×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

آبگرمکن و پکیج

طرز کار پکیج گرمایشی آریستون مدل اجیس پلاس

پکیج آریستون مدل اجیس پلاس

در مقاله راهنمای استفاده از پکیج گرمایشی آریستون، مدل آجیس پلاس (PLUS EGIS) قصد داریم شما را با نحوه اعمال تنظیمات مختلف و روش رفع و تعمیر پکیج آشنا کنیم. جهت یادگیری کار کردن با پکیج گرمایشی آریستون مدل آجیس پلاس (PLUS EGIS)، می‌توانید دفترچه راهنمای آن را مطالعه کنید و در صورتی که در دسترس شما نبود، با آچارباز در این مقاله، همراه باشید.

معرفی دکمه‌های روی پکیج آریستون مدل اجیس پلاس

جهت راه اندازی و تنظیم پکیج آریستون باید از دکمه‌های روی پکیج استفاده کرد که در ادامه چگونگی عملکرد آن‌ها را برای شما توضیح خواهیم داد.

دکمه پکیج آریستون مدل اجیس پلاس
مواظب باشید به دکمه‌های پکیج آریستون ضربه وارد نکنید چرا که آسیب دیده و باید تعویض شوند.
  • دکمه مثبت و منفی که علامت شیر آب، بین آن‌ها است، جهت تنظیم دمای آب گرم مصرفی، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • دکمه مثبت و منفی که علامت رادیاتور بین آن‌ها است جهت تنظیم دمای مدار گرمایشی رادیاتور، شوفاژ و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • دکمه ON/OFF که جهت روشن و خاموش کردن پکیج، روی آن تعبیه شده است.
  • دکمه‌ای که علامت شیر آب و رادیاتور، روی آن قرار دارد، برای فعال کردن حالت زمستانه و تابستانه به کار می‌رود.
  • صفحه نمایش دیجیتالی پکیج آریستون که جهت نمایش دمای آبگرم مصرفی، دمای آبگرم رادیاتور، نمایش ارور و کدخطا و … است.
  • دکمه RESET جهت راه‌اندازی مجدد دستگاه، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • فشارسنج که جهت نمایش میزان فشار آب در مدار گرمایشی است. توجه کنید که میزان دمای آب در پکیج، برحسب bar محاسبه می‌شود.

برای تعمیر پکیج از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

نحوه تنظیم فشار آب داخل مدار گرمایش (رادیاتور – گرمایش از کف – فن کوئل)

جهت تنظیم فشار آب داخل مدار گرمایش، باید از شیرپرکن، یک شیر کوچک آبی رنگ که زیر پکیج قرار دارد استفاده کنید که در ادامه چگونگی انجام این کار را برای شما توضیح خواهیم داد.
در برخی موارد که فشار آب درون دستگاه، تنظیم نیست با ارور 108، مواجه خواهید شد که در این حالت، باید ابتدا فشار سنج دستگاه را بررسی کنید. با افت فشار دستگاه، این مشکل به وجود می‌آید و جهت جلوگیری از آسیب‌های احتمالی، دستگاه به صورت خودکار، خاموش خواهد شد.

  • برای تنظیم فشار دستگاه، باید شیرپرکن را به سمت پایین و سپس سمت چپ، بچرخانید تا آب سرد در مدار دستگاه، جاری شود.
  • پس از آن باید فشار سنج دستگاه را مرتب بررسی کنید و زمانی که میزان فشار دستگاه به حد استاندارد خود یعنی 2 الی 1.5 bar رسید، شیرپرکن را ببندید.

نکته: از بسته شدن شیرپرکن، مطمئن شوید چرا که در صورت باز بودن آن، فشار دستگاه بالا رفته و باعث باز شدن ناگهانی شیر اطمینان، می‌شود.

در مقاله معرفی تمام مدل های پکیج آریستون؛ بهترین را انتخاب کنید مشخصات و عملکرد مدل‌های مختلف برند آریستون را بررسی کرده‌ایم.

پیشنهاد مطالعه
رادیاتور پکیج آریستون
پکیج آریستون به کمک رادیاتور می‌تواند به بهترین نحوه ممکن، گرمایش محیط را تامین کند.

نحوه روشن کردن پکیج  اجیس پلاس (PLUS EGIS)

قبل از روشن کردن پکیج باید فشار آب آن را تنظیم کنید که در قسمت قبل شما را با چگونگی انجام این کار آشنا کردیم. حال آموزش نحوه به روشن کردن پکیج، می‌پردازیم.

  1. پس از تنظیم فشار پکیج، آن را به برق متصل می‌کنیم
  2. سپس دکمه ON/OFF دستگاه را می‌زنیم
  3. در این حالت متوجه روشن شدن صفحه نمایش دیجیتالی پکیج خواهید شد و در صورتی که آن دکمه را فشار دهید متوجه خاموش شدن دستگاه می‌شوید.
  4. پس از روشن کردن دستگاه، باید تنظیمات حالت تابستانه یا زمستانه را اعمال کنید.

راه اندازی حالت تابستانه و زمستانه پکیج آریستون مدل اجیس پلاس

پکیج آریستون دو کار مهم را به صورت همزمان انجام می‌دهد، در واقع پکیج در فصل تابستان، آبگرم مصرفی محیط (حمام، دستشویی، ظرفشویی و …) را تامین می‌کند و وظیفه آبگرمکن را انجام می‌دهد. در این فصل پکیج روی شمع است و زمانی که آب را باز می‌کنید، آب گرم را آماده کرده و به کمک شیر آب به بیرون منتقل می‌کند.
در فصل زمستان، دو کار بخاری و آبگرمکن را به صورت همزمان انجام خواهد داد. یعنی در این فصل دستگاه همیشه روشن است و آبگرم مصرفی رادیاتور، شوفاژ، فن‌کوئل و … را تامین می‌کند. زمانی که شما شیر آب مصرفی را باز می‌کنید، آب گرم به بیرون منتقل می‌شود. در این زمان، آب گرم مورد نیاز رادیاتورها، تا هنگامی که شیر آب را نبندید، تامین نخواهد شد.

برای راه اندازی حالت تابستانه پکیج آریستون مدل اجیس پلاس باید:

  • دکمه‌ای که روی دستگاه است و به منظور فعال کردن حالت تابستانه و زمستانه روی آن تعبیه شده است فشار دهید.
  • در این حالت، اگر به صفحه نمایش دستگاه توجه کنید، می‌بینید که علامت رادیاتور نمایش داده نمی‌شود و فقط علامت شیر آبگرم روی آن نمایش داده شده است.
  • در صورتی که دوباره دکمه تنظیم حالت زمستانه و تابستانه را فشار دهید، علامت رادیاتور را هم در کنار شیرآبگرم روی صفحه نمایش مشاهده خواهید کرد. در این حالت تنظیمات حالت زمستانه هم روی دستگاه، اعمال شده است.
پیشنهاد مطالعه
پکیج آریستون
یکی از بهترین مدل پکیج‌های پکیج آریستون، پکیج آریستون مدل اجیس پلاس است.

تنظیم دمای پکیج آریستون مدل اجیس پلاس در مدار مصرفی و گرمایش

در مقاله راهنمای استفاده از پکیج گرمایشی آریستون مدل اجیس پلاس (PLUS EGIS)، قصد داریم شما را با چگونگی تنظیم دمای پکیج آشنا کنیم.

  • برای تنظیم دمای آبگرم مصرفی، دو عدد دکمه مثبت و منفی در سمت چپ صفحه نمایش قرار گرفته‌اند که علامت شیر آبگرم بین آن‌ها قرار دارد.
  • برای تنظیم دمای مدارگرمایش رادیاتور، دو عدد دکمه مثبت و منفی در سمت راست با علامت رادیاتور قرار گرفته است.

دمای استاندارد پکیج آریستون برای آب گرم مصرفی، 36 الی 60 و برای گرمایش محیط، 35 الی 82 درجه سانتیگراد است که با باز کردن آب و روشن کردن پکیج، روی صفحه نمایش، میزان دمای آن نمایش داده خواهد شد.

تعمیر پکیج آریستون در آچارباز
خدمت تعمیر پکیج آریستون آچارباز، شامل عیب‌یابی و تعمیرات پکیج آریستون است. برای تعمیر پکیج آریستون خود دیگر نیاز نیست به تعمیرگاه مراجعه کنید. از طریق کلیک روی دکمه درخواست تعمیر پکیج آریستون می‌توانید درخواست خود را ثبت و منتظر تماس کارشناس باشید.
تعمیر پکیج آریستون

نحوه تخلیه آب داخل مدار گرمایش رادیاتور پکیج آریستون اجیس پلاس

از مجموع کارهایی که در مقاله راهنمای استفاده از پکیج گرمایشی آریستون مدل اجیس پلاس (PLUS EGIS) باید به آن اشاره شود، چگونگی تخلیه پکیج آریستون اجیس پلاس است که در این بخش، به صورت کلی توضیح داده خواهد شد.

  1. قبل از انجام هرکاری، باید ایمنی کار رعایت شود و برق دستگاه را قطع کنید که در حین کار، دچار مشکل نشوید.
  2. حال باید شیر ورودی آب سرد به دستگاه را به صورت کامل ببندید تا پس از تخلیه، آب وارد دستگاه نشود.
  3. یک ظرف بزرگ، زیر شیر تخلیه کوچک سیاه رنگ که زیر پکیج قرار دارد، بگذارید و آن را باز کنید تا آب موجود در پکیج، به صورت کامل تخلیه شود.
  4. زمانی که دستگاه در حال تخلیه شدن بود فشار سنج را بررسی کنید و زمانی که عقربه روی صفر قرار گرفت مطمئن باشید که پکیج به صورت کامل تخلیه شده است.
تعمیر پکیج آریستون
آچارباز مرکز تخصصی تعمیر پکیج آریستون در تهران است.

نحوه ریست پکیج آریستون اجیس پلاس

در اکثر مواقع در حین کار کردن پکیج آریستون متوجه ارورهایی خواهید شد که اجازه کار کردن به دستگاه شما را نمی‌دهند، همچنین پس از برطرف کردن این ارورها دستگاه کار نمی‌کند، در این حالت دستگاه نیاز به راه‌اندازی مجدد دارد که این کار را باید به کمک دکمه RESET روی پکیج انجام دهید.

  • البته باید به این نکته توجه داشته باشید که برخی ارورها به صورت چشمک زن بر روی صفحه نمایش نشان داده می‌شوند که پس از رفع آن‌ها نیاز به راه‌اندازی مجدد دستگاه نیست و فقط زمانی باید این کار انجام شود که ارورها به صورت ثابت روی صفحه نمایش قرار گیرند.
  • در صورتی که بیش از سه بار از دکمه RESET استفاده کردید و مشکل برطرف نشد، بهتر است برای تعمیرات پکیج اریستون از یک تعمیرکار پکیج کمک بگیرید.

نمایش خطا توسط صفحه نمایش دیجیتالی پکیج آریستون مدل PLUS EGIS

یکی از بهترین مزیت‌های پکیج آریستون مدل اجیس پلاس، صفحه نمایش دیجیتالی این پکیج است. به کمک این نوع صفحه نمایش به راحتی می‌توان دستگاه را عیب یابی و با مطالعه دفترچه راهنما و یا جدول خطاها، مشکل آن را برطرف کرد.
در این مدل پکیج ارورها به صورت کدهای عددی نمایش داده شده و در صورتی که به تعمیر نیاز داشته باشند، یک علامت آچار در کنار آن نمایش داده خواهد شد.

برخی ارورها به صورت چشمک زن بر روی صفحه نمایش نشان داده می‌شوند که پس از رفع آن‌ها نیاز به راه‌اندازی مجدد دستگاه نیست.

رفع ارور پکیج آریستون
به کمک کد خطاهای پکیج آریستون، می‌توان آن را عیب یابی و تعمیر کرد.

جدول خطاهای پکیج آریستون مدل PLUS EGIS

در این بخش از مقاله، راهنمای استفاده از پکیج گرمایشی آریستون مدل اجیس پلاس (PLUS EGIS) شما را با کد خطاهای پکیج آریستون مدل اجیس پلاس آشنا می کنیم. شما میتوانید بررسی کنید که کدامیک را میتوانید خودتان انجام دهید و برای رفع کدام خطا نیازمند تعمیرکار و تعمیر پکیج هستید. با ما همراه باشید.

جدول ارورهای پکیج آریستون مدل اجیس پلاس

کد خطاعلت بروز ارورطریقه رفع ارور
101دمای دستگاه بسیار بالا رفته (گرمایش بیش از حد)شیرهای مسیر رفت و برگشت گرمایش را بررسی کرده و از باز بودن آن‌ها مطمئن شوید.
103
104
105
106
107
108
عدم وجود و گردش آب در پکیج آریستوندستگاه هواگیری نشده و هوا درون آن است. 
فشار آب دستگاه تنظیم نیست که باید آن را به وسیله شیرپرکن تنظیم کنید.
در صورتی که در این حالت روی صفحه نمایش علامت R نشان داده شد دستگاه باید RESET شود.
5P1عدم تشکیل شعله پس از یکبار تلاشعدم وجود گاز در دستگاه
5P2عدم تشکیل شعله پس از دوبار تلاشاز وجود گاز در دستگاه مطمئن شوید.
501عدم تشکیل شعله پس از سه‌بار و بیشتر تلاشورودی گاز را بررسی کرده و از وجود آن مطمئن شوید.
304استفاده بیش از 5 بار از دکمه RESET در 15 دقیقهبرق دستگاه را به وسیله دوشاخه قطع کنید و از نمایندگی تعمیر پکیج آریستون، کمک بگیرید.
6P1
6P2
عدم خروج دود از پکیجمسیر خروج دود را به صورت کامل برسی کنید و از مسدود نبودن آن مطمئن شوید.
تعمیر پکیج در محل با آچارباز
تعمیر پکیج ، شامل ارائه انواع خدمات نصب، سرویس، عیب یابی، تعمیر و رفع خرابی تمامی برندهای پکیج دیواری و زمینی می‌شود. دستگاه شما را از هر مدلی که باشد، در هر نقطه از تهران، در محل خودتان تعمیر خواهیم کرد.
تعمیر پکیج
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. سلام
    خواهشمند است درمورد ارور 5p3 هم توضیح میدید
    همین مدل این ارور رو میده
    تشکر

  2. من قبلا بخاری و آبگرمکن داشتم و چند ماهه دارم از پکیج آریستون استفاده می کنم، حس می کنم مصرف گازم خیلی زیاد تر شده ، راهی هست که بشه مصرفشو آورد پایین

    1. باسلام
      محمد متین عزیز، نصب صحیح چکیج، سرویس به موقع، مدیریت جریان آب ورودی به پکیج، هواگیری و … می@تواند به شما در کاهش مصرف گاز کمک کند. همچنین پیشنهاد میکنیم مقاله «بهینه سازی مصرف انرژی در پکیج دیواری» را برای آشنایی بهتر با راهکارهای مدیریت مصرف و هزینه‌های پکیج مطالعه کنید.

  3. سلام
    پکیج اریستون دارم وقتی میخواد روشن بشه ، چندبار تلاش میکنه و جرقه میزنه یکدفعه یه صدای ترسناک مثل منفجر شدن میده و روشن میشه دلیلش چیه؟ میشه راهنماییم کنین؟

    1. باسلام
      حسن عزیز، برای رفع مشکل، از تنظیم بودن فاصله جرقه زن تا مشعل مطمئن شده و صحت جرقه زن را بررسی کنید. البته باز نبودن مسیر دودکش نیز باعث این موضوع می‌شود. همچنین شما می‌توانید برای تعمیر پکیج درخواست خود را از طریق سایت آچارباز یا تماس با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا