×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم کوچک آشپزخانه

چطور پلوپز و آرام پز سوخته را تمیز کنیم؟

تمیز کردن پلوپز و آرام پز

آرام پز و پلوپز دو وسیله‌ی برقی خانگی هستند، که استفاده از آنها طبخ غذا را راحت‌تر می‌کند. اگر از هر دو این وسایل برقی خانگی درست مراقبت کنیم، می‌توانیم سال‌ها از آنها استفاده کنیم. اما در صورتی که به درستی از آنها استفاده نکنیم دچار خرابی می‌شوند و باید برای تعمیر آرام پز یا تعمیر پلوپز بدنبال تعمیرکار بگردیم.

سوختن برنج‌های پلوپز و یا ته گرفتن آرام پز، اتفاق‌هایی است که اغلب رخ می‌دهد. به ویژه برای افرادی که در پخت غذا، تازه کار هستند و مهارت لازم را ندارند. مقاله‌ی حاضر قصد دارد، این بار در مورد طرز شستن پلوپز و آرام پز سوخته، با شما صحبت و روش تمیز کردن آنها را مطرح کند. پس با ما در این مقاله از آچارباز، همراه باشید تا نکات خانه‌داری ویژه‌ای را در این زمینه، مطرح کنیم.

چطور پلوپز سوخته را بشوییم؟

ظرف داخلی پلوپز از تفلون است. بنابراین در شستن آن باید به گونه‌ای رفتار کنیم که تفلون آن آسیب نبیند. برای تمیز کردن پلوپزی که کف آن، برنج‌های سوخته چسبیده‌، باید مراحل زیر را انجام دهیم:

  1. پلوپز را از برق می‌کشیم.
  2. در صورتیکه، پلوپز داغ است، اجازه می‌دهیم تا ظرف خنک شود.
  3. ظرف تفلون داخلی را خارج کرده و مقداری آب گرم درونش می‌ریزیم و اجازه می‌دهیم برنج‌های سوخته کنده شوند. پس از آن، با آب گرم، اسفنج نرم و کمی مایع ظرفشویی آن را می‌شوییم.
  4. اگر درب پلوپز قابلیت جدا شدن دارد، آن را نیز جدا کرده، به همراه پیمانه، با آب گرم و مایع ظرف‌شویی می‌شوییم.
  5. ظروف را با حوله یا دستمال نرم خشک کرده و درون پلوپز می‌گذاریم.
  6. قسمت بیرونی ظرف پلوپز را نیز با یک دستمال مرطوب تمیز کرده و سپس خشک می‌کنیم.
تعمیر پلوپز با آچارباز
خدمت تعمیر پلوپز در آچارباز، شامل عیب‌یابی، سرویس و تعمیرات پلوپز توسط تعمیرکار می‌شود. برای تعمیر پلوپز خود دیگر نیاز نیست به تعمیرگاه مراجعه کنید. آچارباز، پلوپز شما را به تعمیرگاه برده، تعمیر می‌کند و به شما تحویل می‌دهد
درخواست تعمیر پلوپز
بدنه پلوپز
اگر لکه‌ای روی قسمت بدنه پلوپز باقی ماند، با اسپری شیشه شوی یا پاک کننده دیگر و دستمال کاغذی آن را از بین می‌بریم. هرگز پاک کننده را مستقیم به بدنه پلوپز نمی‌‌زنیم.
پیشنهاد مطالعه

چطور آرام پز سوخته را بشوییم؟

آرام پز از آن دسته وسایل خانگی است که غذا در آن، به آرامی اما طولانی مدت می‌پزد. چنانچه غذا درون آن بسوزد، باید علاوه بر شستن محفظه داخلی آرام پز، قسمت داخلی دستگاه را نیز تمیز کنیم. از آنجا که المنت‌ها و سیم‌های دستگاه با کوچک‌ترین نفوذ آب غیر قابل استفاده می‌شوند، نمی‌توانیم دستگاه آرام پز را درون سینک ظرفشویی بگذاریم و بشوییم.

برای تمیز کردن آرام پز سوخته، ابتدا به یک سری مواد اولیه نیاز خواهیم داشت که در ادامه، آنها را مطرح خواهیم کرد:

  • یک فنجان جوش شیرین
  • یک پیمانه سرکه
  • آب داغ
  • اسکاچ
  • آرام پز سوخته را پر از آب داغ کرده و یک پیمانه سرکه به آن اضافه می‌کنیم. (یک پیمانه به صورت تقریبی برابر با یک لیوان خواهد بود.)
  • یک پیمانه جوش شیرین را به آرامی در حالیکه با یک کفگیر چوبی، آب و سرکه را هم می‌زنیم به آن اضافه می‌کنیم.
  • درب آرام پز را می‌بندیم و آن را روی درجه Hight قرار می‌دهیم و صبر می‌کنیم، آرام پز، یک ساعت در همین شرایط بماند.
  • پس از یک ساعت، سوختگی‌ها به راحتی جدا می‌شوند، محفظه داخلی را می‌شوییم و با یک دستمال تمیز، خشکش می‌کنیم.
پیشنهاد مطالعه

برای تمیز کردن بدنه آرام پز مراحل زیر را انجام می‌دهیم:

  • جوش شیرین را مقدار بسیار کمی با آب داغ مخلوط کرده و به حالت خمیر در می آوریم و روی تمام قسمت‌هایی که لکه سوختگی دارند، می‌گذاریم. به مدت 24 ساعت درب آن را می‌بندیم و صبر می‌کنیم.
  • بعد از 24 ساعت، اسکاچ را درون سرکه سفید کرده و روی قسمت‌های سوخته بدنه که خمیر جوش شیرین، به آن زده‌ایم، می‌کشیم و با یک دستمال دیگر نیز آن را خشک می‌کنیم.
تمیز کردن بدنه آرام پز
امکان دارد، سوختگی درون آرام پز زیاد باشد و مجبور شویم، دوباره بدنه را با جوش شیرین و سرکه بشوییم.
پیشنهاد مطالعه

در این مقاله روش تمیز کردن پلوپز و آرام پز سوخته را مطرح کردیم. چنانچه، المنت‌ها و یا سیم‌های آرام پز یا پلوپز در اثر حرارت زیاد و سوختگی آسیب دیده باشند، برای تعمیر آرام پز می‌توانید از تکنسین‌های متخصص ما در آچارباز کمک بگیرید. کافی است، سفارش‌تان را به صورت آنلاین در وب سایت یا اپلیکیشن آچارباز به ثبت برسانید، تا از خدمات ما استفاده کنید.

تعمیر آرام پز با آچارباز
خدمت تعمیر آرام پز در آچارباز، شامل عیب‌یابی، سرویس و تعمیر آرام پز توسط تعمیرکار می‌شود. برای تعمیر آرام پز خود دیگر نیاز نیست به تعمیرگاه مراجعه کنید. آچارباز، آرام پز شما را به تعمیرگاه برده، تعمیر می‌کند و به شما تحویل می‌دهد
درخواست تعمیر آرام پز
1/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا