×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

پرینتر

نحوه افزایش کیفیت پرینت در پرینتر‌های لیزری و جوهری

نحوه افزایش کیفیت پرینت در پرینتر‌های لیزری و جوهری

یادداشت ویراستار: این مطلب در دی 1399 توسط کارشناسان پرینتر و ماشین‌های اداری آچارباز، بررسی و تایید شده است.

روش‌های مختلفی برای بهبود و افزایش کیفیت پرینت، در پرینتر‌های لیزری و جوهری وجود دارد. نوع کاغذ انتخابی، کارتریج خریداری شده و برخی از تنظیمات پیشفرض می‌توانند روی کیفیت پرینت چاپگر تاثیر قابل توجهی بگذارند. در ادامه این مقاله، شما را با روش‌ها و نحوه افزایش کیفیت پرینت در پرینتر‌های لیزری و جوهری آشنا کرده و راهکار‌هایی را برای آن ارائه خواهیم کرد.

بهترین راه برای افزایش کیفیت چاپ در پرینترهای لیزری

به یاد داشته باشید که سرعت چاپ، تاثیر بسزایی در افزایش کیفیت چاپ در پرینترهای لیزری دارد. برای رسیدن به این هدف، سرعت چاپ پرینتر خود را در بالا‌ترین کیفیت ممکن قرار دهید. سرعت چاپ یک پرینتر، به طور متوسط در حدود 5 تا 20 صفحه در برگ است. به عکس‌ها و متون پرینت شده دقت کنید، اگر پرینتر لیزری دارید و در فایل‌ها اشباع رنگی می‌بینید، سرعت چاپ را بالا ببرید. اما اگر اسناد و عکس‌ها، در حال محو شدن هستند و یا کمرنگ چاپ شده‌اند سرعت چاپ را پایین بیاورید.

تنظیم کیفیت چاپ در پرینترهای لیزری
بهترین راه برای تنظیم کیفیت چاپ در پرینتر‌های لیزری، بالا بردن سرعت چاپ است

رزولوشن، ساده ترین راه برای بالا بردن کیفیت

ساده‌ترین راه برای بالا بردن کیفیت پرینتر، افزایش رزولوشن است. رزولوشن یا dpi به تعداد نقاطی که، پرینتر شما در هر اینچ مربع از سند درج می‌کند می‌گویند. بسته به مشخصات دستگاه، رزولوشن بین 74 تا 2400 dpi خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه

بنابراین اگر قصد دارید سندی را چاپ کنید که، کیفیت آن برای شما اهمیت زیادی دارد بهتر است رزولوشن آن را در بالا‌ترین حد ممکن قرار دهید. تنظیمات dpi تاثیر چشمگیری، در میزان کیفیت تصاویر چاپ شده توسط پرینتر جوهری خواهد داشت. هرچه رزولوشن یا dpi بالاتر باشد، کیفیت تصاویر و اسناد چاپی نیز بالا‌تر خواهد بود.

تعمیر پرینتر در محل با آچارباز
سرویس و تعمیر پرینتر در محل آچارباز شامل ارائه انواع خدمات تخصصی نصب، سرویس و تعمیر انواع پرینترهای لیزری و جوهری می‌شود. در هر ساعتی از روز که نیاز به تعمیر چاپگرتان دارید، در هر محله از تهران که باشید، می‌توانید با قیمت مناسب، از خدمات آچارباز بهره مند شوید.
درخواست تعمیر پرینتر

تنظیم کیفیت چاپ در پرینترهای لیزری

یکی از راه‌های موثر و عمومی برای، تنظیم کیفیت چاپ در پرینترهای لیزری و جوهری، تمیز کردن به موقع دستگاه است. پرینتر نیز، مانند هر دستگاه هر از گاهی نیاز به تمیزکاری و نظافت دارد. بهتر است با استفاده از یک پارچه بدون پرز و لطیف، به آرامی بخش‌های بیرونی و درونی پرینتر را تمیز کنید. نشستن گرد و غبار روی قطعات و کارتریج پرینتر، می‌تواند تاثیری منفی در کیفیت چاپ پرینتر داشته باشد. بنابراین تمیز کردن پرینتر لیزری و جوهرافشان را در برنامه خود بگذارید.

تمیز کردن پرینتر
هرچه dpi یا رزولوشن یک پرینتر بالا‌تر باشد، دستگاه کیفیت چاپ بهتری دارد

بهترین کاغذ را انتخاب کنید

به یاد داشته باشید ملزومات و مواد مصرفی پرینتر نیز، می‌توانند در کیفیت چاپ آن تاثیرگذار باشند. یکی از این مواد مصرفی، که باید در هنگام خرید آن بسیار دقت کنید کاغذ است. در تنظیمات پرینتر قسمتی، به نام دیتا شیت وجود دارد که شما را در خصوص انتخاب کاغذ مناسب دستگاه راهنمایی خواهد کرد. از انتخاب کاغذی غیر از محصولات توصیه شده، توسط کمپانی سازنده پرینتر خودداری کنید. هرکدام از پرینتر‌های جوهری با نوع خاصی از کاغذ، بهترین کیفیت چاپ را دارند. انتخاب کاغذ اشتباه، می‌تواند به اشباع و پخش شدن رنگ‌ها در حین چاپ منجر شود.

پیشنهاد مطالعه

پرینت با کیفیت با تصاویر با کیفیت

پرینتر‌های جوهری، در بازار دستگاه‌های اداری به عنوان بهترین چاپگر برای پرینت عکس‌ها شناخته می‌شوند. اما جدا از این مسئله، کیفیت و وضوح تصاویر نیز، در پرینت با کیفیت موثر است. بنابراین برای چاپ با کیفیت، تصاویری با وضوح بالا انتخاب کنید. از طرفی اگر پرینتر جوهری دارید، همواره هد آن را تمیز نگه دارید. زیرا گرفتگی و مسدود شدن سر نازل‌های هد پرینتر، می‌تواند باعث افتادن خطوط افقی سفید رنگ، روی اسناد و عکس‌های چاپی شود. شما می‌توانید تمیز کردن هد پرینتر‌های جوهرافشان را به صورت دستی و یا خودکار انجام دهید.

پرینت با کیفیت از عکس
برای عملکرد بهتر و بیشتر پرینتر، سعی کنید بهترین مواد مصرفی و ملزومات را برای دستگاه انتخاب کنید

در انتخاب کارتریج دقت کنید

فرقی نمی‌کند پرینتر شما لیزری باشد یا جوهری، یکی از مسائلی که باید همواره در خرید آن دقت کنید، انتخاب کارتریج مناسب است. کارتریج که منبع تامین پودر یا جوهر مورد نیاز پرینتر است، نقشی اساسی در کیفیت چاپ آن دارد. از خرید کارتریج‌های تقلبی و ارزان قیمت بپرهیزید، زیرا این کارتریج‌ها تنها باعث افت کیفیت چاپ شده و به پرینتر آسیب  خواهند زد.

بسته به نیاز و نوع پرینتری که دارید، می‌توانید بعد از اتمام کارتریج، شارژ و یا تعویض آن را امتحان کنید. برای جلوگیری از آسیب سخت افزاری به پرینتر، بهتر است پروسه نصب و یا شارژ کارتریج را به افراد ماهر در این زمینه بسپارید.

کارتریج زاپاس تونر را، در محیطی کم نور و به دور از رطوبت نگه دارید. به یاد داشته باشید، بعد از نصب کارتریج جوهری در پرینتر، باید در مدت کوتاهی و به سرعت از آن استفاده کنید. زیرا در صورت عدم استفاده از آن، کارتریج جوهری خشک و بلا استفاده خواهد شد.

بروزرسانی درایور فراموش نشود

اگر احساس می‌کنید که به تازگی، کیفیت چاپ پرینتر شما پایین آمده، شاید وقت آن رسیده که درایور دستگاه را بروز رسانی کنید. درایور‌های منسوخ شده و یا نادرست نصب شده می‌توانند کیفیت چاپ پرینتر را کاهش دهند.

برای نصب درایور و گرفتن آخرین ورژن آن، می‌توانید به سایت کمپانی سازنده پرینتر مراجعه کنید. آپدیت و بروزرسانی فریمور پرینتر را، فراموش نکنید. فریمور پرینتر، سیستم عاملی شبیه ویندوز یا آندروید است که روی پرینتر نصب شده است. اگر با کد خطای 49 یا 79 روبرو شدید، باید بدانید وقت بروز کردن فریمور پرینتر رسیده است.

همچنین برای افزایش کیفیت پرینتر، در برخی مدل‌های این دستگاه می‌توانید حافظه موقت را افزایش دهید. برای انجام این پروسه بهتر است، از دفترچه راهنمای دستگاه و یا یک متخصص ماهر کمک بگیرید.

افزایش کیفیت پرینتر
با بروز رسانی به موقع درایور و فریمور، از خرابی دستگاه جلوگیری کنید

تنظیم کیفیت چاپ در پرینترهای لیزری و جوهری

تنظیم کیفیت چاپ در پرینترهای لیزری و جوهری، با استفاده از روش‌ها و راهکار‌هایی که گفتیم به سادگی امکان پذیر است. اگر با انجام تمامی این روش‌ها، هنوز مشکلی در کیفیت چاپ مشاهده می‌کنید باید برای تعمیر پرینتر اقدام کنید.

برای سرویس و تعمیر پرینتر می‌توانید، با شماره 02154591616 تماس گرفته و یا درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید. بعد از ثبت درخواست شما، تیم پشتیبانی آچارباز با شما تماس گرفته و بعد از انجام هماهنگی لازم، تعمیرکار مورد نظر را در زمان دلخواهتان در محل مورد تایید شما حاضر خواهد شد.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. عالی بود خیلی مطالب جالبی داشتی هرروز سایت شما رو بررسی میکنم

    1. با سلام
      شاهین عزیز، خوشحالیم که توانستیم به شما کمک کنیم و ممنونیم از نظر شما که انرژی بخش تیم آچارباز است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا