×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

آبگرمکن و پکیج

قدم به قدم عیب یابی پکیج لورچ در خانه

عیب یابی پکیج لورچ

یادداشت ویراستار: اصل این مطلب در آذر 1399 نوشته شده بود و در دی 1400 دوباره بررسی و به‌روز شده است.

پکیج‌ها به دلیل اشغال فضای کم و استفاده آسان، جایگزین مناسبی برای موتورخانه‌ها و دیگر سیستم‌های گرمایشی هستند. پکیج لورچ یکی از انواع باکیفیت این دستگاه است. به مرور زمان، به علت استفاده‌های مکرر و سرویس نشدن دوره‌ای، این دستگاه دچار اختلالاتی می‌شود و به خوبی کار نمی‌کنند. آچارباز در این مقاله می‌خواهد شما را با عیب یابی پکیج لورچ در خانه آشنا کند.

رایج‌ترین مشکلاتی که برای پکیج لورچ پیش می‌آید، صدای غیر عادی پکیج، عمل نکردن دکمه‌های دستگاه، گرم شدن بیش از حد آب، نشت آن از پکیج و روشن نشدن آبگرمکن دیواری است.

چنانچه فردی فنی هستید می‌توانید با راهنمایی‌های این مقاله مشکل را برطرف کنید؛ در غیراینصورت برای تعمیر پکیج اقدامی نکنید و آن را به یک تعمیرکار معتبر بسپارید.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

آیا می‌توان در خانه عیب یابی پکیج لورچ را انجام داد؟

هر چند که پکیج لورچ یکی از بهترین سیستم‌های گرمایشی موجود در بازار ایران است؛ اما ممکن است دچار مشکلاتی شود. این مشکلات باعث می‌شوند که پکیج لورچ در مدل هرما، آدنا، آریان و دیگر مدل‌ها به خوبی کار نکند. گاهی عیب یابی پکیج لورچ مدل هرما و دیگر مدل‌ها با چند کار ساده انجام می‌شود؛ اما در برخی مواقع نیاز به تعمیرکار ماهر است.

برای تعمیر پکیج از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

دلایل خاموش شدن خود به خودی پکیج لورچ و راه حل آن

یکی از رایج‌ترین مشکلات پکیج، خاموش شدن ناگهانی و خودکار آن است. به عبارت دیگر هر چند دقیقه یکبار متوجه می‌شوید که دستگاه پکیج، خود به خود خاموش شده است. علت به وجود آمدن این خطا، عملکرد سوئیچ‌های ایمنی است.

خرابی پکیج لورچ
یکی از رایج‌ترین مشکلات پکیج خاموش شدن ناگهانی و خود به خودی آن است.

 این سوئیچ‌ها در صورت به وجود آمدن اختلال در عملکرد قسمت‌های مختلف پکیج، به سرعت دستگاه را خاموش می‌کنند. این خاموش کردن به سبب ایجاد ایمنی در پکیج است. اختلالاتی که موجب عملکرد سوئیچ‌های ایمنی می‌شوند، عبارتند از:

  1. به وجود آمدن اختلال در عملکرد ترموستات پکیج
  2. ایراد در پمپ پکیج و به وجود آمدن نشتی در دستگاه
  3. افت فشار ناگهانی دستگاه در حین کار کردن
  4. افت فشار گاز یا قطعی آن
  5. بسته بودن شیر آب ورودی به دستگاه و عدم ورود آب به آن

برای عیب یابی پکیج لورچ در این شرایط باید به ترتیب قطعات مرتبط را بررسی کنید و در صورت خرابی قطعه، آن را تعمیر یا تعویض کنید.

عیب یابی دلایل افت ناگهانی فشار پکیج لورچ

یکی دیگر از مشکلات پکیج لورچ، افت فشار آب است. این افت فشار باعث می‌شود که عملکرد قسمت‌های دیگر دستگاه هم دچار اختلال شوند. از دلایل این کاهش ناگهانی فشار می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • به وجود آمدن اختلال در گیج فشار دستگاه
  • ایراد در شیر اطمینان پکیج
  • عدم هواگیری رادیاتورها

برای عیب یابی پکیج لورچ در این شرایط باید به سراغ شیر اطمینان بروید. اگر شیر اطمینان سالم بود، گیج فشار را بررسی کنید. در صورتی که ایرادی در گیج فشار وجود ندارد، رادیاتورها را هواگیری کنید.

عیب یابی پکیج لورچ هنگام نشتی

یکی از ایراداتی که ممکن است عملکرد پکیج را دچار مشکل کند، نشتی آن است. این مشکل به دلایل زیر به وجود می‎آید:

  • نشتی آب از پمپ پکیج
  • نشتی آب از اتصالات دستگاه
  • شل شدن اتصالات پکیج
  • ترک خوردگی مبدل حرارتی
  • اختلال در دیافراگم منبع انبساط دستگاه
  • خرابی شیر اطمینان پکیج
دلایل نشتی کردن پکیج
یکی از علل نشتی کردن پکیج، خرابی شیر اطمینان آن است

برای برطرف کردن نشتی دستگاه باید قطعات مذکور رابررسی کنید. در صورت خراب بودن هر قطعه آن را تعمیر یا تعویض کنید. در مقاله چگونه با محلول نشتی گیر از نشتی پکیج جلوگیری کنیم؟ در این مورد بیشتر بخوانید.

برخی از اوقات پکیج‌ها در حین کار کردن، سر و صدای زیادی ایجاد می‌کنند. این سر و صداها به دلیل وجود حباب هوا در داخل پمپ است.

تعمیر پکیج در محل با آچارباز
خدمت تعمیر پکیج در آچارباز، شامل ارائه انواع خدمات نصب، سرویس، عیب یابی، تعمیر و رفع خرابی تمامی برندهای پکیج دیواری و زمینی می‌شود. دستگاه شما را از هر مدلی که باشد، در هر نقطه از تهران و در محل خودتان تعمیر خواهیم کرد.
تعمیر پکیج

خرابی پکیج لورچ ، رایج‌ترین مشکلات این پکیج چیست؟

در این قسمت با رایج‌ترین مشکلاتی که برای پکیج لورچ اتفاق می‌افتد و دلایل آن‌ها بیشتر آشنا شوید:

علت صداهای ناهنجار پکیج لورچ هنگام کار کردن

برخی از اوقات پکیج‌ها در حین کار کردن، سر و صدای زیادی ایجاد می‌کنند. این سر و صداها به دلیل وجود حباب هوا در داخل پمپ است. برای رفع این خرابی پکیج لورچ باید شیر باد پمپ را باز و هوای موجود در آن را تخلیه کنید. به این ترتیب صداها از بین می‌روند.

روشن نشدن شعله به علت خرابی پکیج لورچ

گاهی اوقات پکیج‌ روشن نمی‌شود. روشن نشدن پکیج لورچ به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد که اصلی‌ترین آن، گرفتگی لوله‌ها توسط رسوب و هواست. عدم تنظیم فشار پکیج و مشکل در شمعک و مشعل آن هم از دلایل دیگر روشن نشدن دستگاه است. بالا رفتن دمای آب را هم می‌توان به عنوان دلیل روشن نشدن پکیج در نظر گرفت. برای عیب یابی پکیج لورچ و روشن کردن آن، بایدفشار را تنظیم و سلامت شمعک و مشعل را بررسی کنید.

پیشنهاد مطالعه

عیب یابی پکیج لورچ برای کارنکردن دکمه‌ها

از کار افتادن دکمه‌های پکیج یکی دیگر از مشکلات پکیج لورچ است. اختلال در کارکرد دکمه‌ها، موجب بروز اختلال در قسمت‌های دیگر دستگاه هم می‌شود. از علائم عمل نکردن دکمه‌هاباید به موارد زیر اشاره کرد:

  • گرم و سرد بودن دمای پکیج بیش از آنچه ترموستات نشان می‌دهد.
  • پکیج به طور ناگهانی خاموش و روشن می‌شود. 
  • ترموستات صدای کلیک می‌دهد.
  • آب خروجی بیش از اندازه گرم می‌شود.

با ریست پکیج لورچ می‌توانید این مشکل را حل کنید. اگر بعد از ریست شدن، باز هم مشکل وجود داشت، برای رفع این اختلال باید دکمه‌های دستگاه توسط یک تعمیرکار ماهر عوض شوند.

اشکالات گاز پکیج

اگر بوی گاز را استشمام کردید، اتصالات و لوله‌کشی‌ها را چک کنید. در صورت وجود نشتی گاز در آن‌ها، شیر گاز را ببندید و پنجره‌ها را باز کنید. در مرحله بعدی در اولین زمان جهت سرویس و تعمیر پکیج لورچ با تکنسین مشورت کنید.

عیب یابی پکیج لورچ
هنگام استشمام بوی گاز از پکیج باید شیر گاز رابسته و با متخصص تماس بگیرید

اشکالات برق پکیج لورچ

اگر مشکلی در بخش برق دستگاه به وجود آمده است، باید در مرحله اول کنترل‌کننده‌ها، چراغ‌ها و صفحه نمایش را چک کنید. اگر هیچگونه ایرادی در آن‌ها مشاهده نکردید، وسایل برقی دیگر را تست کنید که آیا روشن هستند یا خیر. در صورتی که دستگاه‌های دیگر روشن بودند، باید فیوز را تعویض کنید.

علت گرم نشدن آب پکیج لورچ چیست؟

گاهی به دلیل مشکل در بخش‌های مختلف دستگاه، پکیج آب را گرم نمی‌کند. خرابی‌های زیر می‌تواند دلیل این مشکل باشند:

عیب یابی پکیج لورچ وقتی گرم نمی‌شود

خراب بودن سوئیچ باعث به وجود آمدن این مشکل می‌شود. انتقال آب گرم در مدار، توسط سوئیچ صورت می‌گیرد. برای رفع این مشکل باید سوئیچ را عوض کنید.

علت گرم نشدن آب پکیج لورچ
اگر سوئیچ پکیج دچار مشکل شود، آب گرم شده ولی دستگاه گرم نمی‌شود

علت سرد بودن قسمت‌های میانی و بالایی پکیج دیواری لورچ

گرفتگی لوله‎‌ها توسط رسوب، دلیل به وجود آمدن این مشکل می‌شود. جمع شدن رسوبات و لجن در دستگاه، باعث آسیب رساندن به عملکرد پکیج می‌شود. برای عیب یابی پکیج لورچ در این شرایط باید رسوب و لجن داخل دستگاه را تمیز کنید. برای انجام این کار،  آموزش گام به گام رسوب گیری پکیج را بخوانید.

علت گرم نشدن آب پکیج لورچ و رادیاتورها

اختلال در برق رسانی یا گاز رسانی دستگاه، موجب بروز این مشکل می‌شوند. خراب بودن پروگرام و پمپ هم از دلایل دیگر گرم نشدن رادیاتورها و آب مصرفی هستند.

پیشنهاد مطالعه

علت گرم نشدن قسمت بالایی رادیاتورها

یکی از دلایل به وجود آمدن این مشکل، تراز نبودن دستگاه است. در صورتی که پکیج تراز است، باید رادیاتورها را هواگیری کنید.

در این مقاله با راه‌های عیب یابی پکیج لورچ آشنا شدید. اگر در انجام کارهای فنی و تعمیرات دستگاه‌های برقی و گازی، مهارتی ندارید، در مواقعی که پکیج ایرادی پیدا می‌کند به آن دست نزنید. دستکاری این دستگاه‌ها توسط افراد غیرحرفه‌ای باعث ایجاد خرابی‌های بیشتر می‌شود. برای تعمیر پکیج لورچ می‌توانید روی تیم ماهر آچارباز حساب کنید.  برای ثبت درخواست تعمیرات خود به سایت یا اپلیکیشن آچارباز بروید یا روی درخواست تعمیر پکیج در کادر پایین کلیک کنید.

تعمیر پکیج در محل با آچارباز
خدمت تعمیر پکیج در آچارباز، شامل ارائه انواع خدمات نصب، سرویس، عیب یابی، تعمیر و رفع خرابی تمامی برندهای پکیج دیواری و زمینی می‌شود. دستگاه شما را از هر مدلی که باشد، در هر نقطه از تهران و در محل خودتان تعمیر خواهیم کرد.
تعمیر پکیج

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

‫11 دیدگاه ها

  1. سلام پکیج ما موقع حمام به اندازه سه ثانیه خاموش میشود و دوباره روشن میشود و دائم تکرار میشود و آب گرم منظمی نداریم لطفاً علت را بگویید تشکر

    1. درود بر شما
      بهروز عزیز،
      اولین علت وجود رسوب و دلایلی مانند تنظیم نبودن شیر گاز، تنظیم نبودن یون تشخیص شعله و … باشد و حتما باید دستگاه بازدید و در صورت لزوم سرویس کامل شود.

  2. سلام پکیچ لورچ دارم مدل ادنا بعضی مواقع پکچ وسط شب قطع می شه وارور E26 روی صفحه میاد بعد از مراجعه تکنسین وتعمیر پنل باز هم همان کد تکرار می شه وپکیچ مرتباقطع می شه ممنون می شم راهنمایی بفرمایید ضمناا بنده شهرستانی هستم ( بیرجند) نماینده لورچ رو معرفی بفرمایید باتشکر

  3. چرا وقتی شوفاژ را روشن می کنیم پکیج خاموش نمی شود و هی کار می کند؟

  4. چرا وقتی شوفاژ را روشن می کنیم دیگر آب گرم کن لرچ خاموش نمی شود؟

  5. با سلام
    من پکیج لورچ دارم الان چند وقتیه اتومات درست نمیکنه ینی تا اتومات میکنه خاموش میشه و دقیقا بعد از چند ثانیه دوباره روشن میشه بخاطر همین مصرف گاز خیلی زیاد میشه اگر امکان داره برای رفع این اشکال راهنمایی کنید متشکرم۰۹۳۹۷۰۷۰۶۹۱

  6. سلام پکیچ لورچ یکی دو ساعت کار می‌کنه بعد هی روشن خاموش میشه.بعد که خاموش کردیم سرد شد بعد همان روال قبلی تکرار میشه .ممنون میشم راهنمایی کنید

  7. خونه ما طبقه چهارمه و فشار آبمون کمه الان چند وقته شوفاژ اتاق خوابا خوب گرمه ولی شوفاژ پذیرایی درست گرم نمیشه، شیر پرکن رو چک کردم ولی باز فشار بالای 1 نمیره

    1. درود بر شما
      مهدی عزیز، اغلب اوقات بالا نرفتن فشار مدار، به پایین بودن فشار آب ساختمان، خرابی شیر پرکن و وجود رسوب در دستگاه بر می‌گردد. تمامی این عوامل می‌توانند روی گرم نشدن رادیاتور‌ها تاثیر بگذارند. برای رفع این مشکل به شما توصیه می‌کنیم که، از یک سرویسکار ماهر کمک بگیرید و برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره 02154591616 تماس بگیرید.
      موفق باشید

  8. سلام
    پکیج لورچ دارم دائم جرقه میزنه ولی روشن نمیشه، چند بار خاموش و روشنش هم کردم ولی فایده ای نداشته
    میشه راهنماییم کنین؟

    1. باسلام
      آقا/خانم احسان نیای عزیز، برای رفع مشکل صحت برد و جرقه زن پکیج را بررسی کنید. اگر مشکل رفع نشد، شما می‌توانید برای تعمیر پکیج درخواست خود را از طریق سایت آچارباز یا تماس با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا