×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

تبلت و موبایل

چند راهکار آسان برای نگهداری بهتر از گوشی موبایل

نگهداری بهتر از گوشی موبایل

این روزها همه‌ی شما یک گوشی هوشمند دارید که باید در حفظ و نگهداری آن بکوشید. نگهداری از گوشی موبایل کار سختی نیست و فقط نیاز دارید چند نکته را رعایت کنید. با رعایت این نکات طول عمر مفید گوشی شما بیشتر شده و فرسوده نخواهد شد.

نگهداری از گوشی موبایل؛ عمر گوشی موبایل را افزایش دهید!

با وجود هزینه‌ی بالایی که برای خرید گوشی‌های هوشمند پرداخت می‌شود، باید در نگهداری آن‌ها بکوشید. هر نوع آسیبی که به گوشی موبایل شما وارد شود، هزینه‌های بالایی را در بر خواهد داشت.

نگهداری از گوشی موبایل شامل مواردی است که مربوط به ظاهر و نحوه‌ی استفاده از آن است. همینطور باید راهکارهایی اندیشیده شود که عمر دستگاه افزایش یافته و یا عملکرد آن بهبود یابد.

نخستین موضوعی که به بررسی آن می‌پردازیم، مربوط به نگهداری از ظاهر گوشی موبایل است. بعد از خریدن گوشی جدید، اولین چیزی که باید برای آن تهیه کنید، یک محافظ صفحه‌ی بادوام است. گاهی در اثر برخورد صفحه نمایش گوشی با سطوح سخت، آسیب دیده و شما مجبور به تعویض آن هستید که این خود گاهی هزینه‌های بالایی دربر دارد. پیشنهاد می‌شود که یک قاب محافظ هم برای گوشی خود تهیه کنید که با وجود آن ظاهر گوشی آسیب نخواهد دید.

راه های مراقبت از گوشی
پیشنهاد مطالعه

شارژ اولیه گوشی بسیار موضوع مهمی است و اگر رعایت نشود، در همان ابتدای امر آسیب‌های جدی به دستگاه شما وارد می‌کند. تصور اشتباهی که از قدیم، در ذهن برخی از مصرف‌کنندگان گوشی موبایل باقی مانده که باید ابتدا شارژ اولیه موجود در گوشی پایان یابد و بعد از آن برای مدت 12 ساعت گوشی را به پریز وصل کنید. امروزه این روش کاربردی ندارد زیرا باتری‌هایی که در گوشی‌های جدید قرار دارد از نوع لیتیومی بوده و نیازی به شارژ کامل 100 درصدی ندارند.

چند راهکار برای نگهداری بهتر از باتری موبایل

فقط بهتر است در حین شارژ از گوشی استفاده نکنید. از آداپتور خود گوشی برای شارژ کردن آن استفاده کنید، اگر هم آداپتور دچار مشکل شد، نمونه‌ی مشابه با آمپر یکسان را به‌کار بگیرید. استفاده از شارژهای نامناسب آسیب‌های جدی به باتری وارد می‌کند.

شارژرهای فندکی، گزینه‌ی مناسبی برای شارژ کردن گوشی موبایل نیستند.

اگر هم از شارژر همراه برای شارژ گوشی استفاده می‌کنید، به استانداردهای آن توجه کنید. کابلی هم با آن گوشی را شارژ می‌کنید باید فاقد پارگی باشد تا مانع از نتیجه مطلوب نشود. این را بدانید که هر چقدر کابل شارژ بلندتر باشد، مدت زمان بیشتری برای پر شدن باطری نیاز دارید.

تعداد دفعات شارژ گوشی تاثیر زیادی در طول عمر باتری ندارد.

موضوعی که مورد اهمیت است نحوه‌ی شارژ کردن گوشی است. توصیه می‌شود که شارژ گوشی را بین 40 تا 80 درصد نگه ‌دارید. با این کار به طور قطع طول عمر مفید باتری گوشی شما افزایش خواهد یافت. بهتر است اجازه ندهید باتری گوشی شما تا 100 درصد پر شود و اینکه مدت زمان طولانی به برق متصل باشد. عده‌ای شب؛ قبل از خواب گوشی به پریز وصل می‌کنند و تا صبح گوشی به برق متصل است. این کار آسیب جدی به گوشی وارد می‌کند. باتری‌های امروزی از نوع لیتیومی هستند و این نوع باتری‌ها نیازی به شارژ کامل ندارند.

هر زمانی که گوشی آلارم داد باید آن را به شارژ وصل کنید.

تا حد امکان سعی کنید گوشی خود را از گرما، سرما، گردوغبار و محیط‌های مرطوب دور کنید. البته لازم به ذکر است که برخی از گوشی‌ها از نوع بسیار مقاوم هستند و در صورت قرار گرفتن در شرایطی که گفته شده آسیب نخواهند دید.

در صورتی که گوشی درخواست بروزرسانی سیستم عامل و نرم‌افزار‌ها را داشت، این اجازه را به آن بدهید تا از جدیدترین نسخه‌ی برنامه‌ها استفاده کند. برخی از برنامه‌ها و بازی‌ها موجب گرم شدن گوشی موبایل می‌شوند، سعی کنید که تعداد دفعات استفاده از این برنامه‌ها را کم کرده و زمان دهید تا گوشی سرد شود. همچنین می‌توانید به جای بلوتوث و مادون قرمز از NFC برای تبادل داده‌های کم حجم استفاده کنید. گپاگر با NFC آشنا نیستید پیشنهاد میکنیم مقاله «NFC چیست و چگونه کار می کند؟» را مطالعه کنید. همینطور مراقب وارد شدن ضربات سنگین به گوشی باشید، زیرا عملکرد آن را دچار مشکل خواهد کرد.

چگونه از موبایل خود مراقبت کنیم

برنامه‌هایی که روی گوشی نصب می‌کنید باید از فروشگاه‌های معتبر خریداری شوند.

برخی از اپلیکیشن‌ها قادر هستند عملکرد گوشی شما را مختل کرده تا بازدهی قبل را نداشته باشند. برای اینکه باتری گوشی عمر بیشتری داشته باشند بهتر است از تصاویر پس زمینه متحرک استفاده نکنید. تا حد امکان تصاویری با رنگ تیره برای پس زمینه مناسب هستند. خاموش کردن سیستم لرزش گوشی موجب مصرف کمتر باتری شده و شما را از شارژ کردن آن بی‌نیاز می‌کند.

نور پس زمینه را کم کنید.

این کار هم موجب مصرف کمتر باتری خواهد شد. گاهی بعد از روی کار آمدن یک برنامه جدید اقدام به نصب آن می‌کنید. این برنامه‌ها با گذشت زمان تعدادشان زیاد می‌شود، تا جایی که یادتان می‌رود از آن‌ها استفاده کنید. در این مواقع بهتر است اپلیکیشن‌هایی که استفاده زیادی ندارند را غیرفعال کنید.

پیشنهاد مطالعه

نصب آنتی ویروس روی گوشی موبایل

حتما روی گوشی موبایل خود آنتی ویروس نصب کنید تا در صورت ورود فایل‌های آلوده که در برخی از شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شوند، آن‌ها را شناسایی و پاکسازی کند. گوشی موبایل ابزار بازی برای کودکان نیست، زیرا امواج خارج شده از آن برایشان مضر است. همچنین ممکن است در اثر ضربات سنگین صدمات جبران ناپذیری متوجه گوشی موبایل شود.

در مکان‌هایی که آنتن دهی ضعیف است، گوشی را در حالت Flight mod قرار دهید، زیرا برای یافتن سیگنال فشار زیادی به گوشی وارد می‌شود.در کنار نکاتی که برای نگهداری صحیح گوشی جهت افزایش عمر مفید باید رعایت شود، نکاتی هم برای استفاده درست از آن وجود دارد که سلامت شما را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.

تا حد امکان گوشی موبایل را از خود دور نگه دارید.برای صحبت با گوشی موبایل بهتر است از هندزفری استفاده کنید.

نگهداری بهتر از گوشی موبایل

اشتباه رایجی که همه شب هنگام انجام می‌دهند، قرار دادن گوشی در کنار بستر خودشان است. این کار تاثیرات منفی زیادی برای شخص به همراه دارد. هنگام خواب گوشی را از خود دور نگه دارید. می‌توانید آن را خاموش کنید و با خارج از اتاق خواب قرار دهید.

با رعایت این نکات هم عمر گوشی شما افزایش خواهد یافت و هم سلامت خود را تحت تاثیر قرار نمی‌دهید.

حال با رعایت تمام نکاتی که برای نگهداری صحیح از گوشی موبایل گفته شده، گاهی ممکن است دستگاه شما دچار مشکل شده و به تعمیر موبایل نیاز داشته باشید. از طرفی هم زمان مراجعه به تعمیرکار نداشته و یافتن یک فرد مورد اعتماد برایتان آسان نیست.

آچارباز با داشتن سایت و اپلیکیشن، به طور مستقیم آماده ارائه خدمت به شماست. برای استفاده از خدمات آچارباز، به راحتی می‌توانید درخواست خود را از طریق سایت و یا اپلیکیشن ثبت کرده تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند و در کمترین زمان ممکن، نیروی فنی متخصص به محل شما اعزام شود. همین حالا درخواست خود را ثبت کنید:

تعمیر موبایل در محل با آچارباز
در صورتی که گوشی موبایل شما، دچار هرگونه مشکل نرم افزاری و سخت افزاری شد، با کارشناسان آچارباز در ارتباط باشید و در محل مشکل موبایل را حل کنید. جهت ثبت درخواست کلیک کنید:
درخواست تعمیر موبایل
4.7/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

    1. باسلام
      محمد عزیز خواهش می‌کنیم و ممنونیم از همراهی و نظر شما که انرژی بخش تیم آچارباز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا