×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

آبگرمکن و پکیج

آموزش کامل نصب پکیج

آموزش کامل نصب پکیج دیواری

وقتی صحبت از گرم کردن خانه و آب مصرفی می‌شود، نام پکیج برای بسیاری از افراد حرف اول را می‌زند. آب سرد از طریق لوله‌های تعبیه شده در زیر پکیج وارد این دستگاه شده و سپس به صورت آب گرم از خروجی خارج می‌شود. با این حال، هنوز هم بسیاری از صاحبان خانه پکیج ندارند و آبگرمکن‌های قدیمی استفاده می‌کنند؛ اما تقاضا برای نصب پکیج روز به روز افزایش می‌یابد. در این بررسی آموزش کامل نصب پکیج را به شما ارائه می‌دهیم. چنانچه خودتان امکان نصب پکیج را ندارید می‌توانید در قسمت تعمیر پکیج درخواست‌تان را ثبت کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید تا کارشناسان ما در اسرع وقت به محل شما اعزام شده و اقدامات لازم را انجام دهند.

فهرست محتوا

نکات مهم قبل از نصب پکیج

ابتدا باید نوع دودکش بررسی شود، به این صورت که پکیج را باید بر اساس نوع محفظه احتراق که شامل باز یا بسته است، انتخاب کنید؛ بنابراین می‌توان پکیج‌ها را به مدل‌های فن‌دار و بدون فن تقسیم کرد. همچنین بهتر است از دودکش‌های آکاردئونی استفاده نکنید؛ زیرا احتمال بروز حادثه و انتشار مونوکسید کربن در آنها بیشتر است.

شما باید فضای کافی برای قرار دادن پکیج را در نظر بگیرید. اگر از قبل پکیج داشتید و اکنون می‌خواهید پکیجی را جایگزین پکیج قدیمی کنید، پس مکان و فضای کافی برای پکیج جدید خواهید داشت؛ اما کسانی که اولین بار است در خانه خود پکیج نصب می‌کنند، باید فضای کافی برای پکیج را در نظر داشته باشند.

باید از سیستم لوله کشی مصرفی، لوله‌های رادیاتور، باز بودن مسیرها و سلامت سیستم برقی مطمئن شوید. یکی از کارهای ضروری قبل از نصب پکیج دیواری مربوط به شستشوی خطوط لوله کشی پکیج است. برای این منظور باید از مواد شیمیایی مناسب استفاده شود. ناگفته نماند، نحوه نصب پکیج به دیوار باید در محلی باشد که هیچگونه رطوبت نداشته باشد. همچنین پکیج‌های دیواری نباید در کنار مواد اشتعال‌زا و وسایل گازسوز نصب شوند.

نحوه نصب پکیج به دیوار
بهتر است برای بلند و نصب کردن پکیج روی دیوار از یک نفر دیگر هم کمک بگیرید تا حین کار آسیبی به دستگاه وارد نشود.

آموزش نصب پکیج دیواری

پکیج دیواری وسیله‌ای است که برای گرم کردن آب یا فضای ساختمان از آن استفاده می‌شود. یک پکیج معمولی اگر به طور منظم سرویس شود و از آن به‌خوبی مراقبت کنید باید بین 10 تا 15 سال دوام بیاورد. اما اگر به نکات نگهداری از آن دقت نکنید به سرعت ایراد پیدا می‌کند. در ادامه شرایط نصب پکیج که موجب افزایش راندمان دستگاه می‌شود را اعلام می‌کنیم:

1- تعیین مکان نصب

اولین نکته مهم برای نصب کامل پکیج، تعیین محل مناسب برای جایگذاری آن است. بهترین محل برای قرار دادن پکیج دیواری آشپزخانه یا بالکن است. پس از تعیین محل مناسب، اولین گام در آموزش نصب پکیج روی دیوار، نصب کردن شابلون یا پایه نگهدارنده دستگاه است. این پایه باید محکم به دیوار وصل شود. در زمان نصب دستگاه باید در ارتفاع ۱۲۰ سانتی‌متر از کف و فاصله ۱۰ سانتی‌متر از کابینت و دیوارها باشد. همچنین داشتن فضای کافی در اطراف پکیج بسیار مهم است؛ زیرا در اینصورت فضای کافی برای تبادل هوا اطراف پکیج وجود داشته و امکان تعمیر یا سرویس آن نیز ساده‌تر می‌شود. در صورتی که تمایل دارید در زمینه محل نصب مناسب اطلاعات بیشتری کسب کنید پیشنهاد می‌کنیم مقاله «‌امن‌ترین محل نصب پکیج کجاست؟» را مطالعه کنید.

2- اتصال لوله آب

 قبل از درک چگونگی آبگیری و نحوه نصب شیلنگ پکیج باید ابتدا از محکم بودن دستگاه روی دیوار مطمئن شوید. زیرا در غیر اینصورت احتمال واژگونی پکیج به دلیل سنگین بودن بسیار زیاد است. برای افزایش ضریب ایمنی، بهتر است که از شلنگ‌های استاندارد با قطر مناسب استفاده شود. کیفیت نصب لوله‌ها و شلنگ‌ها اهمیت زیادی دارد و باید در پایان از نظر نشتی تست شوند.

پیشنهاد مطالعه

3- نصب دودکش

جاگذاری دودکش نیز از مهم‌ترین مراحل نصب پکیج دیواری است که باید با دقت بالایی انجام شود. استفاده از دودکش‌های استاندارد با قطر مناسب در خارج شدن گازهای تولید شده و احتراق دستگاه بسیار موثر است؛ همچنین باید نوع دودکش بدرستی و براساس نوع پکیج انتخاب شود. البته استفاده از کلاهک استاندارد به شکل H و طولانی نبودن بیش از حد دودکش از موارد مهم در نصب دودکش است. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله «راهنمای نصب دودکش پکیج» را مطالعه کنید.

اولین نکته مهم برای نصب کامل پکیج، تعیین محل مناسب برای جایگذاری آن است. بهترین محل برای قرار دادن پکیج دیواری آشپزخانه یا بالکن است.

بعد از تکمیل شدن فرآیند نصب پکیج باید به کمک شیر هواگیری، هوای اضافه را خارج کنید تا فشار آن تنظیم شود.

4- باز کردن شیرها

قبل از باز کردن شیرها باید ابتدا کلید محافظ برق را در نزدیکی پکیج نصب کنید. سپس با باز کردن شیر ورودی می‌توانید میزان فشار بار داخل پکیج را اندازه گیری کنید. این میزان که توسط یک گیج اندازه‌گیری می‌شود، باید روی درجه یک تا 1.5 باشد. سپس پکیج را در وضعیت زمستانه قرار دهید تا آب در داخل شوفاژها جریان پیدا کند. سپس دوباره به گیج نگاه کنید تا مطمئن شوید عقربه بین یک تا 1.5 است.

قطعات مورد نیاز برای نصب پکیج

فرقی نمی‌کند که از پکیج دیواری استفاده می‌کنید یا پکیج‌های زمینی و … برای نصب کامل پکیج نیاز به قطعات و ابزارهای مختلفی دارید که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پیچ گوشتی
  • انبردست
  • گلویی دودکش
  • پیچ‌های مختلف
  • زانویی 90 درجه
  • نوار درزبند (اورینگ)
  • لوله دودکش استیل
پیشنهاد مطالعه

هزینه نصب پکیج دیواری چقدر است؟

هزینه نصب پکیج بسته به عوامل مختلفی مانند نوع پکیج، پیچیدگی نصب، لوله و اتصالات، اندازه ملک، موقعیت مکانی و هرگونه نیاز اضافی می‌تواند متفاوت باشد. اما برای کاهش هزینه‌های بعدی باید اقدامات مناسب برای تعمیر و نگهداری منظم پکیج انجام شود. خدمات منظم می‌تواند مشکلات جزئی را قبل از تبدیل شدن به تعمیرات پرهزینه شناسایی و برطرف کند. تمام پروتکل‌های ایمنی لازم را در طول تعمیرات رعایت کنید. این موضوع شامل قطع منبع تغذیه و هرگونه منبع آب یا گاز قبل از شروع هر کار تعمیر است.

نصب کامل پکیج توسط تکنسین
اگر ابزار و مهارت لازم برای نصب کامل پکیج را ندارید می‌توانید از کارشناسان آچارباز کمک بگیرید.

در این مطلب سعی کردیم تمام نکاتی که باید درباره نصب پکیج دیواری بدانید را به شما آموزش دادیم. چنانچه در این زمینه یا عیب یابی و تعمیر پکیج نیاز به کمک دارید، می‌توانید در این صفحه سفارش‌تان را ثبت کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید تا کارشناسان ما اقدامات لازم برای نصب یا عیب‌یابی پکیج شما را انجام دهند.

تعمیر پکیج در محل با آچارباز
تعمیر پکیج ، شامل ارائه انواع خدمات نصب، سرویس، عیب یابی، تعمیر و رفع خرابی تمامی برندهای پکیج دیواری و زمینی می‌شود. دستگاه شما را از هر مدلی که باشد، در هر نقطه از تهران، در محل خودتان تعمیر خواهیم کرد.
تعمیر پکیج

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا