×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم کوچک آشپزخانه

آشنایی با علت صدا دادن زودپز در زمان پخت غذا

علت صدا دادن زودپز

تا به حال برای شما هم این مشکل پیش آمده که زودپز صدایی نامتعارف داشته باشد؟ اگر شما هم از طرفداران استفاده از زودپز هستید؛ می‌دانید که زودپز، در حین پخت، صدای بسیار ضعیفی دارد. اما صدا دادن زودپز به صورت نامتعارف، خطرناک بوده و باید به سراغ عیب یابی آن بروید. در این مقاله از وبلاگ آچارباز، قصد داریم در مورد علت صدا دادن زودپز با شما صحبت کنیم. پس همراه ما باشید.

در صورتی که هرگونه مشکلی برای زودپز شما به وجود آمده است، می‌توانید درخواست تعمیر زودپز خود را در سایت یا اپلیکیشن آچارباز ثبت کنید و از کارشناسان آچارباز کمک بگیرید.

سوت زودپز نشانه چیست؟

قبل از اینکه به علت صدا دادن زودپز بپردازیم، ابتدا باید بگوییم که سوت زدن زودپز نشانه چیست؟

وقتی مواد غذایی و یک پیمانه آب را درون زودپز می‌ریزید، 5 دقیقه شعله گاز را زیاد می‌کنید تا دمای درون آن بالا برود. بالا رفتن دما در زودپز، منجر به افزایش بخار و فشار درون آن می‌شود. زمانیکه فشار درون زودپز بالا رفت، زودپز شروع به صدا می‌کند. در این موقع باید شعله را کم کنید تا غذا به‌آرامی بپزد.

تعمیر زودپز
خدمت تعمیر زودپز یکی از پرطرفدارترین خدمات آچارباز است. روزانه بسیاری از مردم زودپز برقی خود را به آچارباز می‌سپارند تا تعمیر زودپز خود را با قیمت منصفانه و گارانتی انجام دهند. فرقی ندارد در کدام شهر ایران ساکن هستید می‌توانید با زدن چند دکمه درخواست تعمیرات زودپز خود را ثبت کنید.
درخواست تعمیر زودپز
نپختن غذا در زودپز
خراب شدن واشر زودپز، باعث می‌شود که غذا به درستی و با سرعت مناست، پخته نشود.

چرا زودپز سر و صدای بلندی دارد؟

اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که از زودپز برای پخت خورشت و سوپ استفاده می‌کنید؛ می‌دانید که صدا دادن زودپز در حد معمول، چیز بدی نیست. صدای عادی زودپز به شما می‌گوید که باید شعله آن را کم کنید و در عین حال، بدین معنی است که غذا به‌خوبی در زودپز در حال پخت است. اما گاهی این صدا زیادتر از حالت متعارف می‌شود که خطرناک است. به همین دلیل، باید به دلایل صدا دادن زودپز بپردازیم:

واشر معیوب می‌تواند علت صدا دادن زودپز باشد

یکی از ساده‌ترین دلایل صدا دادن زودپز، خرابی واشر  آن است. چنانچه واشر اصل نباشد یا در جای درست خود قرار نگرفته باشد، زودپز در حین کار، صدای زیادی می‌دهد. واشر زودپز در قفل شدن درب دستگاه موثر است و این واشر است که درب زودپز را محکم نگه می‌دارد. چنانچه واشر خراب شده باشد، علاوه بر صدا دادن زودپز، آب و مواد غذایی هم از دیگ به بیرون می‌ریزد.

پیشنهاد مطالعه

خرابی درب زودپز
استفاده از زودپز با درب خراب، می‌تواند خطرناک باشد.

خرابی سوپاپ اطمینان عامل ایجاد صدا در زودپز است

چنانچه سوپاپ اطمینان زودپز خراب شده باشد، بخار بیش از حد در دیگ می‌ماند و هنگام خروج بخار به دلیل اینکه شرایط عادی نیست، صدای زیادی می‌دهد. بنابراین علت صدا دادن زودپز، می‌تواند خرابی سوپاپ اطمینان آن نیز باشد.

خرابی سوپاپ اطمینان علاوه بر اینکه موجب صدادادن زودپز می‌شود، ممکن است باعث اتفاق خطرناکی، همچون ترکیدن زودپز شود. بنابراین همواره از سلامت سوپاپ اطمینان دستگاه اطمینان حاصل کنید.

پیشنهاد مطالعه

خرابی درب زود پز موجب ایجاد صدا می‌شود

از جمله دلایل صدا دان زودپز، خرابی درب آن است. دلایل متعددی همچون قر شدن، سوراخ شدن یا کج شدن درب، می‌تواند باعث صدا دادن زودپز شود.

باز کردن درب زودپز
زودپز برقی نسبت به نمونه‌های قدیمی زودپز، امکانات بیشتری دارد.

آسیب در سوپاپ تنظیم در صدا دادن زودپز موثر است

سوپاپ تنظیم، بخار موجود در دیگ را به حد متعادل می‌رساند. زمانیکه ایرادی در سوپاپ تنظیم رخ داده باشد، زودپز صدایی نامتعارف خواهد داشت. این اتفاق اغلب به دلیل آغشته شدن سوپاپ به مواد غذایی پیش می‌آید که با شستشوی آن، بر طرف می‌شود. چنانچه این مشکل بر طرف نشد، حتما از تعمیرکار برای تعمیر زودپز کمک بگیرید.

یکی از ساده‌ترین دلایل صدا دادن زودپز، خرابی واشر  آن است.

پارگی حلقه لاستیکی دور درب زودپز

از جمله علت صدا دان زودپز، می‌تواند خرابی حلقه لاستیکی دور درب زودپز باشد. حلقه لاستیکی دور درب زودپز، از خروج بخار جلوگیری می‌کند. زمانیکه حلقه دور درب، پاره شده‌باشد، صدای خروج بخار از زودپز، نامتعارف خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه

زودپز از جمله لوازم خانگی است که در خانه‌های بسیاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این وسیله‌ی پرکاربرد، برای اینکه بهترین عملکرد را داشته باشد، نیاز به مراقبت و توجه دارد. چنانچه مشکلی برای زودپز شما اتفاق افتاده‌است، می‌توانید از کارشناسان ما در بخش تعمیر زودپز کمک بگیرید و سفارش‌تان را در وب سایت یا اپلیکیشن آچارباز به ثبت برسانید.

4/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا