×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی آشپزخانه

ترفندهای از بین بردن بوی بد آبمیوه گیری

ترفندهای از بین بردن بوی بد آبمیوه گیری

اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که به طور مرتب از دستگاه آبمیوه گیری برای تهیه نوشیدنی‌های مختلف و متنوع استفاده می‌کنند، ممکن است با پدیده بوی بد آبمیوه گیری مواجه شده باشید. در ادامه این مقاله از آچارباز، به بررسی دلایل و ترفندهای از بین بردن بوی بد آبمیوه گیری می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

دلایل بوی بد دستگاه آبمیوه گیری

بوی بد دستگاه آبمیوه گیری به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

داغ کردن موتور دستگاه علت بوی بد آبمیوه گیری  

اگر آبمیوه گیری شما پس از روشن شدن و شروع به کار، بویی شبیه به بوی سوختگی ایجاد کند، ممکن است موتور آن داغ کرده یا به بخش‌های داخلی آن فشار آمده باشد. همچنین گاهی اوقات، پر کردن بیش از حد مخزن دستگاه ممکن است به تیغه، موتور و بخش‌های داخلی آن فشار آورده و موجب داغ کردن دستگاه شود. در این حالت بویی شبیه به بوی سوختگی از دستگاه متصاعد خواهد شد. توجه کنید که اگر دستگاه بیش از حد داغ شود، دستگاه ممکن است به صورت خودکار، عملکرد موتور را متوقف سازد.

  • بنابراین بهتر است ابتدا دستگاه را خاموش کرده و پس از چند دقیقه، دوباره آن را روشن کنید. اما اگر بازهم این اتفاق رخ دهد، باید به تعمیر آبمیوه گیری و تعویض قطعات معیوب آن بپردازید.
تعمیر آبمیوه گیری در محل با آچارباز
روشن نشدن آبمیوه گیری و خرابی و شکستن قطعات مختلف آبمیوه گیری، از جمله مشکلاتی است که با ثبت سفارش در اپلیکیشن ارائه خدمات آچارباز می‌توانید آنها را جهت بررسی و عیب یابی به تعمیرکار سیار آچارباز بسپارید.
درخواست تعمیر آبمیوه گیری

بوی بد آبمیوه گیری به دلیل نشت مایعات به قسمت داخلی دستگاه

یکی دیگر از دلایل بوی بد آبمیوه گیری این است که مایعات حاصل از تهیه آبمیوه، به بخش‌های داخلی دستگاه وارد می‌شوند. در این شرایط، این مایعات با بخش‌هایی مانند موتور و اجزای داخلی تماس داشته و بوی نامطلوبی ایجاد می‌کنند. همچنین در این حالت امکان اتصالی و خرابی دستگاه نیز وجود دارد که می‌تواند اثرات جبران ناپذیری را بر جای بگذارد.

جمع شدن تفاله داخل محفظه دستگاه
جمع شدن تفاله داخل محفظه دستگاه یکی از دلایل برای ایجاد بوی نامطلوب آبمیوه گیری است.

جذب رطوبت هوا توسط موتور آبمیوه گیری

اگر محل سکونت شما جزو مناطق مرطوب است یا از دستگاه آبمیوه گیری در یک محیط مرطوب استفاده می‌کنید، ممکن است رطوبت هوا به موتور دستگاه آسیب برساند و هنگامی که دستگاه را روشن می‌کنید، پس از مدتی کار کردن، بوی نامطلوبی ایجاد شود.

جمع شدن تفاله داخل محفظه دستگاه علت اصلی بوی بد آبمیوه گیری

یکی از اصلی‌ترین دلایل برای ایجاد بوی نامطلوب آبمیوه گیری، جمع شدن تفاله در مخزن آن است. از آنجا که میوه جات مختلف، در مدت زمان کوتاهی اکسید شده و از بین می‌روند، ماندن تفاله میوه در دستگاه آبمیوه گیری نیز باعث خرابی آنها و ایجاد بوی نامطلوب می‌شود.

به همین دلیل باید همیشه پس از کار با دستگاه تمامی اجزای جانبی آن را جدا کرده، محفظه و مخزن دستگاه را به دقت بشوئید، خشک کنید و سپس آنها را در جای خود قرار دهید.

حال اگر بعد از هر بار مصرف، آبمیوه گیری را تمیز نکنید، این کار می‌تواند منجر به رشد باکتری و کپک در دستگاه شود.

نکاتی برای جلوگیری از ایجاد بوی نامطبوع آبمیوه گیری

بهترین و موثرترین روش برای جلوگیری از ایجاد بوی بد آبمیوه گیری، تمیز نگه داشتن دستگاه و اجزای مختلف آن است. به همین دلیل نیز توصیه می‌شود تا پس از هر بار تهیه آبمیوه و استفاده از دستگاه آبمیوه گیری، آن را به طور کامل تمیز کنید. طبیعی است که دستگاه‌های آبمیوه گیری مختلف، ساختار متفاوتی داشته و با روش‌های گوناگونی نیز باید تمیز شوند. اما ما در این بخش، چند نکته برای تمیز کردن صحیح، اصولی و آسان دستگاه آبمیوه گیری را به شما معرفی می‌کنیم که برای تمیز نگه داشتن هر نوع آبمیوه گیر، به شما کمک خواهد کرد.

استفاده از برس برای شستشوی اجزای آبمیوه گیری
از برس‌های مخصوص برای شستشو و تمیز کردن اجزای آبمیوه گیری استفاده کنید.

1. به طور منظم آب میوه گیری خود را تمیز کنید

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، تمیز کردن آبمیوه گیری بعد از هر بار استفاده از آن بسیار مهم است. از هر نوع دستگاه آبمیوه گیری که استفاده کنید، بخش‌های مختلف میوه‌ها و تفاله آنها در محفظه و بخش‌های مختلف آن گیر می‌کند. حال اگر بعد از هر بار مصرف، آبمیوه گیری را تمیز نکنید، این کار می‌تواند منجر به رشد باکتری و کپک در دستگاه شود. همچنین این امر به مرور زمان عملکرد دستگاه را دچار مشکل کرده و ممکن است موجب شود تا دستگاه دیگر کار نکند.

2. با چند حرکت تمامی اجزا را تمیز کنید

بعد از هر بار استفاده، آبمیوه گیری را از برق بکشید و تمام اجزای مختلف آن را از یکدیگر جدا کنید. هر چقدر زودتر تفاله میوه و قطعات باقی مانده آنها را تمیز کنید، کار شما راحت‌تر خواهد شد. اما با گذشت زمان و خشک شدن قطعات میوه، جدا کردن آنها و تمیز کردن دستگاه دشوارتر می‌شود.

برای این منظور، می‌توانید از برس‌های مخصوصی که برای تمیز کردن دستگاه آبمیوه گیری وجود دارد، استفاده کنید تا تمامی ذرات و تکه‌های میوه را به طور کامل از اجزای دستگاه جدا کنید. سپس باید تمامی اجزای دستگاه را به خوبی با آب و ماده شوینده نیز بشویید.

پیشنهاد مطالعه

3. اجزای قابل شستشوی دستگاه را به خوبی بشوئید و خشک کنید.

برخی از قسمت‌های دستگاه آبمیوه گیری، قابل شستشو بوده و باید آنها را به دقت بشویید. زیرا اگر شما همان لحظه ماشین ظرفشویی را روشن نکنید و مدت زمان زیادی طول بکشد تا ظرف‌ها شسته شوند، ممکن است قطعات دستگاه به طول کامل تمیز نشوند. اما شستن این قطعات زیر آب جاری، می‌تواند هرگونه آب میوه و تفاله باقی مانده در دستگاه را از بین ببرد.

اهمیت شستن اجزای مختلف آبمیوه گیری
اجزای قابل شستشوی آبمیوه گیری را به خوبی بشوئید و خشک کنید.

اگر دستگاه آبمیوه گیری شما دارای قطعات پلاستیکی باشد، ممکن است این اجزا و قطعات، پس از مدتی استفاده، تغییر رنگ داده و بوی بدی به خود بگیرند. برای مقابله با این مشکل و رفع بوی بد آبمیوه گیری بهتر است پس از هر بار استفاده، هر قطعه پلاستیکی قابل شستشوی دستگاه را در مخلوط آب و آب لیمو یا آب و سرکه سفید قرار دهید و اجازه دهید تا مدتی در آن باقی بماند. پس از این مدت، این بخش‌های پلاستیکی را به خوبی شسته و خشک کنید تا دستگاه شما به طور کامل تمیز و آماده استفاده مجدد باشد.

4. بدنه دستگاه را تمیز کنید.

پایه دستگاه آبمیوه گیری را نمی‌توان با آب شست. اما می‌توان آن را با مایع پاک کننده و دستمال تمیز کرد تا از باقی ماندن اجزای میوه یا بقایای چسبناکی که به مرور زمان به لکه‌های بزرگ تبدیل می‌شوند، جلوگیری کرد. علاوه بر اینها، شما با این کار، ظاهر دستگاه آبمیوه گیری خود را تمیز، مرتب و مانند روز اول آن نگه می‌دارید.

  • برای تمیز کردن اصولی پایهو بدنه دستگاه، یک پارچه مرطوب (نه خیس) بردارید و آن را روی قسمت بیرونی و مکانیسم‌های متصل اجزای اصلی دستگاه بکشید.

اگر با انجام تمامی موارد فوق، همچنان بوی بد دستگاه شما رفع نشد، برای بررسی و تعمیر آبمیوه گیری خود می‌توانید از کارشناسان ما در مرکز خدمات آچارباز کمک بگیرید.

تعمیر آبمیوه گیری در محل با آچارباز
روشن نشدن آبمیوه گیری و خرابی و شکستن قطعات مختلف آبمیوه گیری، از جمله مشکلاتی است که با ثبت سفارش در اپلیکیشن ارائه خدمات آچارباز می‌توانید آنها را جهت بررسی و عیب یابی به تعمیرکار سیار آچارباز بسپارید.
درخواست تعمیر آبمیوه گیری

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا