×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

تلویزیون و مانیتور

چرا تصویر تلویزیون برفکی می‌شود؟

بررسی علت برفکی شدن تلویزیون

یکی از مشکلات آزار دهنده ای که موقع تماشا کردن تلویزیون پیش می‌آید، وجود برفک در تصویر و صدای تلویزیون است. البته بخاطر فناورهای جدید اخیر و پیشرفت در دستگاه‌های دیجیتال و تلویزیون‌ها، این مشکل خیلی کمتر مشاهده می‌شود. برفکی شدن تصویر در تلویزیون های قدیمی خیلی بیشتر دیده می ‌شود. عواملی مثل متصل نبودن کابل به تلویزیون یا شل شدن آن می‌تواند چنین مشکلی را به وجود بیاورد. در ادامه مطلب به بررسی تک تک این عوامل و روشهای برطرف کردن آن می پردازیم. اگر با انجام این راهکارها، همچنان مشکل تلویزیونتان رفع نشد باید از یک تعمیرکار متخصص برای تعمیر تلویزیون کمک بگیرید.

برفکی شدن تلویزیون چیست؟

تلویزیون های جدید برای دریافت تصویر به دستگاه های دیجیتال وصل هستند و مشکل برفکی شدن کمتر در آنها پیش میآید . اما در تلویزیونهای قدیمی که تصویر را از طریق آنتنهای آنالوگ دریافت می‌کنند، برفکی شدن بیشتر مشاهده میشود. در حقیقت برفکی شدن تصویر به معنای نمایش پیکسل‌های سیاه و سفید روی تصویر است به صورتی که بخشی از تصویر و یا تمام آن مخدوش می‌شود. همچنین گاهی اوقات این تصویر به حالت شطرنجی در میآید. برفکی شدن تصویر تلویزیون، گاهی به همراه صدا نیز هست. علت این اتفاق میتواند بخاطر وصل نبودن کابل اتصال و یا خرابی سیم اتصال آنتن به تلویزیون باشد که اغلب با تنظیم کردن کابل و یا عوض کردن آن، تصویر تلویزیون درست می‌شود.

تعمیر تلویزیون در محل با آچارباز
سرویس و تعمیر تلویزیون در محل آچارباز، شامل نصب، سرویس و تعمیر تضمینی تلویزیون می‌شود. تلویزیون شما از هر برند و مدلی که باشد، آن را در هر نقطه از تهران و هر زمانی که شما بخواهید در محلتان تعمیر می‌کنیم.
درخواست تعمیر تلویزیون
تلوزیون دارای برفک
ممکن است علت برفکی شدن تلوزیون خرابی آنتن نیز باشد.

علت برفکی شدن تلویزیون چیست؟

موارد زیر می‌توانند علت برفکی شدن تلویزیون شما باشند:
• خرابی سیم سه راهی و سیم برق
• مشکلات گیرنده
• اختلال در کابل و عدم اتصال آن به درگاه ANT IN
• دریافت سیگنال از دستگاه‌های الکترونیکی
• و …

برفکی شدن تصویر به معنای نمایش پیکسل‌های سیاه و سفید روی تصویر است به صورتی که بخشی از تصویر و یا تمام آن مخدوش می‌شود.

برای رفع برفکی شدن تلویزیون چه کنیم؟

برای رفع مشکل برفکی شدن تلویزیون، چند اقدام را باید انجام دهید، اگر مشکل حل نشد، لازم است برای تعمیر تلویزیون خود با تکنسین متخصص تماس بگیرید:
1 – اتصال پریز برق را بررسی کنید، ممکن است سیم سه راهی تلویزیون خراب شده باشد یا سیم تلویزیون به سه راهی وصل نباشد. اگر با روشن کردن دستگاه، گیرنده تلویزیون هیچ تصویری را نشان ندهد، مشکل از عدم دریافت گیرنده است.
2 – از اتصال کابل به درگاه ANT IN در پشت تلویزیون و همچنین گیرنده مطمئن شوید. اگر کابل وصل نباشد، سیگنال دریافت نمی‌شود و تلویزیون، تصاویر را به صورت سیاه و سفید یا برفکی نمایش می‌دهد .

تعمیر تلویزیون برفکی
برای تعمیر تلویزیون خود می‌توانید از کارشناسان تعمیر آچارباز کمک بگیرید.
پیشنهاد مطالعه

3 – امکان دارد کابل به درگاه ANT IN متصل بوده، اما کابل شل شده باشد، کابل را کشیده و 10 ثانیه مکث کنید، سپس مجدد کابل را وصل و تصویر را تست کنید.
4 – اقدام بعدی خاموش و روشن کردن گیرنده دیجیتال است. امکان دارد برفکی نشان دادن تلویزیون به خاطر عدم کارکرد گیرنده دیجیتال باشد. با روشن و خاموش کردن گیرنده و ریست شدن آن ممکن است تصویر، برگردد.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

‫8 دیدگاه ها

    1. درود بر شما
      کاتبی عزیز، این مورد اغلب به دلیل خرابی کابل های انتقال صدا به وجود می آید و در برخی مواقع می تواند ناشی از خرابی مین برد باشد.

    1. درود بر شما
      سادات عزیز، به احتمال زیاد یکی از قطعات مین برد، پنل ، برد تیکان، خازن و آی سی ها و … آسیب دیده باید تعمیرکار از نزدیک دستگاه را بررسی و عیب یابی کند.

  1. دیروز مادرم داشت مواد غذایی رو ضد عفونی می کرد مقداری الکل روی تلویزیون اسپری شد و بعد از 5 ساعت تصویر دوتایی شده

    1. با سلام
      هومن عزیز، این مشکل به دلیل نفوذ مایع به تلویزیون به وجود می آید. اغلب بعد از این مشاهده این مشکل نیاز به تعویض پنل است. می‌توانید در صورت تمایل درخواست خود را در قسمت ثبت سفارش تعمیر تلویزیون آچارباز ثبت کنید تا تعمیرکار تلویزیون مشکل فنی را برطرف کند.

    1. زهرای عزیز در همین مقاله به دلایل برفکی شدن تلویزیون اشاره کردیم. در صورت تمایل می توانید از آچارباز کمک بگیرید. درخواست تعمیر تلویزیون در محل خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و یا با شماره 02154591616 در تماس باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا