×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

سرویس و تعمیر خودرو

نشانه های خرابی سنسور دریچه گاز خودرو

 سنسور دریچه گاز خودرو

برخی از مشکلاتی که برای خودروی شخصی ایجاد می‌شوند با یک بررسی کوچک قابل شناسایی هستند. فقط کافیست به نشانه‌های خرابی اتومبیل توجه کنید تا به مشکل ایجاد شده پی ببرید. در این بحث قصد داریم به شناسایی خرابی سنسور دریچه گاز خودرو بپردازیم.

سنسور دریچه گاز خودرو چیست؟

سنسور دریچه گاز خودرو یا همان TPS، قطعه‌ای است که در نزدیکی Stopper و روی دریچه گاز بسته می‌شود و وظیفه آن این است که هر زمان شما پای خود را روی پدال فشار می‌دهید، به همان میزانی که پولکی دریچه گاز باز می‌شود، به همان اندازه هم سنسور دریچه گاز باز می‌شود. درواقع سنسور دریچه گاز میزان پاشش سوخت انژکتور را تنظیم می‌کند. هر بار که شما پای خود را بیشتر روی پدال گاز بفشارید، میزان باز شدن دریچه هوا احساس شده و تشخیص می‌دهد که میزان سوخت بیشتری باید به یونیت کنترل خودرو یا همان ECU، فرستاده شود.

سنسور دریچه گاز اتومبیل، قطعه‌ای نیست که نیاز به روغن کاری، تمیز کردن و سرویس داشته باشد. این قطعه الکتریکی بوده و با تمام شدن طول عمرش، باید تعویض شود.

قظعه سنسور دریچه گاز
سنسور دریچه گاز، قطعه‌ای الکتریکی است که نیاز به سرویس و تمیز کردن ندارد
برای تعمیر خودرو از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

علائم خرابی سنسور دریچه گاز را بشناسید

هر مشکل کوچکی که در خودرو ایجاد شود، می‌تواند منجر به خسارت‌های سنگین و جبران‌ناپذیر شود. از خرابی واشر سرسیلندر گرفته تا جوش آوردن‌های پی در پی خودرو، مشکل روغن ریزی خودرو، خرابی تسمه تایم و … همگی مواردی هستند که تا متوجه آنها شدید، باید نسبت به تعمیر ماشین اقدام کنید. کارهایی هم هستند که قبل از اینکه خرابی به بار آید باید مورد توجه قرار گیرند. برای مثال از تعویض به‌موقع روغن موتور گرفته تا بررسی زمان تعویض شمع خودرو و …

اینها اقداماتی هستند که از بروز هزینه‌های سنگین تعمیرات خودرو جلوگیری می‌کنند.

با توجه به شناخت وظایف سنسور دریچه گاز خودرو، به نقش حیاتی این قطعه در عملکرد درست خودرو پی بردید. در صورت خرابی سنسور دریچه گاز خودرو، اتومبیل شما دچار مشکل می‌شود، زیرا ECU، اطلاعات درستی از عملکرد خودرو دریافت نکرده و به اصطلاح خودرو خوب گاز نمی‌خورد و اینجاست دور موتور دچار عیب می‌شود. پس باید هرچه سریع‌تر نسبت به تعمیر خودرو اقدام کنید.

خرابی سنسور دریچه گاز خودرو دارای نشانه‌ها و علائمی است که در صورت مشاهده این موارد، باید هرچه سریع‌تر به تعمیرکار ماهر مراجعه کنید.

نشانه‌های خرابی سنسور دریچه گاز خودرو

1-خودرو خوب گاز نمی‌خورد

2-دود کردن غیرطبیعی خودرو

3-نوسان خودرو در زمان دورهای بالا

4-بالا ماندن دور موتور در دورهای پایین

5- حالت گرفتگی موتور خودرو در دورهای 2500 تا 3000 rpm

6-خاموش شدن خودرو در زمان گاز دادن

7-دور موتور در هنگام خلاص بودن پایین نمی‌آید

8- بالا بودن دور موتور در هنگام گرم بودن آن

9-پایین بودن دور موتور در هنگام سرد بودن آن

10-شتاب خودرو دچار افت می‌شود

11-افزایش مصرف سوخت خودرو

دلایل خرابی سنسور دریچه گاز
محل قرارگیری سنسور دریچه گاز خودرو

چه عواملی باعث خرابی سنسور دریچه گاز خودرو می‌شود؟

1-وجود نقص در ECU یا همان کامپیوتر موتور خودرو

وجود نقص در سیستم کامپیوتر موتور خودرو موجب می‌شود تا قطعات به‌درستی عمل نکنند و حتی در برخی شرایط منجر به سوختن قطعات می‌شود. سنسور دریچه گاز خودرو هم از آن دسته قطعاتی است که در صورت وجود نقص در ECU، خواهد سوخت.

پیشنهاد مطالعه

2-نوسان برق و اتصالی در سیم کشی خودرو

در صورت وجود نوسان برق و اتصالی در سیم کشی خودرو، اطلاعات به‌درستی به کامپیوتر موتور خودرو منتقل نشده و در این صورت فرمان‌هایی غلط ارسال می‌شوند و این امر می‌تواند موجب سوختن برخی از قطعات، از جمله سنسور دریچه گاز شود.

3-شستشوی داخل موتور

سیستم خودرو بسیار حساس است و در صورت آن خوردن به برخی از قطعات، دچار اتصالی می‌شوند. سنسور دریچه گاز خودرو هم در صورت خیس شدن دچار خرابی و اتصال خواهد شد.

4-وجود خرابی پولکی دریچه گاز

قطعه دریچه هوا دارای قطعات مکانیکی است و با ضرباتی که به آنها وارد می‌شود، ممکن است بشکنند و یا دچار مشکل شوند. پس هر زمانی که خودرو را بررسی می‌کنید، این قطعات را نیز از قلم نیندازید.

چگونه خرابی سنسور دریچه گاز خودرو را تشخیص دهیم؟

تنها راه تشخیص خرابی سنسور دریچه گاز خودرو، استفاده از دستگاه دیاگ است. از آنجا که شما در منزل دستگاه دیاگ ندارید، پس بهتر است این کار را به تعمیرکار خودرو بسپارید.

چه کسی خودروی مرا در سریع‌ترین زمان تعمیر می‌کند؟

یافتن یک تعمیرکار ماهر که قادر باشد در کمترین زمان و بدون معطلی اتومبیل شما را تعمیر کند، کمی سخت است. با خراب شدن خودرو، باید با استرس سوار آن شده و در سطح شهر بگردید تا یک تعمیرگاه پیدا کنید. اگر هم روز تعطیل ماشینتان خراب شود که دیگر هیچ.

تعمیرکار خودرو در تهران
با شماره گیری 54591616، می‌توانید درخواست تعمیر خودرو ثبت کنید

نظرتان درمورد تعمیرکاری که حتی روز تعطیل هم به او دسترسی دارید چیست؟

آچارباز سامانه ارائه خدمت است و هر زمانی که خودروی شما خراب شود، آماده اعزام تعمیرکار سیار خودرو به محلتان است. فقط کافیست به سایت آچارباز سر بزنید و درخواست تعمیر خودرو در محل را ثبت کنید. این کار در کمتر از 5 دقیقه انجام می‌شود. سپس پشتیبانان آچارباز با شما تماس گرفته و بعد از انجام هماهنگی‌های لازم، تعمیرکار متخصص خودرو برای تعمیر ماشین شما در محلی که خواسته‌اید حاضر می‌شود.

تعمیر خودرو در محل با آچارباز
در صورتی که خودرو شما دچار هرگونه خرابی شد و یا اینکه نیاز به تعویض روغن خودرو داشتید، کافیست درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید. کارشناسان ما در محل، مشکلات ماشین شما را برطرف خواهند کرد.
درخواست تعمیر خودرو
 
 
4.6/5 - (5 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫62 دیدگاه ها

  1. سلام من پراید مدل ۹۲ دارم خودم گاز ال پی جی روش نصب کردم رو گاز مشکلی نداره ولی رو بنزین حتی صبح زود که روشن میکنم ماسن میخواد خاموش بشه حدود ۳ ماهی هم هست که سنسور دریچه گلز عوض کردم الان بعضی وقتا همیشه اینجور نیست که ماشین سرعت صد تا بیشتر نمیره و تو زوره تپ میکنه بردم پیش مکانیک فیش سنسور کشید گفت دو روز دور بزن بیا میشه کمکم کنین مشکلش چیه

    1. درود بر شما
      اسماعیل عزیز،
      سنسور دور موتور بررسی و سوپاپ ها فیلر گیری شوند.

  2. سلام
    206 نیپ 6 دارم یه مدتکه تو حرکت ماشین گار نمیخوره و بخاموش و.دوباره روشن میکردم مشکل حل میشه و گاهی وقتها اتفاق میافتاد
    الان یه مدتی که وقتی این اتفاق می افته با خاموش کردن هم حل نمیشه و گیربکس ماشین هم به مشکل بر میخوره به
    تعمیرگاه مراجعه کردم سوکت ecu و دریچه گاز و عوض کرده و چند بار دریچه گاز تستی گزاشتیم باز این اتفاق میافته
    خواهش میکنم راهنمایم کنید

    1. درود بر شما
      علی عزیز،
      چون گیربکس شما اتومات است احتمال دارد که ECU گیربکس به مشکل خورده باشد. برای ارتباط با کارشناسان با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

  3. با سلام من سورن پلاس با موتور EF7 دارم پدال گاز ماشینم خیلی خیلی حساسه با کوچکترین فشار شتاب زیادی میگیره و به آروم ترین حالت وقتی پامو برر میدارم از رو پدال گاز ماشین خودشو میگیره.حتی از روی موانع یا دست انداز که رد میشوم و پام رو پدال یه ذره که تکون بخوره ماشین شروع میکنه به قطع و وصل کردن و باید کلاچ رو بگیرم و آروم ول کنم و شروع به ادامه حرکت کنم دیاگ هم که میزنم هیچ خطاایی نمیزنه.ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. درود بر شما
      مازیار عزیز،
      با توجه به توضیحات شما، یک سنسور زیر پدال گاز وجود دارد. یا ایراد از این سنسور می‌باشد یا خود سنسور دریچه گاز مشکل دارد.

  4. سلام من پژو ۴۰۵ مدل۹۰ دارم هر موقع می رم دنده ۳ پا می گذارم رو گاز دود آبی می کند و قطع می شود بو روغن سوخته داخل ماشین احساس می کنم حتی واشیر گاید وساقه سوپاپ عوض کردم درست نمی شود خواهش می کنم راهنمایی بکنید علتش چیه

    1. درود بر شما
      منصور حسنی عزیز،
      به احتمال زیاد رینگ ماشین شما ضعیف است ولی با این حال به این نکات توجه کنید تا مطمئن شوید :
      1- پس از گرم شدن ماشین بوی دود بیشتر می‌شود
      2- در سر‌بالایی و ترافیک‌ها بوی دود بیشتر می‌باشد
      3- ماشین را پس از کار کرد طولانی به صورت درجا گاز دهید که به کات آف برسد، آن وقت شاهد دود خواهید بود

  5. باسلام. خودرو من اچ سي كراس مدل 97 اتومات هستش. خودرو در تعويض دنده از 1 به 2 و يا 2 به 3 يكدفعه گاز زير پا خالي ميكنه و به قولي كله ميكنه و ديگه گاز نميخوره و دور موتور از 1000 بالاتر نميره و بايد جهت رفع ايراد حتما پا از روي پدال گاز برداشته و دوباره گاز داد تا يه معكوس بده و موتور دور بگيره . چراغ خطا هم پشت آمپر روشن نميشه و با دياگ هم ايرادي نمايش داده نميشه. اين ايراد فقط در زمان حركت ديده ميشه و در حالت خلاص و توقف ماشين هيچ مشكلي نداره . ممنون ميشم راهنمايي فرماييد .

    1. درود بر شما
      حامد عزیز،
      به احتمال زیاد در مدار هیدرولیک گیربکس یک جا فرار روغن دارید که باعث می‌شود گیربکس خلاص کند و ماشین گاز نخورد.

  6. سلام و درود
    من دارم 405 و از وقتی واشر زده بود و درستش کردم الان زود زود سنسور دریچه گاز رو خراب میکنه تا الان 4 تا رو تعویض کردم بعد یکی دو ماه خراب میشن و موقعی که بازش میکنیم خیسه
    کسی اطلاعی داره راهنمایی کنه
    ممنون

    1. درود بر شما
      کاربر عزیز،
      سر سیلندر را شیم گیری کنید و سوپاپ‌ها را آب بندی کنید چون اگر آب بند نباشند، کمپرس داخل منیفولد می‌شود و باعث عرق کردن می‌شود که داخل منیفولد و دریچه گاز قطرات آب مشاهده می‌شود. دلیل سوختن سنسور دریچه گاز هم به احتمال زیاد برای سیم کشی است.

  7. در پاسخ به مهرداد ، در ۲۵بهمن ۱۴۰۰
    مشگل شما در فیلتر بنزینه وقتی میگید پمپ بنزین تست شده یعنی فیلتر بنزین اینقدر گرفته که بنزین به ریل سوخت نمیده و اگر فیلتر بنزین سالمه مشگل از فشار شکن پمپ بنزین هست باید همواره فشار ۲/۵بار باشه تا برگشت بنزین بدرستی انجام بشه و اگر این قطعه هم درست باشه پس مشگل حتما از شمع یا وایر شمع هست که برق دزدی داره با اینکه استارت میخوره جرقه و تایم بدرستی انجام وظیفه نمیکنن شما از ی دستگاه دیاگ خوب استفاده کنی مشگلو مشخص میکنه

  8. سلام خودروی پرایددارم زمانی که غروب اونوخاموش میکنم وصبح میخوام استارت بزنم‌ وروشنش کنم استارت میخوره ولی روشن نمیشه مگراینکه که بنزین فراوان داخل باک باشه درضمن مشگلی درپمپ بنزین یاسوزنها وجودنداره چون چندین بارتست شدا یعنی سوزنها پاشش داره مشگل ازاونجا به بعدهستش که نمیدونم چیه وبدجورمنوکلافه کرده ازدوستان اگرکسی چنین مشکلی داشته منوکمک کنه ممنونم ازتون
    و

    1. درود بر شما
      مهرداد عزیز،
      می‌تواند چند دلیل داشته باشد که باید هرکدام به صورت دقیق بررسی شود:
      1.امکان دارد واشر سر سیلندر ترک خورده باشد
      2.خرابی فشار شکن پمپ بنزین که فشار رو ثابت نگه نمی‌دارد
      3. کثیفی صافی بنزین و یا فرسودگی شمع ها
      4.سیستم جرقه زن چک شود کوییل و واین ها
      و …

  9. سلام سخته نباشید بنده پراید انژکتور مدل ۹۰دارم موقع حرکت با دنده یک ودو و بعضی وقتا دنده سه وقتی پامو ازروی پدال گازبرمیدارم ماشین شدیدا کپ میکنه یاکله میکنه ممنون میشم بگید مشکل از چیه

    1. درود بر شما
      علیرضا عزیز،
      دریچه گاز و استپر موتور بررسی شود که کثیف نباشد. فیلر گیری انجام شود و یک دستگاه دیاگ هم برای بررسی ایرادات برقی و رفع آن ها نصب شود.

  10. سلام پرایدمدل ۹۷ درحال حرکت خلاص میکنم دو موتور می‌ره بالا میشه بفرمایید ازچیه

    1. درود بر شما
      عزت الله عزیز،
      سنسور دریچه گاز و استپر موتور چک شود.

  11. سلام من یک ماشین پراید 131 دارم مدل 90 وقتی حرکت نمیکنم ماشین روشن است زیاد گاز می‌خورد و دور موتور روی 2 پایین نمی‌آید ودر حرکت بوی بد بنزین می‌دهد وسربالایی خوب قدرت حرکت ندارد دلیل آن چیست

  12. سلام ماشینم سی ان جی دستی روی گاز حرف نداره کار میکنه ولی روی بنزین کلا ی دفعه گاز میخوره ی دفعه نمیخوره تو سربالایی ها ک اصلا نگو کفر منو درآورده ی بار با کللی مسافر مسیرم سربالایی بود نتونستم ب مسیرم ادامه الانم صبح ها درجا روشن میکنم میزارم بعد چند دقیقه ی دفعه خاموش میشه لطفا راهنماییم کنید و دود سیاهم از اگزوز میاد بیرون خواهش میکنم راهنماییم کنین ممنون عزیزان.

    1. درود بر شما
      عبدالرضا عزیز،
      ماشین را یک دستگاه دیاگ بزنید ولی عواملی که می‌تواند باعث این اتفاق باشد عبارتند از خرابی سوپاپ ها که با انجام فیلر گیری درست می‌شود و خرابی سوزن انژکتورها.

  13. سلام سمند (lx) 84 دارم الآن حودود سه ساله این ایراد را پیدا کرده که زمانی ماشین سرده با اولین استارت روشن میشه ولی زمانیکه ماشین گرم میشه خاموش کنی یکربع بعد سخت روشن میشه و خود به خود تا حدود پنج دقیقه گاز میخوره توضیح اینکه تا حالا استوپر و رله دوبل و انژکتورها و پمپ بنزین و فشار شکن و اخیرا هم سیم کشی داخل موتور را عوض کردم ولی کماکان اشکال خفیفتر وجود داره راهنمایی میکنین کجا برای تعمیر قطعی برم ممنون

    1. درود بر شما
      حمید عزیز،
      یک دریچه گاز امتحان شود و ECU را مجدد برنامه دهید.

  14. با سلام و عرض ادب خدمت سرکار خانم چگینی و دوستان گرامی بنده یه سمندse مدل1390دارم مشکلی که ماشینم داره اینه که زمانیکه مدت زیادی پارکه و بعداز مدتی شروع به حرکت میکنم چه حالت سرگاز چه حالت تند یه مکث ریز روی دور موتور 3000تا3100داره و بعد ول میکنه دیاگ هم زدم چیزی نشون نمیده انژکتورها پمپ بنزین شمع وایرها همه رو عوض کردم ولی مشکلش حل نشده ممنون میشم در این مورد اگه کسی اطلاعی داره راهنمایی کنه از لطفتون بی نهایت ممنونم

    1. درود بر شما
      امیرحمزه عزیز،
      سنسور دور موتور تست شود و اگر مشکل برطرف نشد با دستگاه دیاگT برنامه جدید به ecu بدهید.

  15. سلام.بنده پژو 405 دارم صبحها روشن میکنم.تا وقتی گرم بشه دور موتور پایینه…میلرزه…وقتی گرم میشه خاموش روشن میکنم خوبه…مشکل کجاست

    1. درود بر شما
      بهروز عزیز،
      استپر موتور کثیف است. برای تمیز کردن اقدام نمایید و شمع‌ها هم چک شود.

  16. بنده مگان مدل 91 اتومات دارم دریچهگازش رو خودم باز کردم و تمیز کردم الان دور موتور می‌ره تا نزدیک 2و موقع ایستادن همش نوسان میده ممنونم ی کمکی بفرمایید البته قبل شستن دور موتور موقع روشن شدن می‌رفت تا نزدیک 1/5بعد نیم ساعت پایین میومد بخاطر این باز کردم شستم

    1. کاربر عزیز،
      به احتمال زیاد پس از شست و شو، سنسور دریچه گاز را درست سر جایش نصب نکردید، چون دریچه گاز برقی است. در غیر این صورت دریچه گاز، خراب است.

  17. سلام من پراید 86دارم انجین صفر دیسک صحفه نو انژکتور شستشو دادم تک استارت روشن فقط فقط تنها مشکلی که دارم تو سر بالای گاز نمیخوره کم میاره هیچ کسی نمیدونه مشکل از کجا هس ممنون میشن راهنمای کنید

    1. درود بر شما
      محسن عزیز،
      بعد از تعویض دیسک و صفحه کلاچ، آیا فلایول را برای تراش فرستادید؟ و در بعضی از مارک ها هم دیسک ضعیف است و همان شتاب اولیه را ندارد و انگار ماشین خفه کار می‌کند.

  18. سلام وقت بخیر
    بنده یه سمند ٨۵ دارم تازه گاز سوز کردم یک ماه میشه
    الان مشگلی که داره در حالت بنزین ریپ میزنه
    فیلتر بنزین.شستشوی دریچه گاز .شستن سوزن .
    عوض کردن وایر و شمع بطور کامل
    تعویض سنسور مپ
    اما باز ریپ پیزنه
    فقط رو بنزین ریپ میزنه
    لطفا راهنمایی یا در صورتی که نسبت به تعمیر کارتون مطمعن هستید بفرستید
    که درست کنه
    و نکته بعدی با توجه به توضیحاتی که دادم هزینه رو هم اعلام کنید …که چقدر هزینه درست کردنشه …

    1. درود بر شما
      مسلم عزیز،
      شما یک دور سیم کشی گاز را آزاد کنید و سیم کشی خود ماشین رو جا بزنید و اگر باز هم ریپ زد یعنی ecu ماشین شما آسیب دیده. اگر نه، سیم گشی گاز مشکل دارد. هزینه هم بسته به شهر و استان‌ها متغیر است.

  19. سلام بنده ماشینم پژو ۴۰۵ مدل ۸۹ هستش،زمانی ک موتور گرم میشه دور موتور از یک تا نیم نوسان داره استپر هم تعویض کردم دیاگ هم زدم همه چیز مرتب بود شمع و وایر هم تعویض کردم میشه راهنماییم کنید مشکل از همین سنسور میتونه باشه یا از چیز دیگه ست،باتشکر

    1. درود بر شما
      حمید عزیز،
      سنسور دریچه گاز تعویض گردد و سنسور دور موتور بررسی شود.

  20. سلام دوستان منم سمند ef7 دارم ماشینم ساسات نمیکنه بوی دود زیادیم میده هرجا بردم هر دستگاهی هم زدن خطا نمیده سنسور دریچه گاز هم عوض کردم ولی جواب نداد لطفا راهنمایی کنید

    1. درود بر شما
      محمد عزیز،
      سوزن انژکتورها را باز و تست کنید. امکان دارد که یکی از سوزن ها بیشتر پاشش کند.

  21. سلام خدا قوت
    من يه خودرو ليفان ٦٢٠ موتور ١٦٠٠ دارم الان يكماهه استارت ميزنم ماشين روشن ميشه دور موتور ميره روي ٢ در حين حركت و خلاص دور موتورش پايين نمياد وتا هر مقدار پدال گاز رو فشار بدم دور موتور بالا ميره همونجا ثابت ميمونه استپر عوض كردم درست نشد دياگ بردم Ecu متصل نميشد
    ممنون ميشم كمكم كنيد

    1. درود بر شما
      محد طاها عزیز،
      احتمال دارد که ecu شما مشکل داشته باشد. به یک تعمیر کار ecu مراجعه نمایید.

  22. باسلام پراید من مدل 88 است که به علت مشکل شکسته شدن یاتاقان به نمایندگی سایپا بردم که پس از خرید کلیه قطعات موتور متاسفانه خودرو منظم کار نکرد ومکانیک مربوطه واقعا به کارش مسلط نبود وچندین بار مراجعه کردم نتیجه نگرفتم آخر به مکانیک دیگری مراجعه کردم پس از بررسی زیاد متوجه شدند که فیلر گذاری درست انجام نگرفته پس از آن ماشین دوسه درست کار کرد ولی پس ازشروع فصل سرما بازهم بامشکل مواجه هستم لطفا راهنمایی کنید متشکرم

    1. درود بر شما
      داوود عزیز،
      ماشین هایی که فیلر گیری نیاز دارند هر شش ماه باید فیلر گیری شوند. اگر فیلر گیری کردید و مشکل برطرف نشد، حتما یک دستگاه دیاگ بزنید.

  23. سلام خدرو من ٢٠٦ تيپ ٢ هست مدل ٨٢ سنسور ديچه گازش خراب شده گير نياوردم تا اينكه يدونه استوك خريدم ولي شتاب ماشينم خيلي پايينه و يه پرايد رو هم نميگيره الان يدونهاز شركت خريدم ولي نوسان داره و ميگن بايد يه دياگ كارحرفه اي تنظيماتشو با مدل ٩٥ ست كنه ايا شما تعمير كار حرفه اي داريدكه انجام بده و يا قطعه به شرط داشته باشه

  24. سلام
    بنده یک سمند ال ایکس 84 دارم ( موتور پژویی ) این ماشین به علت روغن سوزی ( دود آبی ) رفت تعمیرگاه. سوپاپ ها و لاستیک سوپاپ ها تعویض شد و فیلر گیری شد. بعد از اون ماشین رفت برای معاینه فنی که خطای آلودگی و دود سیاه رو گرفت . سوزن های انژکتور کامل عوض شده. استپر موتور. سنوسر دریچه گاز و سنسور اکسیژن هم تعویض تعویض شده. الان مشکلی هست اینه که وقتی یکدفعه به ماشین گاز میدی دود سیاه از ماشین میاد بیرون و از طرفی هم مصرف سوخت رفته بالا. لطفا راهنمایی فرمائید.

    1. با سلام
      لطفا با شماره 02154591600 تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

    2. سلام من هم همين مشكل رو داشتم چند جا تعمیر رفتم باز گاز دادنی دود سیاه می آمد و مصرف ماشین خیلی بالا بود در آخر بعد از تعویض سنسور مپ (سنسور منیفولد هوا) حل شد تعویض کردنش هم 2دقیقه طول کشید خدارو شکر الان از اگزوز دود خارج نمیشه خیلی عجیبه
      مصرفش هم شده 7 الی 8 تا

      1. باسلام
        رضای عزیز متشکریم که تجربه خود را در اختیار ما قرار دادید.

    3. درود بر شما
      مهدی عزیز،
      آیا سوزن انژکتورها را قبل از بستن تست گرفتید؟ سوزن تقلبی داخل بازار زیاد است و تقلبی بودن دلیل پاشش بیش از حد سوزن است.

  25. سلام خسته نباشید. پژو 405 مدل 93 دارم. در بعضی مواقع ماشین رو روشن میکنم خود به خود گاز میخوره تا 3000 دو سه بار باید گاز بدم ول کنه. میخوام حرکت کنم بعضی مواقع ماشین گاز میخوره ولی انگار یه چیزی نگهش میداره بعد ولش میکنه مشکل چیه به نظر شما میکنه

    1. دوعلت دارد…استوپر…سنسوردریچه گاز…که بادیاگ زدن به طوردقیق مشخص میشه ازکدومه

    2. سلام ، من همین الان این اتفاق برام افتاد و استپر هم شستم و بعد رفتم دیاگ زدم که گفت خطای سنسور دریچه گاز رو نشون میده ، خطارو پاک کرد گفت احتمال زیاد درست میشه ولی اگه باز گاز خورد احتمالن باید بیاری تعویض بشه ، در ضمن من پراید مدل ۹۵ دارم…

    3. بنده هم خودرو405مدل 96داشتم با همین مشکل.دست اخر ایراد از سنسور اکسیژن بود می توانید با جدا کردن سوکت سنسور اکسیژن امتحان کنید

      1. باسلام
        رضای عزیز؛ مچکریم که تجربه خود را در اختیار ما قرار دادید.

    4. درود بر شما
      رضا عزیز،
      استپر موتور یا پتانسیومتر دریچه گاز خراب است. به یک تعمیرکار مراجعه کنید.

  26. از توضحیات بسیار خوب در خصوص دریچه گاز سپاسگزارم ،خودرو ما پژو ۲۰۶رتیپ ۲ هستش تمامی علایم خرابی دریچه گاز را داره البته اوایل تعدادی از آن را داشت و با گذشت زمان بقیه هم اضافه شد .سوال من این است آیا امکان داره اشکالات دیگر هم همین علایم را داشته باشه ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا