×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

آبگرمکن و پکیج

بررسی مشکلات برد پکیج دیواری گلدیران

برد پکیج ال جی

امروزه استفاده از پکیج‌ها بسیار راحت و کاربردی است و نظر مصرف کنندگان را برای تامین آب گرم مصرفی و گرمایش منزل و …. به خود جلب کرده است. پکیج‌ها از هر برندی که باشند دیر یا زود به تعمیر پکیج و سرویس‌های سالانه نیاز پیدا می‌کنند. یکی از مشکلاتی که ممکن است مصرف کنندگان دستگاه با آن روبرو شوند ایراد در برد پکیج گلدیران است. در پکیج‌هایی که صفحه نمایش دارند از یک برد که همان برد کنترل است استفاده می‌شود. در پکیج‌هایی قدیمی تر بدون صفحه نمایش از ترموستات یا آکوستات استفاده می‌کردند.

در این مقاله از آچارباز به موارد زیر می‌پردازیم:


نقشه برد پکیج گلدیران؛ معرفی اجزای برد پکیج گلدیران

روی برد پکیج گلدیران، قطعات و اجزای مختلفی نصب شده‌اند. وجود اختلال در هر کدام از این قطعات، در عملکرد پکیج تاثیر گذاشته و خرابی برد را موجب می‌شود. آشنایی با قطعات برد به شما در یافتن منشا مشکل کمک کی‌کند. اما همواره به یاد داشته باشید که برد، حساسیت بالایی دارد و به هیچ وجه تعمیرات پکیج گلدیران توسط افراد غیر متخصص توصیه نمی‌شود. کوچکترین اشتباه باعث آسیب به سایر قطعات و بی‌استفاده شدن کلی برد می‌شود. از جمله قطعاتی که بر روی برد نصب هستند، موارد زیر را می‌توان نام برد.

برای تعمیر پکیج از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

  • رله که یک سوئیچ الکترومکانیکی است و یک بوبین و کنتاکت دارد.
  • ترانس تغذیه که برق ۲۲۰ ولت شهری را به ۹ ولت و ۱۸ ولت تبدیل می‌کند.
  • فیوز که در ورودی برق اصلی دستگاه قرار دارد. این قطعه در مقابل هر اتصال کوتاه عمل کرده و برق ورودی را قطع می‌کند. فیوز برد پکیج قابل تعمیر نیست.
نقشه برد پکیج گلدیران
هر کدام از شماره‌ها اختصاص به قطعه‌ای خاص دارد که در زیر آمده است.
  1. فن گاز
  2. حد، پرشر آب، پرشر دود
  3. نمایشگر فلومتر
  4. جرقه زن
  5. ماژول اتاقی مصرفی شوفاژ
  6. سه طرفه پمپ
  7. برق
پیشنهاد مطالعه

برد پکیج گلدیران چه وظیفه‌ای دارد؟ چه بخش‌هایی توسط برد کنترل می‌شوند؟

برد پکیج ال جی بر قطعات پمپ و جرقه زن‌ها و حسگر‌ها کنترل دارد. بسیاری از خرابی‌ها و مشکلات پکیج ال جی با تعمیر و تعویض برد رفع می‌شوند. این قطعه در واقع وظیفه دریافت اطلاعات، تحلیل و صدور فرمان و در نهایت نظارت بر اجرا را بر عهده دارد. هر گونه اختلال کارکرد قطعات و یا کارکرد غیر طبیعی پکیج دیواری و ارور‌های صفحه نمایش اگر با تعمیرات اولیه رفع نشوند، ایراد در برد پکیج است.

در صورت خرابی برد دستگاه هر قطعه‌ای که از برد دستور می‌گیرد از کار می‌افتد. در واقع اگر یک قطعه از برد مشکل پیدا کند در کل مدار اختلال ایجاد می‌شود و حتی با اثر نوسانات شدید احتمال سوختن و از بین رفتن قطعات مهم مانند فن و پمپ پکیج وجود دارد.

عامل خرابی برد پکیج ال جی
گرد و خاک یکی از عوامل خرابی برد پکیج است.
تعمیر پکیج گلدیران در آچارباز
خدمت تعمیر پکیج گلدیران آچارباز، شامل عیب‌یابی، سرویس و پکیج گلدیران است. برای تعمیر پکیج خود دیگر نیاز نیست به تعمیرگاه مراجعه کنید. از طریق کلیک روی دکمه درخواست تعمیر پکیج گلدیران می‌توانید درخواست خود را ثبت و منتظر تماس کارشناس باشید..
تعمیر پکیج گلدیران

علائم خرابی برد پکیج گلدیران

برخی از کارشناسان تازه‌کار علت هر معلولی در پکیج را خرابی برد می‌دانند. اما این موضوع را نمی‌توان تا زمانی که بررسی به درستی صورت و صحت سایر قطعات تایید نگیرد، عنوان کرد. از جمله مواردی که مشاهده آنها در پکیج می‌توانند احتمال خرابی برد را مطرح کنند، شامل موارد زیر هستند:

خرابی پمپ پکیج ال جی

در صورتی که حین اتصال، برق کنترل نشده به پمپ برسد ممکن است باعث سوختن آن گردد. همانطور که پیشتر گفتیم قطعاتی که روی برد هستند وظیفه تنظیم ولتاژ را دارند. در صورتی که این ولتاژ کنترل نشود، می‌توان به این مورد که برد دچار اختلال است شک کرد.

سردی و یا دمای پایین آب پکیج ال جی

در صورتی که شعله روشن نشود و یا سه راهی دچار اختلال باشد ممکن است شاهد سردی آب باشیم. در این مورد نیز برد بررسی می‌شود.

روشن شدن پکیج ال جی با صدای غیر عادی

در صورت خرابی برد، حداکثر فشار گاز در پکیج کنترل نمی‌شود و پکیج هنگام روشن شدن صدای انفجار می‌دهد. از دیگر عواملی که قبل از برد باید بررسی شوند: دودکش، فاصله الکترود جرقه زن و ترانس تغذیه است. ۷ علت صدای غیرعادی پکیج را اینجا بخوانید.

روشن نشدن پکیج ال جی

در صورت خرابی برد پکیج روشن نخواهد شد. قبل از بررسی برد از برقرار بودن جریان برق و گاز، اطمینان حاصل کنید.

کد خطای مربوط به خرابی برد پکیج گلدیران (E1 و E3)

کدهای خطا در پکیج گلدیران کمک زیادی به شما در ریشه یابی مشکل می‌کنند. خطاهای مربوط به برد پکیج نیز کد مربوط به خود را دارد. اغلب هنگام خرابی برد دو کد زیر به نمایش درمی‌آید.

  • کد ارور E1

هنگامی که سنسور شعله دچار اختلال گردد در پکیج گلدیران کد ارور E1 به نمایش در می‌آید، برای رفع این خطا ابتدا مسیر دودکش و گاز را بررسی و از عدم مسدودیت آنها اطمینان حاصل کنید. در صورتی که مشکلی وجود نداشت لازم است برد و سنسور بررسی شود.

  • کد ارور E3

در صورت وجود رسوب در پکیج، لوله‌های آب گرم دچار مسدودیت می‌شوند. این مورد ممکن است باعث نشتی و خرابی برد شده باشد.

  • کد خطای E6 و E7

نیز اشاره به وجود مشکل در سنسور تشخیص دمای آب مصرفی دارد، در صورتی که دستگاه را ریست کردید اما مشکل حل نشد، لازم است برد را بررسی کنید.

رله برد پکیج ال جی
برای تعویض برد پکیج ال جی از متخصصان کمک بگیرید

علت خرابی برد پکیج گلدیران چیست؟

گرد و خاک موجود در برد پکیج ال جی

یکی از دلایل خرابی برد و از کار افتادن برد دستگاه، گرد و خاک روی برد است. هنگامی که سطح برد را گرد و خاک فرا می‎گیرد، در مواردی قطعات به هم وصل می‌شوند و اتصال کوتاه رخ می‌دهد. در این شرایط یک قطعه پکیج از کار می‌افتد.

لبریز شدن آب روی سطح برد پکیج ال جی

یکی دیگر از دلایل می‌تواند لبریز شدن آب از پکیج روی سطح برد باشد. در طولانی مدت این لبریز شدن آب باعث ایجاد رسوب شده و برد و دیگر قطعات پکیج را از کار می‌اندازد.

اتمام عمر مفید پکیج ال جی

پایان عمر قطعات پکیج یکی دیگر از دلایلی است که در برد پکیج اختلال ایجاد می کند. به طور مثال یک خازن الکتریکی ۱۰۰۰ ساعت کار می‌کند، پس از ۱۰۰۰ ساعت این خازن الکتریکی از کار می‌افتد و خراب می‌شود.

نوسانات برق در پکیج ال جی

وجود اختلال و نوسان در برق نیز می‌تواند باعث خرابی برد پکیج گلدیران شود.

پیشنهاد مطالعه

روش جلوگیری از خرابی برد پکیج ال جی

استفاده از محافظ برق برای پکیج برای جلوگیری از نوسانات برق و همچنین تمیز کردن دوره‌ای برد پکیج ال جی می‌تواند از خرابی این قطعه مهم جلوگیری کند. همچنین سرویس به موقع پکیج ال جی نه تنها از خرابی برد این پکیج بلکه در افزایش طول عمر این دستگاه نیز موثر است.

آیا برد پکیج دیواری گلدیران قابل تعمیر است؟

برد بیشتر برندهای پکیج از هر مدلی که باشند قابل تعمیر هستند. در برخی از موارد، بعد از خرابی برد پکیج ال جی چاره‌ای به جز تعویض برد وجود ندارد ولی تشخیص این عمل بر عهده تکنسین ماهر است. امروزه با پیشرفت علم متخصصان اجازه دارند تغییراتی در برد پکیج ایجاد کنند. ایجاد تغییرات در بردهای پکیج فقط در برندها جدید پکیج امکان پذیر است. اکثر پکیج‌ها با یک برد طراحی شده اند که هم از نظر اقتصادی به صرفه‌تر بوده و هم کاربران راحت‌تر می‌توانند برای تعمیر برد پکیج خود را اقدام کنند.

اگر اطلاعات و دانش فنی کافی در مورد پکیج و قطعات آن ندارید، خرابی برد پکیج خود را با یک تعمیرکار پکیج گلدیران در میان بگذارید. کارشناس پس از عیب یابی دستگاه، در صورت قابل تعمیر بودن، برد را تعمیر و در غیر این صورت با رضایت شما برد پکیج گلدیران را تعویض می‎‌کند.

تعمیر پکیج در محل با آچارباز
خدمت تعمیر پکیج در محل آچارباز، شامل ارائه انواع خدمات نصب، عیب یابی، تعمیر و رفع خرابی تمامی برندهای پکیج دیواری و زمینی می‌شود. دستگاه شما را از هر مدلی که باشد، در هر نقطه از تهران و در محل خودتان تعمیر خواهیم کرد.
تعمیر پکیج
لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. از سال 94 دارم از پکیج استفاده میکنم، این اواخر شعلهی پکیج گم شده و دائم فشار پکیج می افته و نیاز به تنظیم دستی داره میشه راهنمایی کنین

    1. درود بر شما
      مرتضی عزیز، فشار کل بار پکیج باید بر روی ۱/۵ نهایت۲ بار تنظیم شود. اگر فشار بار پایین بیاید اول از همه باید چک کنید که، رادیاتورها نشتی نداشته باشند و یا پره های آن سوراخ نشده باشد.
      اگر نشتی وجود ندارد، باید از لوله های داخل کار هم مطمئن شوید که نشتی نداشته باشد.
      اگر موارد گفته شده را بررسی، اما هنوز با مشکل فشار پکیج روبرو می‌شوید، باید به دنبال ایراد در انبساط و انقباض منبع انبساط باشید. این امر طبیعی است اما قبل از آن، از سالم بودن خود منبع انبساط هم مطمئن شده و ببینید اگر شعله پکیج کم شده دوباره آن را تنظیم کنید.
      در نظر داشته باشید که، با توجه به قیمت بالای پکیج و رعایت نکات ایمنی، این کار باید توسط یک سرویسکار حرفه‌ای صورت بگیرد. بهتر است برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه از طریق شماره 02154591616 با کارشناسان آچارباز در ارتباط باشید.
      موفق باشید

  2. یک بار یک آقای تاسیساتچی به ما گفتن که احتمالا رله دستگاه ما به زودی تعویض نیازه داره, میخواستم بپرسم که سرویسکارای شما قطعات دستگاه ما رو دارن؟

    1. با سلام
      بله؛ سرویسکار تمامی قطعات موردنیاز برای دستگاه پکیج را با خود همراه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا