

بخارشوی خانگی

 

توان مصرفی 1500 تا 2000 در بخارشوی‌های خانگی مناسب است.

3. قدرت تولید بخار

قدرت تولید بخار در بخارشو‌ها بر اساس واحد بار سنجش می‌شود. هرچه عدد بار بالاتر باشد، قدرت پرتاب آب بیشتر خواهد بود. بخارشوی‌های خانگی قدرت تولید بخار آن‌ها بین 2 تا 5 بار خواهد بود.

4. نحوه شستشو و جمع کردن رطوبت

همانطور که گفتیم وظیفه بخارشور تمیز کردن سطوح مختلف از آلودگی است. در برخی از انواع بخارشوی‌ها، سری مخصوص تمیز کردن یک حوله دارد که کار خشک کردن نسبی سطوح نیز با آن انجام می‌شود. در مدل‌ بخارشوی مکش‌دار، رطوبت توسط مکش دستگاه از روی سطوح جمع‌آوری و سطح کامل خشک می‌شود.

بخارشوی مکش دار

 

اگر در خرید بخارشوی، اولویت شما تمیز کردن فرش و موکت است. خرید نوع مکش‌دار بخارشور گزینه مناسبی است.

5. اندازه بخارشوی

اگر شما محدودیت فضا دارید، مراقب باشید که بخارشوری انتخاب کنید که این فضا را محدودتر نکند. بخارشورهای چند منظوره فضای زیادی را اشغال می‌کنند. اما بخارشور دستی نیز حمل و نقل و جابه‌حایی آن با وجود آب موجود در آن، آسان نیست و به تدریج دست و گردنتان را خسته می‌کند.

6. وزن بدنه بخارشوی

یکی دیگر از مواردی که باید در هنگام خرید بخارشوی به آن توجه کنید، وزن بدنه دستگاه است. قبل از خرید بهتر است که بخارشو را در دست بگیرید و میزان سنگینی و راحتی کار با آن را بررسی کنید.

7. ایمنی بخارشوی

وضعیت ایمنی دستگاه چگونه است؟ با توجه به اینکه بخارشورها با بخار آب کار می‌کنند، در صورت نداشتن تجهیزات استاندارد، باعث سوختگی در افراد می‌شوند. امکانات ایمنی همچون مخزن ضد انفجار، سوپاپ قفل کننده خودکار درب مخزن، قفل کودک و …

8. دکمه تنظیم مقدار بخاردر بخارشوی

بعضی از انواع دستگاه‌های بخارشور، دارای دکمه تنظیم مقدار خروجی بخار هستند. از این پارامتر برای نظافت پارکت‌های چوبی می‌توان استفاده کرد و آن را در پایین‌ترین حد خود قرار داد.

9. قابلیت جداسازی لوله بخارشوی

بعضی از انواع بخارشور، یک تکه هستند و لوله آنها قابلیت جداسازی ندارد. اما مدل‌های چند منظوره و مکش‌دار اغلب این قابلیت را دارند. قابلیت جداسازی لوله سبب می‌شود تا دستگاه فضای کمتری را به خود اختصاص دهد.

10. قیمت بخارشوی

قیمت یکی از عوامل مهم و تعیین کننده در خرید وسایل هستند اما باید مراقب بود که قیمت را فدای کیفیت نکنید. چون کیفیت خوب بخارشوی در دوام و ایمنی دستگاه بسیار موثر است.

11. مشکلات رایج بخارشور

یکی از راه‌های خرید هوشمندانه اطلاع از مشکلات رایج هر دستگاه است، در این راستا شما می‌توانید مقاله «راهنما مشکلات رایج بخارشو» را نیز مطالعه کنید.

معرفی چند برند خارجی و ایرانی بخارشور

شرکت‌های مختلفی به تولید بخارشو پرداخته‌اند، اما معتبرترین آن‌ها، برندهای کرشر، کنوود و دلونگی هستند. البته از میان شرکت‌های ایرانی برند معتبر پارس خزر، چند سالی است که به تولید تی بخارشوی پرداخته است. انتخاب و خرید بخارشور بستگی به بودجه‌ای دارد که شما در این زمینه در نظر گرفته‌اید.

 

تعمیر بخارشو در محل با آچارباز
تعمیر بخارشو در محل در دسته خدمت تعمیر لوازم خانگی کوچک قرار می‌‌گیرد. خراب شدن المنت، قطعی سیم برق و کثیف بودن مخزن از مشکلاتی است که برای این وسیله پیش آمده و شما می‌توانید با ثبت سفارش در سامانه اعزام تعمیرکار آچارباز آن‌ها را جهت بررسی و عیب یابی به تعمیرکار سیار آنلاین آچارباز بسپارید.
درخواست تعمیر بخارشو

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا