×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

آبگرمکن و پکیج

آیا بستن شیر رادیاتور پکیج در تابستان ضروری است؟

بستن شیرهای رفت و برگشت رادیاتور پکیج در تابستان

با گرم‌تر شدن هوا و نزدیک شدن به فصل تابستان، شاید این مسئله ذهن شما را درگیر کند، که آیا لزومی به بسته شدن شیر رادیاتور پکیج در تابستان هست یا نه؟ در پاسخ به سوال شما، در رابطه با بستن شیر رادیاتور پکیج در تابستان، باید بگوییم که بهتر است حدالامکان از دستکاری شیرهای رادیاتور بپرهیزید. چون استفاده مکرر از شیر رادیاتورها، باعث آسیب دیدن آنها خواهد شد. اما اگر به صورت اصولی و سالی حدود دو بار، یکبار در تابستان، هنگام شروع گرما و یکبار در زمستان، هنگام شروع سرما، از این شیرها استفاده کنید و آنها را ببندید، مشکلی ایجاد نخواهد شد، بلکه پیشنهاد می‌شود که این کار را انجام دهید. در این مقاله از آچار باز به نحوه‌ی باز کردن و بستن شیر رادیاتور پکیج در زمستان و تابستان اشاره خواهیم کرد، همچنین راهکارهایی برای رفع نشتی و تعمیر پکیج ارائه خواهیم داد، پس تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

شیر رفت و برگشت رادیاتور در پکیج کجاست و چه کارایی دارد؟

برای اینکه به شیرهای رادیاتور پکیج دسترسی داشته باشید، باید به قسمت زیری پکیج نگاه کنید. در این قسمت سه عدد شیر در کنار هم مشاهده خواهید کرد. دو عدد از این شیرها در واقع شیر رفت و برگشت رادیاتور پکیج هستند، که سایز بزرگتری دارند.

برای تعمیر پکیج از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

یک عدد شیر باقی مانده، که به نسبت شیرهای رادیاتور، کوچک‌تر است، مختص آب سردی است که وارد پکیج می‌شود. شیر رفت و برگشت رادیاتور، نقش مهمی در عملکرد رادیاتورها و پکیج دارد، به این صورت که، باعث حفظ تعادل در رفت و برگشت آب و به گردش در آمدن آن می‌شود؛ یعنی آب خنک شده‌ی رادیاتور دوباره به سمت مبدل گرمایشی پکیج برگشت داده می‌شود و در عوض آب گرم به درون لوله‌ها جاری می‌شود.

علاوه بر بستن شیر رادیاتور پکیج در تابستان که هوا گرم‌تر می‌شود، می‌توانید، پکیج را از حالت زمستانه به حالت تابستانه، تغییر حالت دهید، در این صورت دیگر لازم نیست شیر رادیاتور را، در حالت بسته قرار دهید. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر، در زمینه تغییر حالت پکیج، می‌توانید مقاله «آموزش تغییر حالت تابستانه یا زمستانه به یکدیگر در پکیج دیواری» را مطالعه کنید.

محل قرار گیری شیرهای رفت و برگشت رادیاتور پکیج
شیرهای رادیاتور پکیج در قسمت زیری پکیج تعبیه شده‌اند.

نحوه بستن شیر رادیاتور پکیج در تابستان 

برای بستن شیر رادیاتور پکیج، باید شیر را برخلاف جهتی که در حالت باز قرار دارد، تا انتها بچرخانید. در این صورت شیر مد نظر شما بسته می‌شود. اگر لازم است تا بدانید، کدام شیر، شیر رفت و کدام شیر، شیر برگشت است، باید به دنبال محل قرار گیری، پمپ پکیج باشید، شیری که در نزدیکی و هم جهت با پمپ است، به عنوان شیر برگشت کاربرد دارد.

زمانی که متوجه نشتی شیر رادیاتور پکیج خود شدید، بهتر است، قبل از هر اقدامی، محل دقیق نشتی و خروج آب را پیدا کنید.

آموزش بستن شیر رادیاتور پکیج در تابستان
مکان قرار گیری شیرهای رادیاتور، آب گرم مصرفی، ورودی

نحوه راه اندازی و باز کردن شیر رادیاتور پکیج در زمستان

همانطور که برای بستن شیر رادیاتور پکیج در فصل تابستان گفتیم؛ شیرهای رادیاتور پکیج را به سمت مخالف حالت قرارگیریشان بچرخانید، تا بسته شوند، در فصل زمستان و روزهای سرد سال هم، با چرخاندن همان شیرها در جهت مخالف، با وضعیتی که قرار دارند، می‌توانید شیرهای رفت و برگشت رادیاتور پکیج را باز کنید و به عبارتی اقدام به راه اندازی پکیج خود کنید.

  • البته برای راه اندازی پکیج لازم است، تا علاوه بر شیرهای رفت و برگشت رادیاتور پکیج، شیرهای رفت و در صورت نیاز، شیر برگشت، خود رادیاتورها را نیز باز کنید. توجه کنید که باز کردن شیر برگشت، کمی تخصصی و متفاوت‌تر است. همچنین اقدامات لازم، برای هواگیری رادیاتورها را انجام دهید.
  • بعد از این مراحل لازم است، حالت پکیج را، از حالت تابستانه به حالت زمستانه تغییر دهید. بهتر است، قبل از انجام این کارها پکیج را خاموش کنید، نکته‌ی مهمی که پس از پایان کار باید در نظر داشته باشید، تنظیم و متعادل کردن فشار پکیج است.
  • همچنین بهتر است، که برای انجام کارهای تخصصی پکیج، مانند هواگیری و … از افراد متخصص و تکنسین‌های حوزه‌ی تعمیر پکیج کمک بگیرید.

پیشنهاد مطالعه

کارایی شیرهای رفت و برگشت رادیاتور پکیج
شیرهای رفت و برگشت رادیاتور پکیج، در تنظیم و متعادل کردن دمای پکیج کاربرد دارند.

برای رفع مشکل نشتی شیر رادیاتور پکیج چه کنیم؟

علاوه بر مواردی که، در رابطه با بستن شیر رادیاتور پکیج در تابستان و…  در این مقاله به آن پرداختیم، ممکن است گاهی هم، با مشکل نشتی شیر رادیاتور پکیج روبرو شوید. زمانی که متوجه نشتی شیر رادیاتور پکیج خود شدید، بهتر است، قبل از هر اقدامی، محل دقیق نشتی و خروج آب را پیدا کنید. برای این کار:

  • قسمتی که آب از آن نشتی دارد را، پاک کنید و سپس دقت کنید که از کدام قسمت آب خارج می‌شود.
  • بعد از یافتن محل نشتی، می‌توانید اقدامات لازم برای تعمیر شیر رادیاتور پکیج را انجام دهید.
  • این کار را با باز کردن شیر رادیاتور پکیج شروع کنید.
  • اگر واشر یا مغزی که در آن قسمت قرار گرفته، آسیب دیده است، آن را تعویض کنید.
  • بستن نوار تفلون هم، باعث محکم کاری می‌شود.
  • سپس مهره‌ی که به عنوان مهره دنباله شناخته می‌شود را محکم کنید.
  • انجام این مراحل، نیاز به یک آچارفرانسه دارد. در محکم کردن واشر هم زیاده‌روی نکنید، چرا که باعث آسیب دیدن آن می‌شود.

پیشنهاد مطالعه

نحوه تعویض شیر رادیاتور پکیج

اگر با انجام موارد بالا، نشتی آب همچنان ادامه داشت، وقت آن است که شیر را تعویض کنید:

  • قبل از هر کاری پکیج را به حالت خاموش قرار دهید.
  • شیری که مخصوص ورود آب به پکیج است را ببندید.
  • بعد از آن آب داخل رادیاتورها و پکیج را خالی کنید.
  • شیری که سالم است را در جای شیر قبلی قرار دهید.
  • برای محکم شدن و نشتی نداشتن شیر از نوار تفلون استفاده کنید.
  • با بستن شیرهای رادیاتور و برگشتن آب به رادیاتور، هواگیری پکیج را آغاز کنید.
تعمیر پکیج در محل با آچارباز
خدمت سرویس و تعمیر پکیج در محل آچارباز، شامل ارائه انواع خدمات نصب، سرویس، عیب یابی، تعمیر و رفع خرابی تمامی برندهای پکیج دیواری و زمینی می‌شود. دستگاه شما را از هر مدلی که باشد، در هر نقطه از تهران و در محل خودتان تعمیر خواهیم کرد.
تعمیر پکیج

1/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

    1. مریم عزیز،
      این اتفاق ممکن است به دلیل پوسیدگی و جرم گرفتن رادیاتور، شکستگی یا ترکیدگی لوله ها و حتی بکار گیری شیرهای ورودی و خروجی بی کیفیت رخ داده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا