×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

نرم افزار

چگونه روی ویندوز 10 پین قرار دهید؟

چگونه روی ویندوز 10 پین قرار داده دهید؟

گوشی موبایل شما یک پسورد برای ورود اولیه دارد. در حقیقت همان زمانی که گوشی را خاموش و روشن می‌کنید، باید پسوردی را هم وارد کنید؛ اما برای استفاده از گوشی و در ادامه مرحله، باید پین کدی را تعریف کنید. حالا این پین کد می‌تواند عدد، حالت پیمایش انگشت یا اثرانگشت در پشت گوشی یا همان فینگرپرینت باشد. حالا جالب است تا بدانید که همین ویژگی هم در ویندوز 10 وجود دارد؛ یعنی سیستم شما برای ورود نیاز به پسورد اولیه دارد و بعد برای استفاده از هر حساب کاربری یک پین کد می‌توان تعریف کرد. در ویندوزها می‌توان چندین یوزر یا همان حساب کاربری تعریف کرد و بعد برای ورود به هر کدام یک رمز اختصاص داد. حالا سؤال اینجا است که چگونه روی ویندوز 10 پین قرار داده دهید؟

تعمیر کامپیوتر در محل با آچارباز
سرویس تعمیر کامپیوتر در محل آچارباز یک تعمیرگاه سیار آنلاین کامپیوتر است که کار آن عیب یابی و رفع ایراد تمامی سیستم‌های کامپیوتری است. در صورت بروز مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری، کافیست در اپلیکیشن خدمات سیار آچارباز، درخواست تعمیرکار سیار کامپیوتر را ثبت کنید.
درخواست تعمیر کامپیوتر

چرا باید پین روی ویندوز 10 تعریف کنیم؟

قبل از اینکه با مراحل تعریف پین آشنا شویم، ابتدا باید بدانیم که چرا باید این کار را انجام دهیم؟

ویندوز 10 روی یک مشخصه بیشتر از بقیه کار کرده و آن افزایش امنیت است. در این ویندوز می‌توان برای حساب کاربری یک پین کد تعریف کرد. این پین کد می‌تواند به شکل وارد کردن عدد باشد. پین کد ویندوز 10 چندین مزیت برای شما دارد:

  • اول از همه اینکه وارد کردن رمز سخت است. رمزها بیشتر وقت‌ها فراموش می‌شوند و همچنین اگر بخواهید که هر بار در هر استفاده رمز را وارد کنید، باید زمانی را به فکر کردن رمز و زمانی را به وارد کردن آن اختصاص دهید.
  • دوم اینکه شاید بخواهید از حساب کاربری خود خارج شوید؛ اما سیستم روشن باشد. به این صورت با وارد کردن پین دیگر خیالتان از بابت وارد نشدن افراد ناشناس راحت خواهد بود.
  • سوم اینکه پین کد ویندوز 10 سیستم بسیار قوی در پس خود دارد. اگر کسی لپ‌تاپ یا سیستم شما را بدزدد؛ نمی‌تواند بدون پین وارد سیستم شود. یک دیواره امنیتی قوی پشت آن وجود داشته که اطلاعات داخلی را حفاظت می‌کند.

حالا به سراغ این می‌رویم که چگونه پین تعریف کنیم.

پیشنهاد مطالعه

تعریف کردن پین کد روی ویندوز 10

باز هم قبل از شروع باید یک نکته‌ای را در نظر بگیرید. برای تعریف پین کد، اول باید پسورد ورودی برای سیستم خود تعریف کنید.
در ابتدا باید به قسمت Setting ویندوز بروید که راحت‌ترین راه، ورود آن از بخش استارت است. بعد قسمت Account و سپس گزینه Sign-in Option را کلیک کنید. در ادامه، روی دکمه Add در بخش PIN کلیک کنید.

تعریف پین کد ویندوز 10
فراموش نکنید که ابتدا باید پسورد ورود به سیستم را تعریف کنید.

در اینجا به احتمال زیاد از شما پسورد سیستمتان را بخواهد که باید آن را به درستی وارد کنید. خواستن این پسورد به شما کمک می‌کند تا هر کسی برای سیستم پین تعریف نکند.

تعریف پین کد ویندوز 10
اگر از اکانت مایکروسافت استفاده می کنید که از شما پسورد آن را هم درخواست می‌کند.
پیشنهاد مطالعه

حالا بعد از تاییدیه، وارد صفحه تعریف پین به شکل زیر می‌شوید. در اینجا باید پین خود را دو بار برای تایید وارد کنید. پین شما فقط باید بین اعداد 0 تا 9 باشد. به هیچ وجه حروف قابل قبول نیست. بعد از تعریف، پین فعال شده و قابل استفاده خواهد بود.

تعریف پین کد ویندوز 10
برای ساختن پین، نمی‌توانید از حروف استفاده کنید.

چگونه پین کد ویندوز 10 را بازیابی کرده یا تغییر دهیم؟

درصورتی که قصد تغییر پین کد ویندوز را داشته باشید، بعد از وارد شدن به بخش Sign-in Options، روی دکمه Change در بخش PIN کلیک کنید.

پیشنهاد مطالعه
خدمات تعمیر لپ تاپ
لطفا پین کد قبلی خود را فراموش نکنید.

در ابتدا باید پین کد قدیمی و سپس پین کد جدید را وارد کرده و بعد روی دکمه OK کلیک کنید.

تغییر پین کد ویندوز 10
می‌توانید با زدن علامت نمایش کد، مشاهده کنید که آیا کد را به درستی وارد کرده‌اید یا خیر.

اگر هم پین کد قبلی خود را فراموش کرده‌اید، برای بازیابی فقط کافی است تا همین مرحله را پیش رفته و این بار روی عبارت «I forget my PIN» کلیک کنید.
بعد از وارد کردن رمز سیستم، پین کد جدید خود را وارد کنید.

بازیابی پین کد ویندوز 10
انتخاب پین کد ویندوز 10 خیلی آسان است. فقط با چند مرحله می‌توانید امنیت سیستم خود را چندین برابر کنید.

در صورتی که برای تعمیر لپ تاپ خود دچار مشکل شدید و یا قادر به انجام تنظیمات روی آن نبودید، می‌توانید از خدمات تعمیر لپ تاپ آچارباز استفاده کنید.

نصب ویندوز و نرم افزار در محل با آچارباز
خدمت نصب ویندوز و نرم افزار کامپیوتر شامل تمامی خدمات مربوط به نصب، تعمیر و ارتقای ویندوز و نرم‌افزارهای کاربردی و تخصصی ویندوز و لپ تاپ می‌شود. در این خدمت، تعمیرکار سیار آنلاین آچارباز برای نصب ویندوز و نرم افزار کامپیوتر شما، در هر بخش از مناطق 22 گانه تهران به محلتان مراجعه خواهد کرد.
درخواست نصب ویندوز و نرم افزار
لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا