×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

سرویس و تعمیر خودرو

چک لیست ابزار خودرو | ابزارهای حیاتی برای خودروی شما

چک لیست ابزار خودرو

 لیست ابزار خودرو، لیستی است که تا حدود زیادی آرامش و امنیت را برای شما در استفاده از خودرو شخصی‌تان تامین می‌کند. اگر لیست جعبه ابزار خودرو خود را به روز نگه دارید و بدانید چه ابزاری را باید در ماشین خود داشته باشید، اغلب مواقع مشکلات احتمالی را به آسانی رفع می‌کنید. در این مقاله ابزارهای حیاتی خود را در قالب یک چک لیست مرور می‌کنیم. همچنین در صورت نیاز به تعمیر خودرو می‌توانید از تعمیرکار خبره آچارباز کمک بگیرید.

آنچه در لیست ابزار خودرو به آن نیاز دارید

لیست ابزار خودرو می‌تواند شامل بسیاری از وسایل در جعبه ابزار ماشین باشد. اما برای اینکه بتوانید جعبه ابزاری کاربردی‌تر و مفیدتر داشته باشید، ما ابزار خودرو مورد نیاز در هر ماشینی را برای شما معرفی خواهیم کرد. با داشتن این ابزارها دیگر نگران ماندن در جاده‌ها نخواهید بود. در ادامه اباز حیاتی برای هر خودرو را مرور می‌کنیم.

تعمیر خودرو در محل با آچارباز
در صورتی که خودرو شما دچار هرگونه خرابی شد و یا اینکه نیاز به تعویض روغن خودرو داشتید، کافیست درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید. کارشناسان ما در محل، مشکلات ماشین شما را برطرف خواهند کرد.
تعمیر خودرو

پیچ گوشتی دو سو و چهار سو

در هر لیست ابزار خودرو، پیچ‌گوشتی دوسو و چهارسو در اولین ردیف‌ها قرار می‌گیرد. با داشتن پیچ‌گوشتی‌های دو سو و چهار سو در جعبه ابزار خودرو، قادر خواهید بود تعمیرات را به سادگی انجام دهید و برای باز و بسته کردن پیچ‌ها کار سختی نداشته باشید.

این پیچ‌گوشتی‌ها در اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند و برای باز کردن پیچ‌های مختلف و کاربردهای دیگر در خودرو کاربرد دارند. با استفاده از پیچ‌گوشتی دوسو می‌توانید پیچ‌های صلیبی در اجزای داخلی و خارجی خودرو مانند پنل‌های در، قطعات برقی و الکترونیکی، دسته‌های فرمان و… را باز و بسته کنید.

همچنین، می‌توانید از پیچ‌گوشتی‌های چهارسو برای تعمیرات ساده و عمومی خودروها مانند بازکردن و بستن پیچ‌های ساده‌تر، قطعات سیستم خنک‌کننده، سیستم‌های تهویه داخلی و… استفاده کنید.

کابل برق باتری

با داشتن کابل برق باتری در جعبه ابزار خودرو، می‌توانید در مواقع اضطراری و نیاز به شارژ مجدد باتری، به راحتی و بدون نیاز به کمک فنی، خودرو خود را راه‌اندازی کرده یا به خودروهای دیگر کمک کنید. این کابل برای انتقال برق از یک خودرو به خودروی دیگر یا به منبع برق خارجی استفاده می‌شود. با داشتن کابل برق باتری در لیست ابزار خودرو، می‌توانید مطمئن باشید که خودرو را با باتری ضعیف راه‌اندازی کرده، باتری را با یک منبع برق خارجی شارژ می‌کنید و در صورت لزوم به خودروهای دیگر که با مشکل باتری روبه‌رو شده‌اند، کمک خواهید کرد.

پیشنهاد مطالعه

انواع آچار

اگر ماشین دارید و در حال تهیه لیست جعبه ابزار خودرو خود هستید، احتمالا اولین وسیله‌ای که تهیه می‌کنید، انواع آچار است. آچارها کمک زیادی به برطرف کردن مشکلات خودرو می‌کنند. برای اطمینان بیشتر ، خصوصا هنگام سفر، بهتر است که یک دست کامل آچار داشته باشید.

آچار تخت، آچار رینگی (سر کج، قوس‌دار و با رابط مسی و برنجی)، آچار بوکس، آچارهای قابل تنظیم (آچار فرانسه و انبر قفلی)، آچار آلن، آچار ستاره‌ای و آچار رینگ کج برخی از انواع آچارهایی است که در هر جعبه ابزار ماشین می‌توانید داشته باشید.

لیست ابزار ضروری ماشین

وسایل پنچرگیری

یکی از شایع‌ترین مشکلاتی که برای هر ماشینی رخ می‌دهد، پنچر شدن لاستیک‌های آن است. به همین خاطر است که در لیست ابزار خودرو باید وسایلی که می‌توانید با آنها پنچری ماشین را رفع کنید، در اولویت قرار دهید.

یکی از مهم‌ترین وسایل این لیست لاستیک زاپاس است. همواره در نظر داشته باشید که لاستیک زاپاس ماشین باید سالم و آماده باشد تا در صورت وقوع اتفاقی سریع بتوانید آن را تعویض کنید.

اما برای تعویض لاستیک به وسایل دیگری نیز نیاز دارید؛ مثلا جک به شما کمک می‌کند تا بتوانید به راحتی پنچرگیری را انجام دهید. همچنین، آچار چرخ برای باز کردن پیچ‌های لاستیک وسیله‌ای حیاتی است. آچار چرخ‌ها انواع مختلفی دارند و می‌توانید طبق نیازتان از آنها استفاده کنید. البته نباید از وسایلی مانند تیغ، چسب، نخ، و اسپری پنچرگیری هنگام پنچری ماشین غافل شوید.

بکسل

طناب یا سیم بکسل یک ابزار بسیار مفید در میان ابزار خودرو است که می‌توانید آن را در لیست جعبه ابزار خودرو خود قرار دهید. بکسل در انواع مختلفی تولید می‌شود و به شما کمک می‌کند اگر در میانه مسیر ماندید و دیگر نتوانستید ماشین خود را روشن کنید، به وسیله طناب یا سیم بکسل و با کمک خودرو دیگری به نزدیک‌ترین تعمیرگاه مراجعه کنید. بکسل را می‌توانید در دو نوع سیمی و تسمه‌ای تهیه کنید.

گیج تنظیم فشار باد لاستیک

با استفاده از گیج تنظیم فشار لاستیک می‌توانید فشار هوا در لاستیک‌ها را اندازه‌گیری کنید. فشار صحیح لاستیک‌ها در خودرو بسیار حائز اهمیت است و تأثیر زیادی بر عملکرد، عمر مفید و ایمنی تایرها دارد. با استفاده از گیج تنظیم فشار باد، می‌توانید فشار هوای لاستیک‌ها را بررسی و در صورت لزوم، فشار را تنظیم کنید. تنظیم نبودن باد تایرها باعث مشکلات مختلفی در کارکرد خودرو می‌شود و به همین دلیل این ابزار یکی از ضروری‌ترین موارد لیست ابزار خودرو است.

پیشنهاد مطالعه

روغن هیدرولیک ترمز

روغن هیدرولیک ترمز در سیستم ترمز خودرو استفاده می‌شود و نقش بسیار مهمی در عملکرد صحیح و ایمنی ترمز خودرو دارد. روغن هیدرولیک ترمز کاربردهایی چون انتقال نیرو، انتقال حرارت، حفظ کیفیت سیستم ترمز و… دارد. به طور کلی، روغن هیدرولیک ترمز در تضمین عملکرد صحیح و ایمنی سیستم ترمز خودرو نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند. بنابراین نیاز است که درستی سطح و کیفیت روغن هیدرولیک ترمز را به صورت دوره‌ای بررسی کرده و در صورت لزوم آن را تعویض کنید. به دلیل اهمیت این روغن می‌توانید آن را در یکی از بخش‌های مهم لیست ابزار خودرو قرار دهید.

همچنین اگر به تعویض روغن در محل نیاز داشتید، می‌توانید به این لینک مراجعه کنید و از آخرین خدمات وب‌سایت آچارباز بهره‌مند شوید. 

لیست ابزار ماشین

بست شیلنگ

مجموعه‌ای از شیلنگ‌ها در هر خودرویی وجود دارد. شیلنگ بنزین، بخاری و آب رادیاتور بخشی از شیلنگ‌های مهم هر ماشین است. یکی از مشکلاتی که اغلب شیلنگ‌ها با آن روبه‌رو می‌شوند نشتی است و بست شیلنگ از ابزارهای مهم و کلیدی‌ست که از این مشکل جلوگیری می‌کند. همواره می‌توانید در لیست جعبه ابزار خودرو خود بست شیلنگ را نیز قرار دهید.

زنجیر چرخ

یکی از کاربردی‌ترین وسایل جعبه ابزار خودرو، زنجیر چرخ است. زنجیر چرخ یک وسیله کلیدی برای رانندگی با ماشین در فصل سرد سال و حرکت در جاده‌های برفی است. اگر قصد مسافرت در فصل سرد سال و مناطق سردسیر را دارید، حتما زنجیر چرخ را در لیست ابزار خودرو قرار دهید.

مثلث احتیاط

یکی از وسایل کاربردی در جعبه ابزار خودرو، مثلث احتیاط است. زمانی که ماشین شما در کنار خیابان خراب می‌شود، مثلث احتیاط به دیگران هشدار می‌دهد که شما توقف کرده‌اید. ساخته شدن این مثلث از شب‌رنگ به امنیت شما در شب کمک زیادی می‌کند. به همین دلیل است که مثلث احتیاط یکی از وسایل ضروری در میان ابزار خودرو است.

قیف

اگر فکر می‌کنید ممکن است یک روز مجبور شوید روغن یا آب ماشین را تعویض کنید، بدون شک شما به یک قیف احتیاج خواهید داشت. با استفاده از قیف می‌توانید بدون کثیف شدن خودتان یا ماشین به راحتی مایعات را به خودرو اضافه کنید.

چراغ قوه

یکی از کاربردی‌ترین وسایل در میان لیست ابزار خودرو، چراغ قوه است. شاید فکر کنید چراغ‌های گوشی‌ می‌توانند کارکرد چراغ قوه را داشته باشند، اما مطمئن باشید که استفاده از چراغ قوه هنگام به وجود آمدن مشکل برای خودرو کمک زیادی به شما خواهد کرد.

آب رادیاتور

در مواقعی که آب رادیاتور خودرو کم می‌شود، ممکن است ماشین شما جوش بیاورد. بهترین کار این است که همواره یک بطری آب رادیاتور با خود داشته باشید. آب رادیاتور برای پایین آوردن دمای ماشین و کارکرد بهتر آن کمک زیادی به شما می‌کند. به همین دلایل است که وجود آب رادیاتور در کنار دیگر وسایل در لیست ابزار خودرو به کار می‌آید. 

کپسول آتش نشانی

کپسول‌های آتش‌نشانی یکی از مهم‌ترین وسایلی هستند که می‌توانید آنها را در میان ابزارهای خودرو قرار دهید. احتمال آتش‌سوزی یکی از شایع‌ترین احتمالات در میان اتفاقاتی است که برای خودروها پیش می‌آید. به همین دلیل می‌توانید یک کپسول آتش‌نشانی با وزن سبک را در جعبه ابزار خود قرار دهید.

با داشتن جعبه ابزار خودرو به همراه وسایل مناسب، در مواقع ضروری می‌توانید تعمیرات ساده‌ای را روی خودرو انجام دهید و خطرات احتمالی و سرگردانی در جاده‌ها نجات پیدا کنید. به یاد داشته باشید که همواره جعبه ابزار خودرو را به‌روز نگه دارید و اطمینان حاصل کنید که وسایل داخل آن سالم و قابل استفاده هستند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا