×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

سرویس و تعمیر خودروشستشو و پاکسازی

راهکارهای از بین بردن بوی بد خودرو

رفع بوی بد خودرو

شاید بارها به محض اینکه سوار خودروی شخصی و یا حتی خودروی عمومی شده‌اید، بوی نامطبوعی که به مشامتان خورده شما را آزار داده است. تصور کنید که مجبور هستید مدت طولانی داخل خودرو بنشینید و تحمل این بو برایتان سخت باشد. اما با چند راهکار ساده، خواهیم آموخت که، چگونه داخل ماشین را خوشبو کنیم.

در ابتدا باید بررسی کنید که دلیل این بوی بد چیست؟

  • ریختن مواد غذایی داخل خودرو
  • وجود گردوخاک داخل خودرو
  • وجود خرده مواد غذایی لابلای صندلی‌های خودرو
  • ریختن مایعاتی از قبیل شیر داخل خودرو
  • خیس شدن صندلی خودرو
  • خیس شدن کف خودرو به‌دلیل وارد شدن با کفش خیس
  • وجود کپک در لوله‌های تهویه و کولر
  • کثیف شدن فیلتر بخاری
  • نشت بنزین داخل خودرو
  • بوی بد اگزوز ماشین
  • بوی کفپوش ماشین
  • بوی سوختگی از بخاری ماشین
  • بوی بد دریچه کولر ماشین
  • و …

حال باید بدانیم که چگونه بوی و بد و بوی سيگار را از ماشين ببريم.

خودرو را تمیز کنید

اولین قدم برای از بین بردن بوی بد، تمیز کردن خودرو است. تمام قسمت‌های داخل خودرو را بررسی کنید. زیر صندلی، زیر کفی‌ها، لابلای صندلی‌ها، زیر داشبورد، زیر پدال‌ها. تمامی قسمت‌ها را با دقت بررسی کنید و هرگونه آلودگی را از بین ببرید.

وجود خرده‌های مواد غذایی، پوست میوه، دستمال کثیف و یا حتی ریختن مایعات روی صندلی و یا کفی خودرو، می‌تواند دلیل اصلی ایجاد بوی بد داخل خودرو شود.

پس قبل از اینکه از یک انواع خوشبوکننده و یا بوگیرها استفاده کنید، باید داخل اتاقک اتومبیل را تمیز کنید و تمام قسمت‌ها را جاروبرقی بکشید.

مرحله بعدی، شستن کفی‌ها و روکش صندلی است. اگر روکش‌های صندلی را با مواد شونده که بوی مطبوعی هم دارند بشویید، کمک بزرگی به رفع بوی بد خواهید کرد. همچنین تمامی قطعاتی که قابل شستن هستند را نیز بشویید.

در برخی از فروشگاه‌های خودرو، مواد شوینده مخصوص خودرو به‌فروش می‌رسد که با رایحه مطبوعی که دارند، تاثیر بسیار زیادی در از بین رفتن بوی بد خودرو خواهند داشت.

بعد از تمیز کردن داخل اتاقک، نوبت تمیز کردن صندوق عقب است. جاماندن زباله، خرده میوه‌هایی که در آخرین سفر داخل صندوق ریخته و یا ظرف آبی که مدت طولانی است که داخل صندوق عقب خودرو مانده، دلایلی برای ایجاد بوی بد خودرو هستند.

در انتهای کار شستشوی خودرو، درهای اتومبیل را باز گذاشته تا کامل خشک شود.

پیشنهاد مطالعه
رفع بوی بد خودرو
با جارو کردن خودرو، عامل ایجاد بوی بد را برطرف کنید

از بین بردن بوی بد خودرو با استفاده از جوش شیرین

اگر با شستن و تمیز کردن، بوی بد داخل خودرو از بین نرفت، با مقداری جوش شیرین سعی کنید که این بو از بین برود. به این صورت که مقداری جوش شیرین را روی روکش صندلی بپاشید و آن را روی تمام قسمت‌ها پخش کنید. بهتر است کفی‌ها را جمع کرده و در تمام سطح خودرو هم، جوش شیرین را پخش کنید. حدود نیم ساعت زمان دهید و سپس با جاروبرقی جوش شیرین را جمع کنید.

اگر هم بوی بد، از قسمت صندوق عقب ماشین می‌آید، مقداری هم جوش شیرین در کف صندوق عقب بریزید تا از بوی بد ایجاد شده خلاص شوید.

رفع بوی بد با جوش شیرین
مقداری جوش شیرین را روی صندلی بریزید تا بوی بد را برطرف کند

از بین بردن بوی بد خودرو با استفاده از سرکه

یکی از مواد طبیعی برای از بین بردن بوی بد خودرو، سرکه است. البته با توجه به بوی خود سرکه، بهتر است از سرکه سفید استفاده کنید.

ابتدا تمام قسمت‌های داخلی خودرو، از کفی و روکش گرفته تا بخش‌های قابل شستشو را بشویید. خودرو را جارو زده و با دستمال تمیز کنید. سپس داخل یک ظرف، سرکه سفید ریخته، داخل خودرو قرار دهید و شیشه‌ها را بالا بزنید. اگر شدت بوی بد زیاد است، دو ظرف را از سرکه پر کنید و یکی را در قسمت جلو و ظرف دیگر را در قسمت عقب قرار دهید.

12 ساعت زمان دهید تا بوی بد از بین برود. ظرف‌های سرکه را از خودرو خارج کرده و درها را باز بگذارید تا هوا جریان داشته باشد.

اگر همچنان بوی بد خودرو از بین نرفته بود، قرار دادن سرکه را تکرار کنید.

تعمیر خوردو در تهران
با قرار دادن سرکه داخل خودرو، بوی بد را از بین ببرید

از بین بردن بوی بد خودرو با استفاده از ذغال

از قدیم‌الایام برای رفع بوی بد، از ذغال استفاده می‌شد. همچنین برای گرفتن بوی بد یخچال، اولین فکری که به ذهن می‌رسید، قرار دادن چند تکه ذغال داخل یخچال بود.

این روش همچنین برای از بین بردن بوی بد خودرو هم کارساز است. چند تکه کوچک ذغال را برای چند روز داخل خودرو قرار دهید. خواهید دید که بوی نامطبوع را به‌خوبی جذب خواهد کرد.

تعمیرکار سیار خودرو در تهران
ذغال تاثیر فوق‌العاده‌ای در رفع بوی بد دارد

از بین بردن بوی بد خودرو با استفاده از پوست مرکبات

یکی از طبیعی‌ترین و البته در دسترس‌ترین مواد برای از بین بردن بوی بد داخل خودرو، پوست مرکبات است. بعد از اینکه خودرو را به‌خوبی تمیز کردید، مقداری پوست پرتقال، لیمو و … را داخل ظرفی ریخته و داخل خودرو قرار دهید. درهای خودرو را ببندید و زمان دهید  که بوی نامطبوع از بین برود.

راهکار از بین بردن بوی بد خودرو
استفاده از پوست مرکبات، برای از بین بردن بوی بد

از بین بردن بوی بد خودرو با استفاده از قهوه

قهوه با بوی تند و گیرایی که دارد، می‌تواند برای خوشبو کردن فضای داخلی خودرو گزینه خوبی باشد، زیرا بوی نامطبوع را به خود جذب می‌کند.

پیشنهاد مطالعه

بعد از تمیز کردن داخل خودرو، مقداری قهوه را آسیاب کرده و داخل ظرفی بریزید. ظرف را داخل خودرو و در جایی امن قرار دهید که با تکان خوردن، چیزی از ظرف بیرون نریزد. برای این کار می‌توانید یک توری روی ظرف بکشید.

اجازه دهید که تا زمان از بین رفتن بوی بد، ظرف قهوه داخل خودرو بماند.

شستشوی خودرو
استفاده از قهوه برای رفع بوی بد خودرو، پیشنهاد خوبی است

از بین بردن بوی بد خودرو با استفاده از چوب دارچین

بعد از تمیز کردن و شستن خودرو، مقداری چوب و یا پودر دارچین داخل خودرو قرار دهید. همیشه با شستن خودرو، بوی نامطبوع از بین نخواهد رفت. دارچین با بوی تندی که دارد، برای از بین بردن بوی سیگار هم گزینه مناسبی است.

همچنین قادر هستید چند تکه چوب دارچین را داخل یک لیوان ماءالشعیر بریزید و برای چند ساعت داخل خودرو دربسته قرار دهید.

از بین بردن بوی بد خودرو با استفاده از چوب دارچین
یکی از خواص دارچین، جذب بوی نامطبوع است

از بین بردن بوی کولر و بخاری خودرو

مواردی که ذکر شد، راهکارهایی برای از بین بردن بوی بد خودرو با استفاده از مواد طبیعی و در دسترس بود. حال مورد دیگری که موجب بوی بد ماشین می‌شود، از قسمت بخاری و سیستم تهویه است. که البته این بو در زمستان بیشتر حس می‌شود.

به‌دلیل استفاده زیاد از سیستم تهویه و بخاری و همچنین رعایت نکردن نظافت دوره‌ای این سیستم، باکتری و کپک داخل لوله‌های تهویه و انتقال هوا ایجاد شده و همین امر موجب بوی نامطبوع کابین خودرو می‌شود.

در این شرایط باید کاور جلویی بخاری را باز کرده و فیلتر هوای سیستم را خارج کنید. با استفاده از برس و پارچه، فیلتر را تمیز کرده و دهانه دریچه بخاری و کولر را تمیز کنید. اگر فیلتر قابل استفاده نیست و فرسوده شده، آن را تعویض کنید.

اگر مشکل بوی بد ناشی از سیستم تهویه خودرو از بین نرفت، بهتر است مورد را با یک تعمیرکار خودرو درمیان گذاشته تا برای تعمیر آن اقدام کند.

تعمیرکار سیار خودرو
با رعایت بهداشت خودرو، عوامل ایجاد بوی نامطبوع را کاهش دهید

از بین بردن بوی نشتی بنزین در خودرو

گاهی به دلیل نشت بنزین و یا ضدیخ در خودرو، بوی آزاردهنده‌ای استنشاق می‌کنید. با روشن شدن کولر، شدت این بیشتر خواهد شد. این مورد مشکلی نیست که خودتان از پس رفع کردن آن برآیید. پس برای رفع مشکل نشتی بنزین و ضدیخ، باید به تعمیرگاه خودرو مراجعه کنید.

موارد ذکر شده، راهکارهایی برای از بین بردن بوی بد داخل ماشین بود. حال با رعایت چند نکته، مانع از ایجاد بوی نامطبوع داخل اتومبیل خود خواهید شد:

  • داخل خودرو سیگار نکشید.
  • از ریختن مواد غذایی، پوست تخمه و میوه، داخل خودرو خودداری کنید.
  • تا حد امکان داخل خودرو غذا نخورید.
  • تعداد دفعات نظافت خودرو را افزایش دهید.
  • با لباس خیس داخل خودرو ننشینید.
  • با کفش خیس و گل‌آلود سوار ماشین نشوید.
  • از اسپری خوشبوکننده خودرو استفاده کنید و یا بوگیر داخل کابین قرار دهید.
  • از نگه داشتن بنزین داخل صندوق عقب خودداری کنید.
  • نظافت شخصی خود را رعایت کنید.

رعایت نظافت شخصی یکی از موارد مهم برای کسانی است که در سیستم حمل‌ونقل فعالیت می‌کنند. یک راننده متعهد، باید اصول نظافت فردی خود را حفظ کند تا مسافر در طول سفر، احساس نارضایتی نداشته باشد.

 

سرویس کارواش خودرو در محل با آچارباز
خدمات کارواش خودرو در محل آچارباز، ارائه انواع خدمات ماشین شویی، روشویی و توشویی خودرو در محل و انواع خدمات آنلاین کارواش خودرو در کمترین زمان. با کارواش آنلاین خودرو، نظافت خودروی شما در هر محله‌ای از تهران و در هر ساعتی که شما بخواهید با تعرفه‌های از پیش تعیین شده انجام می‌شود.
درخواست کارواش خودرو
5/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫12 دیدگاه ها

  1. سلام داخل ماشین ما دبه خیارشور خالی شد و آبش ریخت رو صندلی ها و کف ماشین از قضا ماشین صفر و خشک هم بود 🤦 ممنون میشم راهنمایی کنید که چطور از بوی بد خیارشور خلاص شیم .

    1. درود بر شما
      کاربر عزیز،
      به کارواش مراجعه کنید و پس از شست‌وشو، مقدار کمی پودر وانیل داخل خودرو بگذارید و از بوگیر ماشین استفاده کنید.

  2. سلام خسته نباشید
    دیروز تو جاده بودم یهو بوی بدی اومد تو ماشین ک فکر کردم از مسافرمه بعد متوجه شدم ک از بیرون ماشین هست بوی نامطلوب مدفوع بدی میاد فهمیدم از لاستیک گلگیر سمت رانندس بردم کارواش زیر شویی ایناهم کردم ولی نمیره بوش باید چیکار کنم

    1. درود بر شما
      حامد عزیز،
      از خوشبو کننده و بوگیر های مخصوص ماشین استفاده کنید.

  3. استفاده از خوش بو کننده های ماشین هم مفیده٬ اینایی که توی شیشه های کوچیک میفروشن من خودم عاشق بوی لوندرم

    1. باسلام
      مهریار عزیز، ممنونیم که تجربه خود را با ما به اشتراک گذاشتید.

  4. سلام خسته نباشید چجوری بوی سم ریخته شده داخل ماشین رو ازبین ببرم …سم بسیار قوی و بد بو به طوری که چند روز بوش ازبین نمیر و بعد گذشت زمان بوش بدتر میشه

    1. سلام

      بهتر است در صورت امکان برای مدت 24 ساعت درهای اتومبیل را باز کنید و از راههای گفته شده برای رفع بوی داخل خودرو که در متن اشاره شد استفاده کنید تا بوی سم از بین برود.

  5. داخل ماشین من همیشه بوی بنزین میده. خیلی کلافه میشم. با هیچ بوگیری هم برطرف نیمشه

    1. حسین عزیز،
      به دلیل اینکه پمپ بنزین داخل خودرو و زیر صندلی عقب قرار دارد و اورینگ آن خراب شده است و باید تعویض شود.

  6. برای از بین بردن بوی نم داخیل خودرو که بیشتر تو فصل سرما اتفاق میفته، چه روشی پیشنهاد می کنید؟

    1. سلام

      شما میتونید در بخش از بین بردن بوی کولر و بخاری خودرو می توانید این راهکار را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا