×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

سبک زندگی

طرز تهیه شیرینی عید خانگی به روش قنادی + با ماندگاری بالا

طرز تهیه شیرینی عید

با آمدن اسفند و هوای بهاری، کم کم باید به استقبال عید نوروز برویم. اگر استقبال از نوروز را با خانه تکانی شروع کرده‌اید، با پختن شیرینی‌های لذیذ و ترد مخصوص عید تمامش کنید. با دانستن چند طرز تهیه شیرینی عید، با کمی حوصله و هزینه‌ای اندک، شیرینی‌های فوری، ساده و سریع را در خانه آماده خواهید کرد.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

طرز تهیه شیرینی مربایی مخصوص عید، شیرینی عید با ماندگاری بالا

اجازه دهید با محبوب‌ترین و نوستالژی‌ترین شیرینی شروع کنیم، کمتر کسی را پیدا می‌کنید که عاشق شیرینی مربایی مخصوص عید نباشد. این شیرینی‌های مارمالادی خوشمزه که به نام شرینی مشهدی نیز، شناخته می‌شوند همیشه کنار آجیل شب عید بوده‌اند و ماندگاری بالایی هم دارند. حالا برای پختن این کوکی‌های خوشمزه دست به کار شوید و طرز تهیه شیرینی مربایی مخصوص عید را یادداشت کنید.

طرز تهیه شیرینی مشهدی به سبک قنادی

  • دو و یک چهارم فنجان آرد شیرینی پزی
  • یک دوم فنجان شکر
  • 1 تخم مرغ
  • 150 گرم کره
  • یک دوم قاشق چایخوری وانیل
  • مارمالاد یا مربا با طعم دلخواه
  • 2 قاشق چایخوری نمک
  • 1 قاشق چایخوری بیکینگ پودر
  • پودر قند به میزان لازم

شیرینی مربایی مشهدی، با مربا پر شده و با وانیل و بوی گلاب (ریختن گلاب اختیاری است) خاطره عید و دورهمی‌ها را برای شما ماندگار خواهد کرد.

آرد، نمک و بکینگ پودر را باهم ترکیب و سپس چندبار الک کنید تا مواد خشک یکدست شده و باعث پفکی شدن شیرینی شوند. اگر همزن برقی شما مدل کاسه ای است، طرز استفاده از همزن برقی کاسه ای را اینجا بخوانید.

کره را در دمای اتاق بگذارید، تا آرام آرام در این دما ذوب شود. حالا کره و شکر را درون یک کاسه ریخته و همزن را روشن کرده و این دو ماده را با سرعت متوسط برای دو الی چهار دقیقه با یکدیگر ترکیب کنید.

طرز تهیه شیرینی مربایی مخصوص عید
رسپی شیرینی مربایی مخصوص عید، طعمی خانگی و دلچسب دارد

حالا تخم مرغ را به این مخلوط اضافه کرده و سرعت همزن را بالا ببرید. اکنون وقت آن رسیده که وانیل را به ترکیب تخم مرغ، شکر و کره اضافه کنیم. دوباره آن‌ها را باهم ترکیب کنید تا به مخلوطی یکدست برسید.

کاسه مواد خشک و الک شده را برداشته و به تدریج به ترکیب کره و تخم مرغ و وانیل اضافه کرده و آرام هم بزنید. اکنون می‌بینید که خمیر، بافتی خامه‌ای پیدا کرده و یکنواخت شده است. به خمیر دست بزنید، اگر به دستتان نمی‌چسبد یعنی آماده استفاده است. در غیر اینصورت آن را بسته بندی کرده و برای یک ساعت درون یخچال قرار دهید. به هیچ عنوان در این مرحله، به خمیر آرد اضافه نکنید.

بعد از گذشت یک ساعت خمیر را از یخچال بیرون بیاورید؛ روی یک سطح صاف کمی آرد پاشیده و با کمک وردنه خمیر را با ضخامت 3 الی 4 میلی‌متر پهن کنید.

حالا کاتر را برداشته و لبه آن را به آرد زده و سپس خمیر را با کاتر قالب بزنید. قسمت‌های میانی را فراموش نکنید، می‌توانید با کمک یک چاقو یا کاتر کوچک‌تر درون آن را خالی کنید.

پیشنهاد مطالعه

 

شیرینی فانتزی عید
برای تهیه شیرینی مارمالادی لبه کاتر را به آرد زده و سپس خمیر را با آن برش بزنید

فر را در دمای 150 درجه سانتی گراد روشن کرده و برای 15 دقیقه گرم کنید. سینی فر را برداشته و یک کاغذ روغنی روی آن قرار دهید و کوکی‌ها را روی آن بگذارید. بعد از گرم شدن فر، سینی را برای 10 الی 15 دقیقه درون فر قرار دهید تا پخته شوند. کوکی‌ها را تماشا کنید، اگر از آن‌ها غافل شوید ممکن است قهوه‌ای شده و زیادی خشک شوند. وقتی که کمی رنگ آن‌ها تغییر کرد و هنوز بافت خامه‌ای حفظ شده باشد، آن‌ها را از فر بیرون آورده و بگذارید تا خنک شوند.

حالا مارمالاد یا مربای مورد علاقه خود را برداشته و کوکی‌ها را با آن‌ها پر کنید، می‌توانید برای تزئین و دادن مزه بیشتر کمی پودر قند روی شیرینی بپاشید. از شیرینی مارمالادی مخصوص عید لذت برده و این دستور پخت را به دوستان خودتان هم بدهید.

اگر به دنبال شیرینی عید با ماندگاری بالا هستید، شیرینی مشهدی خانگی برای شما بهترین انتخاب است. می‌توانید بعد از پخت این شیرینی‌ها، آن‌ها را در ظرف غذا نگه داشته و کمی قبل از آمدن مهمان به آن‌ها مربا بزنید.

تعمیر غذاساز در محل با آچارباز
تعمیر و عیب یابی غذاساز در محل، یکی از خدمات ارائه شده، توسط سامانه اعزام تعمیرکار به محل آچارباز است. کند شدن سرعت چرخش تیغه‌ها، از کار افتادن دکمه‌ها و پاره شدن سیم از جمله مشکلاتی است که با ثبت سفارش در اپلیکیشن ارائه خدمات آنلاین آچارباز می‌توانید آنها را جهت بررسی و رفع ایراد به تعمیرکار سیار آچارباز بسپارید.
درخواست تعمیر غذاساز
شیرینی عید با ماندگاری بالا
برای تهیه شیرینی مشهدی به سبک قنادی، باید شیرینی‌ها را با کمی پودر قند تزئین کنید

طرز تهیه شیرینی عید مرحله به مرحله، شیرینی کشمشی!

یکی از خوشمزه‌ترین شیرینی‌ها، که یک عصرانه عالی با چایی هم محسوب می‌شود شیرینی کشمشی است. می‌خواهیم طرز تهیه شیرینی عید کشمشی را، مرحله به مرحله بگوئیم، تا شما بتوانید آن را خانه و با توجه به طبع و ذائقه خود درست کنید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی کشمشی بازاری

  • کره 125 گرم
  • آرد 125 گرم
  • شکر 125 گرم
  • کشمش 125 گرم
  • تخم مرغ 3 عدد
  • وانیل یک دوم قاشق چایخوری
طرز تهیه شیرینی عید مرحله به مرحلهبا دانستن طرز تهیه شیرینی کشمشی مخصوص عید، می‌توانید آن را به راحتی در خانه درست کنید

کره را از یخچال بیرون آورده و در اتاق بگذارید تا دمای آن، به تعادل برسد. سپس کره نرم شده را درون یک کاسه ریخته و با همزن، بزنید تا بافتی خامه‌ای پیدا کند. حالا باید وانیل و شکر را به کره اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید.

سپس تخم مرغ‌ها را دانه دانه، به این مخلوط اضافه کنید، همزن را خاموش نکنید، فقط سرعت آن را کم کنید. بعد از اینکه تخم مرغ به طور کامل حذب مخلوط شد، تخم مرغ دیگر را اضافه کنید. بعد از مخلوط شدن کامل تخم مرغ با مایه، آرد را آرام آرام به مخلوط اضافه و با همزن دور کند، مخلوط کنید تا به خمیری یکنواخت برسید.

کشمش‌هایی را که از قبل پاک کرده‌اید، به مایه اضافه کنید. محدودیتی در ریختن کشمش ندارید، بسته به ذائقه خود عمل کنید.

طرز تهیه شیرینی کشمشی با شکربعد از پخت شیرینی کشمشی، باید بگذارید شیرینی‌ها روی سینی فر خنک شوند

فر را از قبل روشن کرده و در حرارت 150 درجه سانتیگراد قرار دهید. روی سینی فر کاغذ روغنی انداخته و گلوله‌های کوچکی از شیرینی را روی آن بگذارید. هر گلوله را با فاصله از هم قرار دهید، زیرا در حین پخت خمیر وا رفته و امکان چسبیدن شیرینی‌ها بهم وجود دارد.

حالا سینی فر را به مدت 10 الی 15 دقیقه در طبقه وسط فر قرار بدهید. به شیرینی‌ها نگاه کنید، هنگامی که دور آن‌ها طلایی شد فر را خاموش کرده و سینی را بیرون بیاورید و اجازه دهید شیرینی‌ها خنک شوند. پس از سرد شدن شیرینی‌ها، آن‌ها را از سینی جدا کرده و در ظرف گذاشته و سرو کنید.

پیشنهاد مطالعه
شیرینی فانتزی عید
با طرز تهیه شیرینی کشمشی خانگی، طبق سلیقه خودتان شیرینی محبوبتان را خواهید پخت

شیرینی عید خانگی بدون فر، گز خوشمزه و مجلسی

یکی از خوشمزه‌ترین و معروف‌ترین سوغاتی‌های اصفهان، که در دید و بازدید نوروز هم شیرینی لحظه‌ها را می‌سازد گز است. در ادامه می‌خواهیم به معرفی شیرینی عید خانگی بدون فر بپردازیم، پس اگر از اصفهان زیبا دور هستید و دلتان برای گز لک زده است روشی که در ادامه خواهیم گفت را دنبال کنید.

  • سفیده تخم مرغ 5 عدد
  • گلوکز مایع 300 گرم
  • شکر 250 گرم
  • گلاب یک قاشق غذاخوری
  • پسته 150 گرم
  • آرد به میزان لازم

همزن را برداشته و روشن کنید، باید سفیده‌های تخم مرغ را با دور تند همزن، آنقدر بزنید که پف کند. طوریکه اگر ظرف را خم کنید، چیزی از ظرف بیرون نریزد. اگر می‌بینید که با زدن دکمه پاور همزن، دستگاه روشن نمی‌شود، به دو شاخه و سپس به سیم رابط نگاه کنید. پریز برق را نیز چک کنید، چون ممکن است جریان برق در پریز وجود نداشته باشد. اگر تمام موارد گفته شده را بررسی و با این حال نتوانستید مشکل را رفع کنید باید برای تعمیر همزن برقی اقدام کنید.

شعله اجاق را روی حرارت ملایم قرار داده و سپس یک قابلمه برداشته و درون آن شکر و گلاب را ریخته و مرتب هم بزنید. حتی یک لحظه هم از این مرحله غافل نشوید. دقت کنید که ترکیب نجوشد، فقط باید شکر درون آب با حرارت ملایم حل شود.

شیرینی عید خانگی بدون فر
اگر به دنبال طرز تهیه شیرینی عید خانگی بدون فر هستید، باید گز را انتخاب کنید

بعد از حل شدن شکر، باید گلوکز مایع را اضافه و مرتب هم بزنید. در این مرحله مشاهده خواهید کرد که، مایه یا شهد درست شده بسیار غلیظ شده و کش می‌آید. دوباره به این نکته اشاره می‌کنیم که، به هیچ عنوان نباید، حرارت شعله را زیاد کنید.

سفیده تخم مرغ را، که در یخچال گذاشته بودید بیرون بیاورید. حالا به اندازه 2 قاشق غذاخوری از شهد، درون سفیده بریزید و خوب هم بزنید. بعد از یکدست شدن مواد باید سفیده را به شهد گز اضافه و سپس مخلوط را دوباره هم بزنید تا به ماده‌ای، یکنواخت برسید.

حالا دوباره قابلمه را روی حرارت قرار داده و با همزن آن را خوب بهم بزنید تا ماده سفت و یکدست شود. در نهایت مایه گز باید سفت و غلیظ شود و به راحتی از وسط ظرف جدا شده و دوباره به کف بیافتد. در این مرحله باید پسته‌ها را اضافه و دوباره هم بزنید.

بعد از آماده شدن گز، آن را از روی حرارت بردارید. یک ظرف شیشه‌ای برداشته و کف آن را با آرد بپوشانید. بعد از خنک شدن مایه گز، باید آن را روی آرد پهن کنید. سپس ظرف گز را برای سه الی چهار ساعت، درون یخچال گذاشته و بعد آن را سرو کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

    1. خیلی ممنون از فیدبک شما؛ به زودی محتوای مرتبطی در این مورد خواهیم داشت که قطعا برای شما جذابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا