×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

آبگرمکن و پکیج

چگونه سیستم گرمایش از کف را هواگیری کنیم؟

هواگیری سیستم گرمایش از کف

یکی از تاسیسات گرمایشی که در این اواخر استفاده از آن بسیار رایج شده، سیستم گرمایش از کف ساختمان است. اگر شما هم از کاربران این تاسیسات گرمایشی هستید، ممکن است بعد از مدتی سیستم گرمایشی شما بازدهی قبل را نداشته باشد. این ایراد اغلب به دلیل هوا گرفتن در لوله‌ها به وجود می‌آید. برای از بین بردن این ایراد باید به صورت دوره‌ای و حداقل سالی یک‌بار سیستم را هواگیری کنید. در این مقاله از آچارباز نحوه هواگیری سیستم گرمایش از کف و نکاتی که باید در زمان هواگیری رعایت کنید را آموزش می‌دهیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

چانچه با آموزش‌های این مقاله مشکل شما برطرف نشد می‌توانید از متخصصان آچارباز کمک بگیرید. برای تعمیر پکیج و عیب‌یابی سیستم گرمایس از کف خود می‌توانید در سایت یا اپلیکیشن ما درخواست خود را ثبت کنید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

نکاتی که باید قبل از هواگیری سیستم گرمایش انجام دهیم

قبل از هواگیری سیستم گرمایش از کف باید چند نکته را بررسی کنید:

فشار هوا

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث گرم نشدن سیستم گرمایش از کف می‌شود، افزایش یا کاهش فشار در سیستم است. برای از بین بردن این مشکل باید به صورت دوره‌ای فشار هوا سیستم گرمایشی را تست کنید. اغلب کاهش فشار سیستم گرمایشی به دلیل کم شدن حجم آب در لوله‌های سیستم گرمایشی است. برای بالا بردن فشار هوا باید از طریق شیر آب، به لوله‌ها آب اضافه کرده و فشار سیستم را دوباره چک کنید.

شیرهای هواگیری

بعد از چک کردن فشار، هواگیری از طریق شیرهای هواگیری انجام می‌شود. بسته به اینکه سیستم گرمایشی شما از چه مدلی باشد، ممکن است شیرهای هواگیری در محل‌های مختلفی قرار داشته باشند. اگر سیستم گرمایشی از لوله‌های استیل ساخته شده باشد شیر هواگیری در بالای لوله‌ها وجود دارد ولی اگر سیستم از لوله‌های استیل ضد زنگ ساخته شده باشد، شیرها در سمت راست لوله‌ها قرار می‌گیرند.

شیرهای هواگیری گرمایش از کف
در زمان خرید سیستم گرمایش از کف به جنس شیرها و لوله‌های سیستم بسیار توجه کنید. زیرا اگر از جنس نامرغوب ساخته شده باشد، ممکن است به سرعت پوسیده یا سوراخ شوند.
پیشنهاد مطالعه

چگونه سیستم گرمایش از کف را هواگیری کنیم؟

در صورتی که بعد از بررسی فشار هوا و شیرهای هواگیری، تشخیص دادید باید سیستم گرمایشی هواگیری شود باید طبق مراحل زیر هواگیری را انجام دهید:

  1. محل قرارگیری لوله‌ها و شیرهای هواگیری را در اتاق پیدا کنید.
  2. سلامت شلنگ و لوله‌های سیستم گرمایشی را چک کنید.
  3. به مدت 10 دقیقه شیر آب را باز کنید تا همه لوله‌ها از آب پر شود.
  4. از قسمت شیرهای پایین لوله‌ها هواگیری سیستم را انجام دهید.
  5. شیرهوا گیری را تا زمانی که کامل هوا از شیر خارج شود، باز بگذارید.
  6. بعد از 15 دقیقه که هواگیری لوله‌ها انجام شد، شیر هواگیری را ببندید.
تعمیر سیستم گرمایش از کف
تعمیر سیستم گرمایشی از کف بسیار تخصصی است و باید توسط کارشناس فنی انجام شود.

بعد از هواگیری چه کاری انجام دهیم؟

بعد از هواگیری سیستم باید درست کار کردن سیستم گرمایشی را چک کنید. برای اینکار باید فشار هوای سیستم گرمایشی را دوباره بررسی کنید. اگر فشار افزایش یافته باشد، باید سیستم گرمایش از کف به خوبی کار کرده و فضای اتاق بعد از چند دقیقه گرم شود؛ ولی اگر فشار کم باشد، ممکن است مشکلات جدی‌تری مانند ایراد در لوله‌ها، فرسودگی عایق‌های سیستم و … برای سیستم به وجود آمده باشد.

مصرف انرژی سیستم گرمایش از کف
مصرف انرژی سیستم گرمایش از کف از سایر سیستم‌های گرمایشی کم‌تر است.

پیشنهاد می‌شود در صورتی که با این مشکلات روبه‌رو هستید، خودتان تعمیر آن را انجام ندهید. زیرا ممکن است هزینه های بیشتری را به شما تحمیل کند. می‌توانید درخواست خود را در قسمت تعمیر پکیج دیواری در سامانه آچارباز ثبت کنید تا تکنسین فنی در اسرع وقت با شما تماس گرفته و مورد را بررسی کند. اگر مشکل با راهنمایی تلفنی برطرف نشود، کارشناس فنی به محل شما مراجعه کرده و به مشکل سیستم گرمایش از کف شما با کمترین هزینه رسیدگی می‌کند.

تعمیر پکیج در محل با آچارباز
خدمت تعمیر پکیج در محل آچارباز، شامل ارائه انواع خدمات عیب یابی، تعمیر و رفع خرابی تمامی برندهای پکیج دیواری و زمینی می‌شود. دستگاه شما را از هر مدلی که باشد، در هر نقطه از تهران و در محل خودتان تعمیر خواهیم کرد.
تعمیر پکیج

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. رادیاتهای ما خوب گرم نميشن بجز يكيشون،البته اينم بگم ملايمه دماش ولی يكيش خوب كار ميكنه ،هوا گيری كرديم ولي جواب نداد

    1. کیانا عزیز،
      رادیات را شست و شو دهید. شیر های رفت و برگشت رادیات و وضعیت پکیج نسبت به سیستم گرمایشی ساختمان را هم بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا