×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

آبگرمکن و پکیج

مهمترین اقدام برای نگهداری و افزایش طول عمر پکیج دیواری را اینجا بخوانید

نگهداری از پکیج

موتورخانه‌های بزرگ و آبگرمکن‌های عظیم، جای خود را به پکیج‌های کوچک و کم مصرف داده‌اند. این وسایل گرمایشی فضای کمی را اشغال کرده و با راندمان و قدرت بالایی که دارند به مصرف بهینه سوخت کمک می‌کنند. نصب، راه اندازی، استفاده، سرویس و نگهداری از پکیج‌ها بسیار آسان است.

در ادامه مقاله قصد داریم به شما، راهکارهایی ساده برای نگهداری و سرویس و افزایش طول عمر پکیج دیواری بگوئیم تا مدت طولانی تری بدون دردسر از پکیج استفاده کنید. رعایت این موارد نیاز شما به تعمیر پکیج را تا حد زیادی کم می‌کند.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:


عمر مفید پکیج چقدر است؟

این دستگاه جدا از مزیت‌هایی که دارد، دارای معایبی هم هست مانند، هزینه خرید بالا، عدم تامین آب گرم بهداشتی و گرمایشی به صورت همزمان در پکیج‌های تک مبدله، فرسایش بالای قطعات دستگاه و… است. کمپانی‌های تولید کننده‌ این دستگاه، حداکثر عمر مفید پکیج را در حدود ۷ تا ۱۰ سال اعلام می‌کنند که این میزان می‌تواند بسته به نوع استفاده و شرایط متفاوت باشد.

برای تعمیر پکیج از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

پرسش بعدی کاربران این است که، چگونه می‌توان عمر مفید پکیج را افزایش داد؟ زیرا هزینه تعمیر پکیج و تعویض قطعات می‌تواند، بسیار بالا باشد. خرید پکیج جدید نیز نمی‌تواند راه‌حل مناسبی باشد، زیرا قیمت خرید به مراتب بالا‌تر از هزینه تعویض و تعمیر است. در ادامه قصد داریم به این پرسش، پاسخ دهیم.

افزایش عمر مفید پکیج
برای سرویس دوره‌ای پکیج در تهران از کارشناسان ماهر آچارباز استفاده کنید

مهمترین اقدام در نگهداری پکیج، سرویس دوره‌ای آن است

بوش یا ایران رادیاتور، بوتان یا لورچ تفاوتی ندارد. پکیج شما با هر برندی که باشد، در تمامی فصول سال بدون استراحت کار می‌کند. در بهار و تابستان آب گرم بهداشتی را تامین و در پاییز و زمستان محیط خانه را نیز گرم می‌کند. این استفاده مداوم، قطعات را با سرعت بیشتری مستهلک کرده و از عمر مفید آن‌ها می‌کاهد. سرویسکاران به شما پیشنهاد می‌کنند که، هر شش ماه یکبار سرویس دوره‌ای دستگاه را انجام دهید. با انجام این پروسه، عیوب و نقص‌های کوچک دستگاه را، قبل از اینکه به مشکلی بزرگ تبدیل شوند برطرف خواهید کرد.

۱-  بررسی مقدماتی از پکیج

در این مرحله باید روکش پکیج و صفحه محفظه احتراق را از دستگاه جدا کرده و سپس با کمک مانومترو ترمومتر، فشار مدار و دمای شوفاژ را بررسی کنید.

در هر کدام از مراحل، باید احتراق شعله و نحوه کارکرد شیر‌های برقی را چک کنید. با کمک ترموستات آب گرم و شوفاژ، پروسه روشن و خاموش شدن پکیج را در نظر بگیرید. سپس به نحوه کار پمپ و شیر سه راهه نیز رسیدگی کنید. حالا نوبت به آزمایش الکترود یون است، برای خاموش و روشن کردن مشعل، باید شیر دستی گاز مشعل را ببندید. حالا باید از درستی ترموستات دود اطمینان یابید.

پیشنهاد مطالعه

۲- مسیر آب گرم را بررسی کنید

ابتدا فیلتر آب گرم مصرفی را تمیز و سپس گنجایش حرارتی پکیج را چک کنید. حداقل میزان دبی دو لیتر در دقیقه است. باید تغییر در میزان و درجه حرارت آب گرم را، با استفاده از ترموستات مربوط به آن بسنجید. اکنون باید شیر‌های آب مصرفی که به پکیج متصل هستند را چک کرده و ببینید که درست کار می‌کنند یا نه؟

تعمیر پکیج در محل با آچارباز
خدمت تعمیر پکیج در محل آچارباز، شامل ارائه انواع خدمات نصب، عیب یابی، تعمیر و رفع خرابی تمامی برندهای پکیج دیواری و زمینی می‌شود. دستگاه شما را از هر مدلی که باشد، در هر نقطه از تهران و در محل خودتان تعمیر خواهیم کرد.
تعمیر پکیج
 افزایش طول عمر پکیج
آشنایی با نحوه استفاده صحیح از دستگاه به شما در افزایش عمر مفید پکیج کمک زیادی خواهد کرد
پیشنهاد مطالعه

۳- تمیز کردن رسوب لوله ها و پاکسازی فیلترها

یکی از مشکلات رایج پکیج که، تمامی کاربران با آن مواجه می‌شوند تجمع رسوب در لوله‌ها و قطعات مختلف دستگاه است. رسوب در پکیج، به علت وجود املاح و سختی بالای آب منطقه بوده و با ته نشین شدن کلسیم و سایر عناصر آب رخ می‌دهد. رسوب زدایی و پاکسازی فیلترها، از پروسه‌هایی است که در سرویس دوره‌ای انجام می‌شود. انجام ندادن این پروسه می‌تواند باعث کاهش فشار آب گرم بهداشتی، گرم نشدن آب و یا شنیدن صدای تق تق از دستگاه که یکی از مشکلات پکیج دیواری است شود. بنابراین این اقدامات را انجام دهید

مدار شوفاژ را چک کنید

برای چک کردن مدار شوفاژ، در ابتدا باید شیر‌های رفت و برگشت شوفاژ را ببندید. بعد از تخلیه کردن آب پکیج، باید فیلتر مسیر برگشت را هم تمیز کنید. سپس میزان فشار اولیه منبع انبساط را چک کنید.

شما می‌توانید برای پیشگیری و جلوگیری از ایجاد رسوب در دستگاه، از رسوب گیر‌هایی مانند پلی فسفات و رسوب زدای مغناطیسی استفاده کنید. به یاد داشته باشید که برای استفاده از رسوب گیر‌های ذکر شده، باید آب ورودی سرد باشد. در این مقاله آموزش گام به گام رسوب زدایی پکیج دیواری را بخوانید.

صافی برگشت پمپ پکیج نیز می‌تواند، گزینه مناسبی باشد. این صافی در مسیر برگشت رادیاتور و قبل از ورود آب به دستگاه نصب شده و از ورود شن و ذرات مانده در آب به داخل پکیج جلوگیری خواهد کرد. صافی این قطعه برنجی، باید نه آنقدر ریز باشد که به سرعت پر شده و نه آنقدر بزرگ باشد که تمامی ذرات داخل آب از آن عبور کنند.

۴- وارسی مدار گاز را فراموش نکنید

در اولین قدم، باید با تمیز کردن مشعل و سپس بیرون آوردن منیفولد و تمیز کردن آن شروع کنید. سپس باید به مکان قرارگیری الکترود یون و جرقه زن توجه کرده و از درستی آن‌ها اطمینان یابید. وقت آن رسیده که، مسیر‌های گاز را کنترل و بررسی کنید.

پیشنهاد مطالعه

۵- هواگیری پکیج

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های سرویس پکیج، هواگیری است. با هواگیری پکیج، عملکرد بهتری از این دستگاه را تجربه خواهید کرد و تمامی رادیاتورها به صورت یکنواخت گرم می‌شوند. گاهی با هواگیری درست، سروصدای آزاردهنده این دستگاه برطرف شده و خطر نشتی آب کاهش می‌باید و مصرف گاز به حداقل می‌رسد. نحوه هواگیری پکیج را اینجا بخوانید.

۶- بررسی محور پمپ سیرکولاتور

در صورت مسدود بودن محور پمپ سیرکولاتور، آب به درستی پمپاژ نکرده و جریان نخواهد داشت. پس در زمان سرویس پکیج، محور پمپ سیرکولاتور را بررسی کنید تا جریان آب سرد و گرم، به درستی انجام شود.

پیشنهاد مطالعه

۷- دودکش را چک کنید

یکی از اصلی‌ترین قطعات پکیج، دودکش است که گرفتگی آن می‌تواند باعث فعال شدن سنسور دود و در نهایت خاموش شدن پکیج شود. دودکش نقشی مهم در ایمنی دستگاه دارد، بنابراین باید هر چند وقت یکبار مسیر دودکش را چک کرده و از مسدود نبودن آن اطمینان حاصل کنید. اگر از پکیج‌های بدون فن استفاده می‌کنید، باید کلاهک را در محل خروج دودکش نصب کنید. خود دودکش استفاده شده برای این نوع از پکیج نیز، باید در حدود 3 متر ارتفاع داشته باشد.

نحوه نگهداری از پکیج
می‌توانید برای رسوب زدایی پکیج، از رسوب گیر‌هایی مانند پلی فسفات استفاده کنید
پیشنهاد مطالعه

۸- به هنگام استفاده طولانی مدت٬ از آب گرم مصرفی استفاده کنید

تنها زمانیکه استفاده ضروری و طولانی‌ دارید، مانند حمام و شستشوی ظروف، از آب گرم استفاده کنید. در موارد غیر ضروری و زمانیکه نیاز چندانی به آب گرم ندارید، از آب سرد استفاده کنید تا برای تهیه آب گرم فشار زیادی به قطعات مختلف دستگاه وارد نشود.
برای تنظیم کردن آب مصرفی نیز، دمای آن را در حالتی قرار دهید که نیازی به ترکیب آن با آب سرد نباشد. با انجام این کار علاوه بر صرفه جویی در مصرف گاز، از مستهلک شدن قطعات نیز جلوگیری خواهید کرد.

۹- جلوگیری از یخ زدگی پکیج

یخ زدگی پکیج، اغلب هنگامی رخ می‌دهد که برای یک دوره طولانی از دستگاه استفاده نکرده‌ و یا پکیج را در بیرون از خانه نصب کرده‌اید. در مدل‌های جدید پکیج، خود دستگاه دارای سیستم ضد یخ زدگی اتوماتیک هست. اما این امکان نیز وجود دارد که به صورت دستی، روش‌هایی را برای جلوگیری از یخ زدگی پکیج انجام دهید.

شما می‌توانید از نوار‌های حرارتی سیلیکونی، که مانع از یخ زدگی لوله‌های آب می‌شوند استفاده کنید. روش دیگر استفاده از ضد یخ مخصوص پکیج است، که از یخ زدگی و ایجاد رسوب در دستگاه جلوگیری می‌کند. باید از ضد یخ مخصوص پکیج استفاده کرده و قبل از هرکاری با متخصصین این زمینه مشورت کنید. پیشنهاد میکنیم مقاله راههای جلوگیری از یخ زدگی لولهای پکیج و راه رفع آن را اینجا بخوانید.

۱۰- سیستم ضد گریپاژ شدن پمپ

در اغلب پکیج‌ها سیستمی به نام سیستم ضد گریپاژ پمپ وجود دارد که، اگر بیست و چهار ساعت آب در سیستم پکیج جریان نداشته باشد، پکیج آب را توسط پمپ، به جریان می‌اندازد. اما اگر این پروسه در پکیج انجام نگیرد، پمپ بعد از مدتی از کار خواهد افتاد. برای رفع این مشکل می‌توانید، ابتدا خودتان محور پمپ را بچرخانید و این قطعه را روغن کاری کنید. اگر هنوز هم پمپ کار نمی‌کند، باید از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

پیشنهاد مطالعه

افزایش طول عمر پکیج
سعی کنید هر چند وقت یکبار عملکرد صحیح پکیج را به صورت کلی بررسی کنید

امید است با معرفی اقدامات بالا توانسته باشیم شما را در نگهداری بهینه از پکیج کمک کرده باشیم. برخی از اقدامات را خودتان میتوانید انجام دهید و برای برخی دیگر نیاز به یک سرویسکار دارید که در صورت نیاز میتوانید برای سرویس و تعمیر پکیج لورچ یا هر برند دیگه ای از پکیج خود، از یک مرکز تخصصی تاسیسات درخواست نیروی فنی کنید.

تعمیر پکیج در محل با آچارباز
خدمت تعمیر پکیج در محل آچارباز، شامل ارائه انواع خدمات نصب، عیب یابی، تعمیر و رفع خرابی تمامی برندهای پکیج دیواری و زمینی می‌شود. دستگاه شما را از هر مدلی که باشد، در هر نقطه از تهران و در محل خودتان تعمیر خواهیم کرد.
تعمیر پکیج
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫9 دیدگاه ها

  1. من میخوام پکیج بخرم موندم پکیج تک مبدله بگیرم یا دو مبدله که بیشتر عمر کنه . میشه راهنماییم کنی؟

    1. درود بر شما
      میثم عزیز، پکیج های تک مبدله باید برای گرم کردن رادیاتور و آب داغ فقط از یک مبدل استفاده می کنند و ممکن است سریع تر رسوب کرده و نیاز به جرمگیری داشته باشند. در مدل های دو مبدله این کار توسط دو مبدل انجام شده و رسوب گذاری نیز دیرتر انجام می‌شود.
      موفق باشید

  2. اگر نخوایم در طولانی مدت از پکیج استفاده کنیم، مثلا برای خونه های ییلاقی، باید چه کارهایی براش انجام بدیم؟

  3. خسته نباشید.
    نوشته بودید فشار کاری پکیج باید هر روز چک بشه. این فشار کاری رو از کجا می تونم ببینم؟

  4. پکیج من هی خاموش میشه میشه منو راهنمایی کنید؟ نمیدونم مشکل از کجاست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا