×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

ماشین ظرفشویی

هر خطای ماشین ظرفشویی ال جی نشانه‌ چیست؟

خطاهای ماشین ظرفشویی ال جی

هر یک از ارورهای ماشین ظرفشویی ال جی معنای خاصی دارند و اگر از قبل با روش‌های رفع آن‌ها آشنا نشده باشید، به راحتی نخواهید توانست به رفع ارورها بپردازید. از مزیت‌های یادگیری رفع خطاهای ماشین ظرفشویی ال جی این است که اگر در هر زمان مشکلی پیش بیاید می‌توانید بدون آنکه تعمیرکاری را فرا بخوانید به حل مشکل و تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی بپردازید.

خطاهای ماشین ظرفشویی ال جی به صورت کد نمایش داده خواهند شد و هر کدام از کدها معنا و مفهوم خاص خودشان را دارند. لذا در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم تا به طور اجمالی در خصوص کدهای ارور این ماشین ظرفشویی صحبت کنیم و به راه‌حل‌های رفع آن‌ها بپردازیم.

ارور OE

یکی از ارورهای ماشین ظرفشویی ال جی مربوط به خطای OE بوده و این مشکل زمانی رخ می‌دهد که در دستگاه تخلیه ماشین ظرفشویی ال جی مشکلی پیش بیاید.

راه‌حل برطرف کردن ارور OE

برای اینکه بتوانید این مشکل را رفع کنید، در ابتدا باید به بررسی شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی بپردازید تا هیچ‌گونه گرفتگی در آن دیده نشود. برای رفع مشکل شلنگ تخلیه می توانید از مقاله چگونگی تعویض شلنگ تخلیه کمک بگیرید.

اگر شلنگ دستگاه مشکلی نداشت به سرعت به سراغ بررسی موتور پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی ال جی رفته و به خوبی آن را بررسی کنید. البته ناگفته نماند که این ارور ممکن است از سمت سوئیچ شناور دستگاه نیز باشد. گاهاً این مشکل خیلی زود رفع خواهد شد در غیر این‌صورت مجبور به تعویض قطعه‌ی دارای مشکل خواهید بود.

ارور OE و روش برطرف کردن آن
ارور OE در قسمت تخلیه ماشین ظرفشویی ال جی رخ می‌دهد

ارور LE

از دیگر ارورهای ماشین ظرفشویی ال جی ارور LE نام دارد که مستقیماً به مشکل در موتور این وسیله اشاره دارد. احتمال اینکه این مشکل در سیستم سیم‌کشی و روتر، ایراد در برد اصلی و یا قفل شدن تیغه یا پروانه دستگاه رخ داده باشد نیز زیاد است.

راه‌حل برطرف کردن ارور LE

دقت کنید با توجه به اینکه این مشکل کمی حاد به نظر می‌رسد، توصیه می‌کنیم که رفع آن را به افراد باتجربه و البته متخصص بسپارید. هر کدام از علت‌هایی که در بالا عنوان شد می‌تواند به تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی یا تعویض قطعه مورد نظر منجر شود.

ارور IE

زمانی که سطح آب در ماشین ظرفشویی ال جی به پایین‌ترین حد ممکن برسد، خطای IE رخ می‌دهد.

راه حل برطرف کردن ارور IE

ابتدا شیر آب آشپزخانه را مورد بررسی قرار داده تا آب قطع نباشد. این ارور بسیار ساده بوده که کافی است شیر آب را چک کرده تا راه خروجی شیر آب مسدود نشده باشد.

 

تعمیر ماشین ظرفشویی در محل با آچارباز
آچارباز، در زمینه خدمات و تعمیرات انواع ماشین ظرفشویی آماده ارائه خدمت به مشتریان خود است. شما می‌توانید جهت ثبت درخواست در سامانه آچارباز از طریق این لینک اقدام کنید تا کارشناس با شما تماس گرفته و هماهنگی‌های لازم صورت گیرد:
درخواست تعمیر ماشین ظرفشویی

 

علت رخ دادن ارور IE
خطای IE زمانی رخ می‌دهد که آب در ماشین ظرفشویی ال جی به سطح پایین برسد

ارور FE

برخلاف خطای مورد قبل این خطا از بالا بودن بیش از اندازه سطح آب خبر می‌دهد. برای تنظیم سطح آب دستگاه باید به نقش هیدروستات در ماشین ظرفشویی و علت خرابی آن را بدانید.

راه‌حل رفع کردن ارور FE

زمانی که این خطا نمایش داده شود، به طور اتوماتیک، ماشین ظرفشویی عملیات تخلیه را در دستور کار قرار می‌دهد. به جهت بررسی، ابتدا شیر آب را کاملاً بسته و پمپ آب را بررسی کنید تا مشکلی در آن بوجود نیامده باشد.

ارور EI

یکی از ارورهای متداول ماشین ظرفشویی ال جی مشکل نشتی در این وسیله است. این کد خطا بیانگر نشتی در ماشین ظرفشویی ال جی بوده که باید نسبت به رفع آن اقدام کرد.

پیشنهاد مطالعه

راه‌حل رفع کردن ارور EI

ابتدا به بررسی پمپ شستشوی این وسیله پرداخته تا مطمئن شوید که هیچ‌گونه نشتی در آن وجود ندارد. همچنین معمولاً به دلیل نصب اشتباه قسمت‌های گوناگون این ماشین ظرفشویی احتمال نمایش این ارور وجود دارد.

ارور HE

اگر در بخش هیتر یا مدار گرم‌کن ماشین ظرفشویی ال جی مشکلی پیش بیاید نمایشگر دستگاه این ارور را نشان می‌دهد.

راه‌حل رفع ارور HE

با توجه به اینکه این مشکل کاملاً جدی بوده توصیه می‌کنیم که حتماً از افراد متخصص برای رفع آن بهره بگیرید تا مشکلات جدی‌تری ماشین ظرفشویی را تهدید نکند.

ارور TE

اگر دمای آب موجود در داخل ماشین ظرفشویی بیش از اندازه باشد، این ارور نشان داده خواهد شد. گفتنی است که این خطا یکی از ارورهای ماشین ظرفشویی ال جی است که معمولاً به دفعات رخ می‌دهد.

راه‌حل رفع کردن ارور TE

در اولین اقدام شاید بهتر باشد تا دمای آب آشپزخانه مورد بررسی قرار بگیرد. نهایتاً اگر این مورد دچار مشکل نبود باید به سراغ بررسی ترموستات بروید.

علت رخ دادن خطای TE
ارور TE زمانی اتفاق می‌افتد که دمای آب درون ماشین ظرفشویی زیاد باشد

ارور PF

این ارور نشانگر مشکل در جریان برق ورودی به دستگاه بوده که از ارورهای متداول ظرفشویی ال جی است.

راه‌حل رفع کردن ارور PF

احتمال این مشکل به دلیل قطع و وصل شدن برق و ایجاد مشکل در سیم‎کشی پشت ماشین ظرفشویی رخ داده است. اگر اینگونه نبود، مراتب را با یک تعمیرکار حرفه‌ای در میان بگذارید تا تعمیر ماشین ظرفشویی را در اسرع وقت انجام دهد.

ارور CD

اگر با خطای CD مواجه شده‌اید، مطمئن باشید که سیستم خشک کننده ماشین ظرفشویی ال جی توسط باد خنک شروع به کار کرده است.

راه‌حل رفع کردن ارور CD

این خطا اگر چه از کم ریسک‌ترین ارورهای ماشین ظرفشویی ال جی است اما باید به سرعت مورد بررسی قرار گیرد. هر چند معمولاً بعد از تمام شدن شستشو عملیات خشک کردن ظروف انجام شده که پس از چند ثانیه از اتمام کار به طور اتوماتیک رفع خواهد شد.

راه حل رفع ارور CD
ارور CD هنگامی اتفاق می‌افتد که سیستم خشک کننده دستگاه با باد سرد راه‌اندازی شده باشد

ارور CL

این علامت وقتی روی پنل نمایش داده می شود که قف کودک فعال شده باشد و ارور نیست.

زمانی که شستشوی ظروف آغاز شود، برای جلوگیری از تغییر برنامه‌ی داده شده به ماشین ظرفشویی ال جی این کد فعال شده است. البته به طور خودکار پس از تمام شدن شستشو رفع خواهد شد. برای فعال یا غیر فعال کردن ماشین ظرفشویی خود می توانید مقاله چطور قفل کودک ماشین ظرفشویی را فعال یا غیر فعال کنیم را بخوانید.

ارور AE

این ارور در مواردی که از قسمت زیرین دستگاه نشتی رخ دهد، نشان داده خواهد شد.

راه‌حل رفع کردن ارور AE

برای رفع این ارور باید محل نشتی را پیدا کرده و سپس کاملاً محل را خشک کنید. البته قبل از هر کاری باید دو شاخه‌ی ماشین ظرفشویی را از پریز بکشید. برای بررسی بیشتر می‌توانید به قسمت‌هایی مانند پمپ تخلیه، لوله کنار موتور، سیم‌کشی و یا سنسور شناور مراجعه کنید.

اگر از شوینده هایی که مناسب ماشین ظرفشویی نیستند نیز استفاده کنید به دلیل کف فراوان که قابل سشتشو نیست ای ارور نمایش داده می شود.

پیشنهاد مطالعه

ارور اعداد 1 تا 19

ممکن است در نمایشگر ماشین ظرفشویی عددهایی را مشاهده کنید که در واقع ارور نیستند و از تأخیر در انجام کار ماشین ظرفشویی خبر می‌دهند.

راه‌حل رفع کردن ارور اعداد 1 تا 19

برای رفع این مورد که از ارورهای ماشین ظرفشویی ال جی است می‌توانید دستگاه را خاموش کرده و برای شروع به کار دوباره، یک‌بار درب ماشین را نیز باز کنید و سپس برنامه‌ی جدیدی را برای ادامه‌ی کار انتخاب کنید.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. راهنمایی خوبی بود ولی ارور ue که مطلوب من بود
    ذکر نشده است به هر حال خوب است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا