×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم کوچک آشپزخانه

آشنایی با علت های پخته نشدن غذا در زودپز

نپختن غذا در زودپز

پخته نشدن غذا در زودپز! مگر این امکان وجود دارد که غذا در زودپز نپزد؟! در پاسخ به پرسش نپختن غذا در زودپز، باید بگوییم بله، این امکان وجود دارد. اما این مسئله، دلایل متعددی دارد. ما در این مقاله از آچارباز به به بررسی دلایل نپختن غذا در زودپز اشاره خواهیم کرد. با همراه ما باشید.

با مطالعه این مقاله می‌توانید علت‌های پخته نشدن غذاها را در غذاساز بفهمید و در صورت نیاز اقدامات لازم را برای تعمیر زودپز خود انجام دهید.

چرا غذا در زودپز نمی پزد؟!

مهم‌ترین دلیلی که اغلب ما از زودپز استفاده می‌کنیم، پختن گوشت، حبوبات و سبزیجات در مدت زمان کوتاه و حفظ املاح و ویتامین‌های موادغذایی است. اما گاهی، در زودپز را باز می‌کنید و با کمال تعجب متوجه پخته نشدن غذا در زودپز می‌شوید. به نظر شما چه اتفاقی افتاده‌است؟ با ما همراه باشید تا به بررسی دلایل نپختن غذا در زودپز بپردازیم:

خرابی واشر زودپز

دلیل پخت سریع غذا در زودپز، فشار بخار تجمیع شده در آن است. زمانیکه واشر زودپز خراب می‌شود، بخاری در دیگ جمع نمی‌شود و در نتیجه فشار داخلی بدنه کاهش پیدا می‌کند. در واقع خرابی واشر باعث خروج بخار آب از آن شده و در نتیجه پخت انواع مواد غذایی با مشکل روبرو می‌شود.

تعمیر زودپز
خدمت تعمیر زودپز یکی از پرطرفدارترین خدمات آچارباز است. روزانه بسیاری از مردم زودپز برقی خود را به آچارباز می‌سپارند تا تعمیر زودپز خود را با قیمت منصفانه و گارانتی انجام دهند. فرقی ندارد در کدام شهر ایران ساکن هستید می‌توانید با زدن چند دکمه درخواست تعمیرات زودپز خود را ثبت کنید.
درخواست تعمیر زودپز
خرابی واشر در زودپز
یکی از دلایل، نپختن غذا در زودپز، خرابی واشر آن است که موجب خروج بخار آب از دیگ می‌شود.

خرابی درب زود پز

یکی دیگر از دلایل نپختن غذا در زودپز، خرابی درب آن است. درب زودپز یکی از مهم‌ترین اجزای آن است و باید مراقب باشیم که آسیب نبیند. قر شدن درب، شکستگی و تغییر در شکل ظاهری آن از جمله دلایل خرابی درب زودپز است که باعث خروج بخار آب از آن شده و کارایی دستگاه را کاهش می‌دهد.

پیشنهاد مطالعه

خراب درب در زودپز
یکی دیگر از دلایل پخته نشدن غذا در زودپز، خرابی درب آن است که ممکن است در اثر ضربه قر شده‌باشد.

خرابی واشر سوپاپ تنظیم زودپز

سوپاپ تنظیم، باعث ایجاد سطح متعادلی از بخارآب در زودپز می‌شود. این سطح بخار آب با توجه به نوع ماده غذایی متفاوت است. زمانیکه واشر سوپاپ تنظیم زودپز خراب می‌شود، نمی توان میزان بخار را تنظیم کرد. در نتیجه غذا در زودپز نمی‌پزد!

از جمله عوامل دیگر نپختن غذا در زودپز، نامناسب بودن حجم موادغذایی نسبت به اندازه زودپز است.

خرابی واشر سوپاپ
ممکن است، نپختن غذا در زودپز، به دلیل خرابی واشر تنظیم آن باشد. در این شرایط، غذا به دلیل کمی بخار آب در دیگ نمی‌پزد.

خرابی سوپاپ اطمینان در زود پز

سوپاپ اطمینان، با خارج کردن بخار آب زیادی باعث متعادل شدن فشار بخار آب در درون دیگ زودپز می‌شود. زودپزی که سوپاپ اطمینان ندارد، یک وسیله خطرناک است. دقت کنید در هنگام خرید زودپز، زودپز سوپاپ اطمینان داشته باشد. یکی دیگر از دلایل پخته نشدن غذا در زودپز، ممکن است به خرابی سوپاپ اطمینان بر گردد. زمانیکه سوپاپ اطمینان خراب باشد، سوپاپ زود عمل کرده و بخار را زودتر از حالت استاندارد از دیگ خارج می‌کند. این کار موجب پخته نشدن غذا در زودپز می‌گردد.

پیشنهاد مطالعه

خرابی سوپاپ اطمینان
خرابی سوپاپ میتواند یکی از دلایل اصلی نپختن غذا در زودپز باشد.

دلایل دیگر نپختن غذا در زودپز

نپختن غذا در زودپز، تنها به دلایل فنی که در قسمت‌های قبل به آن اشاره کردیم، بر نمی‌گردد. دلایل دیگری نیز موجب نپختن غذا در زودپز می‌شود که در این قسمت به آنها اشاره خواهیم کرد:

کیفیت نامناسب مواد غذایی مورد استفاده

ممکن است گوشت مورد استفاده شده، کیفیت لازم را نداشته باشد و دیرپز باشد. در هنگام خرید گوشت و حبوبات به تازگی و کیفیت مطلوب آنها توجه داشته باشید.

رعایت نکردن حجم مواد غذایی نسبت به حجم زودپز

از جمله عوامل دیگر نپختن غذا در زودپز، نامناسب بودن حجم موادغذایی نسبت به اندازه زودپز است. به طورمثال در زودپزهای پارس استیل باید 3/2 زودپز از آب و موادغذایی پر شود. زمانیکه شما حجم بیشتری را از موادغذایی پر می‌کنید، باید منتظر پخته نشدن غذا در زودپز باشید.

کیفیت نامناسب زودپز

در هنگام خرید زودپز، از برندهای آشنا، معتبر و استاندارد خرید کنید. یکی از عوامل موثر در نپختن غذا در زودپز، جنس نامناسب بدنه زودپز است. استفاده از فلزهایی که رسانایی گرمایشی کمتری دارند، موجب کندی انتقال حرارت از بدنه به مواد غذایی و در نتیجه نپختن آنها می‌شود. در این مقاله سعی بر این داشتیم تا عوامل فنی و سایر دلایلی که موجب پخته نشدن غذا در زودپز، می‌شود را با یکدیگر بررسی کنیم. چنانچه غذا در زودپز نمی‌پزد، باید، برای تعمیر زودپز، به دنبال فردی زبده، متخصص باشید، همکاران ما در بخش تعمیر زودپز متخصصین مجربی در این زمینه هستند، کافی است، سفارش‌تان را در وب سایت یا اپلیکیشن آچارباز به ثبت برسانید.

تعمیر زودپز در محل با آچارباز
تعمیر زودپز برقی در دسته تعمیر لوازم کوچک آشپزخانه آچارباز قرار می‌گیرد. از بین رفتن روکش، سوت نزدن زودپز و خرابی تایمر از جمله مشکلاتی است که با ثبت سفارش در سامانه اعزام تعمیرکار آچارباز می‌توانید آنها را جهت بررسی و رفع ایراد به تعمیرکاران آچارباز بسپارید.
درخواست تعمیر زودپز

1/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. زودپز من سب ایرانی و قدیمیه/ سوپاپ شل شده و بخار زیادی رو رد میکنه چطوری سفتش کنم؟

  2. از کناره های درب زودپز بخار میزند بیرون و اب داخل ظرف تبخیر میشود علت این مشکل چیه ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا