×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

آبگرمکن و پکیج

آشنایی با انواع رادیاتور و نگهداری از آن

رادیاتور یکی از بهترین گزینه‌ها برای گرم کردن فضای ساختمان است. این ابزار با گردش هوای گرم و سبک، تمام فضا را یکپارچه گرم خواهد کرد. در این مقاله به انتخاب رادیاتور مناسب برای ساختمان می‌پردازیم.

برای گرم کردن ساختمان، رادیاتور نسبت به بخاری و شومینه گزینه‌ی مناسب‌تری است. می‌توانید برای پذیرایی، آشپزخانه، سرویس بهداشتی، حمام و تمام اتاق خواب‌ها بسته به ابعادشان رادیاتور قرار داده تا هوای گرم و مطلوب در تمام فضا جریان داشته باشد.

البته انتخاب نوع و ابعاد رادیاتور باید با دقت و مشورت کارشناسان انجام شود، زیرا در صورت انتخاب گزینه‌ی نامناسب ممکن است نتیجه مطلوب حاصل نشود. با این وجود فضای ساختمان یا بیش از حد گرم می‌شود و یا سرد خواهد شد.

لازم به ذکر است که رادیاتور برای فضاهایی مناسب است که رطوبت کافی دارند. رادیاتورها قابلیت کنترل حرارت و تامین رطوبت ندارند. این روزها با وجود تنوع در تولید رادیاتورها، دیگر این محصولات ظاهر ناخوشایند گذشته را ندارند. طراحی زیبای رادیاتور آن را به لوازم تزیینی در منزل تبدیل کرده است. در مقاله معرفی انواع پکیج و نحوه کارکرد آنها نیز با مدل‌های مختلف پکیج که امروزه بیشتر استفاده می‌شوند، آشنا خواهید شد.

آچارباز با کمک یک تیم متخصص، آماده انجام سرویس و تعمیر پکیج شماست. اگر در استفاده از پکیج و رادیاتورهای خانه مشکلی دارید می‌توانید درخواست خود را در سایت یا اپلیکیشن ما ثبت کنید.

انواع رادیاتور

رادیاتور پره‌ای

رادیاتورهای پنلی جز قدیمی ترین رادیاتورها هستند

رادیاتورهای قدیمی را به خاطر دارید؟

نوع پره‌ای که جنسی از فولاد و رنگی خاکستری داشتند. بعد از گذشت زمان، رادیاتورهای پره‌ای جدیدتری وارد بازار شدند. کمی تخت و ظریف‌تر طراحی شده و با رنگی سفید، ظاهرشان زیباتر بود. جنس رادیاتورهای پره‌ای از فولاد و آلومینیوم بود. به دلیل قیمت بالا و احتمال خوردگی فولاد با گذشت زمان، استفاده از آلومینیوم پیشنهاد می‌شود. سایز و تعداد پره‌های رادیاتور بسته به ابعاد اتاق انتخاب می‌شود.

در صورتی که قسمتی از این رادیاتورها دچار مشکل شود، امکان تعمیر داشته و می‌توانید آن بخش را تعویض کنید. رادیاتورهای پره‌ای نسبت به سایر مدل‌ها گرمادهی بیشتری دارند. برای محیط‌های مرطوب و حمام هم این نوع رادیاتور پیشنهاد می‌شود.

برای تعمیر پکیج از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

رادیاتور پنلی

رادیاتورهای پنلی در نگاه اول ظاهری شبیه به نوع پره‌ای دارند ولی سطح آن‌ها پیوسته است. این سطح پیوسته، موجب انتقال یکنواخت گرما شده و بازده حرارتی بالایی دارد. مشکلی که در این نوع رادیاتور وجود دارد، غیرقابل تعمیر بودنشان است. دلیل این امر هم پیوسته بودن رادیاتورهای پنلی است که برخلاف نوع پره‌ای، امکان جداسازی قسمت‌های آن را ندارید.

مشکل تعمیر در رادیاتور پنلی بیشتر از بقیه موارد وجود دارد
پیشنهاد مطالعه

رادیاتور تزیینی

اگر جزء کسانی هستید که ظاهر فضای خانه و محل کارتان برای شما مهم است، می‌توانید از رادیاتورهای تزیینی استفاده کنید. این رادیاتورها تشکیل شده از یک صفحه مسطح هستند که مانند تابلو و یا قاب طراحی شده و لوله‌های آب گرم پشت آن قرار دارند. این رادیاتورهای تزیینی را با عنوان رادیاتورهای دکوراتیو هم می‌شناسند.

تنوع رادیاتورهای تزئینی امکان زیباسازی محیط را بیشتر میکند

با توجه به تنوع بالای رادیاتورهای تزیینی شما قادر هستید بسته به سلیقه‌ خود و چیدمان منزل و یا دفتر کار، بهترین گزینه را انتخاب کنید. این محصولات جذاب شما را از وجود رادیاتورهای نه چندان زیبایی که در گذشته استفاده می‌شدند خلاص کردند. این رادیاتورهای در قالب تابلو، قاب، آینه و حتی نوع نردبانی طراحی می‌شوند که بسیار ظریف هستند.

برخی این محصولات داخل سقف نصب می‌شوند و برخی دیگر هم به‌صورت آویزی. حتی برای اتاق کودکان هم می‌توانید از رادیاتورهایی که به شکل لگو هستند استفاده کنید که به زیباتر شدن اتاق هم کمک خواهد کرد. لازم به ذکر است که رادیاتورهای تزیینی به‌وسیله‌ سیستم حرارت مرکزی و یا جریان الکتریسیته عمل می‌کنند.

تعمیر پکیج در محل با آچارباز
خدمت سرویس و تعمیر پکیج در محل آچارباز، شامل ارائه انواع خدمات نصب، سرویس، عیب یابی، تعمیر و رفع خرابی تمامی برندهای پکیج دیواری و زمینی می‌شود. دستگاه شما را از هر مدلی که باشد، در هر نقطه از تهران و در محل خودتان تعمیر خواهیم کرد.
تعمیر پکیج

رادیاتور قرنیزی

نوع دیگری که این روزها بسیار کاربرد دارد و کمک می‌کند تا گرما یکدست و کامل در محیط جریان داشته باشد رادیاتور قرنیزی است. برای نصب این نوع رادیاتورها، دورتادور اتاق را لوله‌کشی کرده و یک روکش روی آن‌ها را می‌پوشاند. این روکش می‌تواند از هر جنسی باشد، فلز، کاوچو و یا چوب.

وجود رادیاتورهای تزیینی دردسرساز نیست، زیرا هر قسمتی که دچار مشکل شود، روکش آن بخش برداشته شده و لوله‌ها را تعمیر می‌کنید.

با استفاده از رادیاتورهای قرنیزی در هزینه‌های لوله‌کشی برای تاسیسات و نصب قرنیز صرفه جویی می‌شود. همچنین فضای زیادی اشغال نخواهد شد و گرمای یکسان در سرتاسر خانه تولید می‌شود.

حسن رادیاتورهای قرنیزی در اشغال فضای بسیار کم است
پیشنهاد مطالعه

رادیاتورهای حوله خشک‌کن

این محصولات برای حمام، استخر و سالن‌های ورزشی از کاربردی‌ترین‌ها هستند. برای خشک کردن حوله‌، دستمال و حتی لباس می‌توانید از این ابزار استفاده کنید. البته امروزه طراحی این محصولات بسیار متنوع شده و برخی در قالب طبقه‌های دیواری تولید می‌شوند. این طبقات دیواری قابلیت خشک کردن و در عین حال نگهداری حوله هم دارند که در نوع خود بی نظیرند.

معمولا رادیاتور های حوله خشک کن علاوه بر قابلیت خشک کردن٬ در پایین آوردن فشار پکیج نیز کارایی دارند.

رادیاتور ایده آل کدام است؟

به طور قطع برای انتخاب یک رادیاتور به اولین نکته‌ای که باید توجه شود، مصرف انرژی است. رادیاتور ایدئال مصرف انرژی کم و بازده بسیار بالایی دارد و باید بالاترین ظرفیت حرارتی را در کمترین فضا داشته باشد. هزینه‌ی نگهداری رادیاتور باید به صرفه بوده و در گذشت زمان مبلغ زیادی برای تعمیر آن صرف نشود.

شاید اگر در ابتدای کار کمی بیشتر هزینه‌ صرف کنید، شما را از هرینه‌های آینده بوجود می‌آید بی‌نیاز کند. رادیاتوری که انتخاب می‌شود باید ماندگاری بیشتری داشته باشد و با گذشت زمان دچار زنگ زدگی نشود. تعمیرپذیر بودن در انواع رادیاتور از ویژگی‌های مثبت آن‌ها است. اگر امکان تعمیر رادیاتور وجود نداشته باشد، با اولین مشکلی که برای رادیاتور پیش آید، دیگر قابل استفاده نخواهد بود.

رادیاتور باید قابل استفاده با پکیج دیواری باشد. امروزه با وجود هزینه‌‌های بالا امکان راه‌اندازی سیستم گرمایش مرکزی یا همان موتورخانه وجود ندارد. پس استفاده از پکیج پیشنهاد می‌شود. درنتیجه رادیاتور باید قابلیت نصب به پکیج را داشته باشد.

در صورتی که از سیستم گرمایش مرکزی یا همان موتورخانه استفاده می‌کنید، بهتر است از رادیاتورهای پره‌ای استفاده کنید. زیرا این نوع محصولات در برابر رسوب ایجاد شده در لوله‌ها مقاوم هستند و در صورت بروز مشکل هم قابل تعمیر خواهند بود.

هر مدل رادیاتوری مناسب فضای مخصوص خود است
پیشنهاد مطالعه

بهترین محل برای نصب رادیاتور

بهترین محل نصب رادیاتور در بخش‌هایی است که هوای سرد در آن قسمت جریان دارد. برای مثال زیر پنجره‌ها میزان تلفات حرارتی بیشتر از بخش‌های دیگر است. پیشنهاد می‌شود که از پنجره‌های دوجداره استفاده کرده و رادیاتور را زیر پنجره نصب کنید. با این کار مقداری از حرارت رادیاتور صرف تلفات پنجره شده و مابقی هم صرف گرم کردن فضای اتاق می‌شود. اطراف رادیاتورها باید باز باشد تا گرما بهتر در محیط در جریان باشد.

محل نصب رادیاتورها از جمله مواردی است که هنگام نصب باید به آن توجه کنید

نظافت رادیاتور

به طور قطع نظافت رادیاتور تاثیر مثبتی در افزایش راندمان آن دارد. بهتر است گاهی با یک دستمال رادیاتورها را تمیز کنید و گردوغبار و دوده را از آن‌ها پاک کنید.

هواگیری رادیاتور

گاهی با مشکل گرم نشدن رادیاتور مواجه می‌شوید که دلیل آن وجود هوا در لوله‌های آب است. برای هواگیری رادیاتور باید پیچ خروجی را کمی باز کنید تا هوای جمع شده داخل آن‌ها خالی شود. برای این کار ظرفی زیر لوله نگه دارید و پیچ را باز کنید. همین که هوای اضافی خارج شد و آب از پیچ خروجی بیرون زد، آن را سفت کنید. اگر در این کار تخصص ندارید، می‌توانید از یک تعمیرکار پکیج مطمئن و مجرب کمک بگیرید.

تعمیر پکیج در محل با آچارباز
خدمت سرویس و تعمیر پکیج در محل آچارباز، شامل ارائه انواع خدمات نصب، سرویس، عیب یابی، تعمیر و رفع خرابی تمامی برندهای پکیج دیواری و زمینی می‌شود. دستگاه شما را از هر مدلی که باشد، در هر نقطه از تهران و در محل خودتان تعمیر خواهیم کرد.
تعمیر پکیج
3/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. پکیج من دوتا رادیاتور داره ، رادیاتورا خوب گرم میشن ولی اتاق بغلی رو گرم نمیکنن و باید حتما بهش بچسبی تا گرم بشی
    باید چیکار کنم؟

    1. باسلام
      محمد عزیز، به احتمال زیاد هواگیری پکیج مشکل شما را رفع خواهد کرد. اما اگر حل نشد مدار گرمایش را رسوب گیری و از صحت قطعاتی چون فلومتر و سنسور دما مطمئن شوید. همچنین شما می‌توانید برای تعمیر پکیج درخواست خود را از طریق سایت آچارباز یا تماس با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

  2. جدیدا روکش های مخصوصا چوبی برای گذاشتن روی رادیاتور درست میکنن. استفاده از اونها مقدار گرمایش رو کم نمیکنه؟ باعث آتش سوزی چطور؟

    1. باسلام
      دوست عزیز، تجربه استفاده از این کاورها را نداریم اما گرمای حاصل از رادیاتور باعث آتش سوزی در کاور نخواهد شد. اما اگر کاور کیفیت ساخت خوبی نداشته باشد ممکن است شکل خود را از دست بدهد. از سوی دیگر کم شدن یا نشدن گرمای خروجی نیز به طراحی و ساخت کاور وابسته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا