×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

تبلت و موبایل

5 علت روشن نشدن گوشی + راهکارهای رفع این مشکل

علت روشن نشدن گوشی

مشکل روشن نشدن گوشی یکی از مسائل وحشتناک برای کاربران گوشی‌های هوشمند بسیار آزاردهنده است. این مشکل می‌تواند باعث قطع‌شدن ارتباط و دسترسی به تمامی اطلاعات موجود در گوشی شود و کاربر را از تمامی امکانات گوشی مانند تماس‌گرفتن، ارسال پیام، اپلیکیشن‌ها و… محروم می‌کند. پیداکردن راهکار مناسب برای رفع مشکل روشن نشدن گوشی بسیار اهمیت دارد. در این‌جور مواقع شما به‌هرحال باید به فردی روی آورید که در زمینه تعمیرات موبایل ماهر باشد یا خودتان دست به کار شوید. با تشخیص دقیق و تعیین علت روشن نشدن گوشی، می‌توانید اقدامات مناسب برای رفع این مشکل را انجام دهید. در ادامه این مقاله آچارباز با ما همراه باشید تا با این اقدامات آشنا شوید.

5 علت روشن نشدن گوشی

آشنایی با علت روشن نشدن گوشی و راهکارهای مناسب برای رفع این مشکل از دو جنبه بسیار مهم است.

  1.  رفع مشکل روشن نشدن گوشی، به کاربران امکان می‌دهد تا به طور مستمر و بدون وقفه از امکانات گوشی خود استفاده کنند و هنگام تماس با دیگران و دسترسی به اطلاعات موردنیازشان هیچ محدودیتی نداشته باشند.
  2. با حل این مشکل و جلوگیری از رخداد مجدد آن، می‌توانید در زمان و انرژی صرفه‌جویی و از صدمات ناشی از این مشکل جلوگیری کنید.

در ادامه با لیست دلایل روشن نشدن گوشی آشنا می‌شوید:

۱. خرابی باتری موبایل:

  • باتری ضعیف: باتری با شارژ کم یا خراب می‌تواند علت روشن نشدن گوشی باشد. اگر باتری به طور کامل تخلیه شده باشد یا آن را به طور منظم شارژ نکنید، دیگر قادر به روشن‌کردن گوشی نخواهید بود.
  • نصب نادرست باتری: گاهی اوقات باتری به‌درستی نصب نشده یا اتصال آن به گوشی ثابت و محکم نیست که این مسئله نیز می‌تواند باعث قطع اتصال بین باتری و گوشی شود.
علت روشن نشدن گوشی چیست؟
روشن نشدن صفحه گوشی می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که رایج‌ترین آن تمام شدن باتری است.

۲. مشکلات صفحه‌نمایش:

  • صفحه‌نمایش خراب: درصورتی‌که صفحه‌نمایش گوشی خراب شده باشد یا نشانه‌هایی از خرابی در آن دیده شود، ممکن است گوشی روشن نشود.
  • مشکل لمس یا تاچ صفحه: در برخی مواقع، صفحه‌نمایش به‌درستی عمل نمی‌کند و لمس کاربر را تشخیص نمی‌دهد که این مورد نیز می‌تواند علت روشن نشدن گوشی باشد.
پیشنهاد مطالعه

3. مشکلات کابل شارژ:

کابل شارژ خراب: استفاده از کابل شارژ نادرست یا خراب می‌تواند باعث شارژ نشدن باتری گوشی و در نتیجه عدم روشن شدن آن شود.

4. مشکلات نرم‌افزاری:

– نرم‌افزار بدون پشتیبانی: گاهی اوقات نصب نرم‌افزارهای ناسازگار یا بدون پشتیبانی ویروسی شدن گوشی می‌تواند باعث روشن نشدن گوشی شود. در بعضی موارد، نصب برنامه از منابع غیرقانونی و بروز تغییرات ناخواسته در سیستم نیز می‌تواند منجر به همین مشکل شود.

– خطاهای سیستم‌عامل: بروز خطاهای سیستم‌عامل نیز می‌تواند یکی از چند علت روشن نشدن گوشی باشد.

روشن نشدن گوشی به دلایل سخت‌افزاری
یک علت روشن نشدن گوشی مشکلات سخت‌افزاری جانبی است.

5- مشکلات سخت‌افزاری:

– قطعات خراب یا آسیب‌دیده: بروز اشکال در قطعات داخلی گوشی مانند مدارها، سنسورها، مین برد و… می‌تواند باعث روشن نشدن گوشی شود.

– نفوذ آب: اگر گوشی شما خیس شود و ضد آب نباشد، ممکن است دیگر روشن نشود.

– دکمه‌های خراب: در صورت خراب‌شدن دکمه‌های روشن/خاموش یا دیگر قطعات مهم گوشی، دستگاه شما قادر به روشن شدن نخواهد بود.

پیشنهاد مطالعه

راهکارهای رفع مشکل روشن نشدن گوشی

راهکارهای رفع مشکل روشن نشدن گوشی شامل تکنیک‌های مختلفی است که در زیر به‌تفصیل به آن‌ها پرداخته می‌شود:

  • شارژ مجدد باتری:

این اولین و ساده‌ترین راهکار برای رفع مشکل روشن نشدن گوشی است. ابتدا مطمئن شوید که باتری گوشی کامل خالی نشده باشد و سپس از یک شارژر باکیفیت و سالم و کابل شارژ مناسب استفاده و گوشی را شارژ کنید. بهتر است این کار را حداقل به مدت ۳۰ دقیقه انجام دهید. همیشه از کابل شارژر معتبر و سالم استفاده کنید تا به باتری و گوشی شما آسیبی وارد نشود.

  • راه حل نرم‌افزاری:

گاهی اوقات، مشکل روشن نشدن گوشی به‌خاطر بروز خطاهای نرم‌افزاری است. در این صورت، انجام اقدامات زیر می‌تواند مفید باشد:

– بازنشانی گوشی: این عملیات که به‌عنوان «بازیابی تنظیمات کارخانه» نیز شناخته می‌شود، گوشی را به حالت اولیه برگردانده و تنظیمات و فایل‌های شخصی را حذف می‌کند. برای انجام این کار، وارد تنظیمات گوشی شده و به بخش «تنظیمات پیشرفته» یا «تنظیمات عمومی» بروید و گزینه «بازنشانی به تنظیمات اولیه» را پیدا کنید. قبل از انجام این عملیات، حتما اطلاعات مهم خود را بک‌آپ کنید.

– به‌روزرسانی نرم‌افزار: گاهی اوقات، مشکل روشن نشدن گوشی به دلیل نسخه قدیمی یا باگ‌دار سیستم‌عامل است. در این صورت، به تنظیمات گوشی بروید و گزینه «به‌روزرسانی نرم‌افزار» را جستجو کنید. اگر آپدیتی برای سیستم‌عامل گوشی در دسترس است، آن را نصب کنید.

۳. بررسی سیم کارت:

– سیم‌کارت: ابتدا مطمئن شوید که سیم‌کارت به‌درستی در گوشی قرار داده شده و در جای خود محکم نصب شده است. اگر این مسئله و سایر اشکالات مرتبط با ظاهر سیم‌کارت را رفع کنید احتمال دارد که گوشی شما روشن شود.

بررسی علت روشن نشدن گوشی
هنگام بررسی علت روشن نشدن گوشی، اتخاذ راهکارهای مناسب بسیار حائز اهمیت است.

۴. حالت بازیابی (Recovery Mode):

مشکلات نرم‌افزاری موبایل را می‌توانید با بازاریابی به حالت کارخانه حل کنید. برای ورود به حالت بازیابی، باید کلیدهای مشخصی را به طور هم‌زمان فشار دهید. این کلیدها برای هر گوشی ممکن است متفاوت باشند و باید از طریق تنظیمات گوشی را به حالت کارخانه‌ای بازگردانید.

در این مطلب آچارباز سعی کردیم تمام دلایل روشن نشدن گوشی موبایل و راهکارهای رفع آنها را به شما آموزش دهیم.  این راهکارها، در کنار مراقبت و نگهداری اصولی گوشی، می‌تواند به حفظ کارایی آن و جلوگیری از مشکلات بیشتر کمک کند. در صورتی که با توجه به نکات اعلام شده نتوانستید مشکل دستگاه را حل کنید. می‌توانید از تعمیرکاران آچارباز برای رفع ایراد و تعمیرات موبایل کمک بگیرید. کافیست در این صفحه سفارش‌تان را ثبت کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

سوالات متداول

چطوری می‌تونم بررسی کنم که کابل شارژ خراب نشد؟

شما با استفاده از یک کابل دیگر هنگام شارژ، تست کابل شارژ در دستگاه دیگر و همچنین تمیزکردن پورت شارژ گوشی خود می‌توانید خرابی کابل خود را تشخیص دهید.

۴. چطور می‌تونم مشکلات نرم‌افزاری گوشی را رفع کنم؟ استفاده از حالت بازیابی، ریست گوشی، به‌روزرسانی نرم‌افزار و حذف برنامه‌های ناسازگار، می‌توانند به رفع مشکلات نرم‌افزاری کمک کنند.

تعمیرات موبایل در آچارباز
در صورتی که گوشی موبایل شما، دچار هرگونه مشکل نرم افزاری و سخت افزاری شد، با کارشناسان آچارباز در ارتباط باشید و در محل مشکل موبایل را حل کنید. جهت ثبت درخواست کلیک کنید:
تعمیرات موبایل

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا