×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

نرم افزار

مشکلات نرم افزاری لپ تاپ اچ پی

مشکلات نرم افزاری لپ تاپ اچ پی

هرروزه برندهای متنوعی از لوازم دیجیتال وارد بازار می‌شوند که طرفداران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کنند. اما هنوز هم برندهای قدیمی‌تر سهم قابل توجهی از بازار را دارند. اچ پی هم یکی از همین برندهای پرطرف‌دار است. در این بحث به بررسی مشکلات نرم افزاری لپ تاپ برند اچ پی خواهیم پرداخت.

روزانه افراد، بسیاری از کارهای الکترونیکی خود را به وسیله لپ تاپ‌ها انجام می‌دهند. در گذشته‌ها کامپیوترها وسایلی بودند که کارهای‌های مختلف مانند امور مهندسی، پزشکی، هنری و بسیاری از بازی‌های کودکانه و یا تکالیف مدارس و تحقیقات علمی کوچک و بزرگ را به راحتی انجام می‌دادند.

ولی امروزه با فن آوری پیشرفته‌ای که هرروز به کمک بشر پیش می‌رود، لپ تاپ‌های کم حجم و پرکاربرد ساخته و در اختیار کاربران قرار گرفته است. لپ تاپ‌ها کارایی بسیاری دارند و بخش اعظمی از زندگی بشر را تشکیل می‌دهند. لپ تاپ‌ها در برند‌ها و مدل‌های بسیار متنوع تولید می‌شوند و از آن جایی که کم حجم و سبک هستند می‌توانند همواره همراه کاربر بوده و دیگر برای انجام کارهای خود، به پرونده‌های قطور نیاز ندارید.

به طور کلی مشکلات نرم افزاری بسیاری ممکن است برای لپ تاپ‌ها رخ دهد که بیشتر آن‌ها مربوط به سیستم عامل کاربردی می‌شود. در حال حاضر بیشتر کمپانی‌های ارائه دهنده سیستم عامل پشتیبانی کافی از نرم افزارهایی که ارائه می‌دهند را دارند. اما بسیاری از این اختلالات به قدری راحت و آسان است که به کمک خود کاربر، قابلیت حل و برطرف شدن را دارند.

 

تعمیر لپ تاپ در محل با آچارباز
سرویس تعمیر لپ تاپ در محل آچارباز یک تعمیرگاه سیار آنلاین کامپیوتر است که کار آن عیب یابی و رفع ایراد تمامی سیستم‌های لپ تاپ است. در صورت بروز مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری، کافیست در اپلیکیشن خدمات سیار آچارباز، درخواست تعمیرکار سیار لپ تاپ را ثبت کنید.
درخواست تعمیر لپ تاپ

 

به طور کلی ارتقا ویندوز 7 یا حتی ویندوز 8 یک راه کار بسیار مفید برای رفع بسیاری از این مشکلات نرم افزاری لپ تاپ اچ پی است. ویندوز 8 و ویندوز ویستا دو سیستم عاملی هستند که این اواخر روی بسیاری از لپ تاپ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. ویندوز 8 باز خورد خوبی داشته است و بیشتر افرادی که از صفحه نمایش لمسی استفاده می‌کنند ترجیح می‌دهند از این ویندوز به عنوان سیستم عامل برتر استفاده کنند.

به طور کلی نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز از هر نوع 7 یا 8 یا حتی ویستا نیازمند بروزرسانی بوده و باید هر چند وقت یک مرتبه از یک سایت معتبر مانند سایت مایکروسافت یا سایت‌هایی مانند ninite.com ب‍‌روزرسانی شده و آپدیت صحیحی روی آن‌ها انجام شود.

لپ تاپ‌هایی که امروزه در دسترس کاربران قرار می‌گیرند در برندهای بسیار متنوعی تولید می‌شوند که یکی از این برند‌ها اچ پی است. این کمپانی توانسته چندین سال گذشته جایگاه خوبی را در بازار الکترونیک به دست آورد. اچ پی لپ تاپ‌هایی تولید می‌کند که با وجود مشکلات نرم افزاری که دارند باز هم در رده خوبی قرار می‌گیرند. در ادامه به بررسی برخی از مشکلات نرم افزاری لپ تاپ اچ پی می‌پردازیم و راهکارهایی مفید برای رفع آن‌ها به شما پیشنهاد می‌دهیم.

مشکلات بوت شدن لپ تاپ اچ پی

در بین کاربران لپ تاپ اچ پی مشاهده شده است که هنگام راه اندازی لپ تاپ پیغامی مبنی بر این که دیسک شناسایی نمی‌شود مشاهده می‌کنند. این نشان می‌دهد که لپ تاپ هنگام لود کردن ویندوز یا سیستم عامل هارد دیسک را شناسایی نمی‌کند. این خطا زمانی رخ می‌دهد که اطلاعات بوت روی سیستم عامل مشاهده نشود و برای راه اندازی اطلاعات نیاز به کمک باشد.

لپ تاپ اچ پی قادر به بازیابی هرگونه اطلاعاتی از سیستم عامل است. دلایل متعددی می‌تواند سبب بروز این مشکل شود. گاهی تنظیمات سفارش بوت اشتباه است یا این که سیستم عامل روی هارد دچار اختلال شده است.

 

گاهی هم هارد دیسک دچار شکستگی یا هر گونه صدمه و یا ضربه شده است که اتصال آن به لپ تاپ از بین رفته و یا این که در نهایت اطلاعات پیکر بندی بوت خراب شده است. برای رفع این مشکلات هنگامی که لپ تاپ در حال روشن شدن است کلید F1و یا هر کلید که شما را به بایوس هدایت می‌کند فشار دهید. وارد بایوس شوید و مطمئن شوید که دیسک هارد شما شناسایی می‌شود و در لپ تاپ فعال است. راه کار بعدی این است که از طریق دستورDefrag  یک مرتبه دیسک را فعال کرده و درایوها را راه اندازی کنید.

مشکلات سیستم عامل

یکی دیگر از مشکلات نرم افزاری لپ تاپ اچ پی مربوط به سیستم عامل است. در صورتی که لپ تاپ شما روشن می‌شود ولی  سیستم عامل یا ویندوز بالا نمی‌آید و یا این که برای لود شدن ویندوز باید زمان زیادی را در حالت انتظار طی کنید می‌توانید با تعمیراتی که مربوط به هارد دیسک است این مشکل را برطرف کنید. در صورتی که ویندوز فعال نشد باید هارد لپ تاپ خود را به کلی تعویض کرده و یک هارد جدید جایگزین کنید.

حتی گاهی اوقات صدای بوت شدن و حرکت هارد به خوبی شنیده می‌شود که این نیز از مشکلات نرم افزاری لپ تاپ اچ پی است. در این حالت ممکن است لپ تاپ به درستی شارژ نشده باشد و سیستم عامل لود نشود. می‌توانید وارد کنترل پنل شده و دکمه ویندوز همراه با دکمه R را هم زمان فشار دهید در پنجره باز شده دکمه اینتر را فشار داده و گزینه پاپ آپ را انتخاب کنید. به این ترتیب یک بروزرسانی انجام دهید تا این مشکل برطرف شود.

مشکلات نرم افزاری لپ تاپ اچ پی

چرا لپ تاپ اچ پی فایلی را ذخیره نمی‌کند؟

یکی از مشکلات نرم افزاری لپ تاپ اچ پی این است که لپ تاپ بیش از حد هنگ می‌کند و امکان ذخیره سازی در آن وجود ندارد. برای کاربران لپ تاپ‌ها به خصوص لپ تاپ اچ پی بسیار پیش آمده است زمانی که می‌خواهند فایلی را از اینترنت دانلود کنند یا این که یک فایل را روی یکی از درایو‌ها ذخیره کنند با خطا مواجه می‌شوند و سیستم این امکان را به کاربر نمی‌دهد.

این مشکل تنها به پوشه دانلود در لپ تاپ شما مربوط نیست بلکه فضای ذخیره سازی در درایو‌های لپ تاپ به قدری حجیم شده‌اند که این امکان را به کاربر نمی‌دهند. برای رفع مشکلات نرم افزاری لپ تاپ اچ پی که مربوط به کمبود فضای ذخیره سازی می‌شود باید تمامی فایل‌های اضافی را پاک کنید و اجازه دهید فضای هارد شما تا جایی که امکان دارد خالی و سبک شود. روی تمامی لپ تاپ‌ها تعدادی بازی و یا برنامه‌هایی وجود دارند که به ندرت مورد استفاده قرار می‌گیرند و بهتر است که این فضا را به فایل‌های مهم‌تر اختصاص دهید.

برنامه‌هایی را که استفاده چندانی ندارید حذف کرده و از نرم افزارهایی مانند Dropbox و یا Google Drive  که فضای مجازی در اختیار کاربران قرار می‌دهند استفاده کنید تا با کمبود فضای هارد مواجه نشوید. فقط فراموش نکنید که گاهی از تمامی فایل‌هایی که روی لپ تاپ خود دارد یک نسخه پشتیبان تهیه کرده و آن را به صورت مطمئن نگه دارید تا در صورتی که مشکلی برای هارد لپ تاپ شما رخ داد اطلاعات مهم خود را از دست ندهید.

چرا لپ تاپ خود به خود راه اندازی مجدد می‌شود؟

یکی دیگر از مشکلات نرم افزاری لپ تاپ اچ پی این است که در حین کار به صورت کاملا ناگهانی و خود به خود خاموش شده و مجدد روشن شود. این مشکل مرتبط با اسلات کارت گرافیک است. برخی از مشکلات مربوط به RAM نیز می‌تواند سبب بروز این حالت نیز شود. ولی بهترین کار برای رفع این حالت این است که اسلات کارت گرافیک را بررسی کنید.

کند بودن سرعت اینترنت در لپ تاپ

همان طور که می‌دانید سرعت اینترنت دقیقا به ISP که از آن خدمات اینترنت را دریافت کرده‌اید مربوط می‌شود. ولی در هر صورت کند بودن بیش از حد اینترنت یکی از مشکلات نرم افزاری لپ تاپ اچ پی است. اگر بعد از بررسی پهنای باند مطمئن شدید که مشکل به لپ تاپ مربوط می‌شود و به احتمال قوی مربوط به فضای ذخیره سازی ناکافی است که می‌توان از طریق حذف برنامه‌های اضافه و یا یک مرتبه بروزرسانی این مشکل را برطرف کرد.

در صورتی که لپ تاپ شما دچار مشکلات نرم افزاری شد و با اقداماتی که آموختید از پس برطرف کردن مشکلات برنیامدید، پیشنهاد می‌کنیم با یک کارشناس متخصص در این زمینه مشورت کنید. در حال حاضر سامانه آچارباز، آماده ارائه خدمت به مشتریان خود است. شما مشکلات لپ تاپ خود را از طریق سایت و یا اپلیکیشن آچارباز ثبت کنید تا پشتیبان با شما تماس گرفته و در اولین فرصت کارشناس مجرب به محل شما اعزام شود.

 

نصب ویندوز و نرم افزار در محل با آچارباز
خدمت نصب ویندوز و نرم افزار کامپیوتر شامل تمامی خدمات مربوط به نصب، تعمیر و ارتقای ویندوز و نرم‌افزارهای کاربردی و تخصصی ویندوز و لپ تاپ می‌شود. در این خدمت، تعمیرکار سیار آنلاین آچارباز برای نصب ویندوز و نرم افزار کامپیوتر شما، در هر بخش از مناطق 22 گانه تهران به محلتان مراجعه خواهد کرد.
درخواست نصب ویندوز و نرم افزار

 

منبع:
windowsreport.com
theverge.com
gizmeek.com

 

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. درود
    باکمال معذرت قسمتی پیدا نکردم که سوالم مربوط به اونجا باشه و مجبور شدم اینجا مطرح کنم
    لپتاپی خریدم بدون سیستم عامل هست .چون خودم تاحالا ویندوز 10 نصب نکردم دادم یکی از دوستان ویندوز 10 با قابلیت uefi نصب کنه . درحالی که لپتاپ سیستم عامل نداشت درهنگام نصب ویندوز و پارتیشن بندی اشتباهی تمام درایوهارو پاک کرد و دوباره درایو c ساخت که بعد از آن بصورت خودکار 4 درایو با حجم های عجیب غریب و کم ساخته شد . بعد از اتمام نصب ویندوز الان که لپتاپ رو باز میکنم فقط یک درایو C نشون میده و درایو دیگه ای ندارم . این درحالیه که باید 3تا درایو ویندوز داشته باشم . تو اینترنت سرچ کردم نوشته بود که اشتباهی نباید درایو های دیگه رو حذف نکنید
    به کمکتون نیاز دارم . راهنمایی کنید چکارکنم بتونم دوباره درایوهارو بسازم یا برگردونم . الان فقط یک درایو C دارم.
    بی نهایت سپاسگزارم

    1. باسلام
      آریای عزیز،اط آنجایی که آموزش این موضوع شاید کم پیچیده باشد یه زودی سعی میکنیم مطلبی در رابطه با پارتیسن بندی درایوها به صورت مرحه به مرحله و همراه با تصویر ارائه کنیم، پیشنهاد میکنیم مقاله « تبدیل دیسک MBR به GPT» را مطالعه کنید. و یا با شماره پشتیبانی ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۰۰ تماس بگیرید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند.

  2. سلام
    من یه چنددقتیه وقتی دارم کار میکنم با لب تابم یهو با یه کلیک برمیگرده عقب و تمام کارایی که کردمو باید دوباره انجام بدم
    چکار کنم درست بشه؟

    1. سلام

      ممکن است سیستم کولینگ دستگاه شما ایراد داشته باشد.

      برای تعمیر آن می توانید درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید.

      https://a4baz.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا