×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

سبک زندگیلوازم کوچک آشپزخانه

طرز تهیه برگر گیاهی، غذایی بی نظیر با طعمی دلپذیر!

طرز تهیه برگر گیاهی، غذایی بی نظیر با طعمی دلپذیر!

اگر به تازگی گیاهخوار شده‌اید، شاید دلتان برای مزه کردن یک همبرگر رستورانی تنگ شده باشد. البته، شاید هم در دسته افرادی قرار دارید که، از امتحان کردن همبرگر‌های فست فودی خسته شده‌اند. پس اگر دوست دارید، طعم جدیدی امتحان کنید که هم سالم، خانگی و البته ترد و خوشمزه باشد باید طرز تهیه برگر گیاهی را بدانید. طرز تهیه‌ای که با یکبار امتحان، مشتری همیشگی آن خواهید شد، پس با ما همراه باشید.

طرز تهیه برگر گیاهی، ساده یا سخت؟

اگر از همبرگر‌های گوشتی خسته شده‌اید و به دنبال تغییری در رژیم غذایی خود هستید، برگر گیاهی می‌تواند یک انتخاب عالی برای شما باشد. جدا از امتحان کردن مزه‌های جدید، حبوبات و سبزیجات یک منبع عالی برای تامین ویتامین و پروتئین مورد نیاز شما هستند.

پس با دانستن چند طرز تهیه برگر گیاهی، دیگر نیازی به همبرگر‌های چرب و فست فودی ندارید. پس با خیال راحت، برگر گیاهی را امتحان کنید و ترسی از اضافه وزن و کالری نداشته باشید. ادویه‌های تند و طعم دار دوست دارید؟ عاشق مزه سیر در غذا هستید؟ دلتان می‌خواهد کمی سبزیجات تازه در برگر بریزید؟ خبر خوب اینکه هیچ محدودیتی در طرز تهیه برگر گیاهی ندارید، در این دستورالعمل‌ها تنها سلیقه شما است که اهمیت دارد. حتی می‌توانید کمی سیب زمینی سرخ کرده، کنار برگر گیاهی بگذارید. ذرت و کلم خرد شده نیز، می‌توانند به عنوان تنقلات در کنار برگر قرار بگیرند.

پس نگران طعم و مزه برگر گیاهی نباشید، چون این غذا برای خوشمزه و خوش طعم شدن نیازی به چربی و گوشت ندارد. گیاه، گیاه و گیاه و البته کمی طعم دهنده‌های طبیعی، در پخت برگر به کمک خواهند کرد، پس بیشتر از این صبر نکنید لوازم مورد نیاز را بیاورید تا آشپزی را شروع کنیم.

برگر گیاهی
ادویه و چاشنی برگر گیاهی، فقط و فقط به سلیقه شما بستگی دارد

برگر قارچ، شما هم امتحان کنید!

با اولین گاز از برگر قارچ، بافت و طعمی که قارچ پخته شده دارد شما را یاد گوشت مزه دار شده خواهد انداخت. باور کنید، از مزه عالی این برگر گیاهی شگفت زده خواهید شد و البته متعجب، که چرا تا به حال امتحانش نکرده‌اید؟ اما هنوز هم دیر نشده، پس دست به کار شوید و پختن برگر قارچ را شروع کنید.

طرز تهیه برگر قارچ

  • نصف یک پیاز سفید
  • دو عدد سیر خرد شده
  • یک قاق غذاخوری روغن زیتون
  • 250 گرم قارچ خرد شده
  • یک دوم گل کلم
  • نصف یک قاشق غذاخوری رزماری
  • شش قاشق غذاخوری آرد بادام
  • نمک و فلفل به میزان لازم
تعمیر غذاساز در محل با آچارباز
تعمیر و عیب یابی غذاساز در محل، یکی از خدمات ارائه شده، توسط سامانه اعزام تعمیرکار به محل آچارباز است. کند شدن سرعت چرخش تیغه‌ها، از کار افتادن دکمه‌ها و پاره شدن سیم از جمله مشکلاتی است که با ثبت سفارش در اپلیکیشن ارائه خدمات آنلاین آچارباز می‌توانید آنها را جهت بررسی و رفع ایراد به تعمیرکار سیار آچارباز بسپارید.
درخواست تعمیر غذاساز
همبرگر گیاهی
انتخاب برگر گیاهی به عنوان یک وعده غذایی، می‌تواند تغییری بزرگ در برنامه خوراک شما ایجاد کند

به شما مواد لازم برای تهیه برگر قارچ را گفتیم، اگر دوست دارید می‌توانید بر حسب سلیقه خود این دستور تهیه را تغییر دهید. فلفل قرمز به غذا بزنید و یا کمی سبزی تازه به مواد اضافه کنید. هیچ محدودیتی ندارید و تنها، سلیقه شما است که اهمیت دارد.

در دستور تهیه این غذا، تنها یک قانون وجود دارد و آن‌ هم استفاده از غذاساز است. شما نمی‌توانید با استفاده از چاقو، کلم و قارچ را در حد دستور تهیه این برگر ریز کنید. پس برای ریز کردن قطعات گل کلم، از غذاساز استفاده کنید. اگر آخرین باری که از غذاساز استفاده کرده‌اید را به یاد نمی‌آورید، بعد از سرهم کردن دستگاه را روشن کرده و ببینید سالم است یا نه؟ اگر نیازی به تعمیر غذاساز نمی‌بینید، وقت را تلف نکنید، آشپزی را شروع کنید.

پیاز خرد شده و روغن زیتون را در یک ماهیتابه بریزید و آن را روی حرارت متوسط قرار داده و بگذارید در حدود دو دقیقه بپزد. حالا سیر و قارچ خرد شده را اضافه کنید، لازم نیست قارچ را خیلی ریز خرد کنید شما فقط برای گل کلم نیاز به غذاساز دارید. حالا نوبت ریختن ادویه‌ها است، در این دستور غذا، ما ریختن رزماری را پیشنهاد کردیم اما شما می‌توانید هر ادویه‌ای که دوست دارید به این غذا اضافه کنید. قارچ و گل کلم باید طعم و مزه داشته باشند، پس نمک و فلفل را فراموش نکنید.

پیشنهاد مطالعه
طرز تهیه برگر گیاهی
هیچ اشکالی ندارد اگر می‌خواهید، کمی در طرز تهیه برگر گیاهی تغییر ایجاد کنید

حالا اجاق را خاموش کنید و بگذارید مواد درون ماهیتابه خنک شوند. تا مواد به دمای محیط می‌رسند، شما هم کار‌های دیگر را انجام دهید. فر را روشن کرده و آن را در دمای 200 درجه سانتی گراد قرار دهید، روی سینی فر هم کاغذ روغنی بگذارید.

یک کاسه بزرگ برداشته و مواد خنک شده را درون آن بریزید، گل کلم را هم به این ترکیب اضافه کنید. حالا یک کاسه کوچک برداشته و آن را از آب پر کرده و دستتان را با آن مرطوب کنید. کمی از ماده خام قارچ برگر برداشته و آن را در دستتان به شکل یک همبرگر در بیاورید. گفتیم که باید، برای خنک شدن مواد صبر کنید چون دستان شما هست که به عنوان قالب برگر عمل می‌کند.

برگرگیاهی
چاشنی برگر گیاهی می‌تواند ترکیبی از فلفل قرمز، زیره، رزماری و پاپریکا باشد

اگر احساس می‌کنید که، بافت قارچ برگر کمی شل است باید به آن آرد بادام اضافه کنید. آرد بادام را حذف نکنید، مگر اینکه بخواهید قارچ برگری نرم داشته باشید. حالا که مواد را به شکل برگر در آورده‌اید، آن‌ها را روی سینی فر بگذارید.

فر از قبل با حرارت 200 درجه سانتی گراد گرم شده است، پس الان فقط باید زمان را تنظیم کنید. تایمر را روی 30 دقیقه گذاشته و سینی فر را درون دستگاه قرار دهید. حالا که برگر قارچ شما در حال برشته شدن است، تنقلاتی که دوست دارید با این غذای خوشمزه میل کنید را آماده کنید. سبزیجات دوست دارید؟ چطور است با خرد کردن کمی کاهو یا کلم شروع کنیم؟ برش‌های نازک و رشته‌ای را فراموش نکنید، برش‌های رشته‌ای نه تنها ظاهر غذای شما را متفاوت می‌کنند بلکه بسیار اشتهاآور هم هستند. نان همبرگر را برداشته و مقداری کاهو خرد شده، کلم و گوجه روی آن قرار دهید.

30 دقیقه تمام شده و برگر قارچ شما آماده است، آن را برداشته و روی مخلفات بگذارید. بفرمائید برگر قارچ، بدون ذره‌ای گوشت و چربی!

پیشنهاد مطالعه
خواص برگر گیاهی
با کمی سس و کاهو و کلم، می‌توانید مزه همبرگر گیاهی را دو چندان کنید

طرز تهیه برگر گیاهی، سرشار از مواد مقوی!

اگر به دنبال برگری گیاهی، اما با طعم و مزه‌ای بسیار شبیه به گوشت هستید، این طرز تهیه را از دست ندهید. مطمئن باشید، بچه‌ها عاشق این همبرگر گیاهی خواهند شد و شما آن را در برنامه غذایی خانواده قرار خواهید داد. پس بیش از این صبر نکنید، بیائید باهم برگر گیاهی را درست کنیم.

طرز تهیه برگر گیاهی

  • یک فنجان برنج پخته شده
  • یک فنجان خرده نان
  • یک دوم قاشق غذاخوری روغن خوراکی آوواکادو
  • یک دوم پیاز متوسط
  • یک قاشق غذاخوری فلفل سیاه و قرمز، زیره، پاپریکای دودی و مقداری نمک
  • یک و یک دوم فنجان لوبیای سیاه پخته شده
  • یک سوم فنجان پودر پانکو
  • سه یا چهار قاشق غذاخوری سس BBQ
همبرگر گیاهی با قارچ
با یک همبرگر گیاهی بدون چربی، با اضافه وزن و کلسترول خداحافظی کنید

شعله اجاق گاز را روی حرارت متوسط قرار دهید، یک ماهیتابه چدنی برداشته و خرده نان و پودر پانکو را در آن ریخته و آرام آرام برای پنج الی هفت دقیقه تفت دهید. این دو ترکیب را مرتب هم بزنید، تا طلایی و معطر شود. یک ظرف برداشته و خرده نان و پودر پانکو تفت داده شده را، درون آن بریزید و بگذارید که خنک شود.

همان ماهیتابه را دوباره روی حرارت متوسط قرار دهید، پس از اینکه داغ شد روغن و پیاز را درون آن بریزید. بعد از گذشت چند دقیقه به روغن و پیاز سرخ شده، ادویه‌هایی را که دوست دارید اضافه کنید.

یک ظرف بزرگ بردارید و کنسرو لوبیای سیاه را در آن خالی کنید، با استفاده از یک گوشتکوب برقی و یا حتی یک چنگال آن را به خوبی له کنید.

همبرگر خانگی
قارچ و لوبیای سیاه، طعم و بافتی شبیه به مزه گوشت دارند

حالا وقت آن رسیده که برنج پخته شده، پیاز سرخ شده، خرده نان‌های طلایی، سس BBQ خوشمزه و ادویه تفت داده شده را به لوبیای سیاه له شده اضافه کنید.

اگر قالب همبرگر زن دارید کار شما راحت است، مقداری از مایه همبرگر گیاهی را درون قالب گذاشته و تمام، فقط کافیست همبرگر گیاهی خوشرنگ را روی صفحه گریل بزارید.

اما اگر قالب را ندارید، کافیست مایه را با دستانتان به شکل همبرگر در بیاورید. اگر عاشق همبرگر هستید، باید راهی پیدا کنید که پخت آن ساده و راحت باشد و در عین حال طراوت غذا را نیز حفظ کند. یک صفحه گریل نچسب برای پخت و پز همبرگر در نظر بگیرید، شما می‌توانید با این صفحه فیله مرغ و یا حتی ماهی را هم کباب کنید و خط‌های کبابی زیبا روی همبرگر بندازید. این هم از برگر گیاهی تازه و خوشمزه، باید امتحان کنید!

برگر لوبیا سیاه
شما حتی می‌تواندی کمی برنج پخته شده به مایه همبرگر گیاهی اضافه کنید
پیشنهاد مطالعه

طرز تهیه برگر گیاهی، سریع و آسان

فقط با سه ماده اصلی و چند چاشنی خوشمزه، شما یک برگر گیاهی لذیذ و خارق العاده خواهید داشت. برگر خوش طعمی که مزه آن هیچ کجا یافت نمی‌شود. می‌دانیم فقط با یکبار امتحان این برگر، بار‌ها و بار‌ها آن را امتحان خواهید کرد.

طرز تهیه برگر گیاهی لذیذ و ساده

  • یک دوم پیاز خرد شده
  • یک قوطی کنسرو لوبیای سیاه
  • یک دوم قاشق چایخوری نمک
  • یک قاشق چایخوری پودر سیر
  • پودر نان به مقدار لازم
  • یک قاشق چایخوری پودر پیاز
  • یک دوم فنجان آرد
  • یک عدد فلفل دلمه‌ای
  • روغن به میزان لازم
اشپزی بدونه گوشت
اگر دوست دارید، می‌توانید از کمی پنیر هم برای مزه دار کردن برگر استفاده کنید

یک ماهتیابه برداشته و آن را روی حرارت متوسط قرار دهید، فقط کمی روغن اضافه کنید و بعد از گرم شدن تابه پیاز‌ها را درون آن بریزید و برای سه الی پنج دقیقه هم بزنید تا پیاز‌ها حالتی کاراملی پیدا کنند.

در یک کاسه بزرگ لوبیا‌های سیاه را ریخته و سپس با چنگال، آن‌ها را له کنید. فلفل دلمه‌ای را برداشته و آن را با یک چاقوی تیز، خرد و ریز کنید. فلفل دلمه‌ای برای دادن عطر و چاشنی به این برگر اضافه می‌شود، پس از درشت خرد کردن آن خودداری کنید.

تهیه همبرگر بدون گوشت
برای تهیه همبرگر بدون گوشت، کافیست از حبوبات و سبزیجات کمک بگیرید

در یک کاسه بزرگ، پیاز سرخ شده، لوبیا و نان خرد شده و بقیه ادویه‌ها را بریزید و باهم خوب مخلوط کنید تا مایه برگر گیاهی قوام بیابد. اگر احساس می‌کنید مایه برگر، هنوز کمی وا رفته است چند قاشق غذا خوری آرد به آن اضافه کنید.

حالا باید ماهیتابه را برداشته و کمی روغن در آن بریزید، لازم نیست خیلی ماهیتابه و روغن را داغ کنید. چون شاید اینگونه همبرگر شما خیلی سریع سرخ شود، اما قسمت میانی آن نپخته خواهد ماند. پس برای سرخ کردن همبرگر‌ها عجله نکنید و آن‌ها را در حرارتی مناسب بپزید. همبرگر‌های سرخ شده را برداشته و آن‌ها را در یک بشقاب همراه با کمی سبزیجات سرخ شده، کاهو و کمی سیب زمینی سرو کنید. این هم از یک همبرگر گیاهی لذیذ و تازه!

قارچ برگر بدون گوشت
شما می‌توانید برای تهیه برگر گیاهی کنسرو لوبیای سیاه را از فروشگاه‌های آنلاین تهیه کنید

خواص برگر گیاهی، بدون نگرانی فست فود بخورید!

همبرگر یک فست فود خوشمزه و پر طرفدار است، اما این دلیل نمی‌شود چشم روی مضرات و چربی که این غذا دارد ببندیم. بنابراین اگر از خوردن غذا‌های ناسالم خسته شده‌اید و می‌خواهید تغییری در رژیم غذایی خود بدهید برگر گیاهی را امتحان کنید. همچنین اگر بعد از مدت‌ها گیاه خواری، دلتان برای مزه همبرگر و غذا‌های فست فودی تنگ شده است، برگر گیاهی یک گزینه عالی برای شما است. زیرا هم مزه یک همبرگر خوشمزه را دارد و هم به دلیل سبزیجات و حبوبات به کار رفته در آن برای بدن بسیار مفید است.

همبرگر گیاهی با قارچ
برگر گیاهی طعم و مزه‌ای بسیار شبیه به بافت گوشت دارد

سبزیجات و حبوبات دیگری که می توان با آن‌ها برگر درست کرد!

همانطور که در ابتدای صحبتمان اشاره کردیم، شما هیچ محدودیتی در انتخاب سبزیجات و ادویه جات برگر گیاهی ندارید. از هویج گرفته تا قارچ از اسفناج گرفته تا کلم بروکلی و حتی کدو سبز و فلفل دلمه‌ای همه و همه می‌توانند یک گزینه ایده آل برای مزه دار کردن برگر گیاهی باشند. در این مقاله به شما چند طرز تهیه برگر گیاهی را گفتیم، اگر گیاهخوار هستید و طرز تهیه‌ای را می‌دانید که در این مقاله به آن اشاره نشده خوشحال می‌شویم آن را با ما در میان بگذارید. اگر هر یک از طرز تهیه برگر‌های گیاهی را درست کردید، نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا