×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم کوچک آشپزخانه

دلایل روشن نشدن آبمیوه گیری چیست؟

روشن نشدن آبمیوه گیری

میوه‌ها را در آبمیوه گیری می‌ریزید و دستگاه را به برق می‌زنید، دکمه‌ی اصلی آن را فشار می‌دهید، اما به نظر می‌رسد، دستگاه ایراد دارد و آبمیوه گیری روشن نمی‌شود، به نظر شما دلیل آن چیست؟ روشن نشدن آبمیوه گیری، دلایل مختلفی وجود دارد که این بار ما در وبلاگ آچارباز قصد داریم به آنها اشاره کنیم. پس با ما در مقاله «دلایل روشن نشدن آبمیوه گیری چیست؟» همراه شوید تا به بررسی علل روشن نشدن آبمیوه گیری بپردازیم.

نبود برق در پریزدلیل روشن نشدن آبمیوه گیری

یکی از دلایل روشن نشدن آبمیوه گیری، نبود برق در پریز است. شما دو شاخه را به برق می‌زنید، اما برقی در پریز، جریان پیدا نمی‌کند که آبمیوه گیری روشن شود. بهتر است از پریز دیگر استفاده کنید. چنانچه آبمیوه گیری روشن نشد، شاید برق کنتور قطع شده‌باشد. بنابراین فیوز را بررسی کنید که نپریده باشد. چنانچه این مسئله هم مشکل قطعی آبمیوه گیری نبود، به سراغ دلایل دیگر بروید و آنها را بررسی کنید.

بررسی پریز برق
برای بررسی وجود برق در پریز، می‌توان با استفاده از ولتاژ  آوومتر، ولتاژ برق پریز را بررسی کنید.

پیشنهاد مطالعه

خرابی و اشکال در سیم رابط

یکی دیگر از دلایل ساده‌ی روشن نشدن آبمیوه گیری، خرابی سیم رابط است. باید از سالم بودن آن مطمئن شوید. اگر در سیم رابط حالت لهیم شده دیدید، مطمئن باشید خرابی سیم رابط، دلیل روشن نشدن دستگاه شما است.

خرابی دو شاخه در آبمیوه گیری
برای اطمینان از خرابی دوشاخه، یک دو شاخه دیگر را به سیم رابط متصل کنید و دستگاه را دوباره بررسی کنید.

عدم روشن شدن دستگاه به دلیل سوختن موتور آبمیوه گیری

اگر دو دلیل ساده‌‌ی فوق، علت روشن نشدن آبمیوه گیری شما نباشند، باید به سراغ دلایل پیچیده‌تر همچون سوختن موتور آبمیوه گیری بروید. برای بررسی سوختن موتور آبمیوه گیری، باید از کارشناسان متخخصص در تعمیر آبمیوه گیری کمک بگیرید.

پیشنهاد مطالعه

وجود ایراد در کلید اصلی آبمیوه گیری

گاهی اوقات موتور آبمیوه گیری سالم است، اما ایرادی در کلید اصلی آبمیوه گیری وجود دارد. ممکن است کلید اصلی شکسته شده و یا مدارهای آن پاره شده‌باشد. برای حل این مشکل، می‌توانید خود وارد عمل شوید و نیازی به تعمیرکار آبمیوه گیری ندارید.

  1. سیم‌های متصل به کلید را از آن جدا کرده و توسط اهم متر، آنها را بررسی ‌کنید.
  2. در قدم دوم، رابط‌های آوومتر را به پایه‌های کلید متصل کرده و بعد از آن کلید را خاموش و روشن کنید.
تست سلامت آوومتر
اگر کلید آبمیوه گیری سالم باشد، عقربه آوومتر به سمت صفر می‌رود. اگر کلید خاموش باشد، عقربه‌ی آوومتر به سمت بی‌نهایت میل خواهد کرد.

نکته: چنانچه نشانه‌های گفته شده در دستگاه مشاهده نشد، باید کلیدها را تعویض کنید.

قطعی در سیم‌های اصلی مدار مانع اصلی روشن نشدن آبمیوه گیری

گاهی دلیل روشن نشدن آبمیوه گیری، قطعی سیم‌های اصلی مدار  است. در این شرایط بدنه دستگاه را باز کرده و اتصالات آن را بررسی کنید. چنانچه سیمی جدا شده باشد آن را دوباره وصل کنید تا مشکل آبمیوه گیری حل شود.

تعمیر آبمیوه گیری در محل با آچارباز
روشن نشدن آبمیوه گیری و خرابی و شکستن قطعات مختلف آبمیوه گیری، از جمله مشکلاتی است که با ثبت سفارش در اپلیکیشن ارائه خدمات آچارباز می‌توانید آنها را جهت بررسی و عیب یابی به تعمیرکار سیار آچارباز بسپارید.
درخواست تعمیر آبمیوه گیری

خرابی اورلود هنگام روشن شدن آبمیوه گیری

یکی دیگر از دلایل روشن نشدن آبمیوه گیری، خرابی اورلود است. اگر با اورلود آشنایی کافی ندارید، باید به شما بگوییم، اورلود به معنای محافظ اضافه است. این قطعه در لوازم خانگی قرار می‌گیرد تا به دستگاه آسیب وارد نشود. چنانچه اورلود آبمیوه گیری خراب شده باشد، دستگاه روشن نخواهد شد.

بررسی آورلود
برای بررسی اورلود، سیم‌های متصل شده به آن را جدا کرده و با آوومتر بررسی کنید.

در صورتیکه آوومتر سالم باشد، عقربه‌ها منحرف می‌شوند. در صورتیکه این اتفاق نیافتد، بدانید آورلود خراب شده و باید آن را تعویض کنید.

خرید اورلود مشابه آبمیوه گیری
آورلودی که قصد خرید آن را دارید، باید نمونه مشابه از اورلود اصلی باشد و با همان اعداد و حروف شناخته شود.

قطعی در مدار موتور

علاوه بر خرابی موتور در بررسی دلایل روشن نشدن آبمیوه گیری که در بخش‌های قبل به آن اشاره شد، ممکن است، اتصال‌های موتور دچار مشکل شده باشد. برای حل این مسئله، آبمیوه گیری را از برق جدا کرده و با اهم متر به بررسی اتصالات اجزای موتور بپردازید. پس از پیدا کردن محلی که سیم قطع شده، آن را دوباره متصل کنید. مشکل آبمیوه گیری شما حل شده‌است.

پیشنهاد مطالعه

در این مقاله 7 دلیل روشن نشدن آبمیوه گیری را با یکدیگر بررسی کردیم. چنانچه مهارت و تخصص لازم در بررسی وسایل برقی-اکترونیکی را ندارید؛ باید از تعمیرکاران کمک بگیرید. برای تعمیر آبمیوه گیری، آچارباز خدماتی ویژه به شما ارائه می‌کند تا این مشکل در خانه خودتان حل شود. اگر از خدمات آنلاین درب منزل آچارباز، می‌خواهید استفاده کنید، باید درخواست خودتان را در اپلیکیشن و یا وب سایت ثبت کنید. تا همکاران ما در کمترین زمان ممکن به کمک شما بیایند.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا