×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

یخچال و فریزر

علت برفک زدن یخچال فریزر و یخ زدگی لوله های پشت آن چیست؟

علت برفک زدن یخچال فریزر و یخ زدگی لوله های پشت آن

برفک زدن یخچال از آن دسته مشکلاتی  است که ممکن است هر نوع یخچالی را درگیر کند. برفک و یخ زدگی می‌تواند به طرز چشمگیری راندمان یخچال را پایین آورد، همچنین این مشکل می‌تواند به طور مستقیم روی عملکرد یخچال تاثیر منفی بر جای بگذارد. به شما توصیه می‌کنیم تحت هیچ عنوان برفک یخچال را نادیده نگیرید، چرا که بی‌توجهی به این موضوع می‌تواند نیاز به تعمیر یخچال را بدنبال داشته باشد. در این مقاله از آچارباز به طور کامل به دلایلی که منجر به برفک زدن یخچال می‌شوند، پرداخته ایم. در ادامه همراه ما باشید.

برای تعمیر یخچال از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

دلیل برفک زدن یخچال

برفک زدن یخچال به موارد مختلفی بستگی دارد، که در زیر به شرح آنها پرداخته‌ایم:

  • نامناسب بودن جای یخچال اصلی‌ترین و عمده‌ترین دلیلی است که باعث برفک زدن یخچال می‌شود. در واقع اگر یخچال در مجاورت اجاق گاز، سماور و سایر لوازم گرمایشی دیگر قرار گیرد، با هر بار باز و بسته شدن در یخچال مقدار زیادی هوای گرم وارد محیط یخچال و باعث برفک زدن یخچال می‌شود.
  • خراب بودن لاستیک (واشر) دور یخچال یکی دیگر از دلایلی است که منجر به برفک زدن یخچال می‌شود. خراب بودن، شل بودن یا پاره بودن لاستیک دور یخچال برفک را به دنبال خواهد داشت. در واقع اگر لاستیک دور یخچال به گونه‌ای باشد که در صورت بسته بودن در یخچال، همچنان هوا به درون یخچال وارد ‌شود، باید اقدام به تعویض لاستیک دور درب یخچال کنید و یا از یک تعمیر کار بخواهید تا این لاستیک را تعمیر یا تعویض کند.
  • اگر یخچال شما هیچ کدام از مشکلات مذکور را نداشته باشد، اما همچنان برفک بزند، باید بدانید که قطعه‌ی ترموستات یخچال دچار نقص و ایراد شده است. چنانچه متوجه خرابی این قطعه شدید، لازم است برای تعمیر یا تعویض قطعه با یک کارشناس تعمیر یخچال، تماس بگیرید.

اولین نشانه‌ای که مبنی بر برفک زدن یخچال فریزرهای نوفراست نمایان می‌شود، گرم شدن دمای داخل یخچال است.

دلیل یخ زدن داخل یخچال

اگر برفک یخچال بیش از حد معمول باشد و آنها همچنان در حال زیاد شدن باشند، با هر بار باز و بسته شدن درب یخچال، رفته رفته این برفک‌ها تبدیل به یخ می‌شوند و در عرض چند روز بیشتر فضای داخلی یخچال یخ می‌زند. به طوری که حتی ممکن است درب یخچال به علت یخ زدگی باز نشود یا به سختی باز شود.

  • برای رفع این مشکل لازم است در دو مرحله یخچال را برفک زدایی کنید.

علت برفک زدن فریزر

وجود برفک در اطراف درب فریزر، می‌تواند مانع بسته شدن کامل درب آن شود. اگر دیدید که درب فریزر به طور کامل بسته نمی‌شود، باید:

  • قبل از هر کاری بسته‌های مواد غذایی که درون فریزر گذاشته‌اید را مرتب کنید و مطمئن شوید که کشو‌های فریزر به طور کامل در جای خود قرار گرفته شده‌اند.
  • اگر همچنان شاهد برفک فریزر بودید، در اینصورت مشکل از لاستیک دور درب است، که باید برای رفع مشکل آن را تعویض یا تعمیر کنید.
دلایلی که منجر به برفک زدن فریزر می‌شوند
خرابی لاستیک دور درب فریزر از مرسوم‌ترین دلایلی است که برفک زدن فریزر را در پی خواهد داشت برای رفع این مشکل از یک تعمیر کار ماهر بخواهد تا لاستیک درب فریزر را تعمیر یا تعویض کند.

خرابی لاستیک دور درب فریزر از مرسوم‌ترین دلایلی است که برفک زدن فریزر را در پی خواهد داشت برای رفع این مشکل از یک تعمیر کار ماهر بخواهد تا لاستیک درب فریزر را تعمیر یا تعویض کند.

تعمیر یخچال و فریزر در محل با آچارباز
در صورت مشاهده هرگونه مشکل در نصب ، راه اندازی و خرابی های یخچال خود، به راحتی می‌توانید در سامانه آچارباز درخواست خود را ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید.
تعمیر یخچال

یخ زدن فریزر

چنانچه قسمت انتهایی یخچال برفک بزند، به این معناست که دیفراست معیوب شده است. معیوب شدن دیفراست به عوامل زیر بستگی دارد.

  • خرابی بی متال،
  • خراب شدن هیتر،
  • خراب شدن برد کنترل یخچال،
  • بروز اختلال در عملکرد سنسور یخ زدایی
  • و…

البته در برخی موارد یخ زدن فریزر می‌تواند ناشی از گرفتن لوله‌ی تخلیه‌ی نیز باشد. برای بررسی دقیق‌تر لازم است که از یک تعمیرکار حرفه‌ای بخواهید که فریزر و قطعات آن را چک کند. برای آشنایی با مشکلات رایج در میان تمام برندهای یخچال و فریزر روی لینک کلیک کنید.

از بین بردن برفک های یخچال فریزر دیفراست

برای از بین بردن برفک‌های یخچال فریزر دیفراست، بهتر است قبل از هرکاری:

  • لاستیک دور در یخچال و لاستیک دور ترموستات را چک کنید.
  • اگر متوجه هر گونه آسیب یا زدگی در این لاستیک‌ها شدید خیلی سریع آن را تعمیر کنید، چرا که بیشترین برفک یخچال فریزرهای دیفراست به علت خرابی در این لاستیک‌ها بوجود می‌آید.
پیشنهاد مطالعه

از بین بردن برفک های یخچال فریزر نیمه نوفراست

اگر یخچال فریزر شما جزو یخچال‌های نیمه نوفراست یا همان مدل بدون برفک است، برای برطرف کردن برفک آن باید:

  • به سراغ ترموستات، تایمر و لاستیک دور در یخچال بروید.
  • در صورتی که نقص و اختلالی در هر کدام از این قسمت‌ها دیدید به سرعت آن را برطرف کنید.
پیشنهاد مطالعه

از بین بردن برفک های یخچال فریزر نوفراست

اولین نشانه‌ای که مبنی بر برفک زدن یخچال فریزرهای نوفراست نمایان می‌شود، گرم شدن دمای داخل یخچال است. در این نوع یخچال‌ها برفک در فریزر یا به عبارتی در قسمت اپرای یخچال بوجود می‌آید. در صورتی که یخچال شما الکترونیکی است برای رفع ایراد پیش آمده باید ترمودیسک، هیتر المنت، برد الکترونیکی و لاستیک دور یخچال را چک کنید. اما اگر یخچال شما یک یخچال فریزر نوفراست مکانیکی است، باید قطعات تایمر دیفراست، هیتر المنت، لاستیک را چک کنید و در صورت مشاهده هر گونه نقص و اختلال در هر کدام از این قطعات باید آن را تعمیر یا تعویض کنید.

علت‌ برفک و یخ زدن لوله‌های پشت یخچال فریزر چیست؟

در پاسخ به سوال علت‌ برفک و یخ زدن لوله‌های پشت یخچال فریزر چیست؟ باید بگوییم، تنها زمانی که گاز یخچال زیاد باشد، لوله‌های پشت یخچال دچار برفک و یخ زدگی می‌شوند. هنگامی که تعمیرکار به میزان گاز که روی کمپرسور یخچال نوشته شده باشد، دقت نکند و میزان گازی که به یخچال تزریق می‌کند، بیشتر از  مقدار گازی باشد که روی کمپرسور درج شده، لوله‌های پشت یخچال دچار برفک و یخ زدگی می‌شوند.

یخ زدن لوله‌های پشت یخچال با تزریق بیش از حد گاز به یخچال
برای تزریق گاز یخچال، بهتر است از تعمیرکاران مجرب کمک بگیرید.

برای تزریق گاز یخچال، بهتر است از تعمیرکاران مجرب کمک بگیرید.

توجه: اگر میزان گازی که به یخچال تزریق شود، کمتر از حد معمول باشد، موتور یخچال یکسره خواهد شد.

علت یخ زدن مواد غذایی داخل یخچال

شاید تا به حال برای‌تان پیش آمده باشد، که در یخچال را باز کنید و با صحنه‌ای غیر منتظره روبرو شوید. یخ زدن مواد غذایی یکی از آن صحنه‌هایی است که ممکن است برای هر کدام از ما پیش آمده باشد، علت یخ زدن مواد غذایی داخل یخچال به دلایل مختلفی بستگی دارد که در زیر به شرح آنها پرداخته‌ایم.

تنظیم نامناسب دمای یخچال

هنگامی که دمای یخچال بیش از حد معمول پایین باشد، مواد غذایی داخل آن دچار یخ زدگی می‌شوند. اگر یخچال شما دچار چنین مشکلی شده باشد، فقط کافیست دمای یخچال را بالا ببرید. بهترین دمای یخچال 5 تا 6 درجه‌ی سانتی گراد است.

پیشنهاد مطالعه

قرار دادن مواد غذایی کنار فن یخچال

سعی کنید مواد غذایی حساس به خصوص میوه و سبزیجات را در کنار یا رو به روی فن قرار ندهید، زیرا هوایی که فن، به فضای داخل یخچال وارد می‌کند بسیار سرد است و هنگامی که مواد غذایی در مجاورت این هوا قرار می‌گیرند، بلافاصله دچار یخ زدگی می‌شوند.

تنظیم نرمال دمای یخچال برای جلوگیری از یخ زدن مواد غذایی داخل یخچال
فراموش نکنید که دمای طبقات مختلف یخچال با یکدیگر متفاوت است.

فراموش نکنید که دمای طبقات مختلف یخچال با یکدیگر متفاوت است.

خراب بودن ترمیستور

ترمیستور یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین قطعات یخچال است، که دو وظیفه مهم  را بر عهده دارد:

1-  کنترل دمای اطراف یخچال

2-   هدایت دمای اطراف یخچال به برد کنترل یخچال.

اگر این قطعه معیوب شود در عملکرد فن اختلال رخ می‌دهد، اگر متوجه اختلال در عملکرد فن شدید، بدانید که به احتمال زیاد ترمیستور دچار نقص شده است که باید این قطعه توسط تعمیر کار تعمیر یا تعویض شود.

خراب بودن دمپر

خرابی دمپر یخچال یکی دیگر از دلایلی است که یخ زدن مواد غذایی داخل یخچال را بدنبال خواهد داشت. اگر در عملکرد این  قطعه نقص یا اختلالی رخ دهد هوای بسیار سردی وارد یخچال می‌شود. که همین امر منجر به یخ زدن مواد غذایی داخل یخچال خواهد شد.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

    1. باسلام
      ایمان عزیز، اصلاح شد. ممنونیم از نظر و همراهی شما که انرژی بخش تیم آچارباز است.

  1. علت نشتی مقدار کمی آب (تقریبا) نصفه لیوان از زیر یخچال چیست ؟لازم بذکر است که یخچال فریزر سای وان ساین می باشدمیدانید.که یخچال در قسمت بالا و فریزر بطور مجزا در پایین قرار گرفته .اازم بذکر است روز اول خرید بعلت داشتن وسواس ،خانمم داخلش را با شیلنگ آب شست اما پس از گذشت ۸ سال همچنان نشتی آب دارد.لطفا راهنمایی بفرمایید.و سوال دوم اینکه گیج نشان دهنده دمای یخچال که در روی درب آن نصب است ودارای lcdاست (سون سگمنت)دماهای نا معقولی را نمایش میدهد گاها ۳۳ درجه بالای صفر و ۱۲ساعت طول میکشد تا روند کاهشی پیدا کرده و به ۶درجه بالای صفر و نهایتا منهای ۳ درجه برسد.با تشکر

    1. باسلام
      سعید عزیز، برای رفع مشکل مطمئن شوید که سینی تخلیه یخچال سالم و لوله تخلیه یخچال مسدود نشده باشد. همچنین عدم نصب درست شلنگ مربوط به تصفيه آب و اختلال در هیتر نیز، می‌تواند نشت آب را به دنبال داشته باشد. صحت برای مورد دوم نیز سنسور دما و برد باید بررسی شود. شما می‌توانید درخواست تعمیر یخچال در محل خود را در سایت آچارباز و یا با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا