×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

گرمایش و سرمایش

مناطق مختلف از چه کولر یا پنکه ای باید استفاده کنند؟

مناطق مختلف از چه کولر یا پنکه ای باید استفاده کنند

مناطق مختلف از چه کولر یا پنکه‌ای باید استفاده کنند؟ این سوال رایجی است که با رسیدن به فصل گرما برای اکثر مردم پیش می‌آید. اغلب افراد برای انتخاب کردن لوازم سرمایشی مناسب برای ساختمان سردرگم می‌شوند. یک انتخاب مناسب از میان انواع سیستم سرمایش ساختمان برای مناطق مختلف، تنها با داشتن اطلاعاتی در خصوص آن‌ها ممکن است.

هر کدام از انواع گوناگون سیستم سرمایش ساختمان، دارای ویژگی‌های خاصی هستند و عاملی که در تهیه لوازم سرمایشی نقش مهمی دارد، نیاز مصرف‌کننده و شرایط اقلیمی منطقه است. به همین دلیل جهت انتخاب یک گزینه مناسب، باید با انواع سیستم‌های سرمایشی پرکاربرد آشنایی داشته باشید. در این مقاله در خصوص این که مناطق مختلف از چه کولر یا پنکه‌ای باید استفاده کنند صحبت می‌کنیم. با آچارباز همراه باشید. برای سرویس کولر آبی، تعمیر کولر گازی، سرویس کولر گازی فقط کافی‌ست روی لینک‌ها کلیک کنید و درخواست خود را در سایت و اپلیکیشن آچارباز ثبت کنید.

مناطق مختلف از چه کولر یا پنکه‌ای باید استفاده کنند؟

در این مقاله آچارباز، انواع سیستم سرمایشی مناسب مناطق مختلف را معرفی می‌کنیم.

1. پنکه

در مناطقی که دارای درصد رطوبت بالایی هستند و امکان استفاده از کولر آبی در آنها وجود ندارد، از پنکه استفاده می‌شود. در واقع در پنکه با چرخش پره‌ها، هوا جا به جا می‌شود و فضای خنکی ایجاد می‌شود. پنکه یک فن مکانیکی است که به بادبزن برقی نیز معروف است. این نوع دستگاه در محیط‌های کوچک اداری، فضاهای صنعتی و خانه‌ها کاربرد فراوانی دارند.

2. کولر آبی

کولر آبی مخصوص هوا گرم و خشک
کولر آبی انتخاب مناسب برای مناطق گرم و خشک
سرویس کولر گازی در محل با آچارباز
برای سرویس کولر گازی خود کافیست درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
سرویس کولر گازی

کشور ایران، دارای اقلیم‌های متفاوت آب و هوایی است. ولی آب و هوای گرم و خشک، آب و هوای غالب بیشتر مناطق ایران است. زمستان‌های خشک و سرد و تابستان‌های سوزان و گرم از خصوصیات بارز مناطق جغرافیایی با آب و هوای گرم و خشک است.

بهره بردن از کولرهای آبی در مناطق گرم و خشک، یکی از بهترین سیستم‌های سرمایشی برای تحمل گرماست. کولرهای آبی با عبور دادن باد و آب از روی یک واسط تبخیری، هوای خنکی را ایجاد می‌کنند و می‌توانند ساعت‌های طولانی شما را از گرمای طاقت فرسا و شدید نجات دهند. این نوع واسط‌ها در دو نوع پد سلولزی و پوشالی طراحی می‌شوند.

بنابراین، کولرهای آبی به دو گروه کولر آبی پوشالی و سلولزی تقسیم بندی می‌شوند. اغلب کولرهای سلولزی را جایگزین کولرهای معمولی می‌دانند. صفحات سلولز استفاده شده در کولر سلولزی مانند پوشال احتیاجی به تعویض چند باره ندارند و باید هر پنج سال یک بار عوض شوند، همچنین قابلیت شست و شو دارند و باعث ورود گرد و خاک به داخل خانه و بروز آلرژی نمی‌شوند.

خصوصیت بارز و مثبت دیگر کولرهای سلولزی در این است که کارایی بسیار بالایی دارند و یک سیستم سرمایش خوب برای ساختمان محسوب می‌شوند و احتیاجی نیست که برای مدت طولانی روشن باشند.

3. کولر گازی

کولرهای گازی، به سه کلاس آب و هوایی معتدل (T۱)، خنک (T۲) و گرمسیری (T۳) دسته‌بندی می‌شوند. نوع کلاس آب وهوایی هر نوع کولر گازی، بر روی برچسب انرژی آن مشخص شده است. در ادامه این مقاله آچارباز توضیحاتی در خصوص این سه کلاس آب و هوایی ارائه می‌دهیم: 

· کولرهای گازی مناطق معتدل

کولر گازی
کولر گازی مناسب شهرهای شرجی و گرم
سرویس کولر گازی در محل با آچارباز
برای سرویس کولر گازی خود کافیست درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
سرویس کولر گازی

آب و هوای معتدل، به مناطقی با حداکثر دمای 45 درجه سانتی گراد گفته می‌شود و بیشتر کولرهای گازی جزو این دسته از کلاس آب و هوایی هستند. افراد ساکن در این نوع مناطق در طی سال، هم فصل‌های سرد و هم فصل‌های شرجی و گرم را تجربه می‌کنند. بنابراین در صورتی که در مناطق معتدل مانند تهران، کاشان، کرج، اصفهان و … زندگی می‌کنید، می‌توانید از کولرهای گازی کلاس T1 استفاده کنید.

به صورت کلی می‌توانیم مناطقی که دارای کلاس آب و هوایی  T1هستند را به شکل زیر دسته‌بندی کنیم:

  • مناطق معتدل خزری
  • فلات غربی
  • شمال غربی ایران

. کولرهای گازی مناطق سردسیر

کولرهای گازی که برچسب کلاس آب و هوایی T2 دارند، برای مناطق سردسیر با دمای 7 تا 35 درجه گزینه خوبی هستند. با این حال تعداد محدودی از کولرهای گازی جزو این گروه هستند و به همین علت نام کلاس‌های T1 و T3 بیشتر شنیده می‌شود.

لازم به ذکر است که اگر کولرهای T2 در مناطق معتدل یا گرم نصب شوند، با گذشت زمان خراب و فرسوده می‌شوند، زیرا بازدهی خوبی ندارند و در نهایت باعث ایجاد هزینه‌های زیادی برای تعمیرات می‌شوند.

بنا براین بهتر است در شهرهای شمال غربی ایران و شهرهای سردسیر دیگر، از کولرهای گازی T2 استفاده شود. این مناطق بیشتر از قابلیت گرمایشی این نوع کولرها استفاده می‌کنند.

کولر گازی مناطق گرمسیری

کولرهای گازی با دارا بودن برچسب آب و هوایی T3، برای مناطق گرمسیری مناسب‌اند. بیشتر مناطق ایران جزو این دسته آب و هوایی هستند که اگر کولر مناسبی وجود نداشته باشد، زندگی مردم این نواحی به دلیل آب و هوای آزاردهنده و گرم مختل می‌شود. به همین دلیل در این نوع مناطق باید از کولرهایی استفاده کرد که دارای کمپرسور قوی و ظرفیت بالایی باشند تا هوای طاقت فرسا و گرم فضا را به هوایی مطبوع تبدیل کنند.

کسانی که در شهرهایی مانند یزد، قم، اهواز، بوشهر، هرمزگان و شهرهای دیگر گرمسیری زندگی می‌کنند و دمایی تا حدود 52 درجه سانتی گراد را تجربه می‌کنند، بهتر است از کولرهای گازی T3 در خانه‌های خود استفاده کنند. البته باید بدانید که بعضی از برندهای کولرهای T3 تا دمای 65 درجه سانتی گراد هم عملکرد خوبی دارند.

4. چیلرهای تراکمی آب خنک

چیلرهای تراکمی آب خنک، جهت تهویه مطبوع و خنک سازی در کندانسور خود از آب استفاده می‌کنند، ولی باید به این نکته توجه داشت که گاهی آب موجود در سیستم جهت خنک سازی تبخیر می‌شود و باید هر بار مقداری آب را به چیلر اضافه کرد. به همین دلیل در مناطقی که آب به مقدار فراوانی در دسترس است و یا قیمت آب ارزان است و همچنین در فصل‌های گرم سال که رطوبت نسبی در منطقه کم است، استفاده کردن از این نوع وسایل خنک کننده و تهویه گزینه مناسبی‌ست.

5. فن کویل‌ها

فن کویل‌ها از نظر شیوه تنظیم دما به دو گروه دو لوله و چهار لوله تقسیم‌بندی می‌شوند. در فن کویل‌های دو لوله، دما یا سرد می‌شود و یا گرم. معمولا این مدل در مناطقی که اختلاف دمای زمستان و تابستان کم است، کاربرد بیشتری دارد.

ولی فن کویل‌های چهار لوله، می‌توانند با ورود سرما و گرما به شکل همزمان و ترکیب کردن این دو، دمای متعادلی ایجاد کنند. این مدل سیستم سرمایشی در مناطقی استفاده می‌شود که احتیاج به انعطاف‌پذیری بیشتری از نظر میزان دما دارند.

اگر از انواع وسایل سرمایشی استفاده می‌کنید، نباید فراموش کنید که برای افزایش عمر و بهبود کارایی آن، به صورت منظم آن را سرویس کنید. برای این کار می‌توانید از متخصصین ما در آچار باز کمک بگیرید. ما با دسترسی به متخصصینی تایید شده، بهترین و با کیفیت‌ترین خدمات را با قیمتی مناسب ارائه می‌دهیم. بنابراین کافی است متخصص مورد نظر خود را انتخاب و سفارش خود را از طریق کلیک روی لینک‌های سرویس کولر آبی، تعمیر کولر گازی، سرویس کولر گازی در سایت ثبت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا