×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

یخچال و فریزر

چرا آبسرد کن یخچال بو می دهد

علت بوی آبسرد کن یخچال

نوشیدن آب خنک و تازه از آبسرد کن یخچال در یک روز گرم تابستانی، می‌تواند حال شما را خوب کند اما گاهی اوقات این نوشیدنی بوی بدی می‌دهد. برای رفع این مشکل چه باید کرد؟

نوشیدن یک لیوان آب خنک و تازه که مستقیم از آبسرد کن یخچال می‌آید، برای هرکسی لذت بخش است. اما تا زمانیکه هنگام نوشیدن آن بوی بد و نامطبوعی را حس نکرده‌ باشید. اگر برای شما هم این سوال پیش آمده است که چرا آبسرد کن یخچال بو می دهد و به دنبال پاسخی برای آن هستید این مقاله را از دست ندهید.

 

طرز کار آبسردکن چگونه است و از چه قطعاتی تشکیل شده است؟

قبل از اینکه به دنبال پاسخی برای علت بوی بد آبسردکن یخچال باشید، باید بدانید طرز کار آبسردکن چگونه است و از چه قطعاتی تشکیل شده است؟

لیوان خالی را زیر آبسردکن یخچال قرار دهید و دکمه یا اهرم کوچکی که بالای آبسرد کن قرار دارد را فشار دهید. در برخی از یخچال‌ها دکمه‌هایی تعبیه شده است که به کاربر امکان تهیه یخ را هم می‌دهد. پس از انتخاب آب و یخ و فشردن دکمه مورد نظر، دریچه‌ای را باز می‌کنید که اجازه می‌دهد آب یا یخ از محفظه داخلی به درون لیوان بریزد. شیر ورودی آب که درون یخچال وجود دارند آب را از طریق سوپاپ کنترل از داخل یخچال عبور می‌دهند. سپس در انتها لوله‌ها به یک مخزن کوچک متصل می‌شوند، این مخزن وظیفه خنک کردن آب را برعهده دارد.

اکثر آبسردکن یخچال‌ها دارای قطعه‌ای به نام فیلتر هستند، این فیلتر بیشتر اوقات در درون دستگاه توزیع کننده آب نصب می‌شود. فیلتر نصب شده در این دستگاه میکروب‌ها و یا مواد شیمیایی مضری که بر طعم آب تاثیر می‌گذارند و برای سلامتی مضر هستند را از بین می‌برد.

علت بوی بد آبسردکن
بیشتر یخچال‌ها دارای قطعه‌ای به نام فیلتر هستند که وظیفه گرفتن املاح و مواد سخت از آب را بر عهده دارد

علت بوی بد آبسردکن

در یک روز گرم نوشیدن یک لیوان آب سرد، می‌تواند به شما طراوت و تازگی ببخشد، اما اگر این آب طعم و بوی بدی داشته باشد می‌تواند تجربه بدی برای شما بسازد. علت بوی بد آبسردکن را در منبع اصلی آب خانه یعنی شیر آب آشپزخانه جستجو نکنید. ابتدا آب را با دقت بو کنید تا بتوانید حدس بزنید این بو از کجا می‌آید. اگر آب بوی کهنگی و یا بویی خاک مانند می‌دهد می‌تواند نشان دهنده وجود کپک در آبسردکن باشد. اگر بویی که به مشامتان می‌رسد بویی پلاستیک مانند است این یعنی باید مشکل را در قطعات و لوله‌های آبسرد کن جستجو کنید. باید به این نکته اشاره کنیم که تشخیص بوی پلاستیک از آب اغلب اوقات کاری سخت است. اگر احساس می‌کنید آب بوی تخم مرغ فاسد و یا شیر مانده را می‌دهد، باید درون منبع آب را نگاه کنید. به یاد داشته باشید اگر احساس می‌کنید آب بو و مزه خاصی دارد نباید از آن آب بنوشید.

علت بو گرفتن آب در یخچال
اگر آب آبسرد کن یخچال بوی خاصی می‌دهد از نوشیدن آن خودداری کنید

حالا باید به سراغ یخچال بروید، درب آن را باز کرده و دنبال کشف مواد غذایی مانده و فاسد درون یخچال باشید. همچنین باید به دقت به درون یخچال نگاه کنید، قفسه‌ها را از نظر بگذرانید و اگر لکه‌ای دیدید آن را به سرعت تمیز کنید. لکه یا سایر مواد آلوده در یخچال ممکن است علاوه بر تاثیری که در بوی یخچال می‌گذارند بر بو و مزه آب آبسردکن نیز اثر گذار باشند. به جستجو ادامه دهید، لکه‌ها را پاک کنید و مواد غذایی فاسد را از یخچال بیرون اورده و مواد سالم را درون کیسه مناسب بگذارید.

علت بو گرفتن آب در یخچال
غذا‌های فساد و مانده و لکه‌های چربی را از درون یخچال پاک کنید

اغلب اوقات بوی بد آبسردکن به خاطر یک چیز است، رشد کپک. حالا این سوال پیش می‌آید که آیا کپک می‌تواند درون یخچال به وجود بیاید؟ بله،کپک می‌تواند درون لوله پلاستیکی که آب را به مخزن داخلی آبسرد کن می‌برد به وجود بیاید. این رویداد بیشتر اوقات زمانی رخ می‌دهد که قسمت‌هایی از لوله‌های پلاستیکی شکافته شده باشند. این کپک‌ها می‌توانند باعث ایجاد بیماری‌هایی مانند سردرد، تحریک پوست و مشکلات تنفسی شوند.

 

تعمیر یخچال و فریزر در محل با آچارباز
در صورت مشاهده هرگونه مشکل در نصب و راه اندازی یخچال و همچنین خرابی یخچال خود، به راحتی می‌توانید در سامانه آچارباز درخواست خود را ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید.
درخواست تعمیر یخچال و فریزر

 

بو گرفتن مخزن آب یخچال
کپک می‌تواند درون لوله‌های پلاستیکی انتقال دهنده آب به وجود بیاید

راه حل بوی بد آبسردکن یخچال

اگر برای شما هم این سوال پیش آمده است که چگونه آبسردکن یخچال را تمیز کنیم؟ ادامه این مطلب را از دست ندهید، زیرا قدم به قدم نحوه شستشوی آب سرد کن را توضیح داده‌ایم. در قدم اول باید یخچال را از برق بکشید تا از هرگونه آسیب الکتریکی جلوگیری کنید. حالا باید بدنه داخلی و خارجی یخچال را تمیز کنید، تا اثر مواد غذایی و سایر آلودگی‌ها از بین برود. می‌توانید از دستمال مرطوب نیز استفاده کنید اما بهتر است، برای تمیز کردن یخچال از مواد شوینده بهره ببرید تا اثر بهتر و بیشتری بگذارند.

طرز کار آبسردکن چگونه است و از چه قطعاتی تشکیل شده است؟
قبل از اینکه تمیزکاری را شروع کنید ابتدا یخچال را از برق بکشید

می‌توانید از مواد پاک کننده طبیعی مانند جوش شیرین نیز استفاده کنید. یک چهارم فنجان جوش شیرین را با یک لیتر آب گرم مخلوط کنید، ترکیبی که بدست می‌آید کمی رقیق است. آن را به بدنه داخلی و بیرونی یخچال بکشید. آبسرد کن یخچال را فراموش نکنید، ظرف نگهدارنده آب را برداشته و آن را به خوبی با مواد پاک کننده بشوئید. برای پاک کردن کپک موجود در لوله‌ها و آبسردکن از یک مسواک استفاده کنید.

برای تمیز کردن قطعات مختلف آبسردکن، باید از یک دستمال تمیز استفاده کنید. دستمال کهنه و مرطوب می‌تواند قطعات آبسردکن را کثیف کرده و بوی بد آن را فزونی بخشد. سینی تخلیه‌ای که در زیر آبسردکن قرار دارد را نیز می‌توانید تمیز کنید با دستمال روی آن بکشید و رطوبت اضافی را از آن بگیرید.

راه حل بوی بد آبسردکن یخچال
برای تمیز کردن قطعات مختلف آبسردکن از یک دستمال نو و پاکیزه استفاده کنید

پاکت باز شده جوش شیرین را درون یخچال بگذارید تا بتواند بوی بد یخچال را به خودش بگیرد. قفسه‌ها و کشو‌ها را بیرون بکشید و با یک دستمال به خوبی آن‌ها را تمیز کنید.

پیشنهاد مطالعه

محفظه نگهدارنده آبسردکن را برداشته و آن را به خوبی بشوئید و سپس با یک دستمال خشک کنید تا جلوی لک انداختن قطره‌های آب را بگیرید. بهتر است برای شستن محفظه نگهدارنده آبسرد کن یک برنامه زمانی خاص داشته باشید. به عنوان مثال هفته‌ای سه بار را به شستن محفظه آبسردکن اختصاص دهید. شستشوی کم محفظه نگهدارنده آبسردکن، باعث پایین آوردن کیفیت آب آشامیدنی می‌شود. بعد از شستشو، محفظه را سرجای خود قرار دهید، آن را با آب پرکرده و لیوان را زیر آبسردکن قرار دهید. اهرم آبسردکن را فشرده و لیوان را پر از آب کنید. اینکار را تاجایی ادامه دهید که محفظه نگهدارنده آب خالی شود و سپس دوباره آن را پر از آب کنید. این فرایند را چندبار تکرار کنید تا جائیکه دیگر بوی بدی از آب حس نکنید.

راه حل بوی بد آبسردکن یخچال
هر چند روز یکبار محفظه نگهدارنده آب را به خوبی بشوئید

بسیاری از یخچال‌های مدرن در سیستم آبسردکن خود از فیلتر استفاده می‌کنند، فیلتر‌ها چون املاح و آلودگی‌های موجود در آب را می‌گیرند بیشتر از سایر قطعات آبسردکن کثیف می‌شوند. دفترچه راهنمای یخچال خود را برداشته و با دقت آن را بخوانید و ببینید، فیلتر آبسرد کن یخچال شما قابل تعویض است یا خیر. بهتر است برای از بین بردن بوی بد آبسردکن یخچال فیلتر‌ها را هر سه ماه یکبار تمیز کنید.

راه حل بوی بد آبسردکن یخچال
فیلتر آبسردکن یخچال را هر سه ماه یکبار به خوبی تمیز کنید

در برخی از مدل‌های آبسرد کن، لوله‌هایی که وظیفه انتقال آب به محفظه نگهدارنده را دارند، قابل دسترس نبوده و در دید نیستند. برای اینکه نحوه دسترسی به لوله‌ها را بدانید باید دفترچه راهنمای یخچال را بخوانید، اگر این دفترچه به شما اطلاعاتی نداد بهتر است از یک متخصص برای تمیز کردن لوله‌های آبسردکن کمک بگیرید.

راه حل بوی بد آبسردکن یخچال
برای اینکه نحوه دسترسی و تمیز کردن لوله‌های انتقال دهنده آب را بدانید دفترچه راهنمای یخچال را بخوانید

رفع طعم بد آبسردکن یخچال

بعد از راه حل بوی بد آبسردکن یخچال نوبت به رفع طعم بد آبسردکن یخچال می‌رسد. گاهی اوقات آب بوی خاصی ندارد اما مزه و طعم عجیبی دارد و باعث می‌شود شما از خوردن آن منصرف شوید. برای رفع این مزه عجیب ابتدا باید فیلتر آبسردکن یخچال خود را بررسی کنید. یک فیلتر فرسود و ناکارآمد نه تنها املاح و مواد موجود در آب را نمی‌گیرد بلکه می‌تواند محل خوبی برای تجمع میکروب‌ها و کپک‌ها شود. بهتر است فیلتر آبسردکن یخچال خود را حداقل سالی یکبار تعویض کنید.

رفع طعم بد آبسردکن یخچال
برای رفع مزه عجیب و بد آب آبسردکن باید فیلتر دستگاه را بررسی کنید

به یاد داشته باشید قبل از نصب فیلتر جدید در آبسردکن آن را به خوبی بشوئید. نشستن فیلتر جدید و نصب آن در آبسردکن می‌تواند باعث شود آب مزه پلاستیک به خود بگیرد.

غذا‌هایی مانند ماهی، ترشی و پنیر و ادویه جات می‌توانند بو و عطر قوی خود را به آب و یخ موجود در آبسردکن منتقل کنند و طعم و مزه غذا را تغییر دهند. غذا‌هایی که بو‌هایی تند و قوی دارند را در ظروف در دار و محکم بگذارید و از بسته شدن کامل آن‌ها اطمینان حاصل کنید. همیشه داخل یخچال را تمیز و مرتب نگه دارید و یک بسته باز شده جوش شیرین را داخل یخچال بگذارید.

رفع طعم بد آبسردکن یخچال
برای رفع طعم بد آبسردکن یخچال غذا‌هایی که بو و مزه‌ای قوی دارند را درون ظروف دربسته بگذارید

در برخی از یخچال‌ها لوله‌هایی که وظیفه انتقال آب به آبسردکن را دارند ازپلاستیک ساخته شده‌اند. با گذشت زمان این لوله‌های پلاستیکی می‌توانند بو‌هایی که درون آب و یخچال قرار دارند را به خود جذب کنند. برای رفع این مشکل دفترچه راهنمای یخچال خود را بخوانید، اگر به شما کمکی نکرد بهتر است برای تعویض و یا پاکسازی این لوله‌ها از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

رفع طعم بد آبسردکن یخچال
اگر لوله‌های انتقال دهنده آب پلاستیکی هستند، بو و مزه خود را به آب انتقال خواهند داد

عیب یابی و تعمیر آبسردکن یخچال

اگر برای تعویض و تعمیر فیلتر و لوله‌های آب آبسردکن یخچال دچار مشکل شده‌اید و نتوانسته‌اید تعمیرکار ماهر و متخصص را پیدا کنید، بهتر است از اپلیکیشن‌‌های ارائه خدمت استفاده کنید.

سامانه اعزام تعمیرکار آچارباز یکی از این اپلیکیشن‌ها است که به شما سرویس و تعمیر یخچال در محل را ارائه می‌کند. با ثبت درخواست تعمیر در سایت، وب اپ و یا اپلیکیشن آچارباز ، تیم پشتیبان با شما تماس گرفته و بعد از انجام هماهنگی لازم تعمیرکار را به محل دلخواه شما در زمان موردنظرتان می‌فرستد.

 

 

4.9/5 - (54 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا