×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم کوچک آشپزخانه

بهترین اسپرسوساز خانگی کدام است؟

بهترین اسپرسوساز خانگی

اسپرسوساز، آب را تا حد نقطه جوش آن گرم کرده و آن را با فشار از میان دانه‌های قهوه و فیلتر صافی عبور می‌دهد تا نوعی قهوه غلیظ و بسیار محبوب به نام اسپرسو، تولید شود. دستگاه‌های اسپرسو، انواع مختلفی دارند و ساختار آنها نیز با یکدیگر متفاوت است. ما نیز در ادامه این مطلب به معرفی انواع آنها و بهترین اسپرسوساز خانگی خواهیم پرداخت. درنهایت بهترین مرکزی که می‌توانید تعمیر اسپرسوساز خود را به آن بسپارید، به شما معرفی می‌کنیم.

اولین دستگاه اسپرسوساز

اولین دستگاه اسپرسو، در سال 1884 میلادی، توسط فردی به نام آنجلو موریوندو در کشور ایتالیا ساخته شد. پس از آن، در سال 1903 میلادی، شخصی به نام لوئیجی بززا، طراحی پیشرفته‌تری از این دستگاه را به نام خود ثبت کرد. بنیانگذار شرکت La Pavoni نیز حق ثبت اختراع را از لوئیجی بززا خریداری نمود و از سال 1905 میلادی، دستگاه‌های اسپرسوساز را به‌صورت تجاری و در مقیاس کوچک تولید کرد.

تعمیر اسرسوساز
اولین دستگاه اسپرسو

انواع دستگاه‌های اسپرسوساز

دستگاه‌های اسپرسو انواع مختلفی دارند، که هر یک از آنها دارای قابلیت‌ها و نحوه کار مختص خود است. انواع دستگاه‌های اسپرسوساز عبارتند از:

اسپرسوسازهای دستی یا اهرمی

این نوع دستگاه‌ها، همان مدل اصلی دستگاه‌های اسپرسو هستند که در سال 1905 میلادی معرفی شده بودند. کار با این دستگاه‌ها به مهارت و تمرین زیادی احتیاج دارد تا شخص بتواند همه چیز را در مورد تهیه اسپرسو و کف شیر، کنترل کند. اگر قصد دارید تا از این دستگاه‌ها استفاده کنید، باید تمامی مراحل تهیه اسپرسو از قبیل پودر کردن قهوه، فشرده سازی آن، کف زدن شیر و غیره را به صورت دستی انجام دهید و در نهایت از نتیجه کار خود لذت ببرید!

تعمیر قهوه ساز
نمایی از یک اسپرسوساز دستی
تعمیر قهوه ساز در محل با آچارباز
سرویس تعمیر قهوه ساز و چای ساز آچارباز، یکی از خدمات آنلاین و سیار نصب،سرویس و تعمیر لوازم خانگی آچارباز است. سوختگی قطعات، از کار افتادن دستگاه های قهوه جوش و چای ساز یا اسپرسو ساز، ضعیف شدن دستگاه ها،گرم نماندن قهوه یا چای در این دستگاهها از جمله مشکلاتی است که با ثبت سفارش در سامانه اعزام تعمیرکار آچارباز می‌توانید، آنها را بررسی و رفع کنید:
درخواست تعمیر قهوه ساز

اسپرسوسازهای نیمه اتوماتیک

اگر دوس دارید تا خودتان برای تهیه اسپرسو دست به کار شوید و در عین حال، تمامی مراحل را نیز به صورت دستی انجام ندهید بهتر است تا از یک دستگاه اسپرسو نیمه اتوماتیک استفاده کنید. با استفاده از این اسپرسوساز، شما انتخاب می‌کنید که چه مقدار قهوه را در سبد فیلتر قرار دهید، با فشار مناسب دانه‌های قهوه را آسیاب می‌کنید، شروع و پایان کار پمپ را برای کنترل میزان آب مصرفی، کنترل می‌کنید و در نهایت اسپرسو تولیدی را در فنجان می‌ریزید. اگر به دنبال بهترین اسپرسوساز خانگی هستید، باید توجه کنید که بیشتر دستگاه‌های اسپرسو خانگی، نیمه اتوماتیک هستند و به شما کمک می‌کنند تا اسپرسو دلخواه خود را به شیوه‌ درست و مناسب تهیه نمایید.

تعمیر لوازم خانگی
نمایی از یک دستگاه اسپرسو نیمه اتوماتیک

اسپرسوسازهای تمام اتوماتیک

این نوع دستگاه‌های اسپرسو به صورت تمام اتوماتیک و بدون دخالت دست، اقدام به تولید اسپرسو می‌کنند. در این میان شما می‌توانید تنها با فشردن یک دکمه و انتخاب میزان قهوه یا کف شیر، موارد دلخواه خود را وارد کنید. دستگاه نیز، پس از آن همواره از همان فرمول برای تهیه اسپرسو دلخواه شما استفاده خواهد کرد. اگر به هر دلیلی از جمله کمبود وقت، توانایی تهیه اسپرسو به صورت دستی را ندارید و می‌خواهید به سرعت و آسانی، اسپرسو تهیه کنید، استفاده از دستگاه‌های اسپرسو تمام اتوماتیک بهترین گزینه برای شماست. طبیعی است که کیفیت اسپرسو تهیه شده از این دستگاه‌ها با اسپرسوسازهای دستی و نیمه اتوماتیک برابری نخواهد کرد. اما اسپرسوسازهای تمام اتوماتیک نیز برای کسانی که به دنبال تهیه آسان و سریع قهوه هستند و تا حدودی از کیفیت آن چشم پوشی می‌کنند، بسیار مناسب‌اند.

تعمیرکار اسپرسوساز
نمایی از یک دستگاه‌های اسپرسو اتوماتیک

اسپرسوسازهای قابل حمل

دستگاه‌های اسپرسو قابل حمل یا مسافرتی، برای افرادی که دارای آشپزخانه‌های کوچکی هستند، در وَن زندگی می‌کنند و یا به دنبال یک اسپرسوساز مسافرتی جمع و جور هستند، انتخاب مناسبی هستند. بسیاری از این دستگاه‌ها برای کار به برق و نیروی الکتریکی نیاز ندارند. در عین حال، کیفیت اسپرسوهای این دستگاه‌ها نیز با دیگر انواع دستگاه‌های اسپرسو بسیار متفاوت است.

سامانه اعزام تعمیرکار
نمایی از دستگاه اسپرسو قابل حمل

اسپرسوسازهای حرفه‌ای و کافی شاپی

همانطور که از نام این دستگاه‌ها پیداست، دستگاه‌های اسپرسو کافی شاپی و حرفه‌ای، برای استفاده در کافه‌ها طراحی شده‌اند و اگر به دنبال بهترین اسپرسوساز خانگی هستید، این دستگاه‌ها اصلا انتخاب مناسبی برایتان نخواهید بود و به همین دلیل است که به ندرت می‌توانید آنها را در لیست دستگاه‌های اسپرسو خانگی ببینید. چرا که این اسپرسوسازها قیمت بالایی دارند و تنها مزیت آنها نسبت به دستگاه‌های خانگی آن است که با استفاده از آنها، می‌توانید حجم بالایی از اسپرسو را تهیه نمایید.

تعمیر قهوه ساز
نمایی از یک دستگاه اسپرسو کافی شاپی

تا اینجا با انواع دستگاه‌های اسپرسو و نحوه کار آنها آشنا شدیم. در ادامه، ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که اسپرسوسازهای خانگی باید داشته باشند را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

ویژگی‌ها و قابلیت‌های یک اسپرسوساز خانگی خوب

1- متریال بکار رفته در ساختار دستگاه

اولین ویژگی یک اسپرسوساز خانگی خوب که می‌تواند آن را به بهترین اسپرسوساز خانگی نیز تبدیل کند، متریال و مواد بکار رفته در ساختار آن است. دستگاه‌های اسپرسو که قیمت پایین‌تری دارند، معمولاً از دوام و کیفیت کمتری نیز برخوردار هستند. برخی از آنها، با اجزا و قطعات پلاستیکی ساخته می‌شوند و نسبت به دستگاه‌هایی که ساختار فلزی دارند، طول عمر کوتاه‌تری داشته، زودتر از کار می‌افتند و شما را به تعمیر اسپرسوساز نیازمند می‌کنند. توجه کنید که برخی دستگاه‌های اسپرسو دارای بدنه پلاستیکی و دیگر بخار استیل ضدزنگ هستند. این دستگاه‌ها نیز از نظر قیمت مقرون به صرفه‌اند، دوام بیشتری دارند و اسپرسو تهیه شده از آنها نیز کیفیت بالاتری دارد.

2- دم کردن اسپرسو

اگر یک دستگاه اسپرسو دارای قطعات و متریال مناسبی نباشد، علاوه بر آنکه از دوام کمتری برخوردار است، قابلیت تولید و تحمل گرما و فشار بالایی را نخواهد داشت. همین موضوع می‌تواند بر کیفیت قهوه دم شده و غلظت آن تاثیر بگذارد و اسپرسو تولیدی آن نیز چندان مطلوب و موردپسند شما نخواهد بود.

3- اهرم‌ها و خروجی‌ها

طراحی اجزای یک اسپرسوساز خانگی خوب به نوعی است که نازل‌های آن به راحتی قابل استفاده و حتی شستشو بوده، در برابر حرارت و فشار مقاوم باشند و طراحی ارگونومیک آن‌ از شکستن دسته‌ها و نازل‌های دستگاه جلوگیری کند.

4- انعطاف پذیری

یک اسپرسوساز خانگی خوب، دارای قابلیت‌ها و برنامه‌های متعددی برای تنظیم نحوه کار دستگاه است. نگران نباشید، بسیاری از افراد در ابتدای کار خود با این دستگاه‌ها، تسلط کافی روی برنامه‌های آن نداشته‌اند. اما اگر دستگاه اسپرسو خوبی در اختیار داشته باشید، با چند بار آزمون و خطا، نحوه کار با آن را فرا می‌گیرید و قادر خواهید بود تا انواع اسپرسوها و قهوه‌ها را با آن تهیه کنید.

تعمیر لوازم خانگی
نمونه‌ای از یک دستگاه اسپرسو خانگی

پیشنهاد مطالعه

بهترین مارک دستگاه اسپرسوساز خانگی

شاید برای شما نیز این سوال به وجود آمده است که کدام برند، بهترین اسپرسوساز خانگی را تولید می‌کند و از بین گزینه‌های مختلف موجود در بازار، کدام دستگاه را باید انتخاب کنید؟ ما در اینجا برخی از بهترین مارک دستگاه اسپرسو خانگی را برای شما معرفی می‌کنیم و شما می‌توانید با توجه به نیاز و سلیقه خود، محصول موردنظرتان را از میان این گزینه‌ها انتخاب کنید:

بهترین اسپرسوساز خانگی در سراسر جهان: دستگاه اسپرسو Breville Barista Express مدل  BES870XL

این دستگاه اسپرسو خانگی دارای:

  • توان 1600 وات
  • قابلیت برنامه ریزی
  • بدنه استیل ضدزنگ
  • دیگ بخار آلومینیومی و ضدزنگ
  • محل قرار گیری فنجان با ابعاد 4 اینچ
  • سیستم گرم کننده فنجان

بوده و در حال حاضر بهترین اسپرسوساز خانگی موجود در بازار است.

بهترین قهوه ساز خانگی
دستگاه اسپرسو Breville Barista Express مدل BES870XL

 

بهترین اسپرسوساز خانگی مقرون به صرفه: دستگاه اسپرسو و کاپوچینوDeLonghi  مدل EC155

این دستگاه، یکی از مقرون به صرفه ترین دستگاه‌های اسپرسو نیمه اتوماتیک خانگی است که دارای:

  • توان 110 وات
  • گنجایش مخزن 1 لیتر
  • ترموستات دوگانه
  • دیگ بخار از جنس استیل ضدزنگ

است که آب را تا دمای بهینه به جوش می‌آورد و با کمک آن می‌توانید انواع نوشیدنی‌های ایتالیایی را تهیه کنید. به علاوه، قیمت دستگاه اسپرسوساز خانگی دلونگی نسبت به دیگر مدل‌ها بسیار مناسب‌تر بوده و آن را به محصولی ایده‌آل و مقرون به صرف تبدیل کرده‌است.

تعمیرکار لوازم خانگی
دستگاه اسپرسو و کاپوچینوDeLonghi مدل EC155

بهترین اسپرسوساز خانگی با قابلیت استفاده آسان: دستگاه اسپرسو و کاپوچینو Mr. Coffee Cafe Barista

این دستگاه، دارای عملکرد 3 در 1 و توان مصرفی 1040 وات است که شما را قادر می‌سازد تا با استفاده از دفترچه راهنمای آن تنها با لمس یک دکمه، نوشیدنی مورد نظر خود را تهیه کنید. این اسپرسوساز را به این دلیل جزو بهترین دستگاه‌های اسپرسو خانگی می‌دانند که شما برای تهیه اسپرسو یا دیگر نوشیدنی‌های دلخواهتان نیازی به نوشتن یا به خاطر سپردن فرمول تهیه آنها ندارید و می‌توانید با کمک دفترچه راهنمای آن، نحوه تهیه انواع نوشیدنی‌های مختلف را پیدا کرده و اجرا کنید.

تعمیر لوازم خانگی
اسپرسوساز و کاپوچینوساز Mr. Coffee Cafe Barista

بهترین اسپرسوساز خانگی میان رده موجود در بازار: دستگاه اسپرسو Gaggia Classic Pro

این دستگاه، یک اسپرسوساز نیمه اتوماتیک است که دارای:

  • طراحی کلاسیک و ایتالیایی
  • بدنه استیل ضدزنگ
  • توان مصرفی 1425 وات

بوده و  نوشیدنی‌هایی با کیفیت بی‌نظیر تهیه می‌کند و به شما نیز امکان می‌دهد تا با استفاده از آن، به باریستای بهتر و حرفه‌ای‌تری تبدیل شوید.

تعمیرکارلوازم خانگی
اسپرسوساز Gaggia Classic Pro

بهترین اسپرسوساز خانگی قابل حمل: دستگاه اسپرسو Wacaco MiniPresso GR

این اسپرسوساز قابل حمل بوده و دارای عملکرد دستی است. برای استفاده از این محصول کافی است تا پودر قهوه را با کمک قاشق چایخوری به سبد فیلتر اضافه کنید. سطح آن را با کمی فشار صاف کرده و آب گرم را به مخزن آن اضافه کنید. پیستون را از حالت قفل به حالت پمپ تغییر دهید و شروع به پمپ کردن کنید تا اسپرسو شما آماده شود. این محصول، وزن بسیار کمی داشته و از این جهت، قابلیت حمل و نقل آسانی دارد.

بهترین قهوه ساز
دستگاه اسپرسوساز Wacaco MiniPresso GR

اسپرسوساز مباشی مدل 2006

این دستگاه با استفاده از پودر قهوه، قابلیت تهیه انواع نوشیدنی‌ها از جمله اسپرسو، کاپوچینو و کافه لاته را برای شما فراهم می‌آورد.

  • توان مصرفی 1050 وات
  • فشار بخار در حدود 19 بار
  • بدنه استیل
  • سینی چکه‌گیر با قابلیت جابجایی و قابل شستشو
  • مخزن آب با ظرفیت 1.5 لیتر
  • فیلتر استیل ضد زنگ
  • فیلتر آلومینیومی
  • قابلیت تنظیم غلطت قهوه
  • شدت بخار قابل تنظیم
  • قابلیت محافظت از فشار بیش از حد
  • تولید کف شیر برای تهیه کاپوچینو و لاته

از ویژگی‌های بسیار عالی این دستگاه است.

تعمیرات تخصصی لوازم خانگی
دستگاه اسپرسو مباشی مدل 2006

اسپرسوساز مایر 439

اسپرسوساز مایر مدل 439، دارای ویژگی‌هایی از جمله

  • توان مصرفی 1350 وات
  • فشار بخار 40 بار
  • عملکرد تمام اتوماتیک با دکمه‌های لمسی
  • بدنه استیل ضدزنگ
  • صفحه گرم نگه دارنده
  • سینی چکه گیر با قابل جداسازی
  • قابلیت تنظیم کف شیر و غلظت قهوه

بوده که آن را در به یکی از گزینه‌های مناسب برای بهترین اسپرسوساز خانگی تبدیل کرده‌است.

مرکز تعمیر لوازم خانگی
دستگاه اسپرسو مایر 439

اسپرسوساز هامسول مدل  hs230

این دستگاه یک اسپرسوساز 4 کاره از نوع اسپرسو و نسپرسو بوده و قابلیت‌هایی همانند:

  • بدنه استیل و پلاستیک
  • سیستم کاپوچینو ساز
  • حالت آماده به کار
  • نشانگر سطح آب
  • تولید کف شیر
  • قابلیت کار با پودر قهوه، کپسول قهوه و پد نسپرسو
  • توان مصرفی1350 وات
  • فشار بخار15 بار
  • تنظیم میزان بخار
  • مخزن آب با ظرفیت 25 لیتر
  • سینی چکه‌گیر
  • سیستم گرم کردن فنجان

است که آن را برای تهیه نوشیدنی‌های همچون اسپرسو، کافه لاته، موکا، کاپوچینو، ماکیاتو، ریسترتو، لانگو، امریکانو، فلت وایت و غیره مناسب می‌سازد. قیمت اسپرسوساز هامسول مدل hs230در حدود 2 میلیون تومان است و از آنجایی که این دستگاه، تنها دستگاه اسپرسو موجود در بازار است که می‌تواند از پودر قهوه اسپرسو، کپسول و پد نسپرسو استفاده کند، به عنوان بهترین اسپرسوساز خانگی موجود در ایران به شمار می‌رود.

تعمیرکار سیار
اسپرسوساز هامسول مدل hs230

اسپرسوساز دلمونتی  dl645

این دستگاه یک اسپرسوساز ایتالیایی با عملکرد 3 در 1 است که بوسیله آن می‌توانید نوشیدنی‌هایی همانند اسپرسو، کاپوچینو، کرم کارامل را تهیه کنید. این دستگاه دارای:

  • توان مصرفی 1200 وات
  • فشار بخار 15 بار
  • ظرفیت مخزن 1.25 لیتر
  • خاموش شدن خودکار
  • سیستم قهوه ساز
  • نازل و سینی چکه‌گیر قابل جداسازی و شستشو
  • قابلیت استفاده از پودر و تمپر قهوه
  • فیلتر استیل
  • قابلیت پرکردن همزمان دو فنجان

است. یکی از نکات مهم درباره این اسپرسوساز جنس بدنه آن است. جنس بدنه این دستگاه از پلاستیک مقاوم و باکیفیت است، اما این موضوع تاثیری بر کیفیت دستگاه و قهوه تولیدی توسط آن ندارد، چرا که دیگ بخار آن از آلیاژ آلومینیومی بوده و فوق العاده محکم و مقاوم است.

تعمیر لوازم خانگی
اسپرسوساز دلمونتی dl645

 

بهترین مارک اسپرسوساز خانگی

در این مطلب، ابتدا به معرفی دستگاه‌ اسپرسو و انواع آن پرداختیم. سپس ویژگی‌های یک دستگاه اسپرسو خوب را مورد بررسی قرار دادیم. در نهایت نیز با بهترین مارک اسپرسوساز خانگی آشنا شدیم و چند نمونه از انواع برترین، محبوب‌ترین و بهترین اسپرسوساز خانگی در دسته‌های مختلف را معرفی کردیم.

حال اگر دستگاه اسپرسوساز شما خراب و یا دچار مشکل شد، چه کسی می‌تواند آن را تعمیر کند؟

فقط کافیست با شماره 02154591616 تماس بگیرید و درخواست تعمیر دستگاه خود را ثبت کنید تا در اولین فرصت، نسبت به تعمیر آن اقدام شود.

3/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام مدتی از اعلام بهترین اسپرسو ساز خانکی گذشته که اکثرا دربازار موجود نیست اگر ممکن است بهترین اسپرسوهای خانگی چندکاره رامعرفی فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا