×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

گرمایش و سرمایش

راهنمای استفاده از بخاری برقی پارس خزر

بخاری برقی

بخاری‌های برقی سیستم فنی خاص و پیجیده‌ای ندارند و کار کردن با آن‌ها کار سخت و پیچیده‌ای نیست. راهنمای استفاده از بخاری برقی پارس خزر، به شما کمک می‌کند تا با دکمه‌ها و نحوه کار کردن اجزای بخاری برقی بیشتر آشنا شوید. در ادامه این مقاله نیز دو مدل مرغوب بخاری برقی پارس خزر FH2000P و SH2000M را به شما معرفی خواهیم کرد. پس با آچارباز همراه باشید.

یک بخاری برقی پارس خزر از چه اجزایی تشکیل شده‌است؟

در بحث راهنمای استفاده از بخاری برقی پارس خزر، ابتدا به معرفی قطعات و دکمه‌های بخاری برقی می‌پردازیم:

  • المنت

یک مقاوم مفتولی که به دور سرامیک و یا آجرنسوز پیچیده می‌شود. در مدل‌های بخاری برقی تابشی المنت به صورت آشکارا مشخص است و با گذشتن جریان برق از آن تولید حرارت می‌کند.

  • بدنه

هر بخاری برقی دارای بدنه فلزی است که در برابر حرارت بخاری برقی به سرعت گرم می‌شود.

  • عایق المنت و بدنه

عایق بین المنت و بدنه، جنسی چینی داشته و برای استقرار پایه‌های المنت روی صفحه بخاری برقی استفاده می‌شود. این عایق چینی مقاومت حرارتی بسیار خوبی هم دارد.

  • کلید

کلیدهای بخاری در دو مدل ساده و برق‌دار هستند. و موظف هستند که مصرف کننده را در مدار قرار دهند و یا از مدار خارج کنند. این کلیدها آمپر بالایی دارند و تعدادشان بستگی به تعداد المنت دارد. هرچه تعداد المنت بیشتر باشد تعداد کلید نیز بیشتر است. به طور مثال بخاری‌های سه المنتی، سه کلید و یا دو المنتی دو کلید دارند.

  • سیم رابط

سیم رابط همان سیم هادی است که سطح مقطعی حدود 1.5 میلیمتر دارد  که در دو سر المنت متصل می‌شود. این سیم دارای پوشش نسوز بوده و انرژی الکتریکی را به قسمت‌های مختلف بخاری هدایت می‌کند.

  • توان حرارتی

توان حرارتی دستگاه نشان دهنده توان حرارتی بخاری است و با وات نشان داده می‌شود.

  • ترموستات

بخاری‌های برقی جدید دارای ترموستات هستند و می‌توانند دمای محیط را به میزان دلخواه نگه دارند. این دستگاه در صورتیکه دمای محیط از حدی پایین‌تر بیاید، سبب شده دستگاه دوباره روشن شود و در صورتیکه از حدی بالاتر رود، باعث می‌شود دستگاه خاموش گردد.

  • قابلیت تنظیم دما

این ویژگی امکان تنظیم میزان قدرت حرارتی دستگاه را تعیین می‌کند.

  • فن

فن انتقال حرارت را به محیط بهتر انجام می‌دهد.

پیشنهاد مطالعه

کلید بخاری برقی
هنگامی که بخاری برقی کار نمی‌کند، بهتر است در اولین قدم سراغ کلیدهای آن بروید و بررسی کنید که اختلالی در آن‌ها در حین خاموش و روشن کردن به وجود نیامده باشد.

چند مدل بخاری برقی داریم؟

همان‌طور که در مقاله انواع بخاری برقی اشاره کرده‌ایم، بخاری‌های برقی انواع مختلف دارند که به صورت کلی می‌توان سه مدل جامع آن‌ها را که در بازار بیشتر موجود هستند، نام ببریم:

بخاری‌های برقی المنتی یا تابشی

بخاری‌های تابشی همان بخاری‌های برقی، معمولی و ساده قدیمی هستند که در خانه مادربزرگ ‌ها اغلب یکی از آن‌ها بود. حرارت ایجاد شده در آن‌ها از طریق جریان برق المنت دستگاه صورت می‌گیرد. این نوع بخاری‌های برقی، سریع‌تر جریان گرما را به محیط انتقال می‌دهند و برای این کار از چند فن استفاده می‌کنند.

گرمادهی بخاری برقی
میزان گرمادهی بخاری‌های برقی تابشی، بستگی به تعداد المنت‌های آن‌ها دارد.

بخاری‌های برقی فن‌دار

بخاری‌های برقی فن‌دار هم مانند بخاری‌های تابشی دارای المنت هستند، با این تفاوت که گرما از طریق فن به محیط منتقل می‌شود و لذا بازدهی بهتری دارد. این بخاری‌ها دارای ترموستات بوده و سنسور خاموش شدن در صورت گرم شدن بیش از حد دستگاه را دارند.

بخار‌ی‌های برقی فن‌دار
بخاری‌های برقی فن‌دار به علت داشتن ترموستات تنظیم و سنسور خاموش شدن، در صورتیکه بیش از حد گرم شوند به صورت خودکار خاموش می‌شوند.

بخاری برقی کانوکتور

بخاری برقی کانوکتور نسبت به دو نمونه قبلی اندازه بزرگ‌تری دارد، همانند مدل تابشی کاملا بی‌صداست، اما اگر از فن آن به صورت دلخواه استفاده شود، صدای فن آن قابل شنیدن است.

­­­­­­­

بخاری‌های برقی کانوکتوربخاری‌های برقی کانوکتور، گویی دو مدل تابشی و فن دار را با یکدیگر تواما دارند و اندازه آن‌ها از دو مدل دیگر بزرگ‌تر است.

بخاری حمامی

بخاری حمامی یکی از انواع بخاری‌های تابشی یا فن دار است که می‌توان آن را در سرویس بهداشتی یا حمام قرار داد. نصب این بخاری‌های برقی حتما باید توسط سیم برق ضدآب انجام شود.

پیشنهاد مطالعه

در مورد انواع بخاری برقی پارس خزر چه می‌دانید؟

انواع بخاری برقی پارس خزر شامل مدل‌های کانوکتور و بخاری برقی فن‌دار است که در ادامه دو مدل آن را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد:

فن هیتر پارس خزر مدل SH2000M

فن هیتر پارس خزر مدل SH2000M، یک وسیله با قابلیت تبدیل به بخاری و پنکه است. این فن دارای ابعاد 39*28*19 سانتی‌متر بوده و دارای ترموستات ایمنی است.  به راحتی می تواند فضای پیرامون شما را خنک و یا گرم کند.

با توجه به ابعاد کوچک فن هیتر پارس خزر ، می‌توان آن را به عنوان یک دستگاه دو منظوره روی میز کار در اداراه ها و شرکت‌ها استفاده کرد.

  • کارایی دکمه هیتر

این محصول بسیار بادوام و مقاوم در برابر با ضربه و گرماست. پارس خزر این محصول را دومنظوره طراحی کرده، در صورتیکه هوا به نظر شما گرم بود، دکمه هیتر آن را می‌توان خاموش کرده و به عنوان کولر از آن استفاده کنید.

  • دکمه واقع در پایین دستگاه چه قابلتی دارد؟

فن هیتر مدل SH2000M قابلیت چرخشی داشته و هوا را در سرتاسر محیط می‌چرخاند. برای اینکه از این قابلیت آن استفاده کنید، کافی است که دکمه‌ی پایین دستگاه را روشن کنید.

  • از پدال چه استفاده‌ای می‌شود؟

از جمله ویژگی‌های دیگر فن هیتر پارس خزر SH2000M داشتن پدال در طراحی این محصول پارس خزر است. پدال این دستگاه به شما کمک می‌کند تا زمانیکه فن هیتر مدل SH2000M را روی زمین قرار داده‌اید، با پدال خاموش و روشنش کنید.

اگر بخواهیم به صورت خلاصه در مورد ویژگی‌های آن صحبت بکنیم باید بگوییم فن هیتر پارس خزر مدل SH2000M دارای مزایای زیر است:

  1. قابلیت نصب به زمین
  2. دارای سیستم ضد انجماد
  3. حداکثر توان 2000 وات
  4. دارای سیستم قطع خودکار
  5. دارای چراغ نشانگر وضعیت روشن
  6. دارای پیچ تنظیم سرعت فن
  7. طول سیم مناسب 1.8 متری
  8. قابلیت تنظیم دما
  9. دارای محفظه برای جمع کردن سیم
  10. دارای قابلیت استفاده در سه حالت سرد، هوای گرم و بسیار گرم
  11. دارای دکمه با قابلیت ولوم در 6 حالت مختلف سرعت فن
فن هیتر مدلSH2000M
اگر به دنبال یک فن هیتر دو منظوره با قابلیت تنظیم در 6 حالت مختلف هستید، فن هیتر پارس خزر SH2000M را انتخاب کنید.

فن هیتر برقی پارس خزر مدل FH2000P

فن هیتر پارس خزر مدل FH2000P یک دستگاه دومنظوره کوچک است که در ابعاد 26.5*26.5*12.5 سانتی متر ساخته شده‌است. این فن هیتر کوچک دارای پیچ تنظیم بوده و می‌تواند بسان ترموستات عمل کرده و دمای محیط را کنترل کند. فن هیتر  FH2000P این قابلیت را دارد که از یخ زدگی المنت‌ها جلوگیری کند. علاوه براین اگر دما از حد مورد نظر بیشتر شد به صورت خودکار قطع می‌شود. این قابلیت به این فن کمک می‌کند تا انرژی کمتری مصرف کند. با توجه به ابعاد کوچک فن هیتر پارس خزر ، می‌توان آن را به عنوان یک دستگاه دو منظوره روی میز کار در اداراه ها و شرکت‌ها استفاده کرد.

اگر بخواهیم به صورت خلاصه در مورد ویژگی‌های این فن هیتر صحبت کنیم، باید بگوییم فن هیتر پارس خزر مدل FH2000P دارای مزایای زیر است:

  1. قابلیت نصب روی زمین و روی میز
  2. دارای ترموستات ایمنی
  3. سیستم قطع خودکار برق
  4. دارای فن
  5. دارای خروجی باد گرم و سرد
  6. کم مصرف
  7. دارای کلید تنظیم حرارت محیط
فن هیتر پارس خزرFH2000P
اگر یک فن هیتر دو منظوره کم مصرف می‌خواهید در شرکت ویا اداره‌تان داشته باشید، فن هیتر پارس خزرFH2000P را انتخاب کنید.

در این مقاله در ابتدا سعی کردیم در مورد دکمه و اجزای مهم بخاری برقی با یکدیگر صحبت کنیم، سپس در مورد انواع بخاری برقی و محصولات بخاری برقی پارس خزر با یکدیگر گفتگو کردیم و در انتهای مقاله به بررسی ویژگی‌های دو مدل پرمصرف از فن هیترهای دومنظوره و با کیفیت پارس خزر پرداختیم. در صورت نیاز به تعمیر بخاری برقی پارس خزر کافی است سفارشتان را به صورت آنلاین در آچارباز به ثبت برسانید.

 

تعمیر بخاری برقی در محل
خدمت تعمیر بخاری برقی در محل شامل عیب یابی و تعمیر انواع بخاری برقی است و در دسته خدمت تعمیر لوازم خانگی کوچک سامانه آچارباز قرار می‌گیرد. با ثبت سفارش در اپلیکیشن ارائه خدمات در محل آچارباز می‌توانید آن‌ها را جهت بررسی و رفع ایراد به تعمیرکار سیار آنلاین آچارباز بسپارید.
درخواست تعمیر بخاری برقی

 

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫13 دیدگاه ها

  1. سلام .بخاری برقی fh2000p پارس خزر گرفتم ولی ترموستات کار نمیکنه یا من نمیتونم تنظیم کنم روی یه درجه خاموش میشه ولی روشن نمیشه نمی‌دونم خرابه یا من بلد نیستم استفاده کنم

  2. سلام بخاری ch 2000tl خریدم،وقتی ترموستاتش رو روشن میکنم همزمان صدای فن میاد و از دریچه فن همزمان باد گرم میاد بدون اینکه دکمه فن را زده باشم،و اینکه خیلی سریع خاموش روشن میشه،ترموستاتش رو نوشتید تنظیم کنیم،سه درجه داره فرق این سه درجه باهم چیه؟

  3. با سلام من تازه بخاری پارس خزر مدل ch-20000tm فن المنتش همزمان روشن میشن و بعد یک دقیقه خودکار خاموش میشه باز یه دقیقه بعد روشن ینی فیشاش خراب وصل شدن یا کلا خرابه

    1. با سلام
      آرمیتای عزیز، با توجه به مشکل دستگاه شما، بهتر است دستگاه توسط تعمیرکار از نزدیک بررسی شود تا نظر قطعی در این مورد اعلام گردد

    1. با سلام
      محمد عزیز، برای قطع کردن ترموستات باید ولوم آن را تنظیم کنید.

  4. با سلام و عرض ادب
    از خرید هیتر دو منظوره مدل FH-2000P بابت میزان حرارت و شدت پخش آن و حجم کمش و …. بسیار راضی هستم،فقط کلید ترموستات اون از زمان خرید عمل نمیکنه،سوالم اینه که در این مدل کلید ترموستات غیرفعاله یا نمونه ای که خریدم مشکل داره؟ یا شاید هم درست طرز کارش رو نمیدونم
    ممکنه راهنمائی بفرمائید؟
    ممنون و سپاسگزارمممنون میشم راهنمایی کنید

  5. با سلام و عرض ادب
    از خرید هیتر دو منظوره مدل FH-2000P بابت میزان حرارت و شدت پخش آن و حجم کمش و …. بسیار راضی هستم،فقط کلید ترموستات اون از زمان خرید عمل نمیکنه،سوالم اینه که در این مدل کلید ترموستات غیرفعاله یا نمونه ای که خریدم مشکل داره؟ یا شاید هم درست طرز کارش رو نمیدونم
    ممکنه راهنمائی بفرمائید؟
    ممنون و سپاسگزارم

  6. من تازه خریدم، بخاری برقی فن دار ولی خیلی زود وایر رابطش که به سوکت میخوره داغ میشه مخصو صن سریش بنظر این طبیعی نیس؟ نظر شما چیه

  7. باسلام مجدد
    بامطالعه دقیق کاتالوگ اشکال برطرف شد
    بینظیره….
    عالی عالی…

  8. با سلام و عرض ادب
    از خرید هیتر دو منظوره مدل FH-2000P بابت میزان حرارت و شدت پخش آن و حجم کمش و …. بسیار راضی هستم،فقط کلید ترموستات اون از زمان خرید عمل نمیکنه،سوالم اینه که در این مدل کلید ترموستات غیرفعاله یا نمونه ای که خریدم مشکل داره؟ یا شاید هم درست طرز کارش رو نمیدونم
    ممکنه راهنمائی بفرمائید؟
    ممنون و سپاسگزارم

  9. سلام
    آیا ترموستات بخاری برقی فن دار مدل ch_2000TL قابل تنظیم هست؟ بخاریمون زود به زود خاموش و روشن میشه

    1. باسلام
      آریانای عزیز؛ بله با استفاده از سوئیچ چند حالتی در مدل ch_2000TL، می‌توانید میزان گرمای مورد نظر خود را تنظیم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا