×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم کوچک آشپزخانه

چرا چای ساز روشن نمی‌شود؟

روشن نشدن چای ساز

این روزها که زندگی‌ها ماشینی شده و همه باید سریع آماده شده و به سرکار بروند، استفاده از چای ساز به دلیل سرعت بالایش در جوشاندن آب و آماده کردن چای صبحگاهی بسیار طرفدار دارد. استفاده مداوم از این دستگاه ممکن است سبب روشن نشدن چای ساز شود، در این مواقع به این سوال که چرا چای ساز روشن نمی شود؟ پاسخ می‌دهیم. در این راستا وبلاگ آچارباز قصد دارد، 5 دلیل روشن نشدن چای ساز و راه حل‌های آنها را با شما در میان بگذارد. پس با ما همراه باشید.

چنانچه با راهنمایی‌های ارائه شده، نتوانستید مشکل دستگاه را حل کنید می‌توانید تعمیر چای ساز خود را به کارشناسان آچارباز بسپارید.

پنج دلیلی که سبب روشن نشدن چای ساز می‌شود؟

زمانیکه چای ساز روشن نمی‌شود، دلایل مختلف دارد که گاهی می‌توان بدون حضور یک تعمیرکار مشکل را برطرف کرد. با ما همراه باشید تا به بررسی دلایل روشن نشدن چای ساز بپردازیم:

تعمیر چای ساز با آچارباز
تعمیر چای ساز آچارباز، یکی از خدمات آنلاین و سیار نصب،سرویس و تعمیر لوازم خانگی آچارباز است. سوختگی قطعات، از کار افتادن دستگاه چای ساز، ضعیف شدن دستگاه ها،گرم نماندن چای در این دستگاهها از جمله مشکلاتی است که با ثبت سفارش در سامانه اعزام تعمیرکار آچارباز می‌توانید، آن‌ها را بررسی و رفع کنید:.
تعمیر چای ساز

اشکال در اتصالات برق اولین دلیل روشن نشدن چای ساز

اولین دلیلی که برای روشن نشدن چای ساز باید به آن بپردازید، خرابی پریز برق آن است. برای بررسی این مشکل دستگاه چای ساز را به یک پریز دیگر وصل کنید. اگر مشکل برطرف نشد باید به بررسی اتصال‌های برقی دستگاه بپردازید. منظور ما از اشکال در اتصالات برقی چای ساز، ایراد در دو شاخه کلید و یا کابل چای ساز هستند.

  • برای بررسی دوشاخه در قسمت میانی دستگاه یک پیچ وجود دارد که باید آن را باز کنید و اتصالات برق دوشاخه را بررسی کنید.
  • گاهی این اتصال‌ها دچار قطع می‌شوند و یا از جایی بریده شده و یا پاره شده‌اند. در صورتی که اتصال‌های برق تاشده باشند و یا در کابل قطعی برق به وجود آمده، باید آنها را تعویض کنید.
پریز برق
گاهی دلیل روشن نشدن چای ساز، اختلال در پریز برق متصل شده به آن است.

روشن نشدن چای ساز به دلیل جاگذاری نامناسب قوری روی صفحه چای ساز

ساده‌ترین دلیل روشن نشدن چای ساز پس از بررسی مشکل پریز برق و یا کابل و دوشاخه، قرار نگرفتن درست قوری و کتری روی صفحه چای ساز است. طراحی دستگاه چای ساز به گونه‌ای است که کتری و قوری باید در جای خود و به صورت درست قرار گیرند تا چای ساز روشن شود. بنابراین بهتر است، جاگذاری قوری و کتری روی دستگاه را بررسی کنید.

خرابی در کلید روشن و خاموش دستگاه

از جمله دلایل دیگر روشن نشدن چای ساز، خرابی کلید روشن و خاموش دستگاه است. کلید چای ساز نقش مهمی در به جوش رساندن کتری و گرم نگه داشتن چای دارد. زمانیکه کلید چای ساز خراب می‌شود، دستگاه نمی‌تواند روشن شود و کار خود را به درستی انجام دهد. خرابی کلید روشن و خاموش دستگاه اغلب به دلایل زیر اتفاق می‌افتد:

پیشنهاد مطالعه

خرابی کلید چای ساز

  • در این شرایط قاب دستگاه را از پشت باز کنید تا به پلاتین‌های کلید دست یابید.
  • پلاتین‌های کلید را بررسی کنید که نوک آنها خال برداشته‌اند یا نه!
  • اگر نوک پلاتین‌ها خال برداشته باشند، آنها را تمیز کنید.
  • برای تمیز کردن نوک پلاتین‌ها باید از یک سمباده کمک بگیرید.
  • اگر نوک پلاتین‌ها خال بر نداشته باشند، باید فاصله پلاتین‌ها را تنظیم کنید.
  • برای این کار باید پلاتین‌ها را کمی خم کنید.
  • در نهایت تمامی قطعات کلید چای ساز را به یکدیگر وصل کنید.
تعمیرکار چای ساز
از آنجا که تعمیر خرابی کلید چای ساز یک کار حساس است، چنانچه مهارت لازم در این زمینه ندارید بهتر است از افراد فنی و ماهر برای به تعمیر کلید چای ساز کمک بگیرید.

خرابی پایانه ها

اگر مشکل روشن نشدن چای ساز از خرابی کلید روشن/خاموش دستگاه نباشد، ایراد در پایانه دستگاه است که باید آن را تعویض کرد.

پیشنهاد مطالعه

خرابی  ترموستات چای ساز

دلیل چهارم که باعث روشن نشدن چای ساز می‌شود، اشکال در ترموستات دستگاه است. ترموستات در چای ساز دمای دستگاه و آب را کنترل می‌کند و هنگام جوشاندن آب را مشخص می‌کند. در صورتیکه اشکال در ترموستات چای ساز باشد، چاره‌ای جز تعویض آن ندارید.

زمانیکه کلید چای ساز خراب می‌شود، دستگاه نمی‌تواند روشن شود و کار خود را به درستی انجام دهد

خرابی برد چایساز

دلیل پنجم روشن نشدن دستگاه، خرابی برد چای ساز است. برد الکترونیک چای ساز، برق رسانی دقیق را بین قطعات دستگاه انجام می‌دهد. زمانیکه برد دستگاه خراب شده باشد، عملکرد برق رسانی چای ساز درست انجام نمی‌شود.

زمانیکه می‌خواهید به بررسی برد الکترونیک چای ساز بپردازید، باید :

  • قسمت پشتی دستگاه را باز کرده و اتصالات موجود در آن را بررسی کنید.
  • به شما توصیه می‎شود چون اتصالات برد چای ساز بسیار حساس هستند، تعمیر چای ساز را به دست یک تعمیرکار خبره بسپارید.

پیشنهاد مطالعه

قرار گرفتن درست کتری و قوری
یکی از دلایل ساده روشن نشدن چای ساز، قرار نگرفتن درست کتری و قوری در جای خودشان است.

در این مقاله سعی براین داشتیم تا ضمن بررسی دلایل مختلف روشن نشدن چای ساز، راه حل های آن را نیز با شما در میان بگذاریم. چنانچه شما فرد فنی نیستید و در این امر مهارت لازم را ندارید، می توانید از اپلیکیشن و یا وب سایت آچارباز کمک بگیرید تا تعمیرکاران ما در کمترین زمان ممکن به کمک شما بیایند.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا