×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

گرمایش و سرمایش

همه چیز درباره کولر آبی بدون تسمه

کولر آبی بدون تسمه

در هوای گرم تابستان، هیچ چیز به اندازه باد خنک کولر آبی دلپذیر نیست؛ کولرهای آبی در انواع مختلف تولید و روانه بازار می‌شوند. چنانچه می‌خواهید کولر آبی جدیدی را بخرید باید با مدل‌های مختلف آن آشنا باشید تا بتوانید بهتری گزینه را انتخاب کنید. یکی از انواع مدل‌ها، کولر آبی بدون تسمه، است. در این مطلب آچارباز قصد داریم درباره مزایا، معایب و کارکرد کولرهای آبی بدون تسمه با شما صحبت کنیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

چنانچه برای هر یک از خدمات نصب، تعمیر یا سرویس کولر آبی به راهنمایی نیاز دارید می‌توانید سفارش‌تان را در این صفحه ثبت کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

فهرست محتوا

کولر آبی بدون تسمه چیست؟

کولر آبی بدون تسمه یا همان فن آکسیال یکی از انواع کولر آبی موجود در بازار به‌حساب می‌آید که فاقد تسمه، شفت، یاتاقان و حلزونی است. این نوع کولر آبی برای استفاده در خانه و محیط‌های صنعتی کاربرد فراوانی دارد. کارخانه‌های مختلف، مرغ‌داری‌ها و مراکز صنعتی دیگر می‌توانند از این نوع کولر آبی استفاده کنند. علت این امر قدرت زیاد این کولرها در خنک کردن فضاهای بزرگ است. در ادامه با عملکرد این کولرها، مزایای و معایب و تفاوت کولرهای بدون تسمه و با تسمه را بررسی می‌کنیم.

سرویس کولر آبی در محل با آچارباز
تعمیر و سرویس کولر آبی خود را به تیم متخصص آچارباز بسپارید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
سرویس کولر آبی

سیستم کار کولر آبی بدون تسمه

سیستم کار و عملکرد کولر آبی بدون تسمه مشابه کولرهای آبی معمولی است؛ اما جهت خروجی هوا در کولرهای آبی بدون تسمه با کولرهای آبی معمولی تفاوت دارد. هوای گرم در کولر آبی به پدهای سلولزی یا پوشالی برخورد کرده و با تبدیل آب به بخار سرد، منجر به سرد شدن محیط می‌شوند؛ اما هوا برای ورود و خروج از کولرهای بدون تسمه فضای مشخص و ثابتی دارد. برای اینکه با نحوه کار این نوع کولر بهتر آشنا شوید می‌توانید دستمالی خیس را روبه‌روی پنکه روی صورت‌تان قرار دهید.

خوشبختانه کولر آبی بدون تسمه معایب چندانی ندارد. می‌توان گفت تنها عیب این نوع کولر آبی این است که هرچه میزان رطوبت هوا بیشتر باشد، خنک‌کنندگی کولر کمتر می‌شود.

عملکرد کولر آبی بدون تسمه
کولر آبی بدون تسمه برای کار کردن از تسمه استفاده نمی‌کند، به جای پدهای پوشالی نیز از پدهای سلولزی استفاده می‌کند.
پیشنهاد مطالعه

مزایا و معایب کولر آبی فاقد تسمه

کولرهای آبی بدون تسمه مزایا و معایب مختلفی دارند به همین دلیل برای خرید بهتر باید تمامی این موارد را در نظر بگیرید. در این بخش از مقاله تمامی این موارد را بررسی می‌کنیم:

مزایای کولرهای آبی بدون تسمه

  • قیمت خرید پایین‌تر نسبت به سایر کولرهای آبی
  • به دلیل عدم وجود برخی قطعات، به سرویس و تعمیرات کمتری نیاز دارد.
  • سبک‌تر بوده و حمل و نقل آن راحت‌تر است.
  • کارایی بالا در هوای خشک و نیمه خشک
  • استفاده از پد سلولزی به‌جای پوشال
  • عدم نیاز به تعویض سالانه پدهای سلولزی
  • نسبت به کولرهای آبی معمولی انرژی کمتری مصرف می‌کند.

معایب کولرهای آبی بدون تسمه

خوشبختانه کولر آبی بدون تسمه معایب چندانی ندارد. تنها عیب این نوع کولر آبی این است که هرچه میزان رطوبت هوا بیشتر باشد، خنک‌کنندگی کولر کمتر می‌شود؛ بنابراین برای مناطقی که هوای خشکی دارند، کاربرد دارد و برای مناطق رطوبتی پیشنهاد نمی‌شود.

تفاوت کولر آبی بدون تسمه و تسمه‌ دار

مهم‌ترین تفاوت کولرهای بدون تسمه و تسمه دار در نحوه ورود و خروج هوا به آنها است. هوا در کولرهای تسمه دار از همان جهتی که وارد می‌شود خارج نیز می‌شود؛ اما در کولرهای تسمه دار هوا به صورت مستقیم وارد و به حالت عمود خارج می‌شود. برای اینکه با تفاوت کولرهای بدون تسمه و با تسمه آشنا شوید در ابتدا لازم است با برخی ویژگی‌های مهم آنها که در ادامه اشاره می‌کنیم آشنا شوید.

کولر آبی بدون تسمهکولر آبدون تسمه دار
فن این کولر به شکل پره‌ای است و دمندگی بالاتری دارند.فن این کولر از نوع سانتریفیوژی یا همان گریز از مرکز است.
الکتروموتور این کولر بدون تسمه است و موجب صرفه‌جویی در انرژی می‌شود.هوا به صورت شعاعی توسط فن این کولر منتقل می‌شود.
جابجایی هوای این کولرها به بزرگی پره‌ها بستگی دارد.با توجه به ثابت بودن سرعت چرخش فن این کولر حجم هوای انتقالی آن ثابت است.
صدای زیادی دارد.کولرهای آبی تسمه‌ای تقریبا بی‌صدا هستند.
سرویس و نگهداری آن باید توسط افراد مجرب انجام شود.به سرویس و نگهداری مداوم و سالیانه توسط کارشناس نیاز دارد.
از پد سلولزی به‌جای پوشال استفاده می‌شود.کولر آبدون تسمه دار به پوشال نیاز دارد.

کاربرد کولر آبی بدون تسمه

این نوع کولر آبی علاوه بر منزل با متراژهای گوناگون، برای مجموعه‌های بسیار بزرگ با کارکردهای متفاوت نیز کاربرد دارد. حتی اگر مکان مشخصی برای نصب کردن کولر آبی تعیین نکرده‌اید، بهتر است از کولر آبی بدون تسمه برای این فضاها استفاده کنید.

این کولرها از پد سلولزی استفاده می‌کنند که تا حدودی مانند فیلتر عمل می‌کند؛ بنابراین از ورود گردو غبار و آلاینده‌ها به فضای داخلی جلوگیری می‌کند. به همین دلیل این نوع کولرها برای استفاده در فضاهای صنعتی مناسب هستند. روغن‌کاری، تعویض پوشال، پارگی تسمه و سوختن دینام از رایج‌ترین مشکلات کولرهای آبی معمولی است که با استفاده از کولرهای بدون تسمه با آنها مواجه نخواهید شد.

پیشنهاد مطالعه
کاربرد کولر آبی بدون تسمه
از کولرهای آبی بدون تسمه در مناطق خشک برای محیط خانه، شرکت یا کارخانه می‌توان استفاده کرد.

کولرهای آبی در بین خانواده‌های ایرانی به‌خصوص در مناطق معتدل و خشک طرفداران زیادی دارند. کولر آبی بدون تسمه یکی از بهترین کولرهای آبی به‌حساب می‌آیند که بسیار سبک هستند و نصب و نگهداری راحتی دارند. سرویس کولر آبی بدون تسمه نیز بسیار ساده است؛ اما باید توسط افراد متخصص انجام شود تا از هرگونه مشکل احتمالی جلوگیری شود. در این مقاله تلاش کردیم که هرآنچه در مورد این نوع کولر آبی لازم است بدانید، در اختیارتان قرار دهیم؛ می‌توانید تجربه خودتان را از استفاده کولر آبی بدون تسمه در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

سرویس کولر آبی در محل با آچارباز
تعمیر و سرویس کولر آبی خود را به تیم متخصص آچارباز بسپارید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
سرویس کولر آبی

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. مرسی از مقاله خوبتون
    یه سوال داشتم
    علت صدای موتور کولر در دور کند به چه مواردی مربوط میتونه باشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا