×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

یخچال و فریزر

متداول ترین خرابی یخچال های سامسونگ چیست؟

معایب یخچال سامسونگ


یخچال‌های سامسونگ گاهی ممکن است مشکلات عمده‌ای را برای شما ایجاد کنند، معایب یخچال سامسونگ بعضی اوقات گریبان گیر افراد می‌شود و بسیاری از مردم نمی‌دانند که برای تعمیر این معایب باید چه اقدامات اصولی را انجام دهند. در ادامه با برخی از معایب یخچال سامسونگ آشنا می‌شویم و راهکاری برای حل این مشکلات و تعمیر یخچال سامسونگ را ارائه می‌دهیم.

در این مقاله می خوانید:

خرابی یخ ساز

یکی از معایب یخچال سامسونگ خرابی یخ ساز می‌باشد، یک روز صبح از خواب بیدار می‌شوید و متوجه می‌شوید که به صورت کاملاً ناگهانی یخ ساز یخچال سامسونگ شما کار نمی‌کند، در این مواقع جای هیچ گونه نگرانی نیست معمولاً این یکی از معایب یخچال سامسونگ است که برای بسیاری از صاحبان این یخچال‌ها اتفاق می افتد و دلیل آن این است که کل یا مقداری از ورودی آب به داخل این قسمت مسدود شده است و آبی وارد این ناحیه نمی‌شود.

راه حل خرابی خرابی یخ ساز

نشتی یخچال سامسونگ

برای حل مشکل خرابی یخ ساز که یکی از عمده‌ترین عیوب یخچال سامسونگ می‌باشد باید چند کار را انجام دهید، در ابتدا سعی کنید ورودی آب به داخل این محفظه را چک کنید و در صورتی که این ورودی توسط یخ مسدود شده بود سعی در آب کردن آن به وسیله آب گرم کنید، شیر سدل را باز کنید و سوراخ سوزنی که در داخل آن قرار دارد را چک کنید و در صورت مسدود بودن این سوراخ با یک سوزن اقدام به باز کردن مسیر آن کنید، شیر ورودی آب را باز کنید و چک کنید، در صورت خرابی اقدام به تعویض آن نمایید و در پایان اگر قصد باز کردن شیر سدل را دارید زیر آن یک سطح قرار دهید که آب داخل آن به زمین نریزد.

نشتی یخچال سامسونگ

یکی دیگر از معایب یخچال سامسونگ نشتی این یخچال‌ها است. گاهی اوقات بدون این که مشکلی در روند کار یخچال پیش آید می‌توانید مشاهده کنید که یخچال نشتی دارد و این نشتی ممکن است آشپزخانه شما را کثیف کند. نشتی در یخچال سامسونگ ممکن است علت‌های متفاوتی داشته باشد، تراز نبودن یخچال، مسود شدن لوله تخلیه، مشکلاتی که ممکن است برای لوله آب اتفاق بیفتد و سایر مشکلاتی که هر کدام می‌توانند علتی برای نشتی یخچال سامسونگ باشند.

رفع مشکلات نشتی یخچال

برای رفع مشکل نشتی که یکی از معایب یخچال سامسونگ است، می‌توانید در قدم نخست لوله آب را چک کنید که مشکلی نداشته باشد، سپس اقدام به تراز کردن یخچال با کمک پیچ تراز زیر یخچال کنید. در صورت تراز نبودن کف با قرار دادن چیزی در سمتی که پایین از سمت دیگر است یخچال را تراز کنید. تراز بودن یخچال بسیار مهم است چرا که آب داخل ظرف یخچال در قسمت زیرین یخچال جمع می‌شود و از آن جا تبخیر می‌شود و در صورتی که یخچال تراز نباشد این تبخیر به درستی صورت نمی‌گیرد. لوله تخلیه را حتماً به صورت دوره‌ای تمیز کنید چرا که در صورتی که لوله تخلیه به هر شکلی مسدود شده باشد باعث نشتی در یخچال سامسونگ شما می‌شود.

پیشنهاد مطالعه

خنک نکردن یخچال و فریزر

خنک نکردن یخچال و فریزر سامسونگ

یکی از معایب یخچال سامسونگ مشکل فریز نکردن و خنک نکردن یخچال می‌باشد، این مشکل معمولاً دارای چند دلیل عمده است، اولین دلیل فریز نکردن یخچال سامسونگ می‌تواند رفتن برق باشد، هنگامی که برق به یخچال نرسد یخچال به سرعت شروع به بالا بردن دمای داخلش می‌کند.

اگر در هنگام باز کردن یخچال مشاهده کردید که چراغ آن روشن نمی‌شود، می‌توانید این نتیجه را بگیرید که برق به یخچال نمی‌رسد و باید دوشاخه را چک کنید و اگر باز هم مشکل حل نشد می‌توانید به تعمیرکاران شرکت ما مراجعه کنید و از کمک‌های آنها استفاده کنید.

رفع مشکل خنک نکردن یخچال و فریزر

برای حل کردن مشکل خنک نکردن یخچال که یکی از معایب یخچال سامسونگ می‌باشد می‌توانید در ابتدا ترموستات و دریچه‌های یخچال را بررسی کنید که دارای مشکلی نباشند چرا که گاهی کودکان برای سرگرمی درجه یخچال را دست کاری می‌کنند.

علت بالا رفتن دمای یخچال و فریزر سامسونگ

به طور کلی عوامل زیادی در بالا رفتن دمای انواع یخچال فریزر سامسونگ وجود دارد که از مهم ترین این دلایل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خراب بودن درب یخچال و درست بسته نشدن آن
  • وجود برفک روی کویل های اواپراتور و آب نشدن آن
  • کمبود گاز و یا نشت گاز یخچال
  • کار نکردن فن
پیشنهاد مطالعه
رفع مشکل خنک نکردن یخچال


دومین اقدام برای حل مشکل خنک نکردن یخچال تمیز کردن کو یل کندان سورها می‌باشد که تأثیر زیادی در خنک شدن یخچال دارند. می‌توانید با تمیز کردن فن‌های خنک کننده کو یل‌ها تأثیر زیادی در خنک شدن یخچال و فریزر خود داشته باشید، چرا که گرد و خاکی که بر روی این کو یل‌ها می‌ماند می‌تواند سرعت خنک شدن یخچال را پایین بیاورد و باعث ایرادات بزرگی شود.

روشن شدن آلارم فیلتر تصفیه

از عمده معایب یخچال سامسونگ می‌توان به روشن شدن آلارم فیلتر تصفیه اشاره کرد، این آلارم ممکن است شما را نگران کند و باعث شود که فکر کنید مشکل بسیار حادی وجود دارد در حالی که چنین نیست و شما می‌توانید با درخواست یک تعمیرکار از شرکت این مشکل را به سادگی حل کنید.

دلیل روشن شدن این آلارم نیاز به تعویض فیلتر یخچال سامسونگ است. تعویض فیلتر، ریزه کاری‌هایی دارد که بهتر است توسط تعمیرکاران حرفه‌ای انجام شود، چرا که این فیلترها تأثیر بسیار زیادی بر روی یخچال دارند و باعث می‌شوند مواد معدنی در آب حل شوند، نیترات آب را فراهم می‌کنند و باعث آنتی باکتریال شدن آب می‌شوند

داغ شدن شدید موتور یخچال سامسونگ

داغ شدن موتور یخچال

از عمده معایب یخچال سامسونگ می‌توان به داغ شدن موتور آن اشاره کرد، بسیاری از افراد با کمی داغ شدن موتور نگران خرابی آن می‌شوند در حالی که داغ شدن موتور تا دمای 80 درجه هیچ مشکلی را برای یخچال شما به وجود نمی‌آورد. ولی با افزایش دما به بیشتر از 80 درجه سانتی‌گراد باید سریعاً یخچال را از برق بکشید و آن را خاموش کنید و از یک تعمیرکار حرفه‌ای کمک بگیرید. زیرا داغ شدن بیش از حد می تواند باعث سوختن موتور یخچال شود.

البته در صورت بروز این مشکل در بیشتر مواقع انتظار می‌رود که موتور یخچال باید تعویض شود. شما می‌توانید با درخواست از تعمیرکاران شرکت ما اطمینان حاصل کنید که در صورتی که موتور قابل تعمیر باشد حتماً این کار صورت گیرد و نیازی به تعویض موتور نباشد.

مشکل برفک زدن یخچال فریزر سامسونگ

از دیگر معایب یخچال سامسونگ  می‌توان به برفک زدن آن اشاره کرد، این مشکل، مشکلی بسیار دردسر ساز برای بانوان ایرانی و خانه دار می‌باشد و معمولاً راهکارهای کوتاه مدتی را برای این مشکل در نظر می‌گیرند ولی این مشکل یکی از معایب یخچال سامسونگ می‌باشد که به سادگی قابل حل است.

صدای بسیار زیاد یخچال

یکی دیگر از معایب یخچال سامسونگ که خانم‌های خانه دار را بسیار اذیت می‌کند و همواره فکر می‌کنند که مشکل بسیار حاد و غیر قابل حلی می‌باشد صدای بسیار زیاد یخچال سامسونگ است. حتماً برایتان اتفاق افتاده یا کسی را دیده‌اید که برایش اتفاق افتاده باشد که از صدای بسیار زیاد یخچال سامسونگ خود شکایت داشته باشد و راه حلی برای آن نیافته باشد.

پیشنهاد مطالعه
سر و صدای یخچال سامسونگ



اگر این چنین اتفاقی برایتان افتاد می‌توانید با چک کردن پایه‌های موتور یخچال سامسونگ و یا فن یخچال این مشکل را تا حدودی پیدا کنید و اقدام به تعمیر آن نمایید، در صورتی که موفق به تعمیر و حل کردن این مشکل نشدید می‌توانید با تماس با آچارباز به راحتی درخواست نیروی متخصص تعمیر یخچال برای رفع این مشکل کنید.

تعمیر یخچال و فریزر در محل با آچارباز
در صورت مشاهده هرگونه مشکل در نصب و راه اندازی یخچال و همچنین خرابی یخچال خود، به راحتی می‌توانید در سامانه آچارباز درخواست خود را ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید.
درخواست تعمیر یخچال و فریزر

روشن نشدن یخچال سامسونگ

روشن نشدن یخچال

یکی دیگر از معایب یخچال سامسونگ که ممکن است برای شما مشکل ایجاد کند روشن نشدن یخچال است، این مشکل جزو معایب یخچال سامسونگ است که بسیاری از افراد در طول استفاده از یخچال سامسونگ با آن برخورد می‌کنند. البته روشن نشدن یخچال ممکن است دلایل متنوعی داشته باشد.

یکی از دلایل می‌تواند نبودن برق در پریز باشد. بنابراین هنگامی که یخچال سامسونگ روشن نشد در اولین اقدام وصل بودن پریز به برق را مشاهده کنید، دلیل دیگر این اتفاق ممکن است به مشکلات ترموستات یخچال مرتبط باشد که در این صورت می‌توانید با تماس با شرکت ما تقاضای یک نیروی متخصص برای رفع این مشکل را داشته باشید. سومین مشکل نیز ممکن است مربوط به اورلود یخچال باشد که در صورت معیوب بودن باعث می‌شود تا یخچال روشن نشود و آخرین دلیل روشن نشدن یخچال نیز مربوط به موتور یخچال می‌باشد، موتور یخچال همان وظیفه‌ای را دارد که قلب برای انسان دارا است و در صورتی که به آن آسیبی برسد یخچال روشن نمی‌شود، بنابراین بعد از خرابی موتور حتماً باید به تعمیرکاران حرفه‌ای تعمیر یخچال فریزر سامسونگ مراجعه کنید.

پیشنهاد مطالعه

اتومات نکردن یخچال

یکی دیگر از معایب یخچال سامسونگ که ممکن است برای هر کسی مشکل ساز شود مشکل اتومات نکردن یخچال سامسونگ است، اتو مات نکردن یخچال سامسونگ می‌تواند دلایل گوناگونی داشته باشد، یکی از این دلایل خارج شدن لوله به لو از جای خود می‌باشد که باید حتماً آن را بررسی کنید و در صورت در رفتگی آن را به جای اصلی خود باز گردانید.
دلیل دیگر اتو مات نکردن یخچال سامسونگ تنظیم نبودن ترموستات است که این مشکل نیز به سادگی توسط خود شما قابل حل است، مشکل دیگر این است که ممکن است سیستم دی فراست دائما در مدار باشد و همین امر باعث شود که یخچال سامسونگ اتو مات نکند که در این صورت شما نیاز به یک متخصص برای تعمیر و برطرف کردن این مشکل دارید. دلیل دیگر خراب بودن لاستیک دور در است که باعث اتو مات نشدن یخچال می‌شود، کمبود شارژ گاز یخچال نیز می‌تواند باعث اتو مات نکردن باشد، خراب بودن فن و وجود برفک در اپراتور نیز از دلایل دیگر اتومات نکردن یخچال سامسونگ است.

4.3/5 - (6 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫75 دیدگاه ها

  1. سلام وقتتون بخیر
    ابی که ابسردکن یخچال میاد بوی نامطلوبی دارد چیکار کنم ؟

  2. باسلام یخچال فریزر مدل ۱۲۳ سامسونگ داریم چند وقتی جلوی درب فریز که صفحه کلید درجه دما و آلارم درب و بقیه دگمه ها زیر همین صفحه نمایش قطرات آب میزنه به در فریزر هم که دست میزنی خیلی سرده لطفا راهنمایی فرمائید متشکرم

  3. سلام چند روزی هست که علامت صدای رو دیجیتال یخچال فریزر سامسونگ خاموش شده
    مدل یخچالRR35
    مدل فریزر RH28

  4. یخچال ما باید خاموش روشن کنیم که اتومات کار کنه کار یخچال فريزر انجام میده و بعد اتومات خاموش می شود وبعد اتومات روشن نمی شه هرکه می دونه یک نظربه من بده تمیر کار آوردیم حسگر راشم عوض کردیم

    1. باسلام
      میکائیل عزیز برای رفع مشکل اتومات عمل نکردن یخچال سامسونگ خود لازم است صحت قطعاتی چون تایمر و هیتر دیفراست و همینطور ترموستات بررسی شود. پاک کردن کویل‌ها یا لوله‌های کندانسور نیز به شما کمک می‌کند. اگر مشکل رفع نشد، شما می‌توانید درخواست تعمیر یخچال در محل خود را در سایت آچارباز و یا با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

  5. سلام وقت بخیر .یخچال دو قلو سامسونگ هراز گاهی علامت دوشاخه روشن میشه و درجه یخچال روی ۶ یا ۷ میماند.علت چیه
    در کل علامت دوشاخه چرا روشن میشه ؟

    1. باسلام
      مژگان عزیز، احتمال دارد مشکل از سنسور، تایمر و کم شدن شارژ گاز دستگاه باشد، برای رفع مشکل از بسته بودن درب یخچال مطمئن شده و یخچال را به مدت 15 دقیقه از برق کشیده و مجدد به برق بزنید. اگر مشکل رفع نشد، شما می‌توانید درخواست تعمیر یخچال در محل خود را در سایت آچارباز و یا با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

  6. سلام یخچال فریزر اینجانب حدود یک رو است ود به خود خاموش می گرددکه پس از روشن شدن بعداز مدتی مجدا خاموش می شود .علت چیست ؟باتشکر

    1. باسلام
      حمید عزیز، منظورتان از خاموش شدن چیست؟ یعنی یخچال گرم است و یخچال هنگام باز کردن درب روشن نمیشود و یا زمان اتومات آن کم است؟ در صورتی که یخچال هنگام باز کردن روشن نمیشود، لازم است منبع تغذیه، اتصالات، موتور، برد و ترموستات یخچال بررسی شود. اما اگر یخچال به سرعت اتومات میکند، سنسور دما و گاز یخچال را بررسی کنید. اگر مشکل رفع نشد، شما می‌توانید درخواست تعمیر یخچال در محل خود را در سایت آچارباز و یا با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

  7. سلام وقت بخیر
    در فریزر دوقلوی سامسونگ علت روشن شده ممتدچراغ ECO(علامت دوشاخه )با صدای تک آلارم چیست.دما داخل فریزر -18 درست است

    1. باسلام
      اسماعیل عزیز اگر حالت ECO را فعال کرده باشید، این چراغ، هنگام کنترل مصرف انرژی روشن میشود. از پنل یخچال خود با فشار دادن دکمه ECO می‌توانید آن را فعال یا غیر فعال کنید. اگر این دکمه وجود نداشت، فشار کلیدهای F.Temp و R.Temp، باعث می‌شود یخچال از این حالت خارج شود.

  8. سلام یخچال فریزر من ساید هستش امروز برای مدتی برق منزل قطع شد پس از وصل شدن برق مانیتور نمایش دوما و یخ و … روشن نشده ولی چراغ داخل یخچال و فریزر روشن هستش
    هم ورودی منزل و هم خود یخچال به محافظ وصل هستش
    لطفا راهنمایی بفرمایید
    فعلا یخچال از برق کشیدم

    1. باسلام
      آقا.خانم مشوی عزیز، برای رفع مشکل لازم بود که یخجال را به مدت 15 دقیقه از برق بکشید تا یخچال ریست شود. در صورتی که با به برق زدن یخچال مشکل شما رع نشد، لازم است اتصالات و برد یخچال مورد بررسی قرار گیرد. اگر مشکل رفع نشد، شما می‌توانید درخواست تعمیر یخچال در محل خود را در سایت آچارباز و یا با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

  9. سلام ،یک هفته ای میشه یخچال من بوی بدی گرفته،هرچه تمیز میکنیم با جوش شیرین اما دوباره بوی لد داخل یخچال هست ظاهرا خوب تهویه نمیشه هوای داخل،به نظر شما چه باید بکنم مدل یخچال sr710

    1. باسلام
      حمید عزیز، آیا موتور یکسره کار میکند و یا لوبه برگشت گرم شده است و یا برفکی روی اواپراتور مشاهده می‌کنید؟ بوی بد یخچال می‌تواند ناشی از نشت گاز مبرد نیز باشد، در همین راستا اواپراتور و لوله‌های یخچال را بررسی و به دنبال محل نشت باشید. اگر مشکل رفع نشد، شما می‌توانید درخواست تعمیر یخچال در محل خود را در سایت آچارباز و یا با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

  10. سلام
    فریزر سامسونگ مدل SFRA15 دارم.چند روز هست هنگام استارت کردن صدای تیک بلندی میدهد
    لطفا راهنمایی کنید
    ممنون

  11. سلام
    يخچال فريز سرهم سامسونگ داريم پس از وصل برق دما يخچال و فريز به دماي تنظيم شده مي رسد و اتوماتيك خاموش مي شود و لي بعد از گرم شده و نياز به اتوماتيك روشن نمي شود صفحه نمايش دماي يخچال و فريزر شروع به چشمك زدن مي كنند و براي استارت مجدد حتما بايد پريز را از برق بكشيم و دو باره وصل كنيم تا روشن شود .لطفا بفرماييد مشكل چيست ؟
    ممنون

    1. باسلام
      فرهاد عزیز، به احتمال زیاد سنسور دمای یخچال شما و یا اتصالات برد آن دچار اختلال شده است. برای رفع مشکل لازم است موارد مذکور را بررسی کنید. اگر مشکل رفع نشد، شما می‌توانید درخواست تعمیر یخچال در محل خود را در سایت آچارباز و یا با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

  12. سلام
    من یخچال فریزر دوقلوی سامسونگ مونتاژ ویتنام دارم.
    یخچالش خوب کار میکنه ولی موتورش یه مقدار صدا داره.

    ولی فریزش در دمای ۱۹- تنظیم هست(تنظیمات اولیه کارخانه) ولی وقتی با دماسنج برودت داخل فریزر رو اندازه میگیرم دمای ۲۴- رو نمایش میده.در حالیکه ما شاید هفته ایی یکبار در فریزر رو باز کنیم….
    از صدای موتورش مشخصه که با تمام توان داره کار میکنه تا حداکثر برودت رو تولید کنه و تقریبا خاموش نمیشه یا اگر خاموش میشه بلافاصله و با حدود ۱۰ دقیقه استراحت مجددا شروع به کار میکنه.
    من حتی دمای تنظیمش رو از ۱۹ به ۱۷ کاهش دادم و دوباره دمای داخل فریزر رو اندازه گرفتم ولی باز هم مطابقت نداشت و این سری دمای ۲۲- رو نشون داد.

    نوار دور در و ظاهر دستگاه و در دستگاه هیچ مشکلی نداره و دستگاه در جای مناسب نصب شده و دمای محیطش حدود۱۵ درجه ست.

    ولی چرا تقریبا بصورت یکسره و با تمام توان کار میکنه و دمای تنظیمیش با دمای داخلش مطابقت نداره و همیشه سردتره

    ممنون

    1. باسلام
      وحیدرضای عزیز، برای رفع مشکل لازم است فن یخچال را بررسی کنید، وجود شی خارجی در فن و یا گرد و غبار و آلودگی در پره‌های آن می‌تواند باعث یکسره کار کردن موتور شود. برای رفع مشکل شما می‌توانید درخواست تعمیر یخچال در محل خود را در سایت آچارباز و یا با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

  13. سلام فریزر سامسونگ مدل rz18eemh داریم از امروز بوق آلارم هر چند دقیقه یکبار صدا میدهد ولی دمای فریزر تغییر نمیکند. ممنون

    1. باسلام
      محمدرضای عزیز بررسی کنید که یخچال آیا عملکرد صحیی دارد یا خیر؟ در صورتی که مشکلی وجود نداشت یخچال را ریست کنید. در صورتی که مشکل رفع نشد لازم است قطعات را بررسی کنید. برای رفع مشکل شما می‌توانید درخواست تعمیر یخچال در محل خود را در سایت آچارباز و یا با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

      1. با سلام
        یخچال فریزر سامسونگ دارم که روشن نمیشه یه صدا میده اما رو استارت نمیره، برق رو چک کردم مشکلی نداره ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

        1. باسلام
          بابک عزیز برای رفع مشکل لازم است صحت قطعاتی چون ترموستات، اورلود و یا موتور یخچال را بررسی کنید. اگر مشکل رفع نشد، شما می‌توانید درخواست تعمیر یخچال در محل خود را در سایت آچارباز و یا با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

  14. سلام من یخجال دوقلو سامسونگ وینتام دارم درهاش هنگام باز کردن به زور باز میشه هر وقت درشو باز میکنم بعد میبندم و میخوام دوباره باز کنم باید صبر کنم یه چند دیقه بعد باز کنم که راحتر باز بشه
    در هاشم هم از بالا و هم از پایین در بریده
    چیکارمیتونم بکنم

    1. باسلام
      افسانه عزیز بررسی کنید که آیا یخچال به صورت تراز روی زمین قرار گرفته است یا نه؟ ممکن است مشکل ناشی از خرابی لولا نیز باشد که لازم است برای تعمیر از یک تکنسین ماهر کمک بگیرید. پیشنهاد میکنیم مقاله «مشکلات رایج درب یخچال و روش تعمیر آن» را نیز مطالعه کنید. همچنین برای رفع مشکل شما می‌توانید درخواست تعمیر یخچال در محل خود را در سایت آچارباز و یا با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

  15. سلام. یخچال و فریزر دوقلو سامسونگ دارم. در قسمت یخچال علامت vacation (شکل دوشاخه برق) روش شده و حدودا هر نیم تا یک ساعت یکبار صدای بوق آلارم میزنه. لطفا رهنماییم کنید

    1. باسلام،
      محمد عزیز با فشردن دکمه vac این گزینه را غیر فعال کنید. اگر مشکل حل نشد یخچال خود را ریست کنید.مشکل می‌تواند فنی و به دلیل اختلال در برخی از قطعات نیز رخ داده باشد. در این راستا صحت قطعات ترموستات و کندانسورها را بررسی کنید. برای رفع مشکل شما می‌توانید درخواست تعمیر یخچال در محل خود را در سایت آچارباز ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

  16. سلام وقت بخیر
    من مشکل سر وصدای یخ ساز یخچال ساید بای ساید سامسونگ را در شب دارم . اگه راهی هست لطفا راهنمایی کنید .

    1. باسلام
      محسن عزیز شما می‌توانید در شب، یخساز یخچال را با نگهداشتن کلیدهای lock و mute به مدت سه ثانیه غیرفعال کنید.

  17. سلام وقت بخیر من یخچال سامسونگ rs51 دارم فریزر خوب کار می کنه و درجه اش -۱۹ ولی یخچال رفته رو ۱۸ درجه و پایین نمیاد مشکلش چیه؟

    1. باسلام
      مسیح عزیز پیشنهاد میکنیم مقاله « دلیل از کار افتادن اواپراتور یخچال چیست؟ چرا فریزر یخ نمی زند و یخچال سرد نمی شود؟» را مطالعه کنید اگر مشکل حل نشد، شما می‌توانید درخواست تعمیر یخچال در محل خود را در سامانه آچارباز با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

  18. سلام. من یخچال فریزر سامسونگ دارم. الان یخچال روی مثبت ۳ هست ولی فریزر گاهی منفی ۱۹ و گاهی تا منفی ۵ رو نشون میده. و دمای فریزر مدام کم و زیاد میشه. لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام
      پریای عزیز، ممکن است سنسور دیفراست، اواپراتور یا ترموستات یخچال شما دچار مشکل شده باشد، این مورد نیاز به بررسی توسط کارشناس دارد. شما می‌توانید درخواست تعمیر یخچال فریزر در محل خود را در سامانه آچارباز با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

  19. سلام وقت بخیر
    ۳سال پیش یخچال فریزر دوقلو سامسونگ خریدم که الان بعد از بسته شدن در یخچال مدل RR35 صدای شر شر یا قل قل آب میاد
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام
      سمانه عزیز، متاسفانه ممکن است مشکل از ورود روغن داخل کمپرسور به لوله‌های کندانسور و یا اواپراتور باشد، باید یخچال شما توسط کارشناس بررسی و در صورت لزوم گاز آن خالی و مسیر لوله‌ها شستشو داده شود. شما می‌توانید درخواست تعمیر یخچال فریزر دوقلو سامسونگ در محل خود را در سامانه آچارباز با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

  20. سلام.یخچال فریزر دوقلو سامسونگ دارم.علامت آلارم و دمای فریزر هر دو روشن شدن.خواستم ببینم علت چیه؟

    1. باسلام
      دوست عزیز، دمای داخل یخچال را بررسی کنید، ممکن است مشکل ناشی از ریست شدن یخچال و افزایش دمای داخل یخچال، یا خرابی قطعاتی چون فن یا اواپراتور باشد. در صورتی که دانش فنی کافی ندارید برای جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر شما می‌توانید درخواست تعمیر یخچال فریزر در محل خود را در سامانه آچارباز با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

  21. سلام.فریزر ما دمای عدد ۴ رو روی نشانگر نشان میدهد و هیچ تغییری نمیکند علت چیست و چیکار باید کرد

    1. باسلام
      دوست عزیز دمای داخل یخچال را بررسی کنید، درصورتی که با کاهش دما داخل فریزر سردتر شد، ولی عدد روی نمایشگر تغییر نکرد، ممکن است مشکل از نمایشگر دمای فریزر باشد، توجه کنید که پس از اعمال تنظیمات جدید باید چند ساعتی صبر کنید تا دما تغییر کند. همچنین شما می‌توانید درخواست تعمیر فریزر در محل خود را در سامانه آچارباز با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

  22. سلام‌من امروز یخچال ۲قلو سامسونگ گرفتم پشت یخچال هم فربزر برق داره کمی فازمتر میزنیم یعنی مشکل داره پس بدم؟

    1. با سلام
      دوست عزیز ممکن است ترموستات اتصال بدنه و یا موتور اتصال مشکل داشته باشد. شما می‌توانید برای بررسی بیشتر با نمایندگی برند یخچال خود تماس گرفته و یا درخواست تعمیر یخچال در محل خود را در سامانه آچارباز با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

  23. سلام
    من چندروزه یخچال فریزر دوقلوی سامسونگ خریدم
    صدای یخچال بافریزر فرق داره وصدای یخچال بیشتره وشبیه خرخرهست
    نمیدونم این صداطبیعیه یانه لطفا راهنمایی کنید ممنون

    1. باسلام
      دوست عزیز، این کمشکل ممکن است ناشی از تراز نبودن یخچال، مشکل در فن، بست، لرزه گیر و … باشد. برای یافتن علت نیاز به بررسی تخصصی توسط کارشناس است. شما می‌توانید درخواست تعمیر یخچال فریزر در محل خود را در سامانه آچارباز با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و رفع کنند.

  24. سلام من یخچال ساید سامسونگ دارم دمای فریزر کاهش میره ولی دمای یخچال 17 هست پایین نمیاد

    1. با سلام
      دوست عزیز، مشکل شما نیاز به بررسی فنی توسط کارشناس دارد. شما می‌توانید درخواست تعمیر یخچال در محل خود را در سامانه آچارباز با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

  25. سلام
    یخچال دوقلو سامسونگ دارم
    درجه یخچال عدد ۹ رو نشون میده تغییر میزنم بیاد
    رو ۳ یا عدد دیگ مجدد برمیگرده رو عدد ۹
    علت چیست؟؟
    یخچال هم داخلش گرمه

    1. با سلام
      دوست عزیز بعد از تنظیم درجه جدید لازم است چند ساعتی صبر کنید. اغلب یخچال بعد از تنظیم دمای فعلی را نشان می‌دهد. اما اگر مشکل شما حل نشد می‌توانید درخواست تعمیر یخچال در محل خود را در سامانه آچارباز با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ ثبت کنید.

      1. سلام وقت بخیر.
        همین مشکل را یخچال دوقلو سامسونگ من نیز دارد ، ۲ روزه که عدد ۹ نشان میدهد، پاورکول یا دمای ۲‌و۳ می‌زنیم چند ساعت هم صبر میکنیم اما تغییر دمایی ندارد. اما مواد داخل همان حدود ۹درجه هستند و نسبتا خنک اند

        1. باسلام
          ابولفضل عزیز، یکبار یخچال را ریست کنید. اگر مشکل حل نشد بهتر است سنسورها و برد بررسی شوند. شما می‌توانید درخواست تعمیر لپ تاپ در محل خود را در سامانه آچارباز با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

  26. سلام یخچال ساید سامسونگ rs51 داریم اسباب کشی کردیم رفتیم بوشهر.بعد از دو روز یخچال رو زدم برق کلید محافظ جان پرید.زدم ی پریز دیگه کار کرد.بعد دو روز کارکردن دوباره یخچال باعث شد کلید محافظ جان بپره .من دوباره زدم برق.علتش چیه یخچال باعث میشه کلید محافظ جان بپره.؟خطرناک نیست ؟برا یخچال مشکلی پیش نمیاد؟

    1. سلام
      دوست عزیز، دلایلی مثل خرابی تجهیزات جانبی کمپرسور، اتصال کوتاه بین سوکت‌های ترموستات، المنت‌ دارای ایراد یا اتصال کوتاه و … می‌توانند دلیل این اتفاق باشند. برای پاسخ دقیق به این سوال باید یخپال توسط کارشناس تعمیر بررسی شود. از آنجایی که یخچال شما ارزش بالایی دارد، سعی کنید خیلی سریع برای تعمیر آن اقدام کنید. جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر هم می‌توانید با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

  27. سلام بخچال فریزر سامسونگم دایم کار مبکنه وموتورش خاموش نمیشه و درجه منفی 19 نشون میده ولی داخل فریزر مثبت 2 میشه ودوباره یخ میزنه و چند ساعت بعد اب میشه و موتور داییم کار میکنه

    1. با سلام
      ممکن است ترموستات یخپال شما دچار مشکل شده باشد. در هر صورت بهتر است توسط تعمیرکار یخچال بررسی شود.

  28. سلام .یخچال فریزر دو قلوی سامسونگ دارم.یخچال یهو علامت پریز رو روی یخچال نشون میده ولی چراغ داخل یخچال روشنه.سرد نمیکنه

    1. با سلام
      لطفا مشکل دستگاه را واضح تر بیان کنید تا شما را راهنمایی کنیم.

      1. سلام خسته نباشيد ، دماي فريزر من روي ١٤ اومده و بعد از تنظيم روي دماي منفي ١٥يا بيشتر مجدد همون ١٤ ميشه چكار بايد بكنم؟

        1. با سلام
          اگر یخ مواد غذایی شما در حال آب شدن است، باید هرچه سریع تر به تعمیرکار یخچال مراجعه کنید. اما اگر تغییر در یخ مواد غذایی مشاهده نکردید، برد دستگاه دچار مشکل شده است که در این صورت هم باید کارشناس، دستگاه شما را بررسی کند.

  29. سلام
    من یخچال فریزر سامسونگ دارم
    مشکلش اینه که بعد ۳الی ۴ساعت کار موتورش خاموش میشه و با اینکه برق داره و چراغاش روشنه دیگه روشن نمیشه و باید یک بار ازبرق بکشیم و دوباره بزنیم تا شروع به کار کنه

    نمایندگی اومده اول سنسور یخچال را عوض کرد ۳۹۰ هزار تومان گرفت درست نشد بعد برد یخچال رو برده برای تعمیر و دوباره ۴۳۰ هزار تومان گرفت ولی مشکل از برد نبوده ودرست نشده

  30. سلام
    من یخچال فریزر سامسونگ دارم
    مشکلش اینه که بعد ۱۰ الی ۱۲ ساعت کار موتورش خاموش میشه و با اینکه برق داره و چراغاش روشنه دیگه روشن نمیشه و باید یک بار ازبرق بکشیم و دوباره بزنیم تا شروع به کار کنه

    نمایندگی اومده برد یخچال رو برده برای تعمیر ولی مشکل از برد نبوده ودرست نشده

    1. سلام

      در این زمینه بهتر است از کارشناسان آچارباز راهنمایی بگیرید. درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید. کارشناس با شما تماس گرفته و راهنماییتان میکند.

      https://a4baz.com/kitchen/refrigerator

  31. سلام ممنون از مطلب مفیدتون، یه مدتیه که یخچال من خیلی سروصدا میکنه سرو صدای غیر طبیعی و اصلا هم دیگه خنک نمیکنه زنگ زدیم به نمایندگی اومد قطعاتو مثلا تعویض کرد اما درست نشد که نشد میخوام بدونم شما میتونید تعمیرش کنید؟ یا باید از خیرش بگذرم؟

    1. سلام

      در این زمینه بهتر است با کارشناسان ما در ارتباط باشید، چراکه نیاز به بررسی های بیشتری دارد. جهت ثبت درخواست تعمیر می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

      https://a4baz.com/kitchen/refrigerator

  32. من یخچال فریز سامسونگ داره.قسمت یخچال کار نمیکنه ولی فریزر سالم.علتش چی میتونه باشه؟

    1. سلام

      شما می توانید برای رفع مشکل، درخواست تعمیر یخچال خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید. کارشناسان ما با شما تماس گرفته و راهنماییتان می کنند.

      https://a4baz.com

  33. سلام از داخل بخچال صداي جيليز ويليز مياد انگار آب روي يك چيز داغ ميريزد
    يك قسمت از پشت يخچال هم خنك است و بخار ميكند

    1. سلام

      در رابطه با این مشکل، لطفا درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید. کارشناس با شما تماس گرفته و راهنماییتان می‌کند.

      https://a4baz.com

  34. پارسال ساید سامسونگ خریدم دیروز متوجه شدم از زیریخچال اب میاد و یخ گوشتها اب شده و کار نمیکند تاصبح خاموش کردم صبح روشن شد یخ زد باز دوباره از کار افتاده علت چیست

    1. سلام

      لطفا درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید. کارشناس با شما تماس گرفته و راهنماییتان می کند.

      https://a4baz.com/

  35. سلام مقداز آب در زیر محفظه نگهداری میوه یا کف داخلی یخچال جمع می شود علت چیست؟

    1. این موضوع مشکل فنی رایجی در یخچال ها است و به در اغلب مواقع به دلایل زیر اتفاق می افتد.
      خرابی سنسور دیفراست یخچال
      خرابی المنت یا هیتر
      خرابی ترموفیوز
      گرفتن مسیر درین (مجرای خروجی آب)
      یخ زدن مسیر خروجی آب
      ** در این موارد نیاز است کارشناس دستگاه را بازدید کنند. شما می توانید درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید.

      https://a4baz.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا