×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

سرویس و تعمیر خودرو

آماده سازی خودرو برای سفر

چک لیست آماده سازی خودرو برای سفر

سفر‌های نوروزی بیشتر اوقات خاطرات خوشی را برای افراد به دنبال دارد، اما این خاطرات شیرین به تلخی تبدیل می‌شود اگر نکات آماده سازی خودرو برای سفر را ندانیم.

یکی از بهترین کار‌ها در هنگام تعطیلات به خصوص تعطیلات نوروزی، مسافرت کردن با اتوموبیل شخصی است. مسافرت با اتوموبیل شخصی، به خاطر آسایش و آرامشی که دارد  لذت سفر را دوچندان می‌کند. اما اگر آماده سازی خودرو برای مسافرت از قبل انجام  نشده باشد، شیرینی خاطره سفر به تلخی تبدیل خواهد شد. زیرا باید به جای لذت بردن از اماکن تاریخی و تفریحی، پول و وقت خود را در تعمیرگاه صرف کنید. اگر قصد مسافرت با خودروی شخصی را دارید، مقاله آماده سازی خودرو برای سفر را از دست ندهید.

نکات مهم برای سفر با خودرو شخصی

سفر‌های خانوادگی و دوستانه با خودرو شخصی بسیار هیجان انگیز و لذت بخش هستند و پیوند دوستی و خانوادگی شما را قوی‌تر می‌کنند. سفر با خودرو شخصی به شما امکان می‌دهد با دوستان، فامیل و اعضای خانواده سفری گروهی را تجربه کنید و در کنار یکدیگر مکان‌های دیدنی و تفریحی را ببینید.

استفاده از خودروی شخصی برای سفر به شما امکان می‌دهد، در هر لحظه، در هر نقطه‌ای که بخواهید ماشین را متوقف کرده و به گردش و سیر و سفر بپردازید.

با این حال سفر با خودروی شخصی یک عیب بزرگ دارد و آن‌هم خطر تصادفات بین جاده‌ای است. اما می‌توان این خطر را با رعایت نکات مهم برای سفر با خودرو شخصی به حداقل رساند.

چک لیست خودرو قبل از سفر
سفر با خودرو شخصی، باعث می‌شودهر لحظه ماشین را در مکان‌های دیدنی متوقف کرده و از آن‌ها لذت ببرید
پیشنهاد مطالعه

اقدامات قبل از سفر برای ماشین

قبل از اینکه برای سفر برنامه بریزید، ابتدا بیمه ماشین را بررسی کنید. بدبین نباشید اما باید همه احتمالات را در نظر بگیرید. بیمه ثالث و بیمه بدنه اتوموبیل را تمدید کنید و با خیال راحت مسافرت کنید. حتی می‌توانید قبل از سفر، همسفران خودتان را نیز بیمه کنید. بیمه نامه مسافرتی هزینه‌های مربوط به حوادث سفر را تمام و کمال پرداخت خواهد کرد.

جعبه کمک‌های اولیه را فراموش نکنید، قرص مسکن، چسب زخم و باند و گاز در این مسافرت‌های طولانی ممکن است لازمتان شود.

آماده سازی خودرو برای سفر
یکی از تجهیزات ضروری و دائمی داخل خودرو جعبه کمک‌های اولیه است
پیشنهاد مطالعه

معاینه خودرو قبل از سفر

اگر می‌خواهید سفری مطمئن و ایمن داشته باشید قبل از اینکه به دل کوه و بیابان بزنید به یک تعمیرگاه خوب و مطمئن مراجعه کرده و معاینه خودرو قبل از سفر را انجام دهید. چکاپ خودرو توسط تعمیرکار مطمئن به شما این اطمینان را خواهد داد که ماشین در بین راه خاموش نمی‌شود.

معاینه خودرو قبل از سفر
با معاینه خودرو قبل از سفر، مسافرتی ایمن و مطمئن داشته باشید
پیشنهاد مطالعه

بهترین زمان برای معاینه خودرو قبل از سفر یک یا دو هفته قبل از مسافرت و تعطیلات نوروزی است. فرقی نمی‌کند آخرین بار ماشین را چه زمانی پیش تعمیرکار برده‌اید. چکاپ و معاینه خودرو را به یک روز قبل از سفر نیاندازید، فرض کنید تعطیلات نوروزی فرا رسیده و شما یک یا دو روز آخر سال به تعمیرکار مراجعه کرده‌اید. تعمیرکار به شما می‌گوید برای تعویض و تعمیر این قطعه باید دو الی سه روز صبر کنید. این یعنی از دست دادن و خراب شدن تعطیلات نوروزی.

اقدامات قبل از سفر برای ماشین
یک یا دو هفته قبل از سفر، ماشین را به تعمیرگاه ببرید

از تعمیرکار بخواهید تمامی قطعاتی که در نظرش در طی مسافرت خراب خواهند شد را بررسی کند. از تسمه‌تایم و باتری گرفته تا لاستیک ماشین‌ها، اگر مسافرتی طولانی در پیش دارید، قطعاتی که در نظرتان کهنه و فرسوده به نظر می‌آیند را تعویض کنید.

معاینه خودرو قبل از سفر
با معاینه خودرو قبل از سفر، اطمینان حاصل کنید که ماشینتان سالم است

چک لیست ماشین قبل از سفر

قبل از اینکه دل به جاده و کوه بزنید باید چک لیست ماشین قبل از سفر را تهیه کنید. این چک لیست شامل اقدامات و کار‌هایی است که قبل از سفر باید برای ماشین خود انجام دهید. بی توجهی به این چک لیست می‌تواند ماشینتان را در وسط جاده و بیابان خاموش کند.

پیشنهاد مطالعه

ماشینتان را بشوئید

نظافت در خودرو شخصی حرف اول را می‌زند، به یاد داشته باشید که در این سفر اعضای خانواده و دوستانتان سوار ماشین شما خواهند شد. یک ماشین کثیف با لکه‌های بزرگ و کوچک درون آن، نمی‌تواند خاطره خوشی را برای مسافران شما رقم بزند.

پس در اولین قدم ماشین خود را تمیز کنید، با یک جاروبرقی یا جاروشارژی درون ماشین را با دقت پاکسازی کنید. از اسپری‌های خوشبو کننده برای ماشین استفاده کنید تا هوای درون ماشین عطر خوشی داشته باشد.

حالا باید بدنه بیرونی ماشین را بشوئید، لازم نیست آب زیادی مصرف کنید. یک دستمال مرطوب بردارید و با آن خاک روی ماشین را بگیرید. اگر احساس می‌کنید بدنه ماشین هنوز کثیف است می‌توانید از کارواش استفاده کنید. اگر وقت کافی برای بردن ماشین به کارواش را ندارید، کافیست به سایت، وب اپ و یا اپلیکشن ارائه خدمات آچارباز مراجعه کنید و درخواست کارواش خود را ثبت نمائید. تیم پشتیبان آچارباز با شما تماس گرفته و هماهنگی لازم را برای فرستادن کارواش سیار آنلاین انجام خواهد داد.

توصیه های سفر با خودرو شخصی
با استفاده از آچارباز، در کمترین زمان ماشین خود را کارواش کنید

اسناد و مدارک شناسایی را فراموش نکنید

درست است که وقت سفر و شادی است اما همانطو رکه اشاره کرده‌ایم باید همه جوانب را در نظر بگیرید. از قبل یک کیف محکم برداشته و اسناد و مدارک مربوط به ماشین را درون آن قرار دهید. گواهینامه و بیمه خودرو از مدارکی هستند که نباید در وقت سفر فراموش شوند.

تعمیر خودرو در محل با آچارباز
در صورتی که خودرو شما دچار هرگونه خرابی شد و یا اینکه نیاز به تعویض روغن خودرو داشتید، کافیست درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید. کارشناسان ما در محل، مشکلات ماشین شما را برطرف خواهند کرد.
درخواست تعمیر خودرو

اسناد و مدارک شناسایی همسفران خود را فراموش نکنید، همه این مدارک را در کیف مربوطه بگذارید و آن را درجایی قرار بدهید که کمترین آسیب را ببیند.

توصیه های سفر با خودرو شخصی
اسناد و مدارک مهمی که همراهتان هست را در نقطه امنی از ماشین قرار دهید

تجهیزات ضروری داخل خودرو

همانطور که داشتن جعبه کمک‌های اولیه در خودرو در طی سفر از ملزومات اساسی است، باید یک جعبه اضطراری نیز در کنار آن به همراه داشته باشید. درون این جعبه باید تجهیزات ضروری داخل خودرو بوده و می‌تواند شامل پتو، ابزار تعمیر، شارژر، پاوربانک، چراغ قوه و چند متر طناب باشد. ابزار تعمیر را در اولویت قرار دهید، همیشه این احتمال را ربدهید که ممکن است ماشین در وسط جاده به اشکال خورده و خاموش شود. در اینجا شما باید پیچ گوشتی و آچاری همراه خود داشته باشید تا بتوانید ماشین را تعمیر کنید.

تجهیزات ضروری داخل خودرو
تجهیزات ضروری داخل خودرو شامل پتو، چراغ قوه و شارژر و لوازم تعمیراتی هستند

از موقعیت یاب استفاده کنید

قبل از اینکه استارت ماشین را بزنید، چند برنامه موقعیت یاب روی گوشی خود نصب کنید.  البته گوگل مپ می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد، لوکیشن مقصد خود را بزنید و مسیریابی کنید. گوگل مپ راهنمای شما، در مسیر‌های ناشناخته خواهد بود. فقط کافیست طرز استفاده از آن را یاد بگیرید.

اقدامات قبل از سفر برای ماشین
از برنامه‌های موقعیت یاب برای پیدا کردن مسیر درست استفاده کنید

حرف زدن با تلفن ممنوع

در هنگام رانندگی به هیچ تلفنی جواب ندهید، استفاده از هنسفری نیز به شما در جواب دادن به تلفن کمکی نخواهد کرد. زیرا در هر صورت تمرکز شما را از بین خواهد برد. اگر در شرایطی هستید که باید به یک تلفن ضروری جواب بدهید، بهتر است ماشین را پارک کرده و سپس به تلفن  پاسخ بدهید.

چک لیست خودرو قبل از سفر
در هنگام رانندگی به هیچ تلفنی جواب ندهید و تمرکز خود را از دست ندهید

عجله نکنید، به موقع استراحت کنید

بسیاری از تصادفات سفر‌های نوروزی در کشور به خاطر خواب آلودگی و خستگی راننده اتفاق می‌افتد. باید بدانید یکی از نکات ضروری برای داشتن سفری ایمن و مطمئن، استراحت و امادگی راننده است. اگر احساس می‌کنید خواب آلود هستید و باید زمانی را برای استراحت و خواب بگذارید در گوشه‌ای توقف کرده و کمی بخوابید. برای رسیدن به مقصد عجله نکنید، اگر به غیر از شما یکی از اعضای خانواده توانایی رانندگی دارد، می‌توانید ماشین را به او سپرده و خودتان کمی استراحت کنید.

اگر می‌خواهید در مسیر چرت نزنید، کمی بخوابید و سپس با آمادگی کامل رانندگی را شروع کنید.

تجهیزات ضروری داخل خودرو
اگر در حین رانندگی احساس خستگی کردید، ماشین را متوقف کرده و کمی بخوابید

جاده‌ها و شرایط جوی را بررسی کنید

یکی از مهم‌ترین اقدامات قبل از سفر با ماشین چک کردن وضعیت جاده‌ها و شرایط جوی است. با خبر بودن از شرایط آب و هوا و باز بودن جاده‌ها به شما کمک خواهد کرد، تجهیزات ضروری برای سفر را داخل خودرو قرار داده و یا در صورت وخیم بودن اوضاع سفر خود را لغو کنید.

می‌توانید از سامانه اطلاع رسانی راه‌ها برای گرفتن اطلاعات و آگاه شدن از وضعیت جاده‌ها کمک بگیرید.

آماده سازی خودرو برای مسافرت
با استفاده از اینترنت آب و هوا را چک کرده و از وضعیت جاده‌ها مطلع شوید تا سفری راحت داشته باشید

توصیه های سفر با خودرو شخصی

  • پشت فرمان صاف بنشینید و نفس عمیق بکشید تا چرت نزنید، البته در هر شرایطی به شما توصیه می‌کنیم، اگر احساس خواب آلودگی دارید ماشین را متوقف کرده و کمی بخوابید.
  • در هنگام رانندگی به کتاب‌های صوتی و موسیقی گوش دهید تا هوشیاریتان را از دست ندهید. گوش دادن به این فایل‌ها باعث می‌شود حواستان پرت شده و بیدار بمانید.
  • فاصله قانونی با ماشین جلویی را رعایت کنید، تا در صورت ترمز ناگهانی فرصتی برای توقف بدون برخورد با ماشین جلویی را داشته باشید.
  • به کجا سفر می‌کنید؟ مقصدتان چه آب و هوایی دارد؟ اگر قصد سفر به مناطق گرم و شرجی را دارید، کرم ضد آفتاب و کلاه‌های بزرگ و آفتاب گیر و عینک دودی را فراموش نکنید.
  • هرچند وقت یکبار، ماشین را در طول مسیر متوقف کرده و استراحت کنید. این توقف‌ها علاوه بر اینکه خاطرات خوشی را از سفر برای شما می‌سازد، باعث استراحت شما نیز می‌شود.
4.9/5 - (63 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا