×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

آبگرمکن و پکیج

طرز استفاده از پکیج آریستون مدل‌های جنوس او (GENUSEVO)

پکیج آریستون مدل جنوس او

پکیج گرمایشی یکی از سیستم گرمایشی‌هایی است که می‌تواند به صورت همزمان گرمایش محیط و آبگرم مصرفی محیط شما را تامین کند. از بهترین برندهای این نوع سیستم گرمایشی می‌توان آریستون را نام برد که دارای مدل‌های مختلفی است. پکیج آریستون مدل جنوس او ، یکی از بهترین مدل‌های این برند است. چنانچه مشکلی یا عیبی برای این دستگاه پیش بیاید تعمیر این مدل پیچیدگی خاصی ندارد و تعمیرکار پکیج به‌راحتی آن را عیب یابی می‌کنند. آچارباز در این مقاله راهنمای استفاده از پکیج آریستون مدل جنوس او (GENUSEVO) را در اختیار شما قرار می‌دهد.

برای تعمیر پکیج از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

معرفی دکمه‌های روی پکیج آریستون  مدل جنوس او (GENUSEVO)

  • همه پکیج‌ها دارای قسمتی به نام پانل فرمان هستند که دکمه‌ها، صفحه نمایش و فشار سنج روی آن قرار می‌گیرد. پانل فرمان روی پکیج قرار می‌گیرد تا دسترسی به آن آسان باشد تا بتوان به راحتی تنظیمات آن را انجام داد و آن را بررسی کرد.
  • صفحه نمایش دیجیتالی برای نمایش میزان دمای آب، فشار آب، ارورهای پکیج، تاریخ، ساعت و … است.
  • دکمه‌های مثبت و منفی که علامت شیر آب بین آن‌ها قرار دارد و سمت چپ صفحه نمایش قرار گرفته‌اند جهت تنظیم دمای آبگرم مصرفی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • دکمه‌های مثبت و منفی که علامت رادیاتور و شوفاژ بین آن‌ها قرار دارد و سمت راست صفحه نمایش قرار دارد، جهت تنظیم دمای مدارگرمایش به کار می‌روند.
  • دکمه خاموش/روشن زیر صفحه نمایش قرار دارد که برای روشن و خاموش کردن دستگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • دکمه تنظیم حالت تابستانه و زمستانه سمت راست دکمه خاموش و روشن قرار دارد که با علامت شیرآب/رادیاتور شناخته شده است.
  • چراغ زیر دکمه تنظیم حالت و دکمه روشن/خاموش، جهت نمایش تشکیل شعله روشن می‌شود. یعنی زمانیکه شعله پکیج تشکیل می‌شود، روشن خواهد شد.
  • سه دکمه زیر دکمه خاموش روشن و تغییر حالت پکیج به منظور تغییر پارامتر پکیج است که به دلیل پیچیدگی تنظیمات آن، بهتر است نمایندگان مجاز تنظیمات آن را انجام دهند.
  • فشارسنج جهت نمایش فشار آب در دستگاه به کار می‌رود.
  • دکمه RESET برای راه اندازی مجدد دستگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • دکمه AUTO به منظور عملکرد اتوماتیک دستگاه روی پکیج تعبیه شده است.
پنل پکیج آریستون مدل جنوس او
پکیج آریستون مدل جنوس او یکی از جدیدترین نوع پکیج‌های آریستون به شمار می‌رود.

نحوه تنظیم فشار آب داخل مدار گرمایش (رادیاتور – گرمایش از کف – فن کوئل)

  1. قبل از روشن کردن پکیج آریستون باید فشار آب داخل پکیج تنظیم شود که این کار توسط شیرپرکن انجام خواهد شد.
  2. میزان فشار استاندارد آب در پکیج حدودا 2 الی 1.5 بار است.
  3. در مواردی که فشار دستگاه افت می‌کند، کدخطای 108 را نمایش می‌دهد و سپس خاموش می‌شود مطمئنا فشار آن 6 بار است که باید تنظیم فشار دستگاه انجام شود تا دستگاه به صورت صحیح کار کند.
  4. برای تنظیم فشار آب پکیج آریستون باید شیرپرکن را که یک شیر کوچک آبی رنگ، زیر پکیج است، به سمت پایین چرخانده و سپس به سمت چپ بچرخانید تا آب وارد دستگاه شده و فشار آب موجود در دستگاه، بالا رود.
  5. در این حالت باید فشار سنج دستگاه را به صورت مرتب بررسی کنید و زمانی که درجه آن به میزان استاندارد، یعنی 2 الی 1.5 رسید، آن را ببندید.
شیر پرکن پکیج آریستون
در صورتی که فراموش کنید شیرپرکن را ببندید و میزان فشار آب بیشتر از سه بار شود، شیر اطمینان باز شده و تا زمانی که فشار آن به میزان استاندارد نرسد از شیر اطمینان پکیج آب خارج می‌شود.
پیشنهاد مطالعه

نحوه روشن کردن پکیج  جنوس او (GENUSEVO)

پس از تنظیم فشار پکیج آریستون مدل جنوس او نوبت به روشن کردن آن می‌رسد که در مقاله راهنمای استفاده از پکیج آریستون مدل جنوس او (GENUSEVO) شما را با چگونگی روشن کردن آن آشنا خواهیم کرد.

برای روشن کردن پکیج آریستون مدل جنوس او:

  • ابتدا باید دستگاه را به برق متصل کنید و سپس دکمه ON/OFF آن را فشار دهید تا روشن شود پس از مدت کوتاهی اگر پکیج مشکل نداشته باشد صفحه نمایش روشن می‌شود.
  • سپس در مرحله بعد تنظیمات حالت تابستانه و زمستانه آن را انجام دهید.
تعمیر پکیج آریستون در آچارباز
خدمت تعمیر پکیج آریستون آچارباز، شامل عیب‌یابی و تعمیرات پکیج آریستون است. برای تعمیر پکیج آریستون خود دیگر نیاز نیست به تعمیرگاه مراجعه کنید. از طریق کلیک روی دکمه درخواست تعمیر پکیج آریستون می‌توانید درخواست خود را ثبت و منتظر تماس کارشناس باشید.
تعمیر پکیج آریستون

راه اندازی حالت تابستانه پکیج آریستون مدل جنوس او (GENUSEVO)

پکیج در حالت تابستانه مانند آبگرمکن، فقط آب گرم مصرفی مورد نیاز شما را تامین خواهد کرد. در این حالت پکیج روی شمع است و زمانی که آب گرم را باز می‌کنید، روشن شده و آبی که به بیرون منتقل می‌شود را گرم می‌کند.
برای فعال کردن حالت تابستانه:

  • ابتدا صفحه نمایش را بررسی کنید و مطمئن شوید که پکیج روی حالت زمستانه است و علامت رادیاتور که به معنی حالت زمستانه است روی صفحه نمایش است
  • سپس دکمه تغییر حالت را فشار دهید.
  • در صورتی که پکیج روی حالت تابستانه قرار گرفته باشد، فقط علامت شیر آبگرم را مشاهده خواهید کرد و متوجه خواهید شد که علامت رادیاتور از روی صفحه نمایش محو شده است.

راه اندازی حالت زمستانه پکیج آریستون مدل جنوس او (GENUSEVO)

با فرا رسیدن فصل زمستان نیاز به راه‌اندازی سیستم گرمایشی برای محیط است که در این حالت باید پکیج را روی حالت زمستانه قرار دهید تا با گرم شدن رادیاتور، فن کوئل، شوفاژ و … نیاز شما تامین شود.
پکیج در حالت زمستانه وظیفه بخاری و آبگرمکن را به صورت همزمان انجام خواهد داد، به همین دلیل پکیج به صورت مرتب روشن است و آبگرم مورد نیاز رادیاتور، شوفاژ، فن کوئل و … را تامین می‌کند و زمانی که شیر آبگرم را باز می‌کنید، آب به بیرون منتقل می‌شود.
برای راه‌اندازی حالت زمستانه:

  • باید دکمه تغییر حالت روی پنل را فشار داده و صفحه نمایش را بررسی کنید.
  • در این حالت باید علامت رادیاتور و شیرآب را روی صفحه نمایش مشاهده کنید.
  • سپس به تنظیم دمای آن بپردازید.
پیشنهاد مطالعه
پانل پکیج آریستون مدل جنوس او
در این نوع پکیج یک حالت زمستانه دیگر وجود دارد که نیاز به تامین آبگرم مصرفی نیست، در این حالت روی صفحه نمایش فقط علامت رادیاتور نمایش داده می‌شود و علامت شیر آب محو می‌شود.

تنظیم دمای پکیج آریستون جنوس او (GENUSEVO) در مدار مصرفی و گرمایش

پس از راه‌اندازی پکیج جنوس او باید دمای پکیج را تنظیم کنید که در مقاله راهنمای استفاده از پکیج آریستون مدل جنوس او ((GENUSEVO شما را به صورت کلی با آن آشنا خواهیم کرد.

تنظیم دمای گرمایش محیط

  • جهت تنظیم دمای گرمایش محیط دو دکمه مثبت و منفی، سمت راست پنل، روی پکیج قرار دارند که علامت رادیاتور بین آن‌ها، قرار گرفته است. این دکمه‌ها برای افزایش و کاهش دما استفاده می‌شوند.
  • پس از استفاده از رادیاتورها، می‌توانید دمای گرمایش محیط را روی صفحه نمایش مشاهده کنید.
  • میزان دمای استاندارد برای گرمایش محیط حدودا 35 الی 82 درجه سانتیگراد است.

تنظیم دمای آبگرم مصرفی

  • برای تنظیم دمای آب گرم مصرفی دو دکمه مثبت و منفی در قسمت چپ پانل، روی پکیج آریستون تعبیه شده است که علامت شیر آب بین آن‌ها قرار دارد و به کمک آن‌ها می‌توان تنظیمات دمای آبگرم را انجام داد.
  • زمانی که شیرآبگرم باز می‌شود می‌توانید دمای آبگرم مصرفی را روی صفحه نمایش مشاهده کنید.
  • دمای استاندارد آبگرم در پکیج آریستون حدودا 36 الی 60 درجه سانتیگراد است.

نحوه تخلیه آب داخل مدار گرمایش رادیاتور پکیج آریستون جنوس او (GENUSEVO)

در مقاله راهنمای استفاده از پکیج آریستون مدل جنوس او (GENUSEVO) لازم است شما را با چگونگی تخلیه آب پکیج آریستون مدل جنوس او آشنا کنیم. برای تخلیه پکیج قبل از انجام هر کاری، باید دستگاه را از برق خارج کنید تا آب موجود در آن خنک شود.

  • در مرحله اول باید شیر ورودی آب سرد را ببندید تا دستگاه پس از تخلیه، دوباره پر نشود.
  • سپس در مرحله بعدی باید شیر تخلیه که یک شیر کوچک سیاه رنگ که در زیر پکیج است را درون ظرفی بزرگ باز کنید تا آب موجود در پکیج تخلیه شود.
  • زمانی که آب پکیج در حال تخلیه شدن است باید فشارسنج دستگاه را بررسی کنید و زمانی که عقربه آن به صفر رسید مطمئن شوید که آب دستگاه به صورت کامل تخلیه شده است.

عملکرد حالت آسایش COMFORTFUNCTION

عملکرد آسایش یا COMFORTFUNCTION یکی از حالات پکیج گرمایشی آریستون مدل جنوس او است که در این حالت در زمانی که درخواست برای آب گرم نباشد، آب را گرم کرده و در مبدل ثانویه نگهداری می‌کند. زمانی که درخواست آبگرم شود، این آب گرم سریع به بیرون منتقل خواهد شد.

حالت کامفورت پکیج آریستون
زمانی که این عملکرد در دستگاه فعال باشد، روی صفحه نمایش عبارت COMFORT نمایش داده خواهد شد.

عملکرد اتوماتیک AUTO FUNCTION

عملکرد اتوماتیک دستگاه به این معنا است که دستگاه با توجه به شرایط آب و هوای محیط دمای گرمایش را تنظیم می‌کند و دیگر نیاز به تنظیمات دستی برای گرمایش محیط نیست. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این عملکرد دستگاه، صرفه جویی در مصرف انرژی است.

فعالسازی عملکرد کامفورت و اتوماتیک

فعالسازی عملکرد کامفورت: برای فعال کردن عملکرد کامفورت باید:

  • دکمه OK روی پانل را فشار داده و سپس گزینه CompleteMenu را انتخاب کنید.
  • سپس در بین گزینه‌های موجود گزینه DHWSettings را انتخاب کنید.
  • برای فعال کردن حالت کامفورت، باید گزینه Comfortfunction را انتخاب کنید.
  • در آخرین مرحله با سه گزینه: Disabled به معنی غیر فعال کردن حالت کامفورت، Time به معنی مدت زمان عملکرد کامفورت، AlwaysActive به معنی فعال بودن همیشگی کامفورت، روبرو خواهید شد که هرکدام را به دلخواه خود، انتخاب می‌کنید.

فعالسازی عملکرد اتوماتیک: برای تنظیمات اتوماتیک دستگاه باید:

  • چند سنسور در محیط بیرون (هوای آزاد) و چند سنسور در محیط داخلی که پکیج در آن قرار دارد، نصب کنید.
  • سپس دکمه اتوماتیک دستگاه را که روی پانل روی پکیج قرار دارد را فعال کنید تا علامت آن را روی صفحه نمایش، مشاهده کنید.
  • از این پس زمانیکه محیط سرد شود، دمای دستگاه به صورت خودکار بالا رفته و سطح گرمایش بیشتر می‌شود و زمانیکه دمای محیط بیرون گرم باشد، دمای دستگاه هم کاهش پیدا می‌کند.
حالت اتوماتیک پکیج آریستون
برای فعال کردن حالت اتوماتیک باید چند سنسور ترموستات مانند تصویر خریداری کنید.

حفاظت در برابر یخ زدگی (ANTI FREEZE FUNCTION)

یکی از عملکردهای مفید پکیج آریستون مدل جنوس او، حفاظت در برابر یخ زدگی است که با علامت برف روی صفحه نمایش، نمایش داده می‌شود.

  • زمانی که دمای دستگاه افت کند و به میزان 8 درجه سانتیگراد برسد در صورتی که حالت یخزدگی فعال باشد، به سرعت آب را به گردش درمی‌آورد و میزان درجه دمای آن را به 15 درجه سانتیگراد می‌رساند. پیشنهاد میکنیم مقاله راههای جلوگیری از یخ زدگی پکیج را اینجا بخوانید.
  • در صورتی که دمای دستگاه به 4 درجه برسد، نه تنها پمپ آب را به گردش درمی‌آورد بلکه مشعل پکیج هم روشن خواهد شد و دمای دستگاه را به 33 درجه سانتیگراد می‌رساند.

نحوه ریست کردن پکیج آریستون جنوس او (GENUSEVO)

در اکثر مواقع پکیج آریستون دچار مشکلاتی شده و یا اینکه ارور می‌دهد. در این حالت پس از برطرف کردن مشکل دستگاه، باید آن را RESET کنید.
در صورتی که مشکل دستگاه پس از راه‌اندازی مجدد برطرف نشد، بهتر است از شرکت‌های تعمیرات پکیج اریستون کمک بگیرید.
اگر می‌خواهند پکیجی از برند آریستون خریداری کنید، در مقاله معرفی تمام مدل های پکیج آریستون؛ بهترین را انتخاب کنید ، به طور کلی با انواع محصولات این برند برای خرید بهتر آشنا می‌شوید.

پیشنهاد مطالعه
تعمیر پکیج آریستون
آچارباز مرکز تخصصی سرویس، عیب یابی و تعمیر پکیج آریستون در تهران است که جهت برطرف کردن مشکل پکیج خود، می‌توانید از آن کمک بگیرید.

نمایش خطا توسط صفحه نمایش دیجیتالی پکیج آریستون جنوس او (GENUSEVO)

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های پکیج آریستون مدل جنوس او، صفحه نمایش دیجیتالی آن است که تمامی ارورهای و خرابی‌های پکیج را نمایش می‌دهد. به کمک صفحه نمایش عیب یابی پکیج آریستون، بسیار آسان تر شده است. به این مورد نیز توجه کنید که ممکن است دستگاه در اکثر مواقع، جهت جلوگیری از خرابی احتمالی، به صورت کلی خاموش ‌شود.

جدول خطاهای پکیج آریستون مدل جنوس او (GENUSEVO)

101 بیش از حد گرم شدن اطمینان از باز بودن شیرهای مسیر رفت و برگشت
103
104
105
106
107
108
عدم وجود آب در مدار گرمایش هواگیری پکیج

 

هواگیری رادیاتورها

تنظیم فشار آب پکیج

 

 

5P1 تشکیل نشدن شعله پس از اولین تلاش بررسی گاز و وصل کردن آن در صورت قطع بودن
5P2 تشکیل نشدن شعله پس از دومین تلاش اطمینان از باز بودن شیر گاز
501 تشکیل نشدن شعله پس از چندین بار تلاش عدم وجود گاز که در این حالت بهتر است از اداره گاز کمک بگیرید.
304 فشردن بیش از پنج بار دکمه RESET در 15 دقیقه دوشاخه پکیج را از پریز جدا کنید و از نیروهای متخصص برای برطرف کردن مشکل دستگاه کمک بگیرید.
تعمیر پکیج در محل با آچارباز
خدمت تعمیر پکیج در محل آچارباز، شامل ارائه انواع خدمات نصب، عیب یابی، تعمیر و رفع خرابی تمامی برندهای پکیج دیواری و زمینی می‌شود. دستگاه شما را از هر مدلی که باشد، در هر نقطه از تهران و در محل خودتان تعمیر خواهیم کرد.
تعمیر پکیج
لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. چرا پکیج اریسون در حالت تابستانه شیر آب را باز کنیم چه گرم،چه سرد روشن می‌شود؟
    یا موقعی که شیر آب باز نیست و رادیاتور ها خاموشه خودش شروع میکنه به کار کردن ؟

    1. باسلام
      مبینای عزیز، این مشکل اغلب به دلیل خرابی برد، شیر سه طرفه، کلید تابستانه یا شیر برقی است. باید پکیج از نزدیک توسط تعمیرکار بررسی گردد.

  2. پکیج آریستون دارم سه ساله داره کار میکنه دو سه هفته میشه میخوام روشنش کنم جرقه میزنه ولی روشن نمیشه و چراغ قرمزش فقط روشن میشود . اگر دماش پایین باشه این مشکل بدتر میشه و نیم ساعت باید بزنم تا روشن بشه

    1. باسلام
      ابولفضل عزیز برای رفع مشکل صحت میله یون و درستی تنظیمات جرقه زن و کنترلر شیرگاز را بررسی کنید. اگر مشکل رفع نشد، شما می‌توانید برای تعمیر پکیج درخواست خود را از طریق سایت آچارباز یا تماس با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

  3. سلام پکیج جینوس ایکس دارم روی صفحه ارور نمیاد ولی مینویسه پمپ باید چک بشه، شوهرم رو حالت زمستونی و ذمای 70 درجه گذاشت ولی نمیتونیم دیگه از رو صفحه دما رو کم و زیاد کنیم.

    1. باسلام
      خانم عسل وند عزیز اگر علامت قفل یا lock روی صفحه است، باید اول قفل باز شود و بعد اقدام به اعمال تنظیمات کنید. اما اگر باز هم مشکل وجود داشت لازم است پکیج شما توسط کارشناس بررسی شود. در رابطه با چک پمپ ممکن است مشکل از عدم گردش آب و یا به کندی این روند باشد. مسیر آب را بررسی کنید. اگر مشکل رفع نشد، شما می‌توانید برای تعمیر پکیج درخواست خود را از طریق سایت آچارباز یا تماس با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا