×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

آبگرمکن و پکیج

بهینه سازی مصرف انرژی در پکیج دیواری

بهینه سازی مصرف انرژی

سیستم‌های گرمایشی خانه‌های قدیمی را به یاد دارید؟ آب گرمکن‌های بزرگ، موتورخانه‌های گسترده و یا در ساده‌ترین حالت بخاری‌ها در منازل و یا اداراه‌ها و … . در آن زمان کسی دغدغه‌ای به نام بهینه سازی مصرف انرژی در ذهنش نداشت. اما با گسترش شهرها و به روز شدن دانش محیط زیست و توجه به منابع فسیلی، سیستم‌های گرمایشی با رویه جدید، کارشان را ادامه دادند و توجه به راههای کاهش مصرف انرژی پکیج دیواری، تبدیل به یکی از دغدغه‌های همه در زندگی مدرن امروزی شد.

وقتی نگاهی به گذشته و موتورخانه‌ها در خانه‌های قدیمی می‌کنیم، متوجه می‌شویم موتورخانه‌ها فضای زیادی را در خانه اشغال می‌کردند که  این امر خود مسئله‌ساز بود. مشکل بعدی اختصاص مخزنی بزرگ برای نگهداری آب گرم به صورت دائم در آن‌ها بود که همین امر باعث مصرف زیاد انرژی می‌شد. پکیج‌های دیواری امروزی فاقد مخزن هستند و آب را تنها در زمان نیاز به صورت مستقیم گرم کرده و فضای بسیار کمی را اشغال می‌کنند. این موارد همگی باعث شده که نیاز به تعمیر پکیج هم کم‌تر از سیستم‌های گرمایشی قبلی باشد.

حال که پکیج‌های دیواری جایگزین موتورخانه شده‌اند، باید در مورد بهینه سازی مصرف انرژی در پکیج دیواری نیز اطلاعات لازم را داشته باشیم تا در مصرف انرژی بهتر رفتار کنیم. وبلاگ آچارباز این بار قصد دارد تا در مورد راههای کاهش مصرف انرژی پکیج دیواری مطالبی را به شما ارائه کند تا از این منابع جبران ناپذیر زمین بهتر استفاده کنیم و در عین حال هزینه‌های مصرف را نیز کمتر و به صرفه‌تر کنیم. پس با ما همراه باشید.

پکیج دیواری چیست؟

قبل از اینکه به بررسی راههای کاهش مصرف انرژی پکیج بپردازیم، ابتدا باید بدانیم پکیج دیواری چیست؟ پکیج دیواری ظاهری شبیه آبگرمکن دیواری دارد با این تفاوت که حجم کمتری از محیط را اشغال می‌کند و زمانی که آب را باز می‌کنید، حسگرهای موجود در آن آب را گرم می‌کند. از این وسیله برای گرم کردن آب گرم مصرفی و گرمابخشی به محیط، استفاده می‌شود.

برای تعمیر پکیج از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

منابع انرژی پکیج دیواری چیست؟

قبل از اینکه در مورد راه‌های کاهش مصرف انرژی پکیج دیواری با یکدیگر صحبت کنیم، ابتدا بهتر است به منابع انرژی پکیج دیواری بپردازیم. پکیج دیواری‌های جدید از دو منبع گاز و برق برای تأمین انرژی استفاده می‌کنند. یکی از روش‌های موثر برای کاهش انرژی در پکیج دیواری استفاده از پکیج مناسب با محیط است. هر مساحتی نیاز به پکیج متفاوتی دارد که در ادامه جدولی در این رابطه در اختیارتان قرار می‌دهیم:

نوع پکیج متراژ خانه
24 هزار کیلوکالری بیشتر از 64 متر و کمتر از 120 متر
28 هزار کیلوکالری کمتر از 180 متر
32 هزار کیلوکالری کمتر از 220 متر
35 هزار کیلوکالری کمتر از 270 متر

توصیه می شود برای متراژ زیر 64 متر از پکیج دیواری استفاده نکنید.

پیشنهاد مطالعه

میزان مصرف پکیج گازی دیواری به صرفه تر است یا میزان مصرف پکیج دیواری برقی؟

پکیج ها براساس نوع انرژی‌شان به دو نوع برقی و گازی تقسیم می‌شوند. پکیج‌های برقی به علت عدم اتلاف انرژی از دودکش تمامی انرژی مصرفی‌شان تبدیل به انرژی گرمایشی می‌شود و هدر رفت انرژی در آن‌ها بسیار ناچیز است. اما اگر بخواهیم به صورت کلی و براساس قدرت گرمایش پکیج گازی و پکیج برقی را با یکدیگر مقایسه کنیم، باید بگوییم:

براساس استانداردهای سازمان نظام مهندسی میزان مصرف انرژی پکیج برقی در مساحتی حدود 100 مترمربع، 7 کیلو وات در ساعت برآورد شده در حالیکه میزان مصرف انرژی پکیج گازی در همین مساحت حدود 2.5 کیلو وات در ساعت است. بنابراین به صورت کلی می‌توان این گونه نتیجه گرفت که میزان مصرف پکیج گازی کمتر از پکیج برقی است و حتی هزینه مصرف انرژی پکیج گازی ارزان‌تر از پکیج برقی بوده و خرید پکیج گازی در کل به صرفه‌تر است.

پکیج برقی
قیمت پکیج برقی به علت تنوع محدودش نسبت به پکیج گازی بیشتر است.

میزان مصرف گاز پکیج نسبت به بخاری و شومینه چقدر است؟

  • پکیج برای تولید حرارت از گاز و برق استفاده می‌کند در حالیکه در بخاری تنها انرژی مصرفی گاز است.
  • آب گرم ایجاد شده در پکیج علاوه بر گرم کردن آب در رادیاتورها در لوله‌های گرم خانه نیز استفاده می‌شود. بنابراین آب گرم با افت فشار نیز روبرو می‌شود. در حالیکه این مشکل در بخاری و یا شومینه وجود ندارد.
  • میزان بازدهی حرارتی بخاری به دلیل اینکه از سوخت مایع استفاده می‌کند، بسیار بالاتر از پکیج است. چون زمانی که دمای پکیج را بالا می‌برید، در واقع هزینه‌های گاز و برق پکیج نیز به صورت تصاعدی بالا می‌رود.

همه چیز درباره راههای کاهش مصرف انرژی پکیج دیواری گازی

در این قسمت از مقاله آچارباز به بررسی شیوه‌های کاهش مصرف انرژی پکیج دیواری گازی می‌پردازیم. این راه‌ها عبارتند از:

انتخاب پکیح براساس نیاز و مساحت خانه

همانطور که اشاره شد، پکیج‌های گازی نسبت به پکیج‌های برقی حجم آب بیشتری را گرم می‌کنند. این پکیج‌ها در هر دقیقه 1000 لیتر آب را گرم و آماده مصرف می‌کنند. در خانه‌های بزرگ‌تر به جای استفاده از پکیج با حجم بیشتر، از چند پکیج کوچک‌تر استفاده می‌شود تا انرژی کمتری مصرف شود.

نصب صحیح پکیج دیواری گازی

نصب صحیح پکیج، دومین شیوه کاهش مصرف انرژی پکیج دیواری است. بهتر است پکیج را در جای مناسب نصب کنید و قسمت‌های مختلف آن را بررسی کنید که تراز باشد. چون زمانیکه پکیج دیواری گازی درست نصب نشده و تراز نباشد، آب به اندازه کافی گرم نمی‌شود. بنابراین برای نصب پکیح دیواری از یک نصاب حرفه‌ای و با سابقه کمک بگیرید.

لوله کشی صحیح پکیج دیواری گازی

وضعیت سیستم لوله کشی پکیج شما چگونه است؟ یکی دیگر از راه‌های کاهش مصرف انرژی پکیج دیواری گازی لوله کشی صحیح است.

  • بهتر است محل اتصال پکیج تا محل مصرف، کمترین فاصله را داشته باشد تا لوله کمتری مصرف شده و در عین حال آب شوفاژها نیز با سرعت بیشتری گرم شوند.
  • نکته‌ی بعدی جنس لوله‌هاست که بهتر است از لوله‌های پکیج و عایق بندی شده پلاستیکی استفاده شود تا هدر رفت گرما در مسیر لوله کشی، کمتر شود.
لوله های پکیج دیواری
یکی دیگر از راههای کاهش مصرف انرژی پکیج دیواری، استفاده از لوله‌های پلاستیکی عایق‌بندی شده و مناسب پکیج دیواری است.

کاهش جریان آب در پکیج دیواری گازی

کاهش جریان آب یک روش موثر در کاهش مصرف انرژی پکیج دیواری است. هر پکیج می‌تواند در هر دقیقه 100 لیتر آب را گرم کند. اگر شما به این حجم آب گرم نیاز ندارید، با کاهش جریان آب، می‌توانید مصرف انرژی را کاهش دهید.

بررسی عملکرد صحیح شیرآلات پکیج دیواری گازی

شیرآلات پکیج را بررسی کنید. شیرآلات با جریان کم، میزان آب ورودی را کاهش می‌دهند و در نتیجه آب بیشتری در لوله‌ها باقی می‌ماند و آب بیشتر گرم می‌شود. بنابراین یکی از راه‌های کاهش مصرف انرژی پکیج دیواری، بررسی شیرآلات قدیمی آشپزخانه و حمام است.

پیشنهاد مطالعه
شیرآلات پکیج
استفاده از شیرآلات قدیمی مستقیما بر روی بهره‌وری پکیج‌ها تأثیر مستقیم دارد.

سرویس به موقع پکیج دیواری گازی

یکی دیگر از راه‌های کاهش مصرف انرژی پکیج دیواری، سرویس به موقع و دوره‌ای آنهاست. سرویس‌های دوره‌ای پکیج دیواری گازی هر 6 ماه تا 1 سال کمک می‌کند تا از بروز اتفاق‌های مختلف در پکیج جلوگیری شود. چنانچه مشکلی در پکیج وجود داشته باشد با سرویس دوره‌ای پکیج متوجه آن خواهید شد و در نتیجه زودتر اقدام به تعمیر پکیج می‌کنید. تعمیرکاران خبره و ماهر ما در آچارباز می‌توانند خدمات مناسب در زمینه سرویس پکیج دیواری گازی را در کمترین زمان ممکن به شما ارائه دهند، کافی است سفارش‌تان را به صورت آنلاین در اپلیکیشن و یا وب سایت به ثبت برسانید.

سرویس دوره ای پکیج
یکی از بهترین شیوه‌های افزایش طول عمر پکیج، سرویس دوره‌ای آن‌هاست.

در این مقاله سعی براین داشتیم که شیوه‌های بهینه سازی مصرف انرژی در پکیج دیواری را با یکدیگر مرور کنیم. اگر بخواهیم به صورت خلاصه تمامی مطالب ارائه شده را مرور کنیم پس از خرید پکیج دیواری استاندارد باکیفیت، نصب اصولی پکیج باید با کمک نصاب‌های حرفه‌ای انجام شود، دسترسی راحت به سیستم لوله‌کشی، استفاده از شیرآلات با کیفیت و سرویس شش ماهه یا سالانه پکیج از جمله مواردی است که کمک می‌کند تا انرژی پکیج دیواری کمتر مصرف شود.

تعمیر پکیج در محل با آچارباز
خدمت تعمیر پکیج در محل آچارباز، شامل ارائه انواع خدمات نصب، عیب یابی، تعمیر و رفع خرابی تمامی برندهای پکیج دیواری و زمینی می‌شود. دستگاه شما را از هر مدلی که باشد، در هر نقطه از تهران و در محل خودتان تعمیر خواهیم کرد.
تعمیر پکیج
لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

‫7 دیدگاه ها

  1. سلام و عرض ادب
    خانه ما پكيج گازي ديواري نصب شده است با هفت رادياتور در مساحت ١٢٠ متر و سه اتاق خواب ؛ سئوال من اينه كه چنانچه اگر از دو خواب ديگر استفاده ايي نداشته باشيم و رادياتورهاي آن را و درب اتاق را ببنديم ميزان مصرف انرژي رو پايين خواهد آورد ؟ ممنون .

  2. سلام روزبخیر
    میزان مصرف برق پکیج خیلی زیاده؟
    یعنی اگه دمای پکیج رو پایین نگهداریم مصرف برقش هم پایین میاد؟ یا اگه دما بالا باشه فقط مصرف گاز افزایش پیدا میکنه و برق ثابته؟

  3. سلام. وقت بخیر. مصرف آب و گاز پکیج ها چطوری است؟ آیا تاثیری در کم و زیادمصرف آب وگاز دارد؟ ممنون

  4. سلام بزرگوار ببخشيد هزینه ی گازم از همسایه هام خیلی بیشار میشه و فکر میکنم تنظیمات پکیجم درست نیست، میشه راهنماییم کنین چیکار کنم؟

    1. باسلام
      خانم معدنی عزیز، موارد زیر می‌تواند به شما در مدیریت هزینه‌های پکیج کمک کنید:
      – با کم کردن درجه گرمایشی رادیاتورها و آبگرم مصرفی، در مصرف صرفه جویی کنید.
      – اگر خانه شما دارای پنجره‌های دوجداره است و عدم هدر رفت گرما مطمئن هستید، دمای پکیج را حداکثر روی ۷۰ درجه قرار دهید.
      – همچنین سرویس پکیج باید سالی یکبار انجام گیرد تا راندمان پکیج کم کاهش پیدا نکند.
      برای بررسی و تعمیر پکیج خود می‌توانید درخواست خود را از طریق سایت آچارباز یا تماس با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

  5. چندسالی هست که پکیج فرولی دارم مصرف انرژیش خوبه و برای این موضوع مشکلی ندارم الان چند روزه خراب شده چند دقیقه کار مینه بعد از لوله ای که به موتور وصل میشه آب با بخار زیاد میاد بیرون، تو اینترنت سرچ کردم چند تا دفترچه راهنما هم خوندم ولی چیزی دستگیرم نشد میشه راهنماییم کنین چطوری مشکلو برطرف کنم؟

    1. باسلام
      رضای عزیز، علت جوش آوردن آب داخل لوله مربوط به گرفتگی مسیر و عدم جریان یافتن آب داخل مدار گرمایش است. لازم است پکیج خود را رسب زدایی و صحت قطعاتی چون سنسور دما را بررسی کنید. اگر مشکل رفع نشد، شما می‌توانید برای تعمیر پکیج درخواست خود را از طریق سایت آچارباز یا تماس با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا