×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

تبلت و موبایل

آشنایی با 7 مشکل گوشی شیائومی + راه حل رفع آنها

مشکل گوشی شیائومی

برند شیائومی به‌عنوان یکی از برندهای مطرح در صنعت گوشی‌های هوشمند، در سال‌های اخیر موردتوجه بسیاری از کاربران واقع شده است. گوشی‌های شیائومی با طراحی مدرن، امکانات قوی و قیمت مناسب، جای خود را در بازار پیدا کرده‌اند و به یکی از گزینه‌های جذاب مصرف‌کنندگان تبدیل شده‌اند. اما همان‌طور که همه تکنولوژی‌ها دارای مشکلات خاص خود هستند، گوشی‌های شیائومی نیز از این امر مستثنی نیستند. این مشکلات می‌توانند بر تجربه کاربری و عملکرد گوشی تاثیر بگذارند و شاید به‌گونه‌ای باشند که به تعمیرات موبایل نیاز داشته باشید. بنابراین در این مقاله آچارباز قصد دارید مشکل گوشی شیائومی و راه‌حل‌های مناسب آن‌ها را به شما آموزش دهیم؛ پس در ادامه با ما همراه باشید.

معرفی 7 مشکل گوشی شیائومی و راه حل رفع آنها

در این مقاله، قصد داریم به معرفی و بررسی چندین مشکل گوشی شیائومی بپردازیم و راه‌حل‌هایی را که می‌توانند به کاربران در رفع این چالش‌ها کمک کنند، معرفی کنیم. با آشنایی با این مشکلات و دانستن راه‌حل‌های مناسب، می‌توانید راحت‌تر از گوشی‌های شیائومی استفاده کنید.

1. خالی‌شدن سریع باتری گوشی شیائومی

اولین مشکل گوشی شیائومی تمام شدن سریع باتری آن است. این مشکل ممکن است به دلایل مختلفی مانند استفاده بیش از حد از برنامه‌ها و بازی‌ها، تنظیمات نامناسب باتری، استفاده نکردن از حالت صرفه‌جویی باتری یا خرابی‌های سخت‌افزاری رخ دهد. این مشکل باعث می‌شود که کاربران به‌خاطر استفاده طولانی‌تر از گوشی، به‌صورت مکرر آن را شارژ کنند و این موضوع موجب خراب شدن حس و حال آن‌ها می‌شود.

راه حل:

برای از بین بردن مشکل سریع تمام شدن باتری گوشی می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • کاهش تنظیمات صفحه‌نمایش مانند روشنایی و زمان خاموشی.
  • غیرفعال‌کردن برنامه‌ها و سرویس‌های پس‌زمینه غیرضروری.
  • استفاده از حالت صرفه‌جویی انرژی (power saving) در تنظیمات باتری.
  • در دماهای بالا، کم‌تر از گوشی استفاده کنید.

اقدامات بالا ممکن است موجب کاهش نور صفحه‌نمایش، دید کمتری از اطلاعات گوشی، عدم دریافت اعلان برنامه‌ها، کند شدن سرعت پردازش گوشی و محدودیت در امکانات مختلف گوشی شما شود.

برطرف کردن مشکل گوشی شیائومی
برطرف کردن مشکل گوشی شیائومی بستگی به مشکل آن دارد و ابتدا باید علت مشکل را پیدا کرد.

2. مشکل تاچ و عملکرد نادرست صفحه‌نمایش گوشی شیائومی

دومین مورد از لیست 7 مشکل گوشی شیائومی، درست کار نکردن صفحه نمایش و تاچ است. این مشکل نیز می‌تواند به دلایلی مانند تنظیمات نامناسب صفحه‌نمایش، خطاهای نرم‌افزاری یا خرابی‌های سخت‌افزار‌هایی مانند تاچ و صفحه نمایش رخ دهد. این معضل باعث ایجاد حس ناخوشایندی در تجربه کاربری می‌شود و برای مثال ممکن است یک برنامه به‌صورت ناخواسته، باز شود یا یک پیام برای فردی که نمی‌خواهید ارسال شود. در نتیجه باید به سرعت آن را برطرف کنید. اقداماتی که برای رفع این مشکل گوشی شیائومی می‌توانید انجام دهید عبارت است از:

  • راه‌اندازی مجدد (ری استارت) گوشی.
  • حذف و نصب مجدد برنامه‌های مشکل‌ساز.
  • بررسی و به‌روزرسانی نرم‌افزار سیستم.
  • انجام تنظیمات کالیبراسیون صفحه‌نمایش.
کار نکردن تاچ مشکل گوشی شیائومی
اگر نیاز به حذف برنامه‌ها یا بررسی مجدد تنظیمات باشد که شاید منجر به ازدست‌دادن اطلاعات شخصی شود.

3. وصل نشدن گوشی شیائومی به شبکه Wi-Fi

سومین مشکل گوشی شیائومی وصل نشدن به وای فای است. این مسئله نیز در اکثر مواقع به دلایلی مانند نوسانات سیگنال Wi-Fi، تنظیمات نادرست روتر و مشکلات نرم‌افزاری رخ می‌دهد. در این صورت کاربران قادر به استفاده از امکانات مودم و وای فای نیستند و باید برای کار با اینترنت، از خط (دیتا) استفاده کنند.

راه حل: برای رفع مشکلات اتصال به وای فای گوشی شیائومی می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید.

  • راه‌اندازی مجدد مودم وای‌فای و گوشی.
  • بررسی و اصلاح تنظیمات وای‌فای در گوشی.
  • قرار دادن گوشی در فاصله مناسب از مودم.
  • حذف و اضافه‌کردن مجدد شبکه وای‌فای در گوشی.
مشکل گوشی شیائومی با خطای انسانی
مشکل گوشی شیائومی در بسیاری از دفعات می‌تواند خطای کاربر باشد و ربطی به سخت‌افزار آن نداشته باشد.

4. مشکلات دریافت و ارسال پیامک و برقراری تماس

اگر مشکل گوشی شیائومی شما ارسال یا دریافت نکردن sms یا تماس‌های ورودی است باید برای عیب یابی باید قسمت‌هایی مانند مشکلات زیرساختی اپراتور، نرم‌افزارهای پیامک یا تماس، تنظیمات نامناسب شبکه یا خرابی سخت‌افزاری را بررسی کنید. این مشکلات باعث می‌شود که کاربران نتوانند به‌صورت معمول، پیامک ارسال کنند یا تماس بگیرند و در برقراری ارتباط با دیگران دچار چالش شوند. راه حل‌های پیشنهادی برای از بین بردن این مشکل به شرح زیر است:

۱. بررسی تنظیمات شبکه: از تنظیمات گوشی به قسمت شبکه و اینترنت بروید و بررسی کنید که تنظیمات شبکه صحیح و به‌روز باشند.

۲. بازنشانی تنظیمات شبکه: می‌توانید در بخش تنظیمات به قسمت تنظیمات اضافی بروید وروی بازنشانی تنظیمات شبکه کلیک کنید تا تمام تنظیمات شبکه به حالت پیش‌فرض برگردانده شود.

۳. تست سیم‌کارت در دستگاه دیگر: ممکن است مشکلی در سیم کارت شما وجود داشته باشد؛ در نتیجه باید سیم‌کارت خود را در دستگاه دیگری تست کنید تا مطمئن شوید که مشکل از گوشی‌تان است یا سیم‌کارت.

انتن نداشتن یک مشکل گوشی شیائومی
این راه‌حل‌ها در مواقعی که مشکل از ضعف پوشش شبکه یا تلفن همراه است، کارآمد نیستند.

کند بودن گوشی اغلب به دلایلی مانند استفاده بیش از حد از حافظه، برنامه‌ها، قابلیت‌ها و امکانات پس‌زمینه یا خطاهای نرم‌افزاری است

5. کندی و روان نبودن سیستم‌عامل

پنجمین مشکل گوشی شیائومی کند بودن گوشی به دلایلی مانند استفاده بیش از حد از حافظه، برنامه‌ها، قابلیت‌ها و امکانات پس‌زمینه یا خطاهای نرم‌افزاری است. کندی سیستم‌عامل می‌تواند کاربر را تا مرز جنون پیش ببرد! پس بهتر است دراسرع‌وقت برای رفع این مشکل گوشی شیائومی اقدام کنید. باید ابتدا علت بروز این مشکل و سپس راهکار مناسب آن را پیش بگیرید.

راه حل: برای رفع مشکلات کندی گوشی می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

۱. به‌روزرسانی سیستم‌عامل: به قسمت «تنظیمات > درباره تلفن» بروید و بررسی کنید آیا نسخه جدیدی از سیستم‌عامل در دسترس است یا خیر. در صورت وجود، آن را دانلود و نصب کنید تا بهبود چشمگیری را در کارایی سیستم‌عامل تجربه کنید.

۲. پاک‌سازی حافظه: از بخش «تنظیمات > حافظه»، حافظه دستگاه را بررسی و فایل‌ها یا برنامه‌های غیرضروری را حذف کنید تا فضای بیشتری در دسترس سیستم قرار دهید.

۳. اعمال تنظیمات کارایی: در بخش «تنظیمات > درباره تلفن»، گزینه «گزینش تنظیمات کارایی» را پیدا و تنظیمات را در جهت بهینه‌سازی عملکرد سیستم‌عامل اعمال کنید.

برخی از مشکلات کندی سیستم ممکن است به دلایل سخت‌افزاری رخ دهند و نیازمند تعویض قطعات گوشی باشند. همچنین در برخی مواقع به دلیل محدودیت‌های فنی، شاید به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل در دسترس نباشند یا نتوانید حافظه دستگاه را پاک کنید.

شناسایی مشکل گوشی شیائومی
با شناسایی مشکلات رایج گوشی شیائومی می‌توانید تصمیم‌گیری درستی درباره خرید یا استفاده از آن بگیرید.
پیشنهاد مطالعه

6. مشکلات عملکردی دوربین

اگر مشکل گوشی شیائومی شما خرابی دوربین است باید مواردی چون عدم تطابق نرم‌افزاری و سخت‌افزاری دوربین، خرابی لنز یا سنسور دوربین، برنامه‌های ناسازگار با دوربین یا خطاهای نرم‌افزاری را بررسی و مشکل را برطرف کنید. عملکرد نامناسب دوربین باعث می‌شود که عکس‌ها و فیلم‌های شما باکیفیت پایین و نامناسب ثبت شوند. برای حل این مشکلات می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • راه‌اندازی مجدد (ری استارت) دوربین.
  • بررسی تنظیمات دوربین و انجام تنظیمات مجدد.
  • حذف و نصب مجدد برنامه دوربین.
  • بررسی و به‌روزرسانی نرم‌افزار سیستم.
رفع مشکل گوشی شیائومی با راه اندازی مجدد
انجام مجدد تنظیمات دوربین ممکن است زمان‌بر و پیچیده باشد.

7. مشکلات مربوط به حافظه

آخرین مشکل گوشی شیائومی در این مقاله مربوط حافظه دستگاه است. مشکلات حافظه اغلب به دلایلی مانند ظرفیت کم حافظه داخلی، اشکال در کارت حافظه و وجود برنامه‌هایی که بیش از حد از حافظه استفاده می‌کنند، رخ دهد. کاربران با محدودیت در فضای ذخیره‌سازی، با معضلاتی در استفاده از برنامه‌ها و ذخیره‌سازی داده‌ها، هنگ کردن مواوم گوشی و … مواجه می‌شوند.

راه حل: برای از بین بردن مشکلات حافظه می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • حذف برنامه‌ها و فایل‌های غیرضروری: به «تنظیمات > حافظه» رفته و بررسی کنید کدام برنامه‌ها و فایل‌ها بیشترین فضا را اشغال می‌کنند. سپس آن‌ها را حذف یا حافظه پنهان و دیتا آنها را کنید.
  • استفاده از کارت حافظه: اگر گوشی شما از کارت حافظه پشتیبانی می‌کند، کارت حافظه‌ای تهیه و فایل‌ها را به آن منتقل کنید تا فضای بیشتری در حافظه داخلی آزاد شود.
  • استفاده از ابزار‌های مدیریت حافظه: از برنامه‌های مدیریت حافظه مانند Clean Master یا CCleaner استفاده کنید تا فایل‌های غیرضروری پاک‌سازی شوند.

در نظر داشته باشید گاهی راه حل‌های بالا ممکن است برای شما اجرایی نباشد؛ زیرا حذف برخی برنامه‌ها و فایل‌ها به علت وابستگی این برنامه‌ها به سیستم‌عامل یا امکانات دیگر گوشی، مشکلاتی را به همراه داشته باشد. همچنین انتقال بعضی فایل‌ها به کارت حافظه ممکن است در برخی مواقع اجرایی نباشد.

برطرف کردن مشکل گوشی شیائومی
برطرف کردن مشکل گوشی شیائومی بستگی به مشکل آن دارد و ابتدا باید علت مشکل را پیدا کرد.

در این مقاله سعی کردیم با 7 مشکل گوشی شیائومی که برای بسیاری از کابران مشکل ساز بوده را همراه راه حل رفع آنها بیان کردیم. با دانستن این مشکلات، می‌توانید بهبودهای لازم را در عملکرد گوشی اعمال کنید و تجربه بهتری را برای خود رقم بزنید تا کمتر نیازمند تعمیرات موبایل باشید. اما در صورتی‌که به هر دلیل نیاز به خدمات موبایل داشتید می‌توانید در این صفحه سفارش‌تان را ثبت کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید تا تعمیرکاران ما مشکل دستگاه‌تان را در اسرع وقت حل کنند.

تعمیرات موبایل در آچارباز
در صورتی که گوشی موبایل شما، دچار هرگونه مشکل نرم افزاری و سخت افزاری شد، با کارشناسان آچارباز در ارتباط باشید و در محل مشکل موبایل را حل کنید. جهت ثبت درخواست کلیک کنید:
تعمیرات موبایل
5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا