×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

یخچال و فریزر

راهنمای دکمه های روی یخچال + نحوه کار آنها

راهنمای دکمه های روی یخچال

آیا می‌دانید هر کدام از دکمه های روی یخچال چیست یا باید عدد دکمه های روی یخچال چند باشد؟ برای پاسخ به این سوالات بهتر است بخش راهنمای دکمه های روی یخچال  و نحوه کار آن‌ها را در دفترچه راهنمای یخچال با دقت مطالعه کنید تا به درستی بتوانید آن‌ها را تنظیم کنید.
در این مقاله آچارباز سعی کردیم تمام نکاتی که در دفترچه راهنمای یخچال می‌آید را بیان کنیم؛ در این صورت حتی اگر به دفترچه دستگاه دسترسی نداشته باشید یا معنی دکمه‌های روی یخچال را ندانید می‌توانید آن را تنظیم کنید.
البته باید بگوییم اگر با دکمه‌ها و نحوه کار آنها آشنا نباشید، ممکن است در اثر تنظیم نادرست دستگاه شما خراب شود. در نتیجه باید برای تعمیر یخچال خود از یک تعمیرکار ماهر و با تجربه کمک بگیرید.

[post_links]

راهنمای دکمه های روی یخچال

در دفترچه راهنمای یخچال بخشی به راهنمای دکمه های روی یخچال ، نحوه تنظیماتی مانند ؛ تنظیم دما، زمان روشن یا خاموش شدن یخچال فریزر، فعال یا غیرفعال کردن قفل کودک و… بیان می‌شود. این موارد، از جمله تنظیمات کاربردی یخچال هستند که به کمک کلمات درج شده روی یخچال انجام می‌شوند. لازم به ذکر است، با توجه به تنوع زیاد یخچال‌ها و یخچال فریزر‌ها، کلمات درج شده روی پنل ممکن است معنی و کاربرد مختلفی داشته باشند.

راهنمای دکمه های روی یخچال
برای جلوگیری از آسیب به یخچال باید نحوه کار با دکمه‌های آن را یاد بگیرید.

دکمه های روی یخچال چیست ؟

بیشتر یخچال‌های جدید که در بازار وجود دارد، دارای پنل دیجیتالی یا لمسی هستند. روی این پنل‌ها بسته به برند دستگاه دکمه‌های مختلفی وجود دارد. اینکه نقش دکمه‌های روی یخچال چیست و چه کاربردی دارند، دارای اهمیت زیادی است؛ چون استفاده اشتباه از آن‌ها باعث آسیب دیدن دستگاه می‌شود.

برای تعمیر یخچال از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

دکمه های روی یخچال چگونه کار میکند ؟

با توجه به اینکه دکمه‌های روی یخچال‌ها متفاوت است، در اینجا مهم‌ترین کلماتی که روی اکثر  یخچال فریزر ها درج می‌شود را معرفی می‌کنیم.

تصویر دکمه‌های روی یخچال
برخی از دکمه‌های یخچال‌ها به صورت لمسی کار می‌کند.

دکمه  on/off

این دکمه‌ها در یخچال فریزر هم مثل سایر لوازم الکتریکی، دکمه‌های روشن و خاموش هستند. در پنل‌های لمسی اگر حدود 3 ثانیه دکمه را نگهدارید، می‌توانید یخچال و فریزر را روشن یا خاموش کنید.

دکمه  Freez

برای تنظیم دمای داخل فریزر، می‌توانید دکمهfreez  را بزنید. سپس به کمک دکمه‌های up/down ، دمای را بالا یا پایین ببرید.

دکمه Ref

برای تنظیم دمای داخل یخچال، از دکمه ref که مشابهfreez است، می‌توانید استفاده کنید.

دکمه  Up

این دکمه روی اکثر مدل‌های یخچال فریزر وجود دارد. برای بالا بردن دمای یخچال یا فریزر، می‌توانید از این دکمه استفاده کنید.

دکمه Down

این دکمه هم روی اکثر مدل‌های یخچال فریزر درج شده است. برعکس دکمهUP  این دکمه برای کاهش دمای یخچال، فریزر یا ساعت و… کاربرد دارد.

دکمه های روی یخچال چگونه کار میکند
برای کار کردن با دکمه های روی یخچال کافیست عبارت مورد نظر را روی پنل لمس کنید.

دکمه  Ice/water

دکمه Ice/water ، روی برخی از برندهای یخچال فریزر، مانند سامسونگ درج شده است. شما می‌توانید با انتخاب گزینه Ice یا water، خروجی را روی یخ‌ساز یا آب سرد قرار دهید.

دکمه  Child lock

یکی دیگر از کلمات درج شده روی بعضی از یخچال فریزر‌ها،  child lock یا قفل کودک است. این دکمه که برای قفل کردن درب یخچال به کار می‌رود. قفل کودک برای جلوگیری از باز کردن درب یخچال فریزر توسط کودکان کنجکاو کاربرد زیادی دارد.

دکمه  Alarm

در صورت فعال شدن دکمه Alarm ، اگر درب یخچال فریزر به مدت طولانی باز بماند، آلارم به صدا در می‌آید تا درب یخچال بسته شود. به کمک دکمه alarm می‌توانید مشخص کنید که بعد از چند دقیقه باز ماندن درب یخچال یا فریزر، آلارم به صدا درآید.

نحوه کار با پنل لمسی یخچال فریزر
برای کارکرد درست یخچال، برای بخش‌های مختلف دمای مناسب انتخاب کنید.

 دکمه Super

در صورتی ‌که نیاز دارید تا مواد داخل فریزر سریع‌تر منجمد شوند، با فشردن و فعال کردن دکمه super ، می‌توانید این کار را انجام دهید. با فعال کردن این دکمه مواد غذایی خیلی سریع‌تر به نقطه انجماد می‌رسند. چنانچه می‌خواهید یخچال را از این حالت خارج کنید باید مجدد این دکمه را بفشارید تا حالت super غیرفعال می‌شود.

 دکمه  Reset

دکمه Reset برای ریست کردن و برگرداندن تنظیمات یخچال فریزر به حالت اولیه کاربرد دارد. اگر می‌خواهید همه تنظیمات انجام شده روی یخچال به حالت کارخانه بازگردد به مدت 3 ثانیه این کلید را نگه دارید.

بیشتر یخچال‌های جدید که در بازار وجود دارد، دارای پنل دیجیتالی یا لمسی هستند.

دکمه   Power freez

دکمه  power freez عملکردی مشابه با دکمه super دارد و روی برخی از برندها وجود دارد. عملکرد این دکمه به این ‌صورت است که دمای منفی25 درجه را به مدت 72 ساعت برای بخش فریزر فعال می‌کند.

دکمه Freezer

یکی دیگر از دکمه‌های درج شده روی بعضی از یخچال‌ها دکمه freezer است. درصورتی‌ که چراغ این دکمه در حالت چشمک‌زن باشد، به معنای بالا رفتن دمای بیش از حد داخل فریزر است. بهتر است در چنین مواردی حتما برای تعمیر یخچال با یک تعمیرکار تماس بگیرید.

دکمه   Freedge

دکمه Freedge  نیز عملکردی مشابه با دکمه freezer برای بخش یخچال دارد. در صورتی‌ که دمای کابین یخچال بیش از حد بالا برود، این دکمه به صورت چشمک‌زن درخواهد آمد.

راهنمای دکمه های روی یخچال
قبل از شروع استفاده از دستگاه، راهنمای دکمه های روی یخچال را حتما بخوانید.

دکمه  Soft freez

این دکمه کاربرد جالبی دارد، در برخی از برندهای یخچال فریزر از دکمه Soft freez برای تنظیم حالت انجماد مواد غذایی استفاده می‌شود.

با فشار دادن این دکمه، حالت انجماد نرم در دستگاه فعال شده و دمای داخل کابین فریزر روی منفی 5 درجه سانتی‌گراد تنظیم می‌شود.

پیشنهاد مطالعه

 دکمه  Mute

دکمه mute برای غیرفعال کردن آلارم و قطع کردن صدای استفاده از سایر کلیدها کاربرد دارد.

دکمه  Supercool

این دکمه در مدل‌های مختلف یخچال فریزر‌ برای کاهش دمای داخل کابین یخچال کاربرد دارد.

دکمه Vacation mode

دکمه Vacation mode روی اکثر برند‌های معروف درج شده است. با فعال کردن این دکمه که به حالت اقتصادی هم شناخته می‌شود، می­توانید زمان کارکرد دستگاه را کاهش دهید. این عملکرد در زمان‌های سفر و عدم حضور در خانه، بسیار کاربرد دارد و باعث صرفه‌جویی و کاهش مصرف انرژی می‌شود.

دکمه   Eco

دکمه  eco کاربردی مشابه با vacation mode دارد. با توجه به کاهش قابل توجه انرژی در حالت eco، عملکرد درست یخچال، اهمیت زیادی دارد. لذا در صورت عملکرد نادرست، حتما با تعمیرکار متخصص یخچال تماس بگیرید.

راهنمای دکمه های روی یخچال
برخی از عملکردهای یخچال با دکمه‌های ترکیبی قابل تغییر هستند.

در این مقاله، کاربرد دکمه‌های مختلف یخچال فریزر برند‌های موجود در بازار را ذکرکردیم. به یاد داشته باشید که برای تنظیم مقادیر دمای کابین یخچال و فریزر، بهتر است از دما‌های استاندارد استفاده کنید. این موارد در دفترچه راهنمای دستگاه درج شده است. چنانچه می‌خواهید به کمک دکمه‌ها تنظیمات یخچال را تغییر دهید ولی این امکان را ندارید، باید دستگاه توسط کارشناس بررسی شود. زیرا ممکن است قطعات مهمی مثل برد دستگاه آسیب دیده باشد. برای عیب‌یابی دستگاه می‌توانید روی کلمه تعمیر یخچال در این صفحه کلیک و سفارش خود را ثبت کنید. کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند و مشکل را در سریع‌ترین زمان با قیمت منصفانه برطرف می‌کنند.

تعمیر یخچال و فریزر در محل با آچارباز
در صورت مشاهده هرگونه مشکل در نصب ، راه اندازی و خرابی های یخچال خود، به راحتی می‌توانید در سامانه آچارباز درخواست خود را ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید.
تعمیر یخچال

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. خیلی مفید بود سپاسگزارم از شما
    ساید من مدل ویرپول هست دو تا ایراد داره لطفا منو راهنمایی کنید اولا هر گاهی یهو یه صدای وحشتناک ازش در میاد دوما در رو که باز و بسته میکنیم صدای جیر جیر میده

    1. ابوالفضل نفری عزیز،
      اگر صدا هنگامی که در حالت اتوماتیک است می‌آید، برای موتور یا رادیاتور کثیف است. صدای جیرجیر هم برای خشکی لولای درب یخچال می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا