×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

یخچال و فریزر

عیب یابی یخچال ال جی به صورت مرحله به مرحله

عیب یابی یخچال ال جی

 یخچال های ال جی یکی از پرطرفدارترین یخچال‌ها در ایران هستند و مدل‌های مختلفی دارند. با وجود کیفیت بالا، این دستگاه‌ها هم ممکن است دچار مشکل شوند. گاهی مشکل، چندان جدی نیست و خود شما می‌توانید به راحتی در خانه عیب یابی یخچال ال جی را انجام دهید؛ اما در برخی شرایط، یک قطعه مهم از یخچال خراب شده است. در شرایط خرابی قطعات مهم برای جلوگیری از آسیب بیشتر به یخچال باید یک تعمیرکار ماهر، دستگاه شما را بررسی و عیب یابی کند. شاید این سوال برای شما پیش آید که چطور مشکل‌های کوچک را از خرابی قطعات مهم تشخیص دهیم، در ادامه این مقاله از آچارباز همراه با ما باشید تا به این سوال پاسخ دهیم. اگر برای تعمیر یخچال نیاز به کمک تعمیرکار ماهر دارید می‌توانید از خدمات آچارباز استفاه کنید.

عیب یابی یخچال ال جی  که خنک نمی‌کند و یخ نمی‌زند

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای یحچال ال جی ایجاد شود، خنک نشدن یخچال است. این مشکل ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد، از جمله:

کثیف بودن کویل‌های کندانسور

کندانسور یک شبکه از لوله‌های نازک در پشت یخچال است. در این لوله‌های نازک گاز خنک‌کننده یا مبرد جریان دارد. مبرد گرمای داخل یخچال را جذب و با عبور از کویل آن را با محط تبادل می‌کند. کثیف بون لوله‌های کوی به دلیل ذرات گردوغبار و … از تبادل گرما بین ماده مبرد و محیط جلوگیری می‌کند. برای حل این مشکل باید لوله‌های مبرد را به آرامی و با یک مسواک یا برس نرم تمیز کنید. در حین تمیز کردن باید مراقب باشید که به کویل آسیبی وارد نشود.

تعمیر یخچال و فریزر در محل با آچارباز
در صورت مشاهده هرگونه مشکل در نصب و راه اندازی یخچال و همچنین خرابی یخچال خود، به راحتی می‌توانید در سامانه آچارباز درخواست خود را ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید.
تعمیرات یخچال فریزر

مشکل در عملکرد موتور فن کندانسور

اگر کویل‌ها تمیز هستند، مورد بعدی که باید برسی کنید، موتور فن کندانسور است. موتور فن کندانسور، هوا را روی کمپرسور و کویل‌ها به جریان در می‌آورد تا خنک شوند. خرابی این بخش هم باعث می‌شود که یخچال به خوبی خنک نشود.

برای عیب یابی یخچال ال جی در چنین شرایطی باید موتور فن را بررسی کنید. ابتدا تیغه فن را به آرامی حرکت دهید که گیر نکرده باشد. اگر تیغه فن آزادانه حرکت نمی‌کند باید آن را تعویض کنید. اگر تیغه آزاد است با یک مولتی‌متر سلامت موتور را بررسی کنید. اگر موتور فن مشکلی داشته باشد، باید آن را تعویض کنید. برای تست سلامت و تعویض موتور فن کندانسور بهتر است از یک تعمیرکار ماهر کمک بگیرید.

عیب یابی یخچال ساید ال جی
اگر یخچال شما خنک نمی‌کند باید بخش‌های مختلف آن مانند، فن اواپراتور، کمپرسور و ترموستات را بررسی کنید.

مشکل در عملکرد موتور فن اواپراتور

اواپراتور هم یک بخش از لوله‌های مسی در داخل یخچال است. در این شبکه از لوله‌های مسی مبرد سرد جریان دارد. فن اواپراتور، هوای درون یخچال را از روی اواپراتور عبور می‌دهد تا خنک شود، بعد از آن هوای خنک را در داخل یخچال به گردش درمی‌آورد. اگر این موتور، کار نکند، یخچال خنک نمی‌شود. برای بررسی این موضوع، با توجه به دفترچه راهنما، محل فن اواپراتور را پیدا و مانند مورد قبل آن را عیب‌یابی کنید.

بررسی سلامت رله استارت کمپرسور

 رله استارت قطعه‌ای است که کار باعث روشن شدن کمپرسور می‌شود. اگر رله استارت مشکلی داشته باشد، ممکن است کمپرسور گاهی کار نکند یا اصلا کار نکند. برای بررسی سلامت رله، ابتدا با توجه به مدل و دفترچه راهنما، جای آن را پیدا کنید.

با استفاده از یک مولتی‌متر سلامت قطعه را بررسی کنید. باید بدانید که اگر رله بوی سوختگی می‌دهد، نیاز به تعویض دارد.

مشکل در عملکرد ترموستات یخچال

مرحله بعدی برای عیب یابی یخچال ال جی ، بررسی وضعیت ترموستات یخچال است. ترموستات قطعه‌ای است که عملکرد درست کمپرسور، موتور فن اواپراتور و موتور فن کندانسور را کنترل می‌کند. بعد از اطمینان از سلامت این قطعات باید ترموستات را بررسی کرد.

اگر ترموستات به خوبی کار نکرد، کارکرد سیستم خنک‌کننده یخچال، دچار مشکل می‌شود. برای تست سلامت ترموستات دمای یخچال را از پایین‌ترین دمای ممکن روی بالاترین دمای ممکن تنظیم کنید. باید یک صدای کلیک از یخچال بشنوید. اگر این صدا شنید ه نشد، احتمالا ترموستات شما مشکل دارد. برای تعویض ترموستات باید از یک تعمیرکار ماهر کمک بگیرید.

خرابی برد کنترل دما و برد اصلی

اگر با بررسی موارد بالا، مشکل دستگاه شما حل نشد، احتمالا خرابی برد کنترل دما یا برد اصلی دلیل خنک نشدن یخچال است. بردهای یخچال ال جی به ندرت دچار مشکل می‌شوند. علت آسیب به این بردها نوسانات ولتاژ برق یا استفاده نادرست از دستگاه است. برای عیب یابی یخچال ال جی در این مواقع باید از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

عیب یابی یخچال فریزر ال جی
برای حل مشکلات یخچال ال جی می‌توانید از خدمات آچارباز استفاده کنید.

با استفاده از مراحل بالا می‌توانید عیب یابی یخچال ال جی در مواقعی که خنک نمی‌کند را انجام دهید. به خاطر داشته باشید که اگر یخچال شما نیاز به تعویض قطعه داشت، حتما از یک فرد ماهر بخواهید تا این کار را انجام دهید. آچارباز یک تیم ماهر از تعمیرکاران یخچال فریزر دارد که آماده ارائه بهترین خدمات به شما هستند. برای تعمیر یخچال خود می‌توانید در سایت یا اپلیکیشن ما رخواست ثبت کنید.

تعمیر یخچال و فریزر در محل با آچارباز
در صورت مشاهده هرگونه مشکل در نصب و راه اندازی یخچال و همچنین خرابی یخچال خود، به راحتی می‌توانید در سامانه آچارباز درخواست خود را ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید.
تعمیر یخچال و فریزر

عیب یابی یخچال ساید ال جی که آب سردکن آن کار نمی کند

کار نکردن آب سردکن یخچال ال جی دلایل مختلفی دارد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

گرفتگی فیلتر آب یخچال

در همه یخچال‌های ساید بای سایدی که به آب شهری متصل می‌شوند، برای جلوگیری از ورود املاح و رسوب آب به داخل آبسردکن، از یک فیلتر سختی‌گیر استفاده می‌شود. این فیلتر معمولا هر شش ماه باید تعویض شود. گاهی توجه نکردن به این موضوع باعث می‌شود که املاح جمع‌شده داخل فیلتر، از ورود آب به آبسردکن جلوگیری کند.

برای بررسی این موضوع می‌توانید فیلتر را بردارید و آب شهری را مستقیم به یخچال وصل کنید. اگر مشکل آبسردکن حل شد، می‌توانید با تهیه یک فیلتر جدید دوباره از آبسردکن استفاده کنید.

فرسودگی یا خرابی شیر ورودی آب

شیر ورودی آب به آب‌سردکن، دریچه‌ای یک‌طرفه است که در صورت خرابی یا کم بودن فشار آب ورودی، باز نمی‌شود. در شرایطی که از آب‌سردکن کار نمی‌کند ابتدا فشار آب ساختمان را چک کنید. اگر فشار آب ساختمان مشکلی نداشت، احتمالا شیر ورودی خراب شده است. بهتر است برای تعویض شیر ورودی از یک فرد ماهر کمک بگیرید.

عیب یابی آب سرد کن یخچال ال جی
صدای زیاد یخچال ال جی ممکن است از شیر ورودی آب آن باشد.

منجمد شدن لوله آب یخچال در داخل درب

گاهی انتخاب دماهای خیلی پایین برای فریزر باعث یخ‌زدن لوله آب یخچال ساید بای ساید می‌شود. برای حل این مشکل، ابتدا مواد غذایی فریزر و یخچال را به دستگاه دیگری منتقل کنید و بعد از آن برق دستگاه را برای حداقل 12 ساعت قطع کنید. بعد از این مدت، دمای فریزر را بین 16- تا 14- تنظیم کنید تا مشکل تکرار نشود. با انتخاب این دماها مواد غذایی شما سالم می‌ماند و نیازی به نگرانی در مورد خراب شدن مواد غذایی وجود ندارد.

در برخی موارد برای حل این مشکل توصیه می‌شود که لوله آب داخل درب فریزر را جدا و در آن بدمید تا از گرفتگی آن مطمئن شوید؛ اما باید گفت که این کار ممکن است باعث صدمه دیدن لوله انتقال آب شود.

پیشنهاد مطالعه

گیر کردن سوئیچ قطع کن در فریزر یا یخچال

سوئیچ قطع‌کن، بخشی از  آب سردکن است. این سوئیچ زمانی که در یخچال یا فریزر (قسمتی که آبسردکن روی آن قرار دارد) باز است، جریان آب را قطع می‌کند. گاهی گیر کردن این سوئیچ باعث از کار افتادن آب سردکن می‌شود. اگر در کارهای فنی مهارت دارید، می‌توانید با استفاده از دفترچه راهنمای یخچال و یک مولتی‌متر، سلامت سوئیچ را بررسی کنید. اگر این قطعه سالم نبود باید آن را تعویض کنید.

ایراد در عملکرد برد آبسردکن

آخرین موردی که برای حل مشکل آبسردکن باید بررسی شود، برد آبسردکن است که تمام عملکردهای این بخش از یخچال ساید بای ساید ال جی را کنترل می‌کند. اگر برد خراب شود؛ ولتاژی در بخش‌های مختلف آبسردکن، جریان نخواهد داشت. این موضوع باعث می‌شود که این بخش کار نکند. برای حل این مشکل باید دستگاه توسط یک فرد ماهر بررسی و عیب یابی شود.

عیب یابی یخچال فریزر ال جی زمانی که صدای زیادی تولید می‌کند

صدای زیاد یخچال ال جی دلایل مختلفی دارد. از جمله مواردی که باعث ایجاد این مشکل می‌شود می‌توان به این مشکلات اشاره کرد:

خرابی شیر ورودی آب یخچال

اگر یخچال شما هنگام پر شدن مخزن یخ‌ساز یا استفاده از آب سردکن صدای زیادی ایجاد می‌کند، احتمالا مشکل دستگاه از شیر ورودی آب است. گفتیم که این شیر، یک دریچه است که ورود آب به یخچال را کنترل می‌کند. به مرور زمان، به دلیل فرسودگی یا استفاده نکردن از فیلتر و جمع شدن رسوبات روی آن، دریچه هنگام باز و بسته شدن، صدای زیادی ایجاد می‌کند. برای حل این مشکل، بهتر است دریچه ورودی آب توسط یک تعمیرکار ماهر عوض شود.

آخرین موردی که برای حل مشکل آبسردکن باید بررسی شود، برد آبسردکن است که تمام عملکردهای این بخش از یخچال ساید بای ساید ال جی را کنترل می‌کند.

گیر کردن جسم خارجی در پره‌ها یا تیغه‌های فن‌ها

در یخچال ال جی برای گردش هوای سرد و انتقال گرما به بیرون از محفظه داخلی، از فن‌های مختلفی استفاده می‌شود. اگر یک جسم خارجی مثل مواد غذایی، پرزهای فرش یا حتی گرد و غبار به تیغه‌ها گیر کند، باعث ایجاد صدای زیاد می‌شود.

کمپرسور و فن کندانسور
صدای زیاد یخچال ال جی ممکن است به دلیل خرابی فن یا گیر کردن جسم خارجی در ان باشد.

در این شرایط، صدا با باز کردن یکی از درهای دستگاه بیشتر می‌شود. برای بررسی و حل این مشکل از بیرونی‌ترین فن یخچال یعنی فن کندانسور شروع کنید. برق یخچال را قطع کنید. به قسمتی پشتی دستگاه بروید و فن کندانسور را با توجه به دفترچه راهنما پیدا کنید.

با دست، پره‌های فن را به آرامی حرکت دهید. اگر جسم خارجی در بین پره‌ها گیر کرده است سعی کنید آن را با استفاده از پنس یا موچین خارج کنید. استفاده از وسایلی مثل قیچی یا قاشق برای این کار ممکن است به فن، آسیب بیشتری وارد کند.

اگر مشکل از فن کندانسور نبود، به سراغ فن اواپراتور بروید و آن را هم مانند فن کندانسور بررسی کنید. اگر در کارهای فنی تجربه دارید بهتر است فن‌ها را کمی روغن‌کاری کنید.

مشکل موتور فن کندانسور یا فن اواپراتور

خرابی یا مشکل در یاتاقان یکی از این فن‌ها هم می‌تواند باعث ایجاد سر و صدای زیاد شود. اگر بعد از بررسی تیغه‌های فن، مشکل حل نشد، باید یک تعمیرکار ماهر، وضعیت هر دو فن را بررسی و در صورت نیاز آن‌ها را عوض کند.

خرابی قطعات داخلی کمپرسور

اگر صدای زیاد دستگاه از بخش پشتی آن ایجاد می‌شود و فن‌ها هم مشکلی ندارند، احتمال خرابی یا فرسودگی قطعات داخلی کمپرسور یخچال ال جی وجود دارد. در این شرایط کمپرسور کار خود را انجام می‌دهد، یخچال و فریزر سرد هستند؛ اما به مرور زمان این فرسودگی و آسیب بیشتر می‌شود و برای حل مشکل باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

با توجه به این موضوع در اولین فرصت برای تعمیر کمپرسور یخچال اقدام کنید. کمپرسور بخش مهمی از یخچال است؛ به همین دلیل برای تعمیر آن از یک فرد ماهر و با تجربه کمک بگیرید. اگر به خرابی کمپرسور یخچال ال جی خود شک دارید می‌توانید درخواست تعمیر یخچال را در سایت ما ثبت کنید تا کارشناسان ما به بهترین شکل، مشکل شما را حل کنند.

عیب یابی کمپرسور یخچال ال جی
در صورت خرابی کمپرسور یخچال ال جی باید از یک تعمیرکار ماهر و مطمئن برای حل مشکل، کمک بگیرید.

حل مشکل یخچال ساید ال جی زمانی که برفک می‌زند

یخچال‌ فریزرهای ال جی به سیستم برفک‌زدایی مجهز هستند؛ اما خرابی و ایراد در هر یک از اجزای این سیستم باعث ایجاد برفک در فریزر می‌شود. اگر یخچال شما دچار برفک شده است، احتمالا یکی از مشکلات زیر برای یخچال پیش آمده است:

خرابی تایمر یخ‌زدایی

تایمر یخ‌زایی در طول روز چند بار به سیستم یخ‌زدایی دستور روشن شدن و از بین بردن بلورهای یخ ایجاد شده روی کویل‌های اواپراتور و دیگر بخش‌های یخچال را می‌دهد. اگر تایمر یخ‌زدایی خراب شود، این سیستم فعال نمی‌شود و بلورهای یخ به مرور بزرگ شده و باعث ایجاد برفک می‌شوند. برای تشخیص خرابی تایمر یخ‌زدایی باید از یک تعمیرکار ماهر کمک بگیرید. در صورت خرابی تایمر، باید آن را با یک قطعه جدید تعویض کنید.

ایراد در عملکرد هیتر برفک‌زدایی

در سیستم یخ‌زدایی بخشی به نام هیتر وجود دارد که باعث ذوب شدن بلورهای یخ می‌شود. خرابی هیتر هم می‌تواند باعث ایجاد برفک شود. در صورت خرابی این بخش، باید آن را با یک قطعه جدید تعویض کرد.

عیب یابی یخچال ال جی
برفک زدن یخچال ال جی به دلیل ایراد در سیستم یخ‌زدایی آن است.

از کار افتادن ترموستات و سنسور یخ‌زدایی

سنسور یخ‌زدایی و ترموستات یخ‌زدایی هر دو دمای اواپراتور را اندازه‌گیری می‌کنند. اگر دمای اواپراتور از مقدار مشخصی کم‌تر شود؛ یعنی روی آن، بلورهای یخ تشکیل شده است. در این شرایط، سنسور و ترموستات باعث فعال شدن سیستم یخ‌زدایی می‌شوند.

خرابی سنسور یا ترموستات باعث برفک زدن فریزر می‌شود. هر دوی این بخش‌ها قطعات حساسی هستند و بهتر است برای تعمیر یا تعویض آن‌ها از یک تعمیرکار ماهر کمک بگیرید.

مشکل در عملکرد برد برفک زدایی یا برد اصلی

آخرین دلیل برفک زدن یخچال، خرابی برد برفک‌زدایی یا برد اصلی است. برد برفک‌زدایی عملکرد سیستم برفک‌زدایی را کنترل می‌کند. از کار افتادن این برد باعث عمل نکردن این سیستم می‌شود. برد اصلی یخچال، همه عملکردهای این دستگاه را کنترل می‌کند. خرابی یکی از قطعات روی برد یا خود آن، ممکن است باعث عمل نکردن سیستم یخ‌زدایی شود.

عیب یابی یخچال ال جی
برای تعمیر و حل مشکلات یخچال ال جی باید از یک تعمیرکار ماهر و مطمئن کمک بگیرید.

با استفاده از راهنمایی‌های بالا می‌توانید عیب یابی یخچال ال جی در شرایط مختلف را انجام دهید. به خاطر داشته باشید که اگر یخچال شما نیاز به تعویض قطعه داشت، حتما از یک فرد ماهر بخواهید تا این کار را انجام دهد. آچارباز یک تیم ماهر از تعمیرکاران یخچال فریزر دارد که آماده ارائه بهترین خدمات به شما هستند. برای تعمیر یخچال در منزل خود می‌توانید در سایت یا اپلیکیشن ما درخواست ثبت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا