×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

نرم افزارلپ تاپ و کامپیوتر

مشکلات متداول لپ تاپ اچ پی

مشکلات متداول لپ‌تاپ اچ‌پی

یادداشت ویراستار: این مطلب در مهر 1400 توسط کارشناسان لپ تاپ و کامپیوتر آچارباز، بررسی و تایید شده است.

امروزه یکی از وسایل الکتریکی‌های پرکاربرد لپ‌تاپ است. در برخی موارد ممکن است پس از مدتی، کار کردن لپ‌تاپ دچار مشکل شود که اغلب این مشکلات برای اکثر لپ‌تاپ‌‌ها وجود دارد. اگر شما هم جزء کاربران لپ تاپ‌ اچ پی هستید پیشنهاد می‌کنیم ادامه این مقاله را از دست ندهید تا با مشکلات متداول لپ‌تاپ اچ‌پی آشنا شوید. همچنین می‌توانید با مطالعه این مقاله دستگاه خود را عیب یابی کرده و برای تعمیر لپ تاپ خود اقدام کنید. لپ‌تاپ اچ‌پی ساخت یکی از شرکت‌های معتبر آمریکایی است که برای اولین بار در سال 1984 به بازار عرضه شد. این برند لپ‌تاپ، بسیار با کیفیت و قدرتمند است، اما با این حال در برخی موارد ممکن است دچار مشکلاتی شود که شما با مطالعه این مقاله می‌توانید آن‌ها را برطرف کنید. در صورت رفع نشدن مشکل، اطلاع از قیمت لپ تاپ و اقدام برای خرید آن می‌تواند تصمیم بعدی شما باشد.

[post_links]

بوت كردن لپ تاپ اچ پی؛ بوت نشدن لپ تاپ hp

بوت کردن لپ‌تاپ hp به معنی راه اندازی سخت افزار و نرم ‌افزار لپ‌تاپ پس از زدن دکمه power، است.

اما گاهی ممکن است پس از زدن کلید بوت یا دکمه پاور لپ‌تاپ hp، دستگاه راه اندازی نشود. در این حالت باید علت بالا نیامدن ویندوز در لپ تاپ hp را بیابید تا بتوانید این مشکل را برطرف کنید.

علت بوت نشدن لپ تاپ hp

بوت نشدن لپ‌تاپ hp می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که از جمله آنها می‌توان به خرابی دکمه power، قطع شدن کابل‌ها، مشکلات مادربرد و خرابی دستگاه‌های جانبی مثل موس، اسپیکر و … اشاره کرد.
همچنین گاهی اوقات علت بوت نشدن سیستم لپ‌تاپ hp نرم افزاری است. این ایراد را می‌توانید در نرم افزارهای معیوب نصب شده یا درست نصب نشدن درایوهای لپ‌تاپ پیدا کرد.
در صورتی که ایراد نرم افزاری باشد، می‌توانید خودتان آن را برطرف کنید ولی چنانچه ایراد سخت افزاری باشد باید تعمیر لپ تاپ را به فرد با تجربه بسپارید.

برای تعمیر لپ تاپ از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید
علت بوت نشدن لپ تاپ hp
علت بوت نشدن سیستم لپ تاپ hp اغلب می‌تواند خرابی دکمه پاور باشد.

رفع مشکل بوت نشدن لپ‌‌ تاپ hp

جهت رفع مشکل بوت نشدن لپ‌تا اچ‌پی می‌توانید چند راهکار پیشنهادی زیر را انجام دهید:

جدا کردن دستگاه‌های جانبی متصل به سیستم:

گاهی پس از آپدیت ویندوز 10، با مشکل بوت نشدن لپ‌تاپ مواجه می‌شوید. در این حالت ویندوز جدید با وسایل جانبی‌ قبلی سازگاری ندارد؛ برای رفع مشکل باید لپ تاپ اچ پی را خاموش کرده و وسایل جانبی‌ متصل به آن را جدا کنید.سپس سیستم را راه اندازی کنید. در صورتی که مشکل برطرف نشد سایر راهکارها را امتحان کنید.

گزینه safe mode ویندوز را فعال کنید:

برای رفع مشکل بوت نشدن لپ تاپ اچ پی می‌توانید از گزینه safe mode استفاده کنید. با فعال کردن این گزینه میزان استفاده از نرم‌افزارها در ویندوز به کمترین مقدار ممکن می‌رسد. همچنین با فعال کردن حالت safe mode بسیاری از مشکلات نرم افزاری سیستم از جمله مشکل بوت نشدن سیستم برطرف خواهد شد.

حالت بوت سریع را غیرفعال کنید:

برای غیرفعال کردن گزینه بوت سریع دکمه delete دستگاه را بزنید تا وارد قسمت BIOS/UEFI شوید. سپس از تب advanced گزینه fast boot را غیرفعال کنید.

ویندوز سیستم را اسکن کنید:

اگر مشکل بوت نشدن لپ تاپ اچ پی شما ناشی از ویروسی شدن سیستم باشد، به کمک یک آنتی ویروس قوی می‌توانید آن را اسکن و ویروس کشی کنید.

بررسی باتری لپ‌تاپ اچ‌پی:

در صورتی که علت‌های گفته شده را بررسی کردید و مشکل سیستم شما هیچکدام از موارد فوق نبودند، بهتر است باتری لپ‌تاپ را بررسی کنید.
برای بررسی باتری، ابتدا لپ‌تاپ را با یک شارژر دیگر شارژ کنید و یا اینکه باتری را خارج کرده و سیستم را مستقیم به برق متصل کنید. چنانچه مشکل از باتری باشد، سیستم بعد از وصل شدن به پریز برق روشن می‌شود.

رفع مشکل بوت نشدن لپ تاپ hp
گزینه fast boot مختص سیستم‌های است که بعد از سال 2013 تولید شده‌اند.

پیشنهاد مطالعه

روشن نشدن مانیتور لپ تاپ hp

یکی از مشکلاتی که کاربران لپ تاپ‌های اچ پی با آن روبه‌رو هستند مشکلات مانیتور لپ تاپ است. این مشکلات با پدیده‌هایی مثل روشن نشدن مانیتور ، سفید شدن مانیتور، سیاه شدن مانیتور و … خودنمایی می‌کند. برای رفع این مشکلات می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

علت قاطی شدن رنگ مانیتور لپ‌تاپ hp

دلایل مختلفی باعث قاطی شدن رنگ مانیتور لپ‌تاپ hp خواهد شد که یکی از آن‌ها خرابی کارت گرافیک است. از دیگر مواردی که می‌تواند باعث قاطی شدن رنگ مانیتور لپ‌تاپ hp باشد، ضربه خوردن و بروز مشکل در صفحه نمایش است.

حل مشکل قاطی شدن رنگ مانیتور لپ‌تاپ hp:
ابتدا باید تشخیص دهید مشکل قاطی شدن رنگ مانیتور به چه علتی رخ داده است:

  • در صورتی که مشکل دستگاه ناشی از ضربه خوردن صفحه نمایش باشد باید آن را تعویض کنید.
  • اگر مشکل از کارت گرافیک باشد باید تشخیص دهید ایراد نرم افزاری است یا سخت افزاری. اگر ایراد آن نرم‌افزاری بود شما می‌توانید با کالیبره کردن مشکل دستگاه را برطرف کنید. ولی اگر ایراد سخت افزاری باشد باید تعمیر لپ‌تاپ را به دست نیروهای مسلط و کاربلد بسپارید

علت سفید شدن صفحه نمایش لپ‌تاپ hp

 علت سفید شدن صفحه نمایش لپ‌تاپ اچ پی می‌تواند ورود ویروس به سیستم شما باشد.

حل سفید شدن صفحه نمایش لپ‌تاپ hp

برای برطرف کردن این مشکل پیشنهاد ما عقب بردن تقویم سیستم و ریستارت آن می‌باشد و پس از آن استفاده از یک آنتی ویروس بروز و قدرتمند است.

علت سیاه ماندن صفحه نمایش لپ‌تاپ hp

دلایل مختلفی می‌تواند سیاه ماندن صفحه نمایش لپ تاپ اچ پی باشد:

  1. قدیمی شدن نسخه بایوس
  2. خرابی صفحه نمایش باشد.
  3. خرابی رم، خرابی پاور،
  4. شارژ نبودن باتری لپ‌تاپ
  5. مشکل در کارت گرافیک
  6. مشکل در هارد سیستم
  7. اتصالات لوازم جانبی بی‌کیفیت
  8. پیکسل سوختگی
  9. مشکل در کابل فلت دستگاه

حل این مشکل باید در تعمیرگاه و توسط متخصصین کاربلد صورت گیرد. زیرا در غیر این صورت ممکن است هزینه بیشتری را به شما تحمیل کند.

با فعال کردن حالت safe mode بسیاری از مشکلات نرم افزاری سیستم از جمله مشکل بوت نشدن سیستم برطرف خواهد شد.

علت روشن نشدن صفحه نمایش لپ‌تاپ hp

در برخی موارد ممکن است پس از روشن کردن لپ‌تاپ hp، صدای روشن شدن فن و روت شدن دستگاه شنیده شود ولی شاهد روشن نشدن صفحه نمایش لپ تاپ اچ پی خود باشید. در این حالت ممکن است مشکل دستگاه شما بروز مشکل در کارت گرافیک، چیپ گرافیک و یا کابل فلت دستگاه شما باشد.
به کمک یک صفحه نمایش و کابل فلت دیگر می‌توانید سیستم را بررسی کنید و از خرابی صفحه نمایش و کابل فلت مطمئن شوید. در صورتی که مشکل از این دو نبود بهتر است از متخصصین تعمیر و ارتقا کامپیوتر کمک بگیرید.

علت روشن نشدن صفحه نمایش لپ تاپ hp
علت اصلی خرابی کابل فلت اغلب ضربه خوردن است.

علت هنگ كردن لپ تاپ hp

دلایل مختلفی باعث هنگ کردن سیستم می‌شوند که معمولا علت اصلی آن‌ها عدم هماهنگی بین سخت‌افزار و نرم‌افزار سیستم است.

زمانی‌که هماهنگی بین سخت‌افزار و نرم‌افزار سیستم نباشد، به دستگاه فشار وارد شده و باعث داغ شدن و هنگ کردن آن خواهد شد. مهم‌ترین دلایل هنگ کردن لپ‌تاپ hp عبارتند از:

  1. گرما
  2. بروز مشکل در هارد دیسک سیستم
  3. مشکل در منبع تغذیه
  4. بروز اختلال در حافظه و برد دستگاه
  5. راه اندازی اشتباه درایوهای لپ‌تاپ
  6. تنظیمات نامناسب بایوس سیستم
  7. تداخلات سخت افزاری
  8. نصب نرم‌افزارهای نامناسب و دردسر ساز
  9. ویروسی شدن ویندوز
  10. بروز مشکل در رجیستری ویندوز
علت هنگ کردن لپ تاپ hp
با ویروس کشی سیستم می‌توانید از داغ کردن آن جلوگیری کنید.

مشکل روشن نشدن لپ تاپ اچ پی

اصلی‌ترین علت روشن نشدن لپ‌تاپ hp، خرابی باتری، خرابی شارژر و یا ویروسی شدن سیستم است.
یکی از علت‌های شارژ نشدن باتری لپ‌تاپ hp استفاده نامناسب و طولانی مدت از باتری آن است. اما مشکل روشن نشدن لپ تاپ اچ پی به این اشکال خلاصه نمی‌شود. در ادامه علت‌های دیگر آن را بیان می‌کنیم. در صورتی‌که پس از انجام این کارها سیستم شما روشن نشد پیشنهاد ما به شما کمک گرفتن از مراکز تخصصی عیب یابی و تعمیر لپ‌تاپ اچ‌پی است.

علت روشن نشدن لپ تاپ hp
در صورتی‌که لپ‌تاپ شما به صورت ناگهانی خاموش شد و توانایی روشن کردن آن را نداشتید می‌توانید از آچارباز مرکز تخصصی تعمیر لپ‌تاپ hp در تهران کمک بگیرید.

خرابی منبع تغذیه لپ تاپ اچ پی

ابتدا منبع تغذیه لپ‌تاپ که همان باتری یا برق است را بررسی کنید. در صورتی که باتری خراب است بهتر است آن را خارج کنید و سپس دستگاه را به وسیله شارژر به برق متصل کنید. پس از چند دقیقه آن را روشن کنید.
اگر سیستم روشن نشد مشکل از شارژر شما است.

خرابی فن لپ تاپ اچ پی

دکمه پاور را زده و منتظر روشن شدن سیستم شوید. در صورتیکه صدای فن را نمی‌شنوید، مشکل روشن نشدن لپ‌تاپ hp از فن آن است. ممکن است گرد و غبار آن را احاطه کرده باشد یا سوخته باشد. در این حالت سیستم خنک کننده دستگاه دچار مشکل شده است و لپ تاپ روشن نخواهد شد.
برای برطرف کردن مشکل کارنکردن فن لپ‌تاپ باید آن را باز و تمیز کنید. در صورتی‌که پس از تمیز کردن هم فن کار نکند، فن سوخته و باید تعویض شود و سپس سیستم راه اندازی شود.

استفاده از سیم کارت در لپ تاپ اچ پی

روی لپ‌تاپ‌های جدید سنسوری جهت استفاده از سیم‌کارت هم تعبیه شده است که باعث بالاتر رفتن کیفیت و قیمت و کارایی لپ‌تاپ می‌شود.
یکی از مزیت‌های سیستم‌های جدید، وجود همین ماژول سیم‌کارت است. چرا که در این حالت با داشتن یک سیستم قابل حمل، می‌توانید به راحتی اینترنت داشته و نیازی به مودم نداشته باشید.

استفاده از سیم‌کارت در لپ تاپ hp
محل قرار گیری سیم کارت در سیستم‌های مختلف، متفاوت است.
تعمیر لپ تاپ در محل با آچارباز
سرویس تعمیر لپ تاپ در محل آچارباز یک تعمیرگاه سیار آنلاین کامپیوتر است که کار آن عیب یابی و رفع ایراد تمامی سیستم‌های لپ تاپ است. در صورت بروز مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری، کافیست در اپلیکیشن خدمات سیار آچارباز، درخواست تعمیرکار سیار لپ تاپ را ثبت کنید.
تعمیر لپ تاپ

از کار افتادن پورت usb لپ تاپ اچ پی

دلایل مختلفی باعث از کار افتادن پورت usb لپ‌تاپ hp خواهد شد، از جمله این موارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. به دلیل باز بودن پورت‌های usb، گرد و غبار وارد لپ تاپ اچ پی شده و اجازه اتصال کابل به پورت usb را نمی‌دهد. با تمیز کردن پورت‌های usb می‌توانید این مشکل را برطرف کرد.
  2. خرابی و یا شکستی پورت مشکل دیگریست که ممکن است برای پورت usb لپ تاپ اچ پی رخ دهد. در این حالت باید از متخصصین لپ‌تاپ کمک بگیرید تا پورت را تعویض کنند.
علت از کار افتادن پورت usb لپ تاپ hp
قبل از اینکه اقدام به تعمیر و تعویض پورت usb کنید، بهتر است آن را با کابل‌های دیگر هم تست کنید و از خراب بودن پورت مطمئن شوید.

در این مقاله سعی کردیم مشکلات رایج لپ تاپ اچ پی را به زبان ساده به شما آموزش داده و راه حل برطرف کردن این مشکلات را به شما آموزش دهیم. در صورتی که با راهنمایی‌های ارائه شده نتوانستید مشکل لپ تاپ اچ پی خود را پیدا و رفع کنید، می‌توانید درخواست خود را در قسمت تعمیر لپ تاپ آچارباز ثبت کنید. کارشناسان ما در اسرع وقت مشکل دستگاه شما را برطرف می‌کنند.

3/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫64 دیدگاه ها

  1. سلام وقت بخیر سیستم من تا وقتی به شارژر وصله صفحه کلیدش یا کیبوردش روشنه و کلید پاورش هم روشنه زیر لپ تاپمم نشون میده که لپ تاپ روشنه ولی مانیتورش کار نمیکنه بخامم خاموشش کنم خاموش نمیشه تا از شارژ نکشم مانیتورش کلا مشکیه نمیدونم چرا وقتی شارژرشو میکشم دیگه کیبورد و لیناش روشن نیست

  2. سلام وقت بخیر من یه سوال داشتم لپ تاپم کیبورد یا صفحه کلیدش روشنه کلید پاورش روشن بعد زیر سیسیتم هم روشن نشون نیده چراخش ولی مانیتورش روشن نمیشه و کلا سیاهه هیچی نمیاره وقتی از شارژ میکشمش دیگه دکمه پاور و کیبوردشم روشن نیست کلا روشن نشون نمیده نمیدونم چیکار کنم میشه بگید

  3. سلام وقتتون بخیرلطفا راهنمایی بفرماییدhp pavilion dv6 notebook pc این مدل لپ تاپ گرافیک با ویندوز ۷مشکل نداره ولی با ویندوز ۱۰و۱۱مشکل گرافیک داره همش لک و گیر داره گرافیک. تمامی آپدیتها رو نصب کردم اما اصلا فایده نداشت عکس اول با ویندوز ۷هست در قسمتdedicated 256 mbزده بدون مشکل است ولی باویندوز ۱۰و۱۱عدد۰mbزده حتی سایت اچ پی هم دانلود کردم مشکلم حل نشد.لطفا اگه درایوری دارین ارسال فرماییدcpuو یکی از گرافیکاamdوگرافیک دیگرati🙏

    1. سلام من هم همین مدل لپ تاپ رو دارم و به همین مشکل برخورد کردم و هرجا پرسیدم حتی از جایی که خریدم گفتن که مدل خود لپ تاپه و برای رسوندن برق به اسپیکر همچین صدایی میده و مشکل فنی نیست و تو کل مدل های وکتوس کلا همینه

      1. با سلام
        ایمان عزیز، ممنون از پاسخگویی شما. نظرات شما انرژی بخش تیم آچارباز است.

  4. سلام خسته نباشید
    ببخشید لپ تاپ hp من درایو سی تغریبا پر شده بود چند شب پیش زمانی که خواستم دستگاه را خاموش کنم گزینه آپ دیت شاد دان و آپ دیت ایستار را گذاشته بود من بدون توجه به آنها کامپیوتر را خاموش کردم چون وقت آپ دیت را آن موقع نداشتم اما بعد که آمدم کامپیوتر را روشن کنم روشن نمی شود . فقط وقتی کلید پاور را می زنم یک لحظه چراغها روشن می شود و فن شروع به حرکت می کند ولی روشن نمی شود .
    لطفا من را راهنمایی کنید متشکرم دست شما درد نکند

    1. با سلام
      غلامرضای عزیز، دکمه ی پاور را تا روشن شدن صفحه نمایش نگه دارید، اگر روشن نشد، لپ تاپ را به شارژ متصل شده و مجدد تلاش کنید.

  5. سلام لپتاپ من HP EliteBook هستش وقتی به شارژر میزنم درست کار میکنه ولی شارژر رو میکشم با باطری سرعت کامپیوتر میاد پایین علت اش چی میتونه باشه؟ ممنون

    1. با سلام
      موسی عزیز، معمولا کم شدن سرعت لپ تاپ به دلایلی مانند گرم شدن بیش از حد دستگاه، ویروس داشتن سیستم، اجرای چند نرم افزار به صورت همزمان، پر بودن درایور ویندوز و دسکتاپ، کم بودن حافظه دستگاه و … به وجود می آید.
      اگر با جدا کردن شارژر دمای لپ تاپ زیاد می شود ممکن است به همین دلیل سرعت پایین می آید و می توانید از یک خنک کننده لپ تاپ یا کول پد استفاده کنید. اما اگر دما بالا نمی رود ولی سرعت پایین می آید بهتر است یک کارشناس دستگاه را از نزدیک بررسی کنند تا نظر قطعی را خدمتتان اعلام کنند.
      می توانید در قسمت تعمیر لپ تاپ درخواست خود را ثبت کنید تا کارشناس از نزدیک دستگاه شما را بررسی کند.

  6. سلام من لبتاب hp ویندوز 11 دارم
    در پایین صفحه یه سری برنامه هست برای من چند تا از اون ها بی رنگ شده ولی روش کیلک میکنی میار ولی اصلا دیده نمیشه تا زمانی که روش کلیک کنی و زیرش یه خط میاد مثل بقیه برنامه ها ممنون میشم راهنماییم کنید چون من خیلی درگیرشم

  7. سلام ببخشید چطوری باید از اکانت محلی خارج بشیم رو صفحه لپ تاپ همش این نوشته میاد:we need yuor permission

  8. سلام وقت بخیر من یه لپ تاپ اچ پی الیت ایکس 2دارم وقتی به ویندوز 10ارتقا دادم دوربین پشتش از کار افتاده هیچ آیکنی واسه سوییچ دوربین جلو به عقب وجود نداره کس هست که همچین مشکلی رو بتونه حل کنه ممنون

  9. سلام، من چند وقتیه یه لپ تاپ نسل ۱۱ اچ پی خریدم ، یه مشکلی که دارم اینه usb لپ تاپ زمانی که لپ تاپ خاموشه هر چیزی رو که بهش وصل میکنم کار میکنه ، مثلا گوشی رو به usbلپ تاپ میزنم در حالت خاموش بودن لپ تاپ گوشی شروع میکنه به شارژ شدن . لطفا اگر امکان داره راهنمایی کنید ، سپاسگزارم.

    1. سیاوش عزیز
      سلام، علت این موضوع یک مشکل سخت‌افزاری در لپ‌تاپ شماست برای حل این مشکل بهتر است یک متخصص دستگاه شما را بررسی کند. اگر به راهنمایی بیشتر نیاز دارید با شماره 54591616 تماس بگیرید تا کارشناسان ما مشکل شما را حل کنند.

  10. سلام ببخشید من اولی تاب اچ پی دارم اما چند وقته خاموش شده و روشن نمیشه البته یه مدت ارور اداپتور میداد اما من چون درگیر درس بودم توجه نکردم الان دکمه پاورشو که میزنم لامپش و فن روشن میشه اما صفحه هیچی بالا نمیاره لطفا جوابمو بدید

  11. با سلام لب تاب من hp elite book 2540 هست با زدن دکمه پاور رو صفحه آرم hp ظاهر میشه و ویندوز بالا نمیاد دوتا چراغ که به شکل قفل هستند روشن و خاموش میشه میشه راهنمایی بفرمایید

  12. سلام لپتاپ من HP است مشکلش اینه ک وقتی دکمه‌ی پاور رو میزنم روشن نمیشه نه چراغاش نه مانیتور به شارژ هم نیزنم نمیشه چندباری به سختی روشن شد ولی ارور ۶۰۱ رو میده و یه همچین چیزی میگه HP battry alraet
    چیکار کنم؟؟

  13. سلام . لپ تاپ من hp 8560w استوک می باشد . حدود سه ساله خریدم . اما سه ماه پیش به علت قطعی برق دو سه بار خاموش شد. از اون وقت تا حالا هر از گاهی خیلی کند میشه . گاهی با ریستارت حل میشه . گاهی هم باید یه کم خاموشش کنم تا درست بشه . ویندوز تازه نصب کردم . اما بازم حل نشد . Cpu و ram و هارد دیسک رو هم با نرم افزار تست کردم . مشکلی نداشت . چی کار کنم ؟

  14. سلام،وقتتون بخیر
    من مدت کوتاهیه هارد لپ تاپو به ssd تغییر دادم ولی وقتی نرم‌افزار(مهندسی) نصب کردم بعد از خاموش روشن کردن لپ‌تاپ لپ تاپ بوت نمیشه و صفحه آبی رنگه میاد‌
    یبار از اول ویندوز روش نصب کردم ولی دوباره بعد از نصب برنامه همون مشکل پیش اومد
    علتش چیه؟
    HP pavilion 15

  15. چرا زمانی که شارژر به لبتاپ وصل میشه فن شروع به کار کردن میکنه، در حد داغ شدن خود سیستم. بعداز این که جدا میکنی خاموش میشه.

  16. سلام لب تاپ من hpdv6 می باشد. متاسفانه چند روز پیش من ویندوز خواستم عوض کنم، به سختی تونستم ویندوز 7 رونصب کنم، اما بعد چند روز یه دفعه لب تاپ میزاشتم رو حالت sleep بعد میخواستم باز کنم دیگه صفحه نمایش بالا نمی اومد و سیاه بود که مجبور میشدم ری استارت کنم تا دوباره راه اندازی بشه و بهتر بشه حالا بعد چند روز بعدشم لب تاپ و روشن میکردم تا معرفی ویندوز صفحه نمایش کار میکرد ولی وقتی میخواست سوییچ کنه رو دسکتاپ دیگه صفحه نمایش تاریک میشد، ولی رو حالت safe mode کاملا کار میکرد و دسکتاپ و همه چی می آورد، اما الان یهو دیگه پاور لب تاپم کار نمیکنه و لب تاپ روشن نمیشه، چند باری شارژر و همه اتصالات و در آوردم به برق وصل کردم یکی دو بار روشن شد لب تاپ اما دیگه الان این روش هم جواب نمیده و کلا روشن نمیشه.. گفتم ممنون میشم راهنمایی ام کنین که مشکل میتونه چی باشه.

  17. سلام و خسته نباشید خدمت شما.من۲روز هستش که لپ تابم ارورhp pc hardware diagnostics UEFIمیده.میشه راهنماییم کنین؟؟ممنون

  18. سلام
    ببخشید لبتاب من هنگام باز کردن صدای تق میده ی بارم ما اون قسمت اهرمش باز شده بود بردیم عوض کردیم میترسم این دفعه هم این طور بشه باید چیکار کنم

  19. سلام لپ تاپ من یه مدته به شدت کند شده و جوری داغ میشه که اصلا نمیشه بهش دست زد. باید چیکارش کنم؟

  20. سلام خسته نباشید
    من لپتاپ HP DW2102NE – NB توی بازی های سبک و یا سنگین لگ شدید میشه یه طوری که چند دقیقه اول پلی مشکلی نداره بعدش اینجوری میشه لگ های شدید پشت سر هم
    نمایندگی فرستادم روش کار کردند و گفتند مشکلی نداره ولی باز هم همونه
    کمک کنید لطفا

  21. سلام
    لپ تاپ من hp4540s هستش که چند وقتیه موقع روشن کردن ارور System Fan 90b میده ، قبلا این ارور کمتر بود و الان بیشتر شده ، به نظرتون مشکلش سخت افزاریه یا نرم افزاری ؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید…

    1. باسلام
      این موضوع ناشی از آن است که فن به درستی کار نمیکند. برای رفع مشکل باید فن سیستم توسط تکنسین بررسی شود. چنانچه مشکل رفع نشد، شما می‌توانید درخواست تعمیر لپ تاپ در محل خود را در سایت آچارباز و یا با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

  22. سلام من ریحانه هستم، دوسالی هست که این لبتاب اچ پی رو دارم اما این یک هفته اخیر دکمه های کم و زیاد کردن صدا و نور کار نمیکنه با اینکه هیچ ضربه ای ندیده و چیزی هم زیرش گیر نکرده میشه بگید چکار کنم، یعنی الان نه صدا زیاد میشه و نه کم، نور هم همینطور

    1. باسلام
      ریحانه عزیز، درایور کیبورد را آپدیت کنید و مجدد بررسی کنید. این اختلال اغلب ناشی از آپدیت نبودن درایورها رخ میدهد.

  23. سلام
    لب تابم hp هست و اینکه یکی دوبار پام رفت روش اما نه با شدت . لب تابم و دیروز روشن کردم ی خط خیلی نازک فکر میکنم آبی باشه رو صفحه هست . بهم گفتن که به خاطر ضربه هست اما حقیقتا من یادم نیست که کی پام رفت رو لبتاب که بخوام بگم بعد این ضربه اینطوری شده .
    ممکن دلیل دیگه ای هم داشته باشه ؟

    1. باسلام
      زینب عزیز، از دلایل بروز خطوط در صفحه لپ تاپ، علاوه بر ضربه میتواند اختلال در کارت گرافیک سیستم شما باشد، شما می‌توانید درخواست تعمیر لپ تاپ در محل خود را در سایت آچارباز و یا با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

  24. سلام خسته نباشید.لب تاپ من اچ پی و دست دومه.تقریبا یک سالی میشه خریدمش اوایل تا یک ساعت و یا کمی بیشتر شارژ نگه میداشت ولی الان نیم ساعته خاموش میشه.زود هم شارژ میشه.به من موقع خرید گفته بودند که برای تماشای فیلم تا یک ساعت شارژ داره ولی توی همین سایت دیدم ک نوشته بودند بصورت مطلوب باید سه یا چهارساعت شارژ داشته باشه.و یک چیز دیگه توی قسمت شارژ مینویسه باتریِ یک و دو.آیا دو باتری میخوره؟چطور مشکلمو رفع کنم؟ممنون

    1. باسلام
      زینب عزیز، بفرمایید مدل لپ‌تاپ شما چیست؟ در صورتی که باتری در زمان کوتاهی خالی می‌شود، به احتمال زیاد باتری معیوب شده است و زمان تعویض آن رسیده. شما می‌توانید درخواست تعمیر باتری لپ تاپ در محل خود را با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

  25. سلام. لپ تاپم اچ پی مدل Pavilion هستش. در ابتدا چندتا از دکمه های کیبورد لپ تاپم از کار افتادن، کیبورد اکسترنال گرفتم، اولش خوب کار می‌کرد، بعد یک هفته، زمان تایپ سیستم شروع کرد هنگ کردن. ویندوز عوض کردم، روز اول اوکی بود، اما الان کلا کیبورد لپ تاپ غیرفعال شده، کیبورد اکسترنال هم غیر فعال شده، از کیبورد مجازی لپ تاپ هم که استفاده کردم بازم هیچی تایپ نمیشه… چندتا راه حل از توی نت سرچ کردم و امتحان کردم اما باز هم درست نشد. تو رو خدا راهنمایی کنید… چکار کنم؟

    1. باسلام
      زینب عزیز، ابتدا بررسی کنید که نصب ویندوز به درستی صورت گرفته باشد، سپس از قسمت Device manager اقدام به آپدیت درایور کیبورد خود کنید. همچنین لازم است صحت اتصالات و قطعات سیستم همچون پردازنده و مادربرد، بررسی شود. در صورتی که مشکل رفع نشد، شما می‌توانید درخواست تعمیر لپ تاپ در محل خود را در سایت آچارباز و یا با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

  26. سلام
    وقتتون بخیر
    ببخشید علت اینکه دکمه قطع صدا تغییر رنگ نمیده و وقتی که میکروفون قطع هستش چراغ کلید F8 روشن نمیشه چیه؟ چطور میشه مشکلش رو برطرف کرد؟
    من لپ تاپم HP Z book 15 G2 هستش

  27. سلام لب تاب من دستکتاپ چند قسمت شده هر قسمت یک دیکتاتور کامل نشون میده درایور کارت گرافیک دیلیت کردم دوباره نصب کردم درست نشد ممنون میشم اگه کمک کنید

    1. باسلام
      سام عزیز،برای رفع مشکل Multitasking را جستجو کرده و Snap Assist را غیر فعال کنید.

  28. سلام من یه روز با استفاده از برنامه رار یه فایلی به نام پروو بوک 453s پیدا کردم که مارک خود لپ تاپ اچ پیمه زدم توش چند تا پوشه داشت هر چی پاک کردم نرف رفتم توی پوشه ها فایل نصبی داش اولی رو نصب کردم به طور کامل رفتم دومی زدم نصب سه دور نصب داشت عکسشم مثل هارد بود دور اول تموم شد دو دوم تا نصفه رفت فک کردم ویروس سریع لپ تاپ و سریع خاموش کردم بعد وقتی روشن کردم دیدم روشن نمیشه بعد چند ثانیه سرعت فن بالا میره ولی صفحه بالا نمیاد رو تلوزیون هم تست کردم نیومد کلید قفل کردن دکمه ها هم چشمک میزنه و فقط هم بالا در اوردن باتری خاموش میشه سایت های زیادی رفتم و روش هارو تست کردم نشد لطفا کمک کنید

    1. باسلام
      سجاد عزیز، ممکن است درایوی را ناقص نصب کرده باشید یا برای سیستم عامل مشکلی به وجود آمده باشد. سیستم عامل را دوباره نصب کنید اگر مشکل حل نشد شما می‌توانید درخواست تعمیر لپ تاپ در محل خود را در سامانه آچارباز با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

  29. سلام لپ تاپم اچ پی هست علت اینکه چند روزه که دکمه تنطیم نور لپ تاپم کار نمیکنه چیه ؟(f3 و f۲ )

    1. باسلام
      دوست عزیز، اگر از صحت کارکرد دیگر دکمه‌ها اطمینان دارید ممکن است مشکل نرم افزاری باشد، باید تنظیمات کیبورد در سیستم بررسی شود. شما می‌توانید درخواست تعمیر لپ تاپ در محل خود را در سامانه آچارباز با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

  30. سلام وقت بخیر من لپ تاپم hpهست و مشکلی ک برام پیش اومده اینه ک دکمه ی میکروفون کیبورد لپ تاپم روشنه و من نمیتونم از میکروفون استفاده کنم و تقریبا همه راه حل های گوگل رو امتحان کردم اما درست نشده میشه کمکم کنید؟

    1. باسلام
      دوست عزیز ممکن است مشکل شما سخت افزاری باشد، شما می‌توانید درخواست تعمیر لپ تاپ در محل خود را در سامانه آچارباز با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

  31. من لپ تاپه hp pavilion دارم
    وقتی روشن میکنم فن روشن میشه و همه ی چراغ ها هم فعال میشه ولی ویندوز بالا نمیاد و هر چند ثانیه یک بار صفحه سفیدی در صدم ثانیه میاد و میره
    اگه لپ تا‌پ خیلی داغ بشه تازه علامت hp رو نشون میده و تازه ویندوز بالا میاد
    وقتی که دوباره خاموشش میکنم دوباره همونجوری میشه

    1. با سلام
      دوست عزیز، این مشکل می‌تواند نرم افزاری و یا سخت افزاری باشد. سیستم شما نیاز به بررسی سریع دارد. شما می‌توانید درخواست تعمیر لپ تاپ در محل خود را در سامانه آچارباز با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

  32. من لب تابم خاموش کردم بعد ک روشن کردم خودش هی خاموش میشه روشن میشه.قبل از اون داشت ویندوز عوض میکرد خودش خیلی زمان بر بود برای همین خاموش کردم.میشع لطفا کمکم کنید

    1. سلام
      بهتر است دستگاه شما توسط کارشناس بررسی شود. لطفا درخواست تعمیر لپ تاپ در محل را ثبت کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

  33. سلام لپ تاپ hp pavilion entertainment pc. میباشد موقعیکه کلید پاور را میزنم روشن میشود وزود خاموش میشود لطفا راهنمایی کنید.باتشکر

    1. سلام
      لطفا با شماره پشتیبانی 02154591616 تماس بگیرید. کارشناسان ما پاسخگوی شما خواهند بود.

  34. سلام لپ تاپ من x365 اچ پی گاهی اوقات زمان کارکردن یگهو صفحه نمایش گیر میکنه و سیاه میشه نیمی از صفحه حالت رنگی میشه و صدایی شبیه نویز میده و باید لپ تاپ و با دکمه پاور ریست کنی تا مجدد راه اندازی بشه .

    1. سلام
      با توضیحاتی که فرمودید، لطفا از دستکاری لپ تاپ خودداری کنید. در اولین فرصت درخواست تعمیر لپ تاپ در محل را ثبت کرده تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

  35. سلام لپ تاپه وقتی پاور رو میزنم روشن میشه و فن هم روشن میشه بعد ۲ ثانیه یهو خاموش میشه بدون اینکه ویندوز بالا بیاد یا تصویری نمایش داده بشه چ کاری باید بکنم؟

    1. سلام

      ممکن است رم و یا هارد شما دچار مشکل شده باشد. البته قبل از هر کاری، بهتر است در صورت تمایل درخواست تعمیر لپ تاپ خود را در آچارباز ثبت کنید تا کارشناس، با دقت بیشتری آن را بررسی کند.

  36. سلام،لپ تاپم اچ پى هست مدتى كه فنش كارنميكنه وبه همين خاطر داغ ميكنه وخاموش ميشه وخطاى908فن را ميده،ميخوام بدونم فنش سوخته يا مشكل نرم افزارى پيدا كرده ويا چيزى در فنش گيركرده؟چون هركارى كردم نتونستم قاب زير لپ تاپ را بازكنم تا فنهاشو تميز كنم،بخاطر شرايط موجود هم نميتونم به بيرون بدم نشون بدم چون أسنانكم همه جا تعطيل هست،لطفا راهنماييم كنيد.🙏🏻🌹

    1. سلام

      دستگاه نیاز به بررسی دارد احتمالا با تعویض فن مورد برطرف شود.

  37. سلام خسته نباشید
    مشکل لپتاپ من اینه ک صفحس کلا سبز میشه و ی جاهایی هم خطوط صورتی رنگ ایجاد میشه
    اولش ک بردم تعمیرات گفتن باید درایور نصب کنیم نصبش کردم درست شد چهار ماه کار کرد بدون اینک صفحه لپتاپم سبز بشه
    الان من بیست روزی مسافرت بودم ک برگشتم الان روشنش کردم دوباره مثل قبل صفحش سبز شده
    درایور گرافیک روهم چک کردم نصب بود
    بنظرتون مشکل از کجاست؟
    مدل لپتاپم اچ پی elitebook8540p هستش

    1. سلام

      با توجه به نوع مشکل، نمیتوان به طور متنی نمیتوان پاسخ دقیقی داد و حتما باید توسط کارشناس بازدید شود. در صورت تمایل می توانید درخواست تعمیر لپ تاپ در محل خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید.

  38. علت اینکه لپ تاپ من با باطری به تنهایی کار نمکنه و حتما باید مستقیما به برق وصل شه تا کار کنه چیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا