×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

ماشین ظرفشویی

بررسی ارورهای ماشین ظرفشویی مجیک و چگونگی رفع آنها

بررسی خطاهای ماشین ظرفشویی مجیک

معمولا اولین اقدامی که در هنگام مواجهه با ارور ماشین‌های ظرفشویی انجام می‌دهیم حدس زدن علت اختلال پیش آمده است. ارورهای ماشین ظرفشویی مجیک را نیز می‌توان همانند سایر ماشین‌های ظرفشویی به دو بخش تقسیم‌بندی کرد: بخش اول ارورهایی هستند که خودمان می‌توانیم برطرف کنیم و بخش دوم ارورهایی هستند که باید توسط متخصصین برطرف شوند.

در این مقاله می‌خواهیم به چگونگی رفع خطاهای ماشین ظرفشویی مجیک بپردازیم. اگر دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی‌ در دسترس‌تان نیست و نمی‌توانید هربار به آن مراجعه کنید این مطلب می‌تواند راهنمای خوبی برای رفع ارور و تعمیر ماشین ظرفشویی مجیک باشد.

ارور e1 ماشین ظرفشویی مجیک

اگر درب ماشین ظرفشویی بیش از ۱۰ دقیقه باز باشد ارور e1 بر صفحه نمایش ظاهر می‌شود. و شیوه رفع آن هم که واضح است و می‌توان بدون نیاز به متخصص با بستن درب ماشین ظرفشویی آن را برطرف کرد.

ارور e2

ارور e2 از دیگر ارورهای ظرفشویی مجیک است که اگر آب مورد نیاز دستگاه به خوبی تامین نشود و یا پمپ دستگاه دچار اختلال شده باشد رخ می‌دهد.

پیشنهاد مطالعه

ارور e3  ظرفشویی مجیک

ارور e3 به خوب تخلیه نشدن آب اشاره می‌کند. برای رفع این ارور باید به پمپ تخلیه و مدار برد الکترونیک مراجعه کرد و از صحت آن‌ها اطمینان حاصل کرد.

ارور e4

نمایش ارور e4 می‌تواند به دو دلیل بستگی داشته باشد؛ یکی تامین نشدن آب گرم و دیگری رسیدن دمای آب به بالای ۸۵ درجه. برای رفع این ارور باید ورودی آب گرم را بررسی کرد که دلیلی برای عبور آن وجود نداشته باشد. و برای داشتن دمای مناسب آب نیز باید مقاومت المنت را مورد بررسی قرار داد.

ارور e5 ظرفشویی مجیک

این خطا خراب بودن هیتر را گزارش می‌دهد که تنظیم نبودن دمای آب را به همراه دارد. برای رفع کردن این ارور باید میزان اهم المنت بررسی شود که آیا سوخته است یا هنوز هم می‌تواند فعالیت کند.

ارور e6

آسیب دیدگی موتور اصلی ماشین ظرفشویی علت نمایش این ارور است که باعث روشن نشدن دستگاه می‌شود. برای برطرف کردن این ارور در ابتدا باید پمپ جت را بررسی کرد که آیا دلیل آسیب دیدگی به آن ارتباط دارد یا خیر؛ و در غیر این‌صورت باید برد دستگاه را مورد تحلیل و بررسی قرار داد. برای آشنایی با دیگر دلایلی که باعث خرابی موتور ماشین ظرفشویی می شود می توانید مقاله دلایل خرابی موتور ماشین ظرفشویی را مطالعه کنید.

ارور e7

یکی دیگر از ارورهای ماشین ظرفشویی مجیک ارور e7 است که خراب بودن برد الکترونیک را اطلاع می‌دهد. برای رفع این ارور باید برد الکترونیک را بررسی کرد به احتمال زیاد باید برد فرمان را تعمیر کرد.

تعمیر ماشین ظرفشویی در محل با آچارباز
آچارباز، در زمینه خدمات و تعمیرات انواع ماشین ظرفشویی آماده ارائه خدمت به مشتریان خود است. شما می‌توانید جهت ثبت درخواست در سامانه آچارباز از طریق این لینک اقدام کنید تا کارشناس با شما تماس گرفته و هماهنگی‌های لازم صورت گیرد:
درخواست تعمیر ماشین ظرفشویی

ارور e8 ظرفشویی مجیک

ارور e8 مانند ارور e6 به خرابی موتور اصلی ماشین ظرفشویی اشاره می‌کند و برای رفع آن باید همان مراحل را طی کرد.

ارور e10 ماشین ظرفشویی مجیک

اگر ارتباط بین شبکه‌ی ارتباطی دچار اختلال شده باشد ارور e10 مشاهده می‌شود. بروز این خطا ممکن است به دلیل قطع شدن ارتباط پنل و برد اصلی باشد که هر کدام باید مورد بررسی قرار بگیرند.

ارور f1

ارور f1 به فلوسنج یا همان جریان سنج مرتبط است که نشانگر خوب برقرار نشدن جریان در سیستم اشاره می‌کند که برای برطرف کردن آن باید جریان مدار را بررسی کرد.

ارور f2

اگر آب مورد نیاز ماشین ظرفشویی به دستگاه نرسد ارور f2 مشاهده می‌شود که در واقع همان خطایی است که به هیدروستات در ماشین ظرفشویی مربوط می‌شود. برای رفع کردن این ارور باید مقاومت هیدروستات را بررسی کرد و آن‌ها را در حالتی صحیح قرار داد.

ارور f3 ظرفشویی مجیک

ارورهای ماشین ظرفشویی مجیک  خطای f3، این ارور به نشتی آب ارتباط دارد و در صورت فشار زیاد رخ می‌دهد. برای رفع این ارور باید سنسور نشتی بررسی و در صورت نیاز تعمیر شود و در غیر این‌صورت باید سیم کشی دستگاه را بررسی کرد.

پیشنهاد مطالعه
خطاهای ناشی از خرابی سنسور در ماشین ظرفشویی مجیک
هنگام باز و بسته کردن درب ماشین ظرفشوی مواظب باشید به قطعات آن آسیب نزنید.

ارور f4

اگر دمای ورودی آب از ۸۵ درجه بیشتر باشد خطای f4 رخ می‌دهد و برای برطرف کردن آن باید مانند ارور e4 عمل کرد.

ارور f5

ارور f5 زمانی رخ می‌دهد که دمای آب از حد لازم کمتر باشد؛ برای رفع آن باید المنت را بررسی کرد و در صورت نیاز آن را تعمیر یا تعویض کرد. و همچنین ممکن است ایراد از سنسور باشد که باید آن‌را نیز بررسی کرد.

ارور f6 ظرفشویی مجیک

فشار زیاد آب علت نمایش این ارور است که به شیر برقی مرتبط است. رفع کردن این ارور فقط به درست بودن شیر برقیِ و رفع نشتی آن بستگی دارد.

ارور dr

باز بودن درب ماشین ظرفشویی علت به نمایش درآمدن این ارور است که با بستن در رفع می‌شود. مشکل قفل نشدن درب ماشین ظرفشویی و بسته نشدن آن می تواند دلیل دیگر این ارور باشد.

ارور ts ماشین ظرفشویی مجیک

اگر ترمیستور دچار اتصال کوتاه شده باشد ارور ts نمایان می‌شود که برای رفع کردن آن باید از صحت ترمیستور و مدار برد مطمئن شد.

ارور TO

ارور to نشان دهنده‌ی خراب بودن برد الکترونیک است که برای برطرف کردن آن باید از قطع نبودن فیش قرمز رنگِ برد مطمئن شد.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام خسته نباشید
    ظرفشویی من ظروف رو به خوبی تمیز نمیشوره ایا دستگاه مشکل دارد ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا