×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

آبگرمکن و پکیج

چرا رادیاتورها گرم نمی‌شوند؟

علت گرم نشدن رادیاتور

رادیاتور‌ها وظیفه گرم کردن فضای داخلی خانه را دارند و زمستانی لذت‌بخش برای خانواده فراهم می‌کنند. اما در برخی مواقع پس از روشن کردن پکیج رادیاتور، شوفاژ داخل خانه گرما ندارد و محیط خانه به هیچ وجه گرم نمی‌شود؛ به‌نظر شما در این شرایط، علت چیست؟

اغلب اوقات گرم نکردن خانه توسط پکیج مربوط به رادیاتورهای خانه است، که البته راهکارهای بسیاری برای رفع این مشکل وجود دارد. در اولین قدم، باید مشکل گرم نشدن خانه ریشه‌یابی شده و مشخص شود که دلیل خرابی کدام بخش است. در ادامه این متن شما را با دلایلی که می‌تواند سبب خرابی رادیاتورها و مانع از گرما بخشیدن آنها شود آشنا می‌کنیم و راهکارهایی مفید برای رفع این مشکل به شما پیشنهاد می‌دهیم و چنانچه رفع مشکل خارج از توان شما بود برای تعمیر پکیج اقدام کنید.

برای تعمیر پکیج از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

رادیاتور را هواگیری کنید

وقتی که رادیاتور‌ها گرما نمی‌دهند، اولین کاری که انجام می‌دهید، هواگیری آنها است. هواگیری رادیاتور‌ها فایده زیادی دارد و عملکرد پکیج را بهبود می‌بخشد، اما وجود هوا تنها دلیل گرم نشدن رادیاتور‌های داخل خانه نیست.

به سراغ شیرهای رفت و برگشت بروید و تمامی شیرهای رفت رادیاتورهای خانه را به غیر از یکی، ببندید تا کل بار روی یکی از رادیاتورها باشد. سپس بررسی کنید که آیا رادیاتور مورد نظرتان گرم شده است یا نه؟

به‌همین سادگی تشخیص دهید که کدامیک از رادیاتور‌ها کار می‌کند و کدامیک دچار مشکل شده است. در ادامه یکی از رادیاتورها را هواگیری کرده و کنترل کنید که فشار پکیج روی 1.5 تنظیم شده باشد. حال کمی صبر کنید، اگر رادیاتور شما گرم شد، می‌توانید باقی آنها را هم باز کنید. به این صورت تمامی رادیاتورها یکی یکی گرم می‌شوند.

علت گرم نشدن رادیاتور
فاصله نامناسب و اشتباه در مسیر رادیاتور تا پکیج دیواری یکی از علل گرم نشدن رادیاتورهاست

چرا رادیاتور گرم نمی‌کند

دلایل زیادی برای گرم نشدن رادیاتورها وجود دارد که در اینجا به چند مورد از آنها اشاره می‌کنیم :

  • رسوب گرفتن مبدل و رادیاتور، یا این که لوله‌های داخلی ساختمان دچار رسوب شده‌اند.
  • وجود هوا در مسیر رادیاتور یا داخل خود رادیاتور
  • بر عکس بودن لوله‌های رفت و برگشت
  • نیمه باز بودن شیرهای رفت و برگشت
  • لوله کشی نامناسب و اشتباه در مسیر رادیاتور تا پکیج دیواری
  • کم بودن ظرفیت حرارتی سیستم پکیج دیواری
  • کم بودن ارتفاع شعله رادیاتور
  • فاصله نامناسب و غیراستاندارد بین رادیاتور و پکیج دیواری
  • ضعیف شدن فنر سوپاپ بای پس

لوله کشی نامناسب

یکی دیگر از دلایلی که می‌تواند در روند گرم کردن رادیاتور‌ها اختلال ایجاد کند، لوله کشی‌های داخل ساختمان است. یک لوله کشی نامناسب با پیچ و خم بسیار و جنس نامرغوب می‌تواند در طول مسیر، فشار آب را کاهش داده و یا گرمای آب را در حین رسیدن به رادیاتورها از بین ببرد. این یعنی آب سرد به رادیاتور می‌رسد و باعث می‌شود که گرمای مطلوبی در خانه جریان پیدا نکند.

کنترل و تنظیم جریان آب رادیاتور‌ها به عهده شیرهای رفت و برگشت است. بنابراین اگر شیرهای رفت و برگشت که بسیار هم مهم هستند به شکل مناسب و استانداردی تنظیم نشده باشند جریان آب به‌درستی صورت نمی‌گیرد و رادیاتورها به صورت یکنواخت از آب پر نمی‌شوند. شما می‌توانید شیرهای رفت و برگشت که به‌راحتی قابل تشخیص هستند را ردیابی کرده و عملکرد آنها را اصلاح کنید.

نحوه نصب لوله‌های رفت و برگشت را چک کنید. ممکن است لوله‌های رفت و برگشت به درستی نصب نشده باشند و یا برعکس قرار گرفته باشند. باید محل لوله‌های رفت و برگشت را اصلاح کنید تا در جای خود قرار گیرند. اگر این مورد اصلاح نشود انتقال آب گرم به‌‍درستی انجام نخواهد گرفت و گرمای مناسبی برای تک تک رادیاتورها اتفاق نخواهد افتاد.

تعمیر پکیج در محل با آچارباز
خدمت سرویس و تعمیر پکیج در محل آچارباز، شامل ارائه انواع خدمات نصب، سرویس، عیب یابی، تعمیر و رفع خرابی تمامی برندهای پکیج دیواری و زمینی می‌شود. دستگاه شما را از هر مدلی که باشد، در هر نقطه از تهران و در محل خودتان تعمیر خواهیم کرد.
تعمیر پکیج

کم ظرفیتی سیستم حرارتی

گرمایش مطلوب ساختمان نیازمند اندازه و کارکرد درست بین رادیاتورها است، پس باید نسبت به فضای ساختمان یک سیستم گرمایشی با توان مناسب نصب و راه‌اندازی شود. بنابراین در صورتی که سیستم حرارتی مناسبی برای یک واحد آپارتمان انتخاب نشده باشد بی‌شک گرمای مطلوبی در فضای خانه احساس نخواهد شد. هم ظرفیت سیستم حرارتی مهم است و هم محل قرار گیری رادیاتورها. هر دو عامل می‌توانند گرمای مناسبی تولید کنند.

تعمیر رادیاتور در محل
لوله کشی نامناسب در گرم نشدن رادیاتور ها موثر هستند

رسوب گرفتن مبدل

جریان آب در هر وسیله‌ای به مرور زمان سبب ته نشین شدن رسوبات می‌شود. پس از مدتی این رسوبات در رادیاتورها و یا مبدل سیستم حرارتی ته نشین شده و انتقال گرما را دچار اختلال خواهد کرد و باعث گرم نشدن رادیاتور‌ها می‌شود. با رسوب گیری به‌موقع از این اختلال جلوگیری کرده و روند عملکرد پکیج را بهبود بخشید.

به یاد داشته باشید که رسوب گیری پکیج کاری سخت است و نیازمند به مهارت و تجربه است. بهتر است به دنبال متخصصی ماهر در این زمینه باشید، به اپلیکیشن درخواست خدمت آچارباز رفته و درخواست خود را در آن ثبت کنید. آچارباز بهترین تعمیرکار پکیج را برای شما خواهد فرستاد.

پیشنهاد مطالعه

فاصله نامناسب رادیاتور تا پکیج

بهترین لوله کش‌های ساختمانی هم ممکن است فاصله مناسبی بین پکیج و رادیاتور انتخاب نکنند. فاصله نادرست بین این دو عامل سبب گرم نشدن رادیاتور می‌شود. اگر رادیاتورها از پکیج دور باشند، در این فاصله گرمای آب از بین رفته و همین سبب گرم نشدن رادیاتورها شود.

ارتفاع شعله را کنترل کنید

کم بودن یا کوتاه بودن شعله مبدل گرمایی باعث می‌شود که آب به اندازه کافی گرم نشده و به صورت ولرم به سمت رادیاتورها جریان پیدا ‌کند، همین امر باعث می‌شود رادیاتور گرم نشود. برای رفع این حالت باید جرقه زن را کنترل کرده و فشار گاز نیز تنظیم شود.

علت گرم نشدن رادیاتور
گرم نبودن رادیاتورهای علل مختلفی دارد که یکی از آنها کوتاه بودن شعله پکیج است

ضعیف شدن فنر سوپاپ بای پس

تنظیم دمای رادیاتور‌ها به فنر سوپاپ بای پس مرتبط است. با ضعیف شدن این فنر انتقال آب به رادیاتورها به‌درستی صورت نمی‌گیرد و گرما به میزان کافی و لازم منتقل نخواهد شد. بنابراین یکی از دلایل گرم نشدن رادیاتورها ضعیف شدن فنر سوپاپ بای پس است که تنها با تعویض این قطعه اصلاح خواهد شد.

چرا هواگیری نتیجه بخش نیست؟

همان طور که گفته شد هواگیری یک روش مطمئن برای عملکرد بهتر و دقیق‌تر رادیاتورها است. ولی گاهی اوقات پس از انجام هواگیری نیز رادیاتورها گرم نمی‌شوند و باز هم گرمای مطلوبی در خانه جریان پیدا نمی‌کند. برای برطرف کردن این مشکل ابتدا عدد فشار را روی نمایشگر پکیج بخوانید. در صورتی که فشار پکیج کم‌تر از 1.5 بود، به احتمال زیاد علت گرم نشدن یکی از رادیاتورها و یا همگی آنها مربوط به فشار آب است.

ولی اگر فشار نرمال بود و مشکل گرم نشدن رادیاتورها از فشار نبود، لوله‌های رادیاتورها دچار رسوب شدید و گرفتگی شده‌اند که گرم نمی‌شوند. رسوب گیری لوله‌های رادیاتور را به افراد ماهر بسپارید، اگر سرویسکاری ماهر در این زمینه نمی‌شناسید کافیست به اپلیکیشن آچارباز رفته و درخواست خدمت خود را ثبت کنید. پشتیبانان آچارباز به‌سرعت با شما تماس خواهند گرفت و راهنماییتان خواهند کرد.

تعمیر پکیج در محل با آچارباز
خدمت سرویس و تعمیر پکیج در محل آچارباز، شامل ارائه انواع خدمات نصب، سرویس، عیب یابی، تعمیر و رفع خرابی تمامی برندهای پکیج دیواری و زمینی می‌شود. دستگاه شما را از هر مدلی که باشد، در هر نقطه از تهران و در محل خودتان تعمیر خواهیم کرد.
تعمیر پکیج
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫7 دیدگاه ها

  1. چندشب پیش داشتم خونه تکونی میکردم و خونه رو تمیز میکردم که دستم خورد به پکیج و نمیدونم چرا از اون به بعد آب درست گرم نمیشه

    1. باسلام
      عسل عزیز، آیا اروری نیز روی صفحه مشاهده می‌کنید؟ ممکن است تنظیمات دما پکیج به هم ریخته باشد و یا اختلالی در فلوسوئیچ، سنسور دما NTC و یا شیر سه طرفه موتوری و ترموکوپل به وجود آمده باشد. جرقه زن را کنترل کرده و فشار گاز نیز تنظیم کنید اگر مشکل رفع نشد، شما می‌توانید برای تعمیر پکیج درخواست خود را از طریق سایت آچارباز یا تماس با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

  2. سلام رادیاتور ها خوب گرم و داغ می شوند ولی فقط خودشان و فضای بسیار نزدیک را گرم می کنند و منزل سرد است

    1. با سلام
      دوست عزیز، ممکن است نیاز باشد که رادیاتور ها را هواگیری کنید و یا تعداد رادیاتورها برای گرم کردن محیط خانه شما کافی نباشد.

  3. چطور میشه که نصف رادیاتور گرم و نصف دیگرش حالت نیمه سرد داره؟ مشکل از هواگیریه نامناسبه یا رادیاتور خراب شده؟

    1. با سلام
      لطفا به روش صحیح، رادیاتور را هواگیری کنید. دلیل اصلی این امر به هواگیری ناصحیح برمیگردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا