×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

سبک زندگی

دستور پخت کراکت سیب زمینی خوشمزه و مجلسی در منزل

طرز تهیه کراکت سیب زمینی

تازه از سرکار به خانه آمده‌ و خسته‌اید شاید هم، حوصله و دل و دماغی برای آشپزی نداشتید. می‌خواهید بدون اینکه از بیرون غذایی سفارش بدهید، در زمانی کوتاه یک غذای رستورانی و خوشمزه را آماده کنید. پس اگر به دنبال طرز تهیه غذایی، راحت و لذیذ هستید باید کراکت سیب زمینی خوشمزه و فوری به روش رستورانی را امتحان کنید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

کراکت سیب زمینی، یک انتخاب سالم و ساده

کراکت سیب زمینی، یک فینگر فود ساده و سالم با کالری مناسب است، البته شما می‌توانید این خوراک جذاب را، به عنوان وعده غذایی نیز سرو کنید. مایه اصلی کراکت، در اصل سیب زمینی پخته است، که به خمیری نرم تبدیل و در آرد و تخم مرغ غلتانده شده و در نهایت در روغن داغ سرخ می‌شود.

خوبی کراکت این است که، تنوع زیادی دارد و می‌توانید آن را حتی با ساده‌ترین مواد غذایی که در خانه دارید درست کنید. محتویات درون کراکت، می‌تواند پنیر، سوسیس، گوشت چرخ کرده، سینه مرغ و یا حتی سبزیجات باشد. این انتخاب به ذائقه شما بستگی دارد، پس خودتان را محدود نکرده و هر کدام را که دوست دارید انتخاب کنید. در ادامه می‌خواهیم به شما، طرز تهیه کراکت سیب زمینی با گوشت چرخ کرده را آموزش دهیم. در کنار آن اشاره‌هایی هم، سایر رسپی‌های کراکت خواهیم داشت، پس با ما همراه باشید.

کراکت سیب زمینی و گوشت چرخ کرده
کراکت سیب زمینی یک فینگر فود خوشمزه و سالم محسوب می‌شود

مواد لازم برای تهیه کراکت سیب زمینی با گوشت چرخ کرده

  • 4 عدد سیب زمینی متوسط
  • 150 گرم گوشت چرخ کرده
  • پیاز یک عدد
  • پنیر پیتزا به مقدار لازم
  • آرد سفید 200 گرم
  • آرد سوخاری 200 گرم
  • تخم مرغ 2 عدد
  • رب به مقدار لازم
  • قارچ 3 عدد (اختیاری)
  • یک سوم از فلفل دلمه (اختیاری)
  • گشنیز و جعفری (اختیاری)
  • نمک، فلفل سیاه و قرمز، پودر سیر و زردچوبه به مقدار لازم

میزان مواد و ادویه‌های گفته شده کاملا به سلیقه شما بستگی دارد و می‌توانید آن را کم یا زیاد کنید. مواد اختیاری هم، صرفا برای دادن چاشنی و مزه بیشتر به طرز تهیه اضافه شدند، اگر اهل امتحان مزه‌های جدید نیستید، آن‌ها را حذف کنید.

کراکت سیب زمینی با گوشت
شما می‌توانید همراه با کراکت سیب زمینی هر نوع چاشنی که دوست دارید سرو کنید

بیائید آشپزی را شروع کنیم!

  1. بیائید با پخت سیب زمینی‌ها شروع کنیم. قابلمه را با آب پر کرده و بعد از شستشوی سیب زمینی‌ها، آن‌ها را درون قابلمه گذاشته و بگذارید آب پز شوند. می‌توانید از روش بخار پز هم استفاده کنید.
  2. حالا که سیب زمینی‌ها پخته، پوست آن‌ها را کنده و از یک رنده برای پوره کردن استفاده کنید. اگر زمان چندانی ندارید و می‌خواهید انرژی کمتری مصرف کنید، از چرخ گوشت استفاده کنید.

برای پوره کردن سیب زمینی در چرخ گوشت، باید آن‌ها را با چاقو به تکه‌های کوچک تقسیم کنید. با اینکار فشار زیادی به موتور دستگاه وارد نمی‌کنید. هر بار مقدار کمی از سیب زمینی‌ها را درون دستگاه بریزید، تا نیازی به تعمیر چرخ گوشت نداشته باشید. شما می‌توانید برای دانستن شیوه صحیح استفاده از این دستگاه، مقاله نگهداری از چرخ گوشت را مطالعه کنید.

  1. حالا نوبت اضافه کردن چاشنی‌ها، به سیب زمینی است. تخم مرغ و ادویه‌های دلخواهتان را، به پوره اضافه کنید. به خمیر دقت نکنید، نباید زیادی شل و یا سفت باشد.
  2. برویم سراغ محتویات کراکت، ابتدا پیاز را درون ماهیتابه ریخته و بعد گوشت چرخ کرده را اضافه کنید. اجازه دهید مواد کمی تفت بخورند.
پیشنهاد مطالعه
پيش غذاي مجلسي
میزان و نوع ادویه‌هایی که برای کراکت انتخاب می‌کنید، به سلیقه شما بستگی دارد
  1. فلفل دلمه‌ای و گشنیز و جعفری و قارچ را فراموش نکنید، آن‌ها را ریز خرد کرده و به گوشت اضافه کنید. این‌ها چاشنی‌های گوشت هستند و طعم بهتری به آن می‌دهند. اگر طرفدارشان نیستید، هیچ الزامی نیست حدفشان کنید.
  2. حالا برای اینکه گوشت مزه دار شده، رنگ و روی بهتری به خود بگیرد کمی رب به آن اضافه کنید. رب می‌تواند کمی مزه ادویه‌ها را تحت تاثیر قرار دهد.
  3. حالا که مواد میانی آماده شده، زیر اجاق را خاموش و بگذارید که خنک شود. پوره سیب زمینی را بیاورید، یک کاسه آب برداشته و دستتان را کمی با آب مرطوب کنید تا سیب زمینی به دست شما نچسبد.
  4. روغن اضافی مواد میانی را بگیرید، روغن اضافه می‌تواند باعث وا رفتن کراکت حین سرخ شدن شود. دقت کنید که حجم زیادی از آن‌ها را، درون خمیر سیب زمینی نگذارید. بعد از گذاشتن مواد، باید خمیر کراکت را به شکل دلخواه خود در بیاورید.
تعمیر چرخ گوشت در محل با آچارباز
خدمت تعمیر چرخ گوشت در محل شامل عیب یابی و تعمیر انواع چرخ گوشت است و در دسته خدمات تعمیر لوازم کوچک آشپزخانه سامانه آچارباز قرار می‌گیرد. کند شدن محور خرد کننده، اتصالی کردن سیم‌ها و نچرخیدن چرخ دنده‌ها از جمله مشکلاتی است که با ثبت سفارش در سامانه اعزام تعمیرکار در محل آچارباز می‌توانید آن‌ها را جهت بررسی و عیب یابی به تعمیر کار سیار آنلاین بسپارید:
درخواست تعمیر چرخ گوشت
غذا با سیب زمینی و گوجه
گوشت چرخ کرده تنها گزینه شما نیست سوسیس، مرغ، ژامبون، پنیر و انواع سبزیجات را می‌توانید به عنوان مواد میانی انتخاب کنید
  1. حالا کراکت را ابتدا در آرد سفید، سپس تخم مرغ زده شده و بعد در آرد سوخاری بزنید.
  2. از قبل باید روغن داغ را آماده کرده باشید. یک ماهیتابه گود و نچسب برداشته و درون آن روغن بریزید و بگذارید روغن با شعله کم داغ شود. شعله زیاد، تنها باعث سر ریز شدن روغن در زمان پخت کراکت خواهد شد. عجله نکنید، روغن باید به حد کافی داغ شده باشد، در غیر اینصورت کراکت وا می‌رود.
  3. می‌توانید برای بهتر انجام شدن کار، از سرخ کن استفاده کنید. اما اگر مدت زیادی است که از آن استفاده نکرده‌اید، ابتدا آن را امتحان کنید، زیرا این احتمال وجود دارد که دستگاه خراب شده باشد. پس از آن استفاده نکرده و بعد از پخت و پز، به دنبال تعمیرکار برای تعمیر سرخ کن باشید.
  4. پنیر پیتزا به هر غذایی حال و هوایی فست فودی می‌دهد. می‌توانید بعد از آماده شدن کراکت کمی روی آن پنیر پیتزا ریخته و آن را در مایکروویو قرار دهید.
پیشنهاد مطالعه
کراکت سیب زمینی با پنیر پیتزا
می‌توانید از کمی پنیر پیتزا، به عنوان چاشنی شور و خوش طعم کراکت استفاده کنید

شام و ناهار چی پختی؟ کراکت سیب زمینی!

ناهار یا شام فرقی نمی‌کند، کراکت یک انتخاب عالی برای وعده‌های غذایی شما است. اگر خودتان یا کودکان را از خوردن فست فود و غذای بیرونی منع کرده‌اید، باید این غذای سالم و سریع را امتحان کنید! در ادامه به شما نکاتی را خواهیم گفت، که می‌توانید در رسپی این غذای خوشمزه به کار بگیرید.

  • اگر تمایلی به مواد میانی کراکت ندارید، آن‌ها را حذف کنید. فقط کمی پنیر پیتزا یا پارمسان را به پوره سیب زمینی اضافه کرده و بعد از گرد کردن، آن‌ها را سرخ و با سس یا هر چاشنی دیگری که دوست داشتید سرو کنید.
  • می‌توانید به خود پوره سیب زمینی، علاوه بر پارمسان کمی پیازچه یا جعفری هم بزنید.
  • اگر دوست دارید از سوسیس یا ژامبون برای مواد میانی اضافه کنید، ابتدا از قبل آن‌ها را ریز خرد کرده و کمی سرخ کنید. حتی می‌توانید کمی سوسیس رنده شده به داخل پوره اضافه کنید.
پیشنهاد مطالعه

اگر رسپی کراکت سیب زمینی با گوشت چرخ کرده را امتحان کردید، حتما نظرات خود را با ما در میان بگذارید. اگر هم نکته‌ای از این رسپی می‌دانید که به آن در این مقاله اشاره نشده، برای ما در بخش نظرات بنویسید.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا