×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

سرویس و تعمیر خودرو

چگونه شیلنگ بنزین خودرو را تعویض کنیم؟

تعویض شلنگ بنزین خودرو

برخی از مشکلاتی که برای خودرو ایجاد می‌شوند ممکن است با چشم قابل مشاهده نباشند و بعد از گذشت مدتی با نشانه‌هایی غیرطبیعی مواجه شوید که نتیجه وجود خرابی در سیستم خودرو است. اما مشکلاتی هم هستند که می‌توانید آنها را تشخیص دهید. پارگی شلنگ خودرو، یکی از همین مشکلات است.

چگونه شیلنگ بنزین خودرو را تعویض کنیم؟

زمانی که شلنگ بنزین خودرو پاره شود و یا نشتی داشته باشد، بوی بدی اطراف اتومبیل به مشام می‌رسد و یا خواهید دید که بنزین در زیر خودرو جاری می‌شود. با دیدن این صحنه، باید نسبت به تعویض شلنگ بنزین اقدام کنید. داشتن دانش کافی در زمینه تعمیرات می‌تواند به کاهش هزینه‌های روزانه کمک کند. برای مثال اگر کمی اطلاعات خود را برای تعمیر خودروی شخصی افزایش دهید، در هنگام خرابی خودرو دچار سردرگمی نخواهید شد. اگر در زمان جوش آوردن خودرو چاره کار را بدانید و یا بدانید که چگونه سنسور دریچه گاز را عیب یابی و تعمیر کنید و یا حتی قادر به تشخیص سایر مشکلات و خرابی‌های خودرو باشید، نیازی به تعمیرکار خودرو نخواهید داشت.

در این بحث به شما خواهیم گفت که چگونه شلنگ بنزین خودروی خود را تعویض کنید. شلنگ بنزین در هر اتومبیلی بسته به مدل و نوع در قسمت‌های مختلفی قرار دارد. در خودروهای قدیمی، بنزین از طریق یک سری لوله‌های فلزی از باک به سمت کاربراتور و انژکتور منتقل می‌شد که این بخش، سیستم سوخت رسانی خودرو را تشکیل می‌داد.

برای تعمیر خودرو از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

در مدل‌های قدیمی‌تر خودروها هم، پمپ بنزین، باک و کاربراتور، بوسیله شلنگ‌های کوتاه بهم متصل بودند که به‌دلیل ضعیف بودن این شلنگ‌ها، بنزین از خودرو نشت می‌کرد. اما از سال 1396 به بعد، سیستم سوخت رسانی تغییر کرد و مقاومت این شلنگ‌ها بیشتر شد. شلنگی که برای سوخت رسانی خودرو استفاده می‌شود، دارای نوع و جنس مختلفی است. شلنگ‌های لاستیکی، شلنگ‌های فیبر کربن و شلنگ‌های آلومینیوم.

شیلنگ بنزین لاستیکی

این نوع شلنگ در بیشتر خودروهای قدیمی و دیزلی استفاده می‌شود و نکته مثبت آن این است که تعویض آن نسبت به سایر شلنگ‌ها آسان‌تر است.

پیشنهاد مطالعه

شیلنگ بنزین پلاستیکی یا فیبر کربن

شلنگ بنزین پلاستیکی که به آن فیبر کربن هم می‌گویند، امروزه در بیشتر خودروها استفاده می‌شود. در واقع این نوع شلنگ‌ها همیشه در دسترس هستند و حجم بالایی از فشار را تحمل می‌کنند. شلنگ بنزین پلاستیکی، دمای بنزین را پایین نگه داشته و کارایی آن را افزایش می‌دهد و مانع از بخار شدن بنزین می‌شود. نحوه تعویض این شلنگ‌ها هم بسیار آسان است.

راهنمای تعویض شلنگ بنزین
بهترین نوع شلنگ بنزین خودور؛ فیبر کربن است

شیلنگ بنزین آلومینیومی

این نوع شلنگ در برخی از خودروهای قدیمی و حتی جدید استفاده می‌شود. شلنگ‌های فلزی همیشه در دسترس بوده و قادر به تحمل حجم بالای فشار هستند. با توجه به پرپیچ و خم بودن مسیر سوخت رسانی، گاهی استفاده از این نوع شلنگ با محدودیت روبرو می‌شود. از طرفی هم با داغ شدن این شلنگ‌های فلزی، مقداری از بنزین بخار خواهد شد.
در ادامه به شما خواهیم گفت که اگر شلنگ بنزین خودرو پاره شد؛ چه کنید.

تعمیرکار سیار خودرو؛ در کمترین زمان خودروی ماشین خود را تعمیر کنید
از روشن کردن سیگار در اطراف خودرویی که بوی بنزین از آن خارج می‌شود، خودداری کنید.

شیلنگ بنزین را بررسی کنید

با استفاده از یک چراغ قوه و یا حتی چراغ قوه موبایل، وضعیت شلنگ را بررسی کنید و محل پارگی را بیابید.

ابزار موردنیاز را آماده کنید

در این مرحله به ابزاری خاص نیاز دارید تا بتوانید مراحل کار را به‌آسانی انجام دهید. ابزاری که برای تعویض شلنگ بنزین مورد نیاز است به شرح زیر هستند.

  • شلنگ بنزین جدید
  • پیچ گوشتی
  • چراغ قوه
  • جعبه آچار
  • جک
  • دستکش ایمنی
  • منبعی برای جابجا کردن بنزین
  • انبردست و سیم چین
پیشنهاد مطالعه

آماده کردن خودرو برای تعویض شیلنگ بنزین

خودرو را در جایی صاف پارک کنید و برای اینکه مطمئن شوید در جای خود ثابت خواهد ماند، آن را روی دنده 1 قرار دهید. سپس یک جسم مانع، چیزی شبیه به سنگ جلوی چرخ خودرو قرار دهید تا تکان نخورد.

جک را زیر خودرو قرار دهید و آن را تا جایی که چرخ‌های خودرو از زمین فاصله بگیرند باز کنید. به سراغ باتری بروید و اتصالات باتری را نیز از آن جدا کنید. حال خودرو آماده تعویض شلنگ بنزین است.

چگونگی تعویض شلنگ خودرو
از ثابت بودن جک زیر خودرو مطمئن شوید تا از زیر ماشین در نرود

کار تعویض شیلنگ پاره بنزین را شروع کنید

دستکش‌های ایمنی را دست کنید و لباسی مناسب برای این کار بپوشید. زیراندازی زیر خودرو پهن کنید و زیر خودرو بروید.

ابتدا ظرفی را در زیر باک بنزین قرار دهید. بست‌های شلنگ قدیمی را باز کنید و طوری که محتویات باک داخل ظرف خالی شود، شلنگ را جدا کنید. صبر کنید تا تمام بنزین داخل ظرف خالی شود. سپس محل اتصال شلنگ را کامل تمیز کنید.

شیلنگ جدید بنزین را متصل کنید

بعد از آماده کردن شلنگ جدید، آن را به محل اتصال در سیستم سوخت رسانی وصل کنید و بست فلزی را دور آن بپیچید. مراقب باشید که بست فلزی نه زیاد سفت باشد که به شلنگ فشار وارد کند و نه زیاد شل باشد که با یک حرکت جدا شود.

بعد از اتمام کار، تمام اتصالات را دوباره چک کنید و مطمئن شوید که کار درست انجام شده است.

سپس به آرامی جک را باز کرده و خودرو را پایین بیاورید.

تعمیر خودرو در محل
بست فلزی شلنگ خودرو را نه خیلی سفت و نه خیلی شل ببندید

باتری خودرو را وصل کنید؛ همه چیز را به جای خود برگردانید

به سراغ باتری بروید و تمام اتصالات آن را به حالت قبل برگردانید. داخل باک بنزین بریزید و با سوئیچ استارت بزنید. اگر در حین استارت زدن صدایی غیرمنتظره شنیدید، خودرو را خاموش کنید و دوباره اتصالات را بررسی کنید. اگر هم همچنان مشکل ادامه داشت، باید با یک تعمیرکار خودرو مشورت کنید.

اما اگر همه چیز به‌درستی پیش رفت، چندین بار دیگر هم استارت بزنید و از سالم بودن اتصالات و عملکرد خودرو مطمئن شوید. خودرو که روشن شد، مسافتی را با آن برانید و از سلامت اتومبیل و مهارت خود در تعمیر شلنگ بنزین اطمینان حاصل کنید.

تعویض شیلنگ بنزین پراید؛ تعویض شیلنگ بنزین پژو 405

تعویض شلنگ بنزین پراید و پژو 405 هم به همین روشی که در این بحث مطرح شد قابل انجام است. فقط کافیست تمام ابزار موردنیاز را آماده و کار را شروع کنید. در تمام مراحل کار، دقت داشته باشید که نکته‌ای را از قلم نیندازید. در پایان کار هم برای اطمینان از سلامت خودرو، آن را تست کنید.

منبع:

yourmechanic.com

تعمیر خودرو در محل با آچارباز
در صورتی که خودرو شما دچار هرگونه خرابی شد و یا اینکه نیاز به تعویض روغن خودرو داشتید، کافیست درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید. کارشناسان ما در محل، مشکلات ماشین شما را برطرف خواهند کرد.
درخواست تعمیر خودرو
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫9 دیدگاه ها

  1. سلام
    شلنگ بنزین ۲۰۶ از داخل کابین رد شده یا از زیر ماشین؟
    از زیر خوردو از چه مسیرهایی عبور کرده؟
    برای سایر ماشین ها چطور؟
    متاسفانه این فوبیا رو دارم که توی دست انداز سخت و خاکی ممکنه ضربه بهش وارد بشه
    این امکان پذیر هست واقعا؟

    با تشکر

    1. درود بر شما
      امیر عزیز،
      شلنگ بنزین از زیر ماشین رد شده است ولی از یک جای مطمئن که ضربه نخورد.

    1. درود بر شما
      منصور عزیز،
      چه شلنگ ورودی به باک چه شلنگ از باک به ریل سوخت باشد، باید تعویض گرد.

  2. باسلام و احترام شیلنگ بنزین که ازباک آمده درود مسیر نشتی ایجاد شده و صندلی اتومبیل رادربیاوریم برای تعویض شیلنگ بنزین کافی است به باک که کاری نداریم درسته یاخیر

    1. با سلام
      تا جایی که شرایط برای تعویض شلنگ فراهم باشد و به راحتی به این بخش دسترسی داشته باشید، باید قطعات را جدا کنید.

    2. درود بر شما
      علی عزیز،
      بله، صندلی عقب باز شود کفایت می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا