×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

دکوراسیون و ساختمان

موقع گیر کردن در آسانسور چه کار کنیم؟

گیر کردن در آسانسور

آیا شما هم از گیر کردن در آسانسور هراس دارید؟ بسیاری از افراد که از آسانسور برای جابجا شدن در طبقات استفاده می‌کنند نگران بروز مشکل و گیر افتادن در آسانسور هستند. البته این نگرانی بی‌دلیل نیست؛ زیرا اگر حین استفاده از آسانسور به قوانین حضور در آسانسور دقت نکنید، ممکن است با مشکل مواجه نشوید. به عنوان مثال به هیچ عنوان بالا پایین نپرید، پیش از بسته شدن درب از آسانسور خارج شوید و… با این وجود می‌توانید از بسیاری از مشکلات پیش از وقوع حادثه نیز جلوگیری کنید. نصب درست، سرویس و تعمیر آسانسور به صورت ماهیانه اهمیت بسیار زیادی دارد و می‌تواند مانع از بروز بسیاری از مشکلات شود. اگر بررسی، سرویس و عیب یابی آسانسور برای شما امکان پذیر نیست، می‌توانید با شماره 02154591616 تماس بگیرید تا کارشناسان ما برای بررسی و رفع مشکل دستگاه در محل شما حاضر شوند.

6 نکته مهم که باید در زمان گیر کردن در آسانسور در نظر بگیرید

مشکل گیرکردن در آسانسور از جایی شروع می‌شود که افراد اطلاعات کافی درباره عملکرد آسانسور ندارند و نسبت به نصب صحیح، سرویس و تعمیر آن بی‌توجه هستند. در ادامه نکات با اهمیت درباره گیر افتادن در آسانسور را بررسی می‌کنیم.

اطلاع رسانی

درصورت گیر افتادن در آسانسور، از تلفن همراهتان استفاده کنید. به افراد درون ساختمان یا آشنایان خود یا مراکز امداد و نجات اطلاع دهید که داخل آسانسور گیر افتاده‌اید تا اقدامات لازم برای بیرون آوردن شما انجام شود.

پیشنهاد مطالعه

آرامش خود را حفظ کنید

گیر کردن در آسانسور می‌تواند باعث بروز احساس ناراحتی و خشم و حتی فشارهای عصبی در افراد شود. بسته به تعداد افرادی که در آسانسور هستند، اگر همه در حالت وحشت شدید قرار بگیرند، اکسیژن آسانسور به سرعت کاهش پیدا می‌کند. سپس محیط آسانسور به سرعت گرم شده و باعث افزایش ناراحتی و کلافگی افراد می‌شود. در این زمان تمام تلاش خود را برای حفظ آرامش انجام دهید و سعی کنید دیگران را در آسانسور آرام نگه دارید.

پیشنهاد مطالعه

زنگ هشدار را بزنید

حین خریدن آسانسور باید از وجود زنگ هشدار اطمینان حاصل کنید. زنگ هشدار در مواقع ضروری باعث اطلاع رسانی می‌شود. در مواقعی که داخل آسانسور گیر کردید، بهتر است برای استفاده از زنگ هشدار بدین صورت عمل کنید:

دکمه هشدار موجود در آسانسور را فشار دهید و منتظر باشید تا افراد خارج از آسانسور به شما پاسخ دهند.

  • برخی دکمه‌ها دارای تصویر زنگ هشدار هستند، درحالی‌که برخی دیگر دارای تصویر تلفن هستند.
  • در صورت امکان از وسایل دیگر برای برقراری ارتباط استفاده کنید.
  • اگر شما یا هر شخص دیگری حین گیر کردن در آسانسور، تلفن همراهی دارید که سیگنال دریافت می‌کند، به خدمات اضطراری مثل آتش نشانی و … اطلاع دهید.
گیر کردن در آسانسور و فشردن زنگ خطر
اگر آسانسور متوقف شد و درب باز نشد با فشردن آلارم خطر افرادی که خارج از آسانسور هستند را مطلع کنید.

رعایت نکات ضروری

پس از تماس با شرکت آسانسور یا دزدگیر، به سمت عقب کابین بروید. هنگامی که شرکت آسانسور یا خدمات اورژانس تلاش می‌کنند در را باز کند، بهترین کار این است که از در فاصله بگیرید. هم سطح بودن و تمرکز بر دستورالعمل‌هایی که پرسنل اورژانس به شما داده‌اند، تضمین می‌کند که در سلامت کامل از آسانسور خارج می‌شوید.

پیشنهاد مطالعه

کارهایی که نباید در هنگام گیر کردن در آسانسور انجام داد

شما با انجام دادن بسیاری کارها می‌توانید مانع بروز آسیب حین گیرکردن در آسانسور شوید؛ اما انجام ندادن برخی کارها نیز باعث حفظ سلامتی شما می‌شود. این کارها عبارتند از:

بالا و پایین نپریدن یا تکان ندادن آسانسور

هنگامی که آسانسور کار نمی‌کند، برخی ممکن است فکر کنند بالا و پایین پریدن باعث می‌شود، دوباره شروع به کار کند. اما این کار می‌تواند بر سیستم تثبیت کننده آسانسور تأثیر بگذارد و در مواقعی حتی باعث سقوط آسانسور شود. 

پیشنهاد مطالعه

سعی نکنید درها را باز کنید

وقتی در آسانسور گیر می‌کنید، ممکن است به صورت غریزی بخواهید درب آسانسور را باز کنید؛ زیرا این موضوع نه تنها باعث نجات شما نشده بلکه بسیار خطرناک است. حتی اگر درها کمی باز هستند و جا برای خروج از کابین آسانسور وجود دارد، منتظر پرسنل اورژانس یا آتش نشانی باشید و برای خروج تلاش نکنید. آن‌ها قبل از اینکه شما را از آسانسور خارج کنند، مطمئن می‌شوند که آسانسور بدرستی خاموش شده باشد. اگر بخواهید خودتان از آسانسور خارج شوید، ممکن است آسانسور حین خروج شما دوباره شروع به حرکت کند و باعث بروز حادثه شود.

تلاش برای بازکردن درب آسانسور حین گیر کردن در آسانسور
حین گیر افتادن در آسانسور به هیچ‌عنوان برای باز کردن درب تلاش نکنید، بازکردن درب آسانسور می‌تواند باعث بروز حادثه شود.

برای کاهش احتمال گیر افتادن آسانسور، بهتر است به طور منظم اقدامات لازم برای نگهداری، سرویس یا تعمیر آسانسور را توسط تعمیرکاران انجام دهید. برای ارتباط با تعمیرکاران این حوزه و استفاده از خدمات آچارباز می‌توانید با شماره 02154591616 تماس بگیرید تا کارشناسان ما در اسرع وقت به محل شما اعزام شده و مشکل را برطرف کنند.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا