×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

آبگرمکن و پکیج

دلایل خاموش نشدن آبگرمکن بعد از بستن آب + راه حل رفع آنها

خاموش نشدن آبگرمکن بعد از بستن آب

یکی از مشکلات رایجی که برای آبگرمکن‌ها به وجود می‌آید، خاموش نشدن آبگرمکن بعد از بستن آب است. شاید تابه‌حال به این موضوع دقت نکرده باشید، اما ممکن است آبگرمکن شما، با تأخیر خیلی زیادی خاموش شود. این موضوع یک اشکال فنی رایج است که می‌تواند برای هر آبگرمکن و پکیجی پیش بیاید. به همین دلیل، در این مقاله از آچارباز، به مشکل خاموش نشدن آبگرمکن بعد از بستن آب و راه‌حل‌های رفع آن می‌پردازیم تا بتوانید براحتی برای تعمیر آبگرمکن خود اقدام کنید، پس در ادامه با ما همراه باشید.

خاموش نشدن آبگرمکن بعد از بستن آب

خاموش نشدن آبگرمکن بعد از بستن آب، می‌تواند به علت خراب‌شدن یکی از قطعات آبگرمکن مانند سوپاپ خروجی باشد. برای تشخیص علت این اشکال، باید با تعمیرکار مجرب تماس بگیرید تا در صورت نیاز، قطعه معیوب را تعمیر یا تعویض کند.

تعمیر آبگرمکن در محل با آچارباز
در صورتی که نیاز به سرویس یا تعمیر آبگرمکن دارید یا با هرگونه مشکل در آبگرمکن خود برخورد کردید، درخواست تعمیر خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید:
تعمیر آبگرمکن

دلایل خاموش نشدن آبگرمکن بعد از بستن آب

آیا شما هم متوجه شده‌اید که پس از بستن شیر آب گرم مصرفی، آبگرمکن منزلتان خیلی با تأخیر خاموش می‌شود؟ به دنبال علت این مشکل رایج هستید؟

مهم‌ترین دلایل خاموش نشدن آبگرمکن بعد از بستن آب عبارتند از:

گرفتگی لوله‌های دستگاه یا شیر احتراق آهسته

یکی از دلایل خاموش نشدن آب‌گرم‌کن بعد از بستن آب، گرفتگی لوله‌های دستگاه یا شیر احتراق آهسته است. برای رفع این مشکل، تعمیرکار باید لوله‌ها، زانویی و شیپوره آبگرمکن را جرم‌گیری کند.

خرابی اورینگ میله سوپاپ آب

خرابی اورینگ میله سوپاپ آب نیز می‌تواند باعث بروز این مشکل شود. برای رفع دلایل خاموش نشدن آبگرمکن بعد از بستن آب در این حالت، باید اورینگ میله سوپاپ آب، توسط تعمیرکار تعویض شود.

خراب بودن سوپاپ خروجی آب

ممکن است آبگرمکن به علت خراب بودن سوپاپ خروجی آب، دچار اشکال فنی شده باشد. برای رفع مشکل خراب بودن سوپاپ، باید سوپاپ پلاستیکی خروجی را تعویض کنید.

دلایل خاموش نشدن آبگرمکن بعد از بستن آب
خاموش نشدن آبگرمکن بعد از بستن آب، موجب هدر رفتن انرژی و افزایش گاز مصرفی می‌شود.

خرابی سوپاپ اصلی گاز

گاهی ممکن است خراب بودن سوپاپ اصلی گاز علت خاموش نشدن آبگرمکن بعد از بستن آب باشد. برای رفع این مشکل هم باید سوپاپ اصلی گاز را تعویض کنید.

خراب‌شدن فنر سوپاپ اصلی گاز

امکان دارد که از بین ‌رفتن خاصیت فنری سوپاپ اصلی گاز، علت خاموش نشدن آبگرمکن بعد از بستن آب باشد که برای رفع آن، باید فنر سوپاپ گاز را تعویض کنید.

خراب بودن اورینگ میله سوپاپ گاز

خراب بودن اورینگ میله سوپاپ گاز هم می‌تواند باعث ایجاد چنین مشکلی باشد. برای رفع این مشکل، باید اورینگ میله سوپاپ گاز تعویض شود. این اقدامات نیاز به تخصص دارد. توصیه می‌کنیم برای بررسی دلایل این مشکل، از  تعمیرکار مجرب کمک بگیرید.

تنظیم نبودن فشار آبگرمکن

احتمال دارد به علت تنظیم نبودن فشار آبگرمکن، این مشکل به وجود آمده باشد. تعمیرکار آبگرمکن می‌تواند با تنظیم فشار، مشکل را حل کند.

خراب بودن قطعات آبگرمکن
در صورت تاخیر در خاموش شدن آبگرمکن، ممکن است سوپاپ‌های آبگرمکن دیواری، خراب شده باشند.
پیشنهاد مطالعه

دلایل خاموش نشدن مشعل آبگرمکن پس از بستن شیر آب

خاموش نشدن مشعل آبگرمکن پس از بستن شیر آب هم از دیگر مشکلات رایج انواع آبگرمکن است. در ادامه، به توضیح دلایل خاموش نشدن مشعل آبگرمکن پس از بستن شیر آب پرداخته‌ایم.

ترکیدگی لوله آب گرم

یکی از دلایل اصلی خاموش نشدن مشعل آبگرمکن پس از بستن شیر آب، به‌وجودآمدن ترکیدگی لوله آب گرم است. برای رفع چنین مشکلاتی باید با متخصص لوله‌کشی تماس بگیرید تا ترکیدگی لوله را ترمیم کند.

گرفتگی لوله دیافراگمی

امکان دارد که گرفتگی لوله دیافراگمی باعث این اشکال باشد. برای رفع آن، باید لوله دیافراگم توسط تعمیرکار تمیز شود.

خراب‌شدن فنر سوپاپ اصلی گاز

خراب‌شدن فنر سوپاپ اصلی گاز می‌تواند باعث خاموش نشدن مشعل آب‌گرم‌کن پس از بستن آب شود. برای رفع این مشکل نیز باید سوپاپ اصلی گاز توسط تعمیرکار تعویض شود.

عدم عملکرد درست ترموستات حد

یکی از دلایل دیگر خاموش نشدن به‌موقع مشعل آبگرمکن یا تأخیر در خاموش شدن مشعل آن، می‌تواند عدم عملکرد درست ترموستات حد باشد. بررسی و عیب‌یابی این مشکل، باید توسط تعمیرکار انجام شود.

عدم عملکرد درست ترموستات حد
قطعه‌ی ترموستات حد، کار کنترل عملکرد کلی آبگرمکن، از جمله خاموش و روشن کردن آن را بر برعهده دارد.

خراب‌شدن واشر اورینگ ساقه سوپاپ آب

خراب‌شدن واشر اورینگ ساقه سوپاپ آب هم می‌تواند باعث این اشکال شود. برای برطرف‌کردن این مشکل، باید واشر اورینگ ساقه سوپاپ آب تعویض شود.

خراب‌شدن واشر اورینگ سوپاپ گاز

خراب‌شدن واشر اورینگ سوپاپ گاز هم می‌تواند از علت‌های این مشکل باشد. در این صورت، باید اقدام به تعویض واشر اورینگ سوپاپ اصلی گاز کنید.

گاهی ممکن است خراب بودن سوپاپ اصلی گاز علت خاموش نشدن آبگرمکن بعد از بستن آب باشد.

سایر دلایل مشکل تأخیر در خاموش شدن مشعل آبگرمکن

علاوه بر دلایل ذکر شده، دلایل دیگری نیز می‌تواند باعث ایجاد مشکل تأخیر در خاموش شدن مشعل آبگرمکن باشد که شما می‌توانید با عیب‌یابی و برطرف‌کردن آن‌ها، مشکل آب‌گرم‌کن را حل کنید.

عدم تنظیم اصولی شعله

اگر شعله آبگرمکن درست تنظیم نشده باشد، با اشکال در خاموش شدن به‌موقع مشعل آبگرمکن روبرو می‌شوید.

انتخاب آب‌گرم‌کن نامناسب

انتخاب آبگرمکن نامناسب یا استاندارد نبودن قطعات، می‌تواند باعث ایجاد چنین مشکلاتی باشد. به‌طور کلی، آبگرمکن‌ها باکیفیت، کمتر دچار چنین مشکلاتی می‌شوند.

فشار نامناسب گاز شهری

گاهی ممکن است فشار نامناسب گاز شهری باعث بروز این اشکال باشد. اگر متوجه شدید که فشار گاز مناسب نیست، با تنظیم فشار گاز ورودی آبگرمکن (شیر فلکه اصلی گاز)، این اشکال را برطرف کنید. البته ممکن است اشکال از گاز منطقه باشد و به دلایلی فشار گاز شهری افت کرده باشد که با برطرف‌شدن آن، مشکل آبگرمکن هم حل خواهد شد.

سرویس به موقع دستگاه
از اقداماتی که می‌تواند از این چنین مشکلاتی جلوگیری کند، سرویس به موقع دستگاه است.

در این مطلب، دلایل خاموش نشدن آب گرمکن بعد از بستن آب را توضیح دادیم. امیدواریم با استفاده از این نکات، از آبگرمکن منزل خود، به درستی مراقبت کنید. در صورت نیاز به تعمیرکار برای سرویس یا تعمیر آبگرمکن، با کارشناسان آچارباز تماس بگیرید.

3.6/5 - (7 امتیاز)

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا