×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم کوچک آشپزخانه

دلایل جوش نیاوردن چای ساز چیست؟

علت جوش نیاورد چای ساز

چای ساز یکی از سریع‌ترین ابزارها برای درست کردن چای تازه دم است که امروزه محبوبیت زیادی بین مردم، پیدا کرده است. در برخی موارد ممکن است بنا به دلایل مختلف چایی ساز توانایی گرم کردن و جوش آوردن آب را نداشته باشد، که جهت رفع مشکل آن باید ابتدا آن را عیب یابی و سپس برای تعمیر چای ساز اقدام کنید. در ادامه این مقاله از آچارباز به صورت کامل شما را با دلایل جوش نیامدن چای ساز آشنا خواهیم کرد پس با ما همراه باشید.

علت جوش نیامدن چای ساز چیست؟

دلایل مختلفی باعث جوش نیامدن چای ساز می‌شوند، از جمله:

  • قطع اتصالات المنت
  • خرابی المنت

در برخی موارد که چای ساز جوش نیامد، به احتمال زیاد مشکل از المنت است، ولی نمی‌توان گفت که در اولین مرحله آن را تعویض کنید. چراکه ممکن است مشکل از اتصالات المنت و یا اینکه به صورت کلی از برق دستگاه باشد.

تعمیر چای ساز با آچارباز
تعمیر چای ساز آچارباز، یکی از خدمات آنلاین و سیار نصب،سرویس و تعمیر لوازم خانگی آچارباز است. سوختگی قطعات، از کار افتادن دستگاه چای ساز، ضعیف شدن دستگاه ها،گرم نماندن چای در این دستگاهها از جمله مشکلاتی است که با ثبت سفارش در سامانه اعزام تعمیرکار آچارباز می‌توانید، آنها را بررسی و رفع کنید:.
تعمیر چای ساز
عیب یابی چای ساز
اصلی ترین علت جوش نیامدن چای ساز، خرابی المنت است.
  • پس جهت رفع این مشکل بهتر است ابتدا دستگاه را مرحله به مرحله بررسی کرده و سپس اقدام به تعمیر آن کنید.

خرابی اتصالات المنت چای ساز

المنت چای ساز یکی از اصلی‌ترین قطعات این دستگاه است، که باعث جوش آمدن آب خواهد شد، این قطعه انرژی الکتریکی را به گرمایشی تبدیل می‌کند و در صورت قطع شدن انرژی الکتریکی آن، به هر دلیلی باعث جوش نیامدن چای ساز، خواهد شد.

  • قبل از انجام هرکاری باید برق پریز را بررسی کنید و از درست بودن آن مطمئن شوید. عدم وجود انرژی الکتریکی باعث می‌شود که المنت کار نکند.
  • قطع بودن برق ساختمان هم می‌تواند یکی از دلایل جوش نیامدن چای ساز باشد.
  • در برخی موارد ممکن است با پریدن فیوز مواجه شوید و این امر موجب قطع شدن انرژی الکتریکی خواهد شد.
  • علت قطع بودن انرژی الکتریکی و جوش نیامدن چای ساز، می‌تواند خرابی دو شاخه آن باشد که برای رفع مشکل آن باید پس از بررسی، دوشاخه را تعویض کنید.
بروز اختلال در اتصالات المنت چای ساز
جهت رفع مشکل خرابی اتصالات چای ساز، باید سیم کشی دستگاه را بررسی کرده و سپس هر قسمت از آن را که قطع یا خراب است، تعویض کنید.
  • در صورتی‌که برق ورودی دستگاه را بررسی کردید و متوجه شدید که مشکل از آن نیست و برق دستگاه وصل است، امکان خرابی دکمه پاور وجود دارد. در این حالت که با خرابی دکمه پاور مواجه شدید، باید بدانید که دکمه پاور، برق دستگاه را به المنت وصل نمی‌کند و باعث جوش نیامدن چای ساز خواهد شد.
  • از دیگر دلایل جوش نیامدن چای ساز می‌توان به خرابی اتصالات المنت اشاره کرد.
    در این حالت نیاز به تعویض المنت نیست و شما باید اتصالات المنت را به کمک یک اهم‌متر بررسی کنید، در صورت خرابی آن‌ها را تعویض کنید تا مشکل برطرف شود.
    برای انجام این کار باید تخصص و تجربه کافی داشته باشید، چرا که در غیر اینصورت ممکن است به سیستم داخلی چای ساز آسیب غیرقابل جبران وارد کنید.

خرابی المنت چای ساز

در برخی موارد علت جوش نیامدن چای ساز سوختن المنت است و ربطی به اتصالات و یا برق ورودی به دستگاه ندارد. علت خرابی المنت اغلب موارد زیر است:

  • بروز اختلال در سنسور حرارتی،
  • نوسانات برق،
  • داغ شدن بیش از حد چای ساز و…

پیشنهاد مطالعه

خرابی المنت چای ساز
جهت رفع مشکل خرابی المنت چای ساز، باید آن را تعویض کنید.

اما سوال اصلی این است که چگونه بفهمیم المنت سوخته است یا اتصالات آن دچار مشکل شده‌اند؟ در جواب به این سوال باید بگویم که جهت تست المنت دستگاه به یک ‌اهممتر، نیاز دارید.

  • در اولین مرحله باید دو سر ترمینال المنت را از چایساز جدا کرده، سپس به دو سر اهم‌متر متصل کنید.
  • در صورتی‌که عدد 27 را نشان دهد مشکل از المنت نیست و المنت دستگاه سالم است.
  • در غیر اینصورت مشکل از المنت است و جهت رفع مشکل جوش نیامدن چای ساز باید اقدام به تعویض المنت کنید.

علت جوش نیامدن چای ساز سوختن المنت است و ربطی به اتصالات و یا برق ورودی به دستگاه ندارد.

اهمیت المنت در چای ساز

  • المنت آب سرد درون مخزن دستگاه را جهت آماده کردن چای گرم می‌کند.
  • همچنین پس از گرم کردن آب و درست کردن چای، به کمک المنت چای دم کشیده و گرم می‌ماند.
  • در زمان روشن بودن المنت چای ساز، به وسیله چراغ قرمز روی دستگاه، روشن بودن آن نمایش داده می‌شود و زمانی که این چراغ خاموش است باید بدانید که المنت دستگاه خاموش است.
تعمیر چای ساز
آچارباز مرکز تخصصی عیب یابی و تعمیر چای ساز در استان تهران است.

در این مطلب آچارباز سعی کردیم کلیه نکات خرابی المنت و نحوه رفع آن را بیان کنیم. چنانچه با نکات اعلام شده نتوانستید مشکل را برطرف کنید، می‌توانید در خواست خود را در قسمت تعمیر چای ساز ثبت کنید و از کارشناسان آچارباز کمک بگیرید.

تعمیر چای ساز با آچارباز
تعمیر چای ساز آچارباز، یکی از خدمات آنلاین و سیار نصب،سرویس و تعمیر لوازم خانگی آچارباز است. سوختگی قطعات، از کار افتادن دستگاه چای ساز، ضعیف شدن دستگاه ها،گرم نماندن چای در این دستگاهها از جمله مشکلاتی است که با ثبت سفارش در سامانه اعزام تعمیرکار آچارباز می‌توانید، آنها را بررسی و رفع کنید:.
تعمیر چای ساز

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا