×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

گرمایش و سرمایش

همه چیز در مورد رادیاتور قرنیزی و انواع آن

مشکلات رادیاتور قرنیزی

تا حالا در مورد رادیاتورهای قرنیزی چیزی شنیده‌اید؟ به این فکر کرده‌اید بدون اینکه تغییری در ظاهر دکوراسیون منزلتان اعمال کنید، از یک سیستم گرمایشی مناسب استفاده کرده و گرمای مطبوعی در خانه داشته باشید؟ آچارباز قصد دارد در مقاله «همه چیز در مورد رادیاتور قرنیزی و انواع آن» شما را با رادیاتور پکیج قرنیزی آشنا کند و در مورد مزایا و معایب و مشکلات رادیاتور قرنیزی، اتواع و نحوه نصب این رادیاتور مدرن با شما صحبت کند.

رادیاتور قرنیزی چیست؟

قبل از هر چیز در ابتدا باید بدانیم رادیاتور‌‌ پکیج قرنیزی چیست؟ رادیاتور قرنیزی همان‌طور که از نامش پیداست، یک سیستم گرمایشی آلومینیومی از مجموعه خدمات فنی سرمایش و گرمایش است که ارتفاع آن‌ حدودا به 20 سانتی‌متر می‌رسد.

رادیاتور قرنیزی مزایای رادیاتورهای چدنی و آلومینیومی را دارد. اما طراحی ظاهریش مدرن و لوکس است. این ظاهر متفاوت باعث شده تا کارآمدتر، مقرون به صرفه و سازگار با محیط زیست باشد. رادیاتور قرنیزی در دو مدل الکترونیک و هیدرونیک در بازار موجود است. با ما همره باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد انواع رادیاتور قرنیزی کسب کنید:

انواع رادیاتور قرنیزی و نحوه کار آن‌ها

همانطور که گفته شد، رادیاتور قرنیزی به دو دسته تقسیم می‌شود که عبارتند از:

  • رادیاتور قرنیزی الکترونیک (برقی)

رادیاتورهای قرنیزی برقی با هوای خنک کار می‌کنند. نحوه کار آنها به این صورت است که با روشن شدن ترموستات رادیاتور قرنیزی، رادیاتور هوای خنک را از نزدیک زمین به داخل می‌کشد و از طریق کابل‌ها که در کنار پره‌های فلزی رادیاتورها قرار دارد، هوا را به سمت داخل هدایت کرده و گرم می‌کند. پس از گرم شدن هوا از طریق یک فن که آن هم در رادیاتورهای قرنیزی وجود دارد، هوای گرم را به محیط منتقل می‌کند.

ترموستات رادیاتور قرنیزی برقی دو مدل دارد. یک نوع آن در جلوی پنل قرار می‌گیرد. نوع دوم ترموستات روی دیوار تصب می‌شود.

انواع رادیاتور فرنیزی
رادیاتورهای قرنیزی دو مدل هستند. یک نوع آن‌ها دارای پنل الکتریکی است. نوع دیگر دارای دو شاخه است که به پریز متصل می‌شود.
  • رادیاتور قرنیزی (هیدرونیک)

در رادیاتور قرنیزی هیدرونیک، آب داغ از طریق شبکه‌ای از لوله‌های مسی جابه‌جا می‌شود. جریان طولانی حرکت آب در پره‌های متصل به شبکه مسی، در انتقال حرارت موثر است. همان‌طور که جریان آب گرم از پره‌های مسی عبور می‌کند و آنها را گرم می‌کند، هوای اطرافشان نیز گرم می‌شود. علاوه بر این هوای سرد اتاق از پایین رادیاتور به سمت داخل رادیاتورها وارد شده و توسط پره‌ها گرم می‌شود. این جریان تا زمانی ادامه پیدا می‌کند که دمای هوای اتاق به حد مطلوب برسد.

تعمیر پکیج در محل با آچارباز
خدمت تعمیر پکیج در محل آچارباز، شامل ارائه انواع خدمات، عیب یابی، تعمیر و رفع خرابی تمامی برندهای پکیج دیواری و زمینی می‌شود. دستگاه شما را از هر مدلی که باشد، در هر نقطه از تهران و در محل خودتان تعمیر خواهیم کرد.
درخواست تعمیر پکیج

حال این آب گرم می‌تواند از طریق هر منبعی تامین شود، چه پکیج و چه موتورخانه و یا حتی چیلر. جا دارد در این قسمت به خدمات سرویس و تعمیر پکیج آچارباز هم اشاره کنیم. هر زمانی که به سرویس و یا تعمیر پکیج نیاز داشتید، می‌توانید درخواست خود را در آچارباز ثبت کنید.

رادیاتورهای قرنیزی هیدرونیک
رادیاتورهای قرنیزی هیدرونیک از طریق انتقال آب گرم به لوله‌های مسی و پره‌های مخصوص آن گرما را به محیط منتقل می‌کنند.

مزایا و معایب رادیاتور قرنیزی

رادیاتورهای قرنیزی نیز همچون سایر سیستم‌های گرمایشی دارای مزایا و معایبی هستند که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

محاسن رادیاتورهای قرنیزی

  • خروجی گرمایشی رادیاتورهای قرنیزی بالاست.

رادیاتورهای قرنیزی خروجی گرمایشی بالایی دارند و به علت  فرم منحنی‌شان، فضاهای مبهم همچون زیر پنجره‌ها، گوشه‌های خانه یا اتاق را نیز گرم می‌کنند.

مزایا و معایب رادیاتور قرنیزی
اگر فضای خانه شما محدود است، سیستم گرمایشی قرنیز دیواری یک انتخاب مناسب است که مصرف انرژی را نیز کاهش می دهد.
پیشنهاد مطالعه
  • رادیاتورهای قرنیزی، فضای محدود و کمی را اشغال می‌کنند.

رادیاتورهای قرنیزی را اگر دیده باشید، بسیار باریک طراحی شده و فضای کمی را در خانه به خود اختصاص می‌دهند این رادیاتورها، کوتاه و به صورت خطی در کنار دیوار قرار می‌گیرند. از این رادیاتورها در جاهایی که فضای مناسب برای رادیاتورهای عادی وجود ندارد، استفاده می‌شود.

نظافت رادیاتور قرنیزی
سالی یک بار حداقل باید پنل‌های رادیاتور را دربیاورید و گرد و خاک جمع شده را کاملا تمیز کنید تا انتقال گرما بهتر انجام شود.
  • رادیاتورهای قرنیزی نیاز به لوله کشی‌های وسیع ندارند.

رادیاتورهای قرنیزی نیاز به لوله‌کشی‌های وسیع نداشته و بیش از 50 درصد در لوله کشی منزل صرفه‌جویی می‌شود.

  • صدای کمی تولید می‌کنند

این رادیاتورها بسیار کارآمد و کم صدا هستند.

  • طراحی ویژه و منحصر به فرد و بسیار لوکس دارند.

رادیاتورهای قرنیزی در طرح و رنگ‌های متنوع در بازار موجودند. تنوع رنگ و مدل باعث شده تا شما قدرت انتخاب بالایی داشته باشید. از طرفی دیگر قرنیزهای دیواری انتخاب بسیار مناسبی برای تمامی ساختمان‌ها از قبیل مسکونی اداری، تجـاری، هـتل‌ها و بیمارسـتان‌ها هستند.

  • نصب آنها آسان و مقرون به صرفه است.

رادیاتورهای قرنیزی بیش از 30 درصد در انرژی صرفه جویی می‌کنند. نصب آنها در خانه‌های قدیمی که قصد بازسازی آنها را دارید گزینه مناسبی است. این رادیاتورها هزینه بالایی نداشته و با توجه به اینکه نیاز به داکت‌های بزرگ ندارد، برای خانه‌های قدیمی و جدید گزینه‌ای مناسب هستند.

بهترین رادیاتور قرنیزی
یکی بهترین گزینه‌ها برای تامین گرمایش حمام، رادیاتور قرنیزی است.
  • منطقه گرمایشی رادیاتورهای قرنیزی وسیع و گسترده است.

رادیاتورهای قرنیزی می‌توانند همزمان با حفظ گرما از نفوذ هوای گرم به خارج هم جلوگیری کنند.

  • رادیاتورهای قرنیزی امنیت بالایی دارند.

معمولا رادیاتورها با داشتن لبه‌های تیز باعث جراحت در کودکان و بزرگسالان می‌شوند. سیستم رادیاتور قرنیزی این مشکل را اصلا ندارند و کاملا ایمن است، دمای آب نیز بسیار پایین است، بنابراین دست کودکان در صورت برخورد به آن آسیب نمی‌بیند. این مسائل سبب شده دغدغه‌ افراد در استفاده از این وسیله گرمایشی بسیار کمتر شود.

امنیت رادیاتور قرنیزی
توصیه می شود در اماکنی همچون مهدکودک‌ها، مدارس، بیمارستان‌ها از این سیستم گرمایشی استفاده شود.
پیشنهاد مطالعه

معایب رادیاتورهای قرنیزی

در کنار ویژگی‌های مثبت فراوان رادیاتورهای قرنیزی، مشکلاتی نیز این سیستم گرمایشی دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • رادیاتورهای قرنیزی محدودیت در چیدمان منزل ایجاد می‌کنند.

یکی از مشکلات رادیاتور قرنیزی این است که فضای خانه شما را محدود می‌کنند. شاید با شنیدن این مشکل تعجب کنید. اما از آنجا که دورتادور خانه شما با رادیاتورهای قرنیزی پوشیده شده، ممکن است در چیدمان وسایل خانه همچون مبلمان، سرویس های خواب و … در جایی که دوست دارید به مشکل بربخورید.

معایب رادیاتور قرنیزی
یکی از مشکلات رادیاتور قرنیزی این است که شما نمی‌توانید در جلوی آن مبلمان و سایر وسائل دکوراسیون خانه قرار دهید. چون جلوی حرارت رادیاتور گرفته می‌شود.
  • نصب رادیاتورهای قرنیزی هزینه بالایی دارند

یکی دیگر از مشکلات رادیاتور قرنیزی، هزینه نصب بالای آنهاست. قیمت هر متر شوفاژ قرنیزی این سیستم گرمایشی که یکی از گران‌ترین و لوکس ترین مدل‌های سیستم گرمایشی است، حدود 20 درصد گران‌تر از رادیاتور پره‌ای است. اما قیمت رادیاتور قرنیزی نسبت به سیستم گرمایش از کف پایین‌تر است.

  • تمرکز رادیاتورهای قرنیزی روی دیوارهای بیرونی است.

یکی دیگر از مشکلات رادیاتور قرنیزی، تمرکز آنها بیشتر روی دیوارهای پنجره‌دار است. علت آن نیز معلوم است. هوای سرد از طریق پنجره وارد محیط داخل شده و از طریق دریچه به رادیاتور قرنیزی وارد می‌شود، در داخل رادیاتور هوا گرم شده و در طی جریان همرفتی محیط را گرم می‌کند.

  • رادیاتورهای قرنیزی گرمای ثابت فراهم نمی‌کنند.

نداشتن گرمای ثابت در تمام محیط خانه یکی دیگر از مشکلات رادیاتور قرنیزی است رادیاتورهای قرنیزی در دو مدل در بازار هستند. یک سری از آنها دارای یک ترموستات هستند. سری دیگر دارای یک پنل دیواری هستند. رادیاتورهای قرنیزی اتاق‌ها به رادیاتور اصلی متصل است. به همین دلیل گرمایی که در قسمت اصلی سالن وجود دارد به نسبت اتاق‌ها بیشتر است.

معایب رادیاتور قرنیزی
یکی دیگر از مشکلات رادیاتور قرنیزی نداشتن دمای ثابت در کل محیط خانه است.
  • اختلال در خطوط لوله رادیاتورهای قرنیزی بر پایه هیدرونیک.

یکی از مشکلات دیگر رادیاتور قرنیزی بر پایه هیدرونیک، وابستگی این رادیاتورها به آبی است که از هیتر آب جریان می‌یابد. در بین خطوط لوله هوا نفوذ کرده و رادیاتورهای قرنیزی را دچار مشکل می‌کند. با هواگیری می‌توان مشکل رادیاتورها را حل کرد.

  • محدود بودن مدت زمان استفاده

یکی دیگر از مشکلات این سیستم گرمایشی که باید به آن اشاره کنیم، محدودیت زمانی استفاده از آنهاست. محدودیت زمانی 10 ساله یکی از مشکلات رادیاتور قرنیزی است که در هنگام نصب باید به آن توجه کنید.

مقایسه میان رادیاتورهای قرنیزی الکتریکی با نوع هیدرونیک

رادیاتورهای قرنیزی الکترونیکی در مقایسه با نوع هیدرولیک دیرتر گرم می‌شوند و همین مسئله علاوه بر حجم بالای مصرف برق از ایرادهای این نوع سیستم گرمایشی محسوب می‌شود.

خدمات سرمایشی و گرمایشی در محل آچارباز
خدمات سرمایشی و گرمایشی آچارباز شامل نصب و راه اندازی پکیج، نصب و راه اندازی آبگرمکن، تعمیرات پکیج و آبگرمکن، نصب و راه اندازی کولر های آبی و گازی است. جهت ثبت درخواست کلیک کنید.
درخواست خدمات سرمایشی و گرمایشی

از چه شیوه‌ای برای کنترل سیستم رادیاتور قرنیزی استفاده می‌شود؟

در این شیوه هر بخش یک لوله رفت و یک لوله برگشت به شکل مجزا در هر قسمت ساختمان دارد. به طور مثال لوله‌های اتاق خواب از هال جدا هستند. بنابراین کنترل دمای هر اتاق به صورت مجزا انجام می‌گیرد. اگر سیستم لوله کشی ساختمان به مانند گرمایش از کف کلکتوری باشد. کنترل هر بخش از داخل کلکتور جدا انجام می‌شود. اما اگر لوله کشی به صورت انشعابی صورت گرفته در ابتدای مسیر ورودی هر زون دو شیر ربع گرد نصب شده تا امکان کنترل هر بخش بطور کاملا مجزا و تفکیک شده میسر باشد.

نحوه اجرای رادیاتور قرنیزی چگونه است؟

رادیاتور قرنیزی استفاده دو منظوره دارد. علاوه براینکه خاصیت قرنیز و طراحی دکوراسیون داخلی خانه را به عهده  دارد پا را فراتر گذاشته و به عنوان سیستم گرمایشی نیز از آن استفاده می‌شود. سیستم رادیاتور قرنیزی یکی از ساده‌ترین مکانیزم های معمول در سیستم های گرمایشی است که به دلیل تنوع ظاهر آن بسیار موردپسند معماران و دکوراتیوهای داخلی است. این محصولات علاوه بر ظاهر زیبا با کمترین امکانات و تجهیزات قابل استفاده به عنوان یک سیستم گرمایشی هستند.

  • برای نصب رادیاتورهای قرنیزی، اولین قدم نصب عایق حرارتی توسط چسب یا منگنه روی دیوار است.
  • بست‌ها را در فاصله لازم توسط رول پلاک نصب کنید.
  • با کمک دستگاه قلاویززن، رادیاتورهایی که به اندازه مشخص بریده شده را رزوه کنید و در محل خود نصب کنید.
  • رادیاتورها را توسط تبدیل‌ها و رابط‌هایی انعطاف‌پذیر و از جنس استیل به یکدیگر متصل کنید تا تست آب‌بندی و حرارتی شوند.
  • پس از اینکه اطمینان یافتید، پروفیل کاور و بلید بلا در اندازه‌های مناسب بریده شده، فارسی بر کنید و در محل‌های مناسبشان نصب کنید.
  • پس از انجام پنج مرحله تست نهایی را انجام دهید، سیستم قابل بهره‌برداری است.

آزمایش‌ها نشان داده که رادیاتورهای قرنیزی بازدهی به مراتب بالاتر از رادیاتورهای معمولی دارند. این رادیاتورها به دلیل حذف لوله کشی‌های چشم گیر، کاهش مصرف انرژی از نمونه‌های بسیار مناسب سیستم‌های گرمایشی هستند. اما در کنار محاسن، معایبی نیز دارند که در بخش مشکلات رادیاتور قرنیزی به آنها اشاره شد.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام مطالب بسیار مفید و اموزنده است ولی اگر با کمی عنایت در زمینه مثلا تلفیق قرنیزی با کفی یا قرنیزی با پره ای مطلب باشد بهتر است . باتشکر

    1. باسلام
      محمد عزیز ممنونیم از نظر و توجه شما که باعث دلگرمی ما است، اگر اطلاعاتی در این زمینه دارید که به ما کمک کند، ممنون میشویم با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا