لوازم کوچک آشپزخانه

راهنمای خرید بهترین سرخ کن‌های بازار

راهنمای خرید سرخ کن‌

سرخ کن یکی از وسایل‌ برقی‌های موجود در آشپزخانه است، که امروزه طرفدارن خاص خود را دارد. در همه رستوران‌ها جهت سرعت و کیفیت بخشیدن به غذاهای سرخ شده از سرخ کن استفاده می‌شود. اگر شما نیز به تازگی تصمیم به خرید یک سرخ کن گرفته‌اید، در این مقاله ازآچارباز با ما همراه باشید تا راهنمای خرید بهترین سرخ کن بازار را به شما ارائه دهیم.

راهنمای خرید بهترین سرخ کن؛ سرخ کن خوب چی بخریم؟

اگر به دنبال رسیدن به پاسخ این سوال هستید، پیشنهاد ما به شما مطالعه کامل این مقاله است، چرا که مقاله راهنمای خرید بهترین سرخ کن برای کسانی است که قصد خرید سرخ کن دارند.

بدون شک غذاهای سرخ شده، بخش عظیمی از غذاهای لذیذ را به خود اختصاص داده‌اند، که طرفداران زیادی هم دارند. کیفیت غذاهای سرخ شده با سرخ کن اغلب بهتر از تابه است. همچنین از پاشیدن روغن روی لباس، دست و صورت، صفحه اجاق گاز و … جلوگیری می‌کند، همین امور سبب برتری سرخ کن نسبت به تابه شده است.

انواع سرخ کن

سرخ کن‌ها در انواع برندها و مدل‌های مختلف در سایزهای مختلف در بازار موجود هستند، شما با توجه به معیارهای خود می‌توانید بهترین آن‌ها را انتخاب کنید، در ادامه به معرفی کامل آن‌ها می‌پردازیم.

سرخ کن برقی یا معمولی:

سرخ کن برقی از یک المنت، محفظه روغن، سبد سرخ کن مواد غذایی و … تشکیل شده است.

  • نقطه ضعف این نوع سرخ کن نسبت به سایر سرخ کن‌ها این است که دیرتر روغن داغ می‌شود.
  • اما از نقاط قوت سرخ کن برقی یا معمولی، قیمت مناسب، ظرفیت بالا، کیفیت بالای مواد غذایی‌های سرخ شده و … است. همچنین سرخ کن‌های معمولی یا برقی، نسبت به سایر سرخ کن‌ها، ایمن‌تر بوده و بیشتر در فضاهای بسته مورد استفاده قرار می‌گیرند.
تعمیر سرخ کن با آچارباز
روشن نشدن سرخ کن، خرابی تایمر مکانیکی و خرابی و شکستن قطعات مختلف سرخ کن از جمله مشکلاتی است که با ثبت سفارش در اپلیکیشن ارائه خدمات آچارباز می‌توانید آنها را جهت بررسی و عیب یابی به تعمیرکار سیار آچارباز بسپارید.
درخواست تعمیر سرخ کن
سرخ کن برقی
سرخ کن‌های برقی در سایزهای مختلف در بازار موجوداند.

سرخ کن گازی:

سرخ کن‌های گازی اغلب دارای سایزهای بزرگتری نسبت به سرخ کن‌های معمولی‌اند و این نوع سرخ کن‌ها اغلب جهت استفاده در فضاهای باز و بالکنی ساخته شده‌اند.

  • معایب این دستگاه را می‌توان ایمنی کمتر آن نسبت به نوع برقی نامید.

از مزایای سرخ کن گازی می‌توان به این مورد اشاره کرد:

  • ·        به دلیل وجود شعله گاز سریع تر روغن داغ شده و باعث ترد و خوشمزه‌تر شدن غذاها می‌شود.
  • می‌توان این نوع سرخ کن‌ها را در فضای باز و بیرون منزل هم به کمک کپسول گاز استفاده کرد.
سرخ کن گازی صنعتی
از سرخ کن‌های گازی صنعتی اغلب در رستوران‌ها استفاده می‌شود.

مینی سرخ کن:

مینی سرخ کن نوع کوچکی از سرخ کن برقی یا معمولی است. این نوع سرخ کن جهت سرخ کردن مواد غذایی‌های کوچک مثل: میگو، سبزی، سیب زمینی و … مورد استفاده قرار می‌گیرد و نمی‌توان بوقلمون یا مرغ را درون آن‌ها سرخ کرد. اما در صورتی‌که بولمون و مرغ را به قطعات کوچک تقسیم کنید به راحتی می‌توانید آن‌ها را نیز سرخ کنید.

مینی سرخ کن
اغلب از مینی سرخ کن‌ها برای مصارف خانگی استفاده می‌شود.

معیارهای خرید بهترین سرخ کن

قبل از خرید سرخ کن، بهتر است بررسی کنید، که سرخ کن مد نظر شما باید چه مزایایی باید داشته باشد، سپس اقدام به خرید آن کنید، در این بخش به صورت کامل به بررسی یک سرخ کن خوب می‌پردازیم. در صورتی‌که یک سرخ کن خوب تهیه کنید و از آن به درستی استفاده کنید، پس از مدت زمان کوتاهی دچار مشکل نخواهد شد و نیاز به تعمیر سرخ کن نخواهید داشت.

بررسی زیبایی و طراحی ظاهری سرخ کن

زیبایی ظاهری و طراحی دستگاه برای اکثر بانوان اهمیت فراوانی دارد. در این مورد ما ‌نمی‌توانیم هیچ پیشنهادی به شما دهیم، چراکه انتخاب سرخ کن در این بخش وابسته به سلیقه خود شما است. تنها پیشنهاد ما به شما در این بخش این است که کیفیت دستگاه را فدای زیبایی ظاهری آن نکنید.

پیشنهاد مطالعه

بررسی توان مصرفی سرخ کن

به صورت کلی باید بگویم هرچه توان مصرفی دستگاه بیشتر باشد، سرعت داغ کردن روغن درون آن بیشتر است. توان مصرفی سرخ کن‌ها حدودا 1800 الی 2200 است.

بررسی ظرفیت سرخ کن

قبل از خرید سرخ کن باید به ظرفیت آن توجه کنید.

  • اگر برای درست کردن غذاهایی مانند: میگو، بال، سیب زمینی و … این دستگاه را می‌خواهید، می‌توانید سرخ کن‌های مربعی شکل تهیه کنید، که اغلب مناسب خانواده‌های کم جمعیت سه الی پنج نفره است.
  • اگر دستگاه را برای سرخ کردن مواردی مثل: مرغ، ماهی، بوقلمون و … می‌خواهید، بهتر است سرخ کن‌های استوانه‌ای تهیه کنید، اغلب این نوع سرخ کن‌ها گازی‌اند و برای خانواده‌های پرجمعیت که بیشتر از پنج نفر هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بررسی راحتی شستشو سرخ کن

بدون شک هیچ سرخ کنی وجود ندارد که به آسانی تمیز شود، شستشوی آن‌ها دردسر زیادی دارد، ولی امروزه انواع مختلفی از سرخ کن‌ها در بازار موجود هستند که سیستم تخلیه روغن دارند و می‌توان پس از تخلیه روغن، آن‌ها را به کمک ماشین ظرفشویی شستشو داد.

  • در صورتی‌که دستگاه شما فاقد سیستم تخلیه روغن است، می‌توانید از یک تلمبه تخلیه دستی روغن کمک بگیرید، سپس آن‌ها را شستشو دهید.
راهنمای خرید بهترین سرخ کن موجود در بازار

در عکس بالا سرخ کن‌‌ دارای سیستم تخلیه روغن را مشاهده می‌کنید.

نکات مهم در هنگام خرید سرخ کن

در هنگام خرید سرخ کن باید به نکاتی از این قبیل توجه کنید:

  1. امنیت دستگاه
  2. وجود پنجره شیشه‌ای یا نظارت در دستگاه
  3. دارای ترموستات باشد.
  4. بررسی وزن سرخ کن در هنگام خرید سرخ کن
  5. دارای قابلیت هشدار دهنده جهت تعویض روغن باشد.
  6. بدنه دستگاه عایق باشد.
  7. دارای قابلیت تنظیم دما باشد.
  8. دارای سبد در سایزهای مختلف باشد.
  9. دارای فیلتر سرخ کن باشد.
  10. لایه داخلی دستگاه نچسب باشد.
  11. دارای چراغ نمایش وضعیت باشد.
  12. بررسی سیم سرخ کن و اطمینان از سالم و بلند بودن آن.

پیشنهاد مطالعه

قبل از خرید سرخ کن، بهتر است بررسی کنید، که سرخ کن مد نظر شما باید چه مزایایی باید داشته باشد.

تعمیر سرخ کن
آچارباز مرکز تخصصی عیب یابی و تعمیر سرخ کن در تهران است.

بررسی قیمت و گارانتی سرخ کن

جهت اطمینان از یک خرید موفق و مطمئن بهتر است، سرخ کنی که قصد خرید آن را دارید دارای کارت گارانتی باشد. قبل از خرید سرخ کن باید مقدار بودجه خود را در نظر بگیرید، سپس با توجه به مقدار هزینه، دستگاه خود را انتخاب کنید، بدون تردید دستگاه‌های گران‌تر کیفیت و مزایای بیشتری دارند، البته خرید سرخ کن ارزان قیمت با کیفیت مناسب هم می‌تواند نیاز شما را برطرف کند. بررسی فناوری‌ها و امکانات سرخ کن در هنگام خرید، به شما کمک می‌کند تا خرید اقتصادی و هوشمندانه‌ای را تجربه کنید.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا